Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

+28
Parisienne
Thunder
Printje
maiadebij
Mirror
Jelin
schuddebuikje
Mikki
Teddyaapje
Sjonno
loesje
Pussycat
Mida4you
Mamasapje
Filoria
Darius
sabje
Flip Fluitketel
Wennes
nisavi
Liadan
chipa
snoezel
PapillonRose
Susan
*Lookie*
Annie24
yes1984
32 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 9:40

Susan schreef:Ik zat vroeger altijd samen met een vriendin te griezelen over hoe eng en pijnlijk een bevalling was. Nu heb ik twee kinderen en zij nog geen en ik geloof dat ze het best moeilijk vindt om te geloven dat ik met heel warme gevoelens terugkijk op mijn bevalling. Het is ook eigenlijk gewoon iets heel aparts, echt nergens mee te vergelijken. Heel pijnlijk en heel mooi in één ervaring.

Twee vriendinnen van me herinneren zich nog goed wat ik zei toen ik net bevallen was (paar uur ervoor) en dat was dat ik dat nooooit meer zou doen. Zij zien nu ook echt tegen een bevalling op en konden zich niet voorstellen dat ik zo kort erna weer zou gaan bevallen, terwijl ik er zelf niet (meer) vervelend op terugkijk. Het is inderdaad zo bijzonder, dat kun je niet goed uitleggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Susan ma 9 mei 2011 - 9:42

Bevalling moet zijn bevallingen, ik heb aan allebei mooie herinneringen. Heb iets te snel gepost. Maar het is inderdaad niet uit te leggen, tegen vrouwen die bijna voor het eerst gaan bevallen zeg ik altijd maar dat het het meest bijzondere is dat ze ooit mee zullen maken. De pijn kun je toch niet echt omschrijven, ook niet qua intensiteit. Het zal sommige vrouwen meevallen en sommige vrouwen tegenvallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  truestar ma 9 mei 2011 - 20:23

Geen idee meer hoe het precies voelde, het deed pijn. Maar het was niet ondraagelijk ofzo. De beginnende weeen vond ik voelen alsof ik erge menstruatie krampen had geloof ik. Ik vond het heel goed te doen, en zou het zo nog een keer willen doen.. Ik vond het vooral heel bijzonder, een ervaring die ik nooit zou vergeten en zo weer overnieuw zou willen doen.. Het is zo intens, zo mooi.
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 21:11

Mooi liedje inderdaad en zo ontzettend waar. Het herinnert me aan S.enna haar bevalling zo midden in de nacht werd onze wereld inderdaad opeens helemaal anders, dat gevoel was echt overweldigend om voor het eerst ouders te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Flemy di 10 mei 2011 - 8:20

Ik heb ooit eens gelezen dat iemand zei (geloof Daphne Deckers) dat je het moet vergelijken met een tennisbal die door je neusgat moet. Nou dat is ook het enige waar ik het mee kan vergelijken..haha!
De eerste bevalling denk ik ook heel fijn aan terug. De pijn kan ik me niet meer herinneren, ik was helemaal in mijn eigen wereld en het was als het ware een 'droombevalling'. Snel en probleemloos.

De tweede bevalling vond ik vreselijk, de pijn was veel intenser aanwezig en ik kan het me nog zo voorstellen hoe hels die pijn was. Zowel van de weeën (en dan bedoel ik voornamelijk de heftige rugweeën) als van de geboorte. Oh my.. als ik eraan denk hoe zeer dat deed dan word ik er weer naar van.

Maar het is echt zo enorm waar, dat het tegelijkertijd ook het mooiste, meest bijzondere is wat je ooit zult meemaken. Als je kindje eenmaal op je borst ligt ben je op dat moment alles vergeten. De pijn is ook meteen weg, dus die komt niet meer terug. Een bevalling is eigenlijk zo speciaal, je mag maar blij zijn dat je dat mag meemaken eigenlijk smile
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Susan di 10 mei 2011 - 8:23

Ik weet nog wel toen Yrsa er net uit was, dat ik er helemaal niet tegen kon om aangeraakt te worden vanonder. Nog geen nat doekje kon ik verdragen. Echt raar, want dat stelde niks voor, wat daarvoor was geweest was veel en veel pijnlijker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 8:29

haha susan, de pijn van de bevalling ben ik al lang weer vergeten, maar die prik voor de placenta niet, man, wat een rotprik was dat. Het viel me zwaar tegen dat je de bevalling achter de rug heb en dat ze dan nog zitten te klooien met de placenta (op je buik drukken, deed ook gruwelijk veel pijn), dan die dikke prik, nog harder op je buik duwen, is de placenta eruit, krijg je nog wat prikken in je al gehavende onderkant om vervolgens te hechten en dan ook nog een paar keer per ongeluk in de niet verdoofde kant te prikken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Tania di 10 mei 2011 - 8:31

Ik vond de bevalling erg meevallen. De weeen waren op sommige momenten wel erg vervelend omdat ik veel rugweeen had en de hele tijd op m'n rug moest blijven liggen. Daardoor was het soms moeilijk op te vangen en hebben ze me pethidine gegeven, maar het bleef gewoon pijn doen alleen viel ik een beetje weg tussen de weeen door.
Dat hij er echt uit kwam zeg maar vond ik helemaal geen pijn doen, ik was ook verbaasd dat ze zeiden dat ze het hoofdje al zagen. Toen hebben ze hem er met de vacuumpomp uitgetrokken omdat z'n hartslag niet meer omhoog ging, maar ook dat vond ik allemaal niet zo pijnlijk.

Het catheteriseren na de bevalling en de volgende ochtend, dat deed pas pijn. En toen nog de verblijfscatheter erin en elke keer lukte het maar niet en moesten ze het een keer of 5 proberen. Echt, ik was liever nog twee keer bevallen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Susan di 10 mei 2011 - 8:32

Dat lijkt me ook rot ja. Ik had er geluk mee, de nageboorte ging beide keren heel makkelijk. Bij mijn nichtje moest de placenta operatief verwijderd worden, dat is ook wel een enorme domper, dan is je kindje net geboren en dan moet je onder narcose.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Mamsie di 10 mei 2011 - 10:03

Hahah over die prik moet ik ineens lachen.
Bij G en V werd die prik nog helemaal niet standaard gegeven. Dus S was geboren en ik zie die verloskundige ineens een spuit vastpakken en klaarmaken. Ze zei er niks over ofzo dus ik zeg zo heel verbaasd": "wat ga je daar mee doen?" Jaa die krijg je zodat je placenta snel word geboren en je minder bloed verliest. Ik: ( heel snouwerig ) "Nee hoor dat hoeft helemaal niet, die komt vanzelf wel. Dat was bij de andere 2 ook".

Wat een onzin dat ze die meteen geven. Waarom rotzooi in je spuiten terwijl het prima zonder kan. Oke als hij na een half uur/uur er nog niet uit is dan moet het wel ja. Blijkbaar krijg je ook nog is heftige naweeën van die spuit.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 10:16

Mamsie schreef:Hahah over die prik moet ik ineens lachen.
Bij G en V werd die prik nog helemaal niet standaard gegeven. Dus S was geboren en ik zie die verloskundige ineens een spuit vastpakken en klaarmaken. Ze zei er niks over ofzo dus ik zeg zo heel verbaasd": "wat ga je daar mee doen?" Jaa die krijg je zodat je placenta snel word geboren en je minder bloed verliest. Ik: ( heel snouwerig ) "Nee hoor dat hoeft helemaal niet, die komt vanzelf wel. Dat was bij de andere 2 ook".

Wat een onzin dat ze die meteen geven. Waarom rotzooi in je spuiten terwijl het prima zonder kan. Oke als hij na een half uur/uur er nog niet uit is dan moet het wel ja. Blijkbaar krijg je ook nog is heftige naweeën van die spuit.

is dat nu verplicht dan dat je die spuit krijgt? wat gek idd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Mamsie di 10 mei 2011 - 10:17

Puggle schreef:
Mamsie schreef:Hahah over die prik moet ik ineens lachen.
Bij G en V werd die prik nog helemaal niet standaard gegeven. Dus S was geboren en ik zie die verloskundige ineens een spuit vastpakken en klaarmaken. Ze zei er niks over ofzo dus ik zeg zo heel verbaasd": "wat ga je daar mee doen?" Jaa die krijg je zodat je placenta snel word geboren en je minder bloed verliest. Ik: ( heel snouwerig ) "Nee hoor dat hoeft helemaal niet, die komt vanzelf wel. Dat was bij de andere 2 ook".

Wat een onzin dat ze die meteen geven. Waarom rotzooi in je spuiten terwijl het prima zonder kan. Oke als hij na een half uur/uur er nog niet uit is dan moet het wel ja. Blijkbaar krijg je ook nog is heftige naweeën van die spuit.

is dat nu verplicht dan dat je die spuit krijgt? wat gek idd.

Nouja verplicht, ze zetten hem gewoon. Bij mij heeft ze het niet gedaan hoor omdat ik het niet wou hebben. De placenta kwam gewoon netjes zelf.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 10:22

Mamsie schreef:
Puggle schreef:
Mamsie schreef:Hahah over die prik moet ik ineens lachen.
Bij G en V werd die prik nog helemaal niet standaard gegeven. Dus S was geboren en ik zie die verloskundige ineens een spuit vastpakken en klaarmaken. Ze zei er niks over ofzo dus ik zeg zo heel verbaasd": "wat ga je daar mee doen?" Jaa die krijg je zodat je placenta snel word geboren en je minder bloed verliest. Ik: ( heel snouwerig ) "Nee hoor dat hoeft helemaal niet, die komt vanzelf wel. Dat was bij de andere 2 ook".

Wat een onzin dat ze die meteen geven. Waarom rotzooi in je spuiten terwijl het prima zonder kan. Oke als hij na een half uur/uur er nog niet uit is dan moet het wel ja. Blijkbaar krijg je ook nog is heftige naweeën van die spuit.

is dat nu verplicht dan dat je die spuit krijgt? wat gek idd.

Nouja verplicht, ze zetten hem gewoon. Bij mij heeft ze het niet gedaan hoor omdat ik het niet wou hebben. De placenta kwam gewoon netjes zelf.

he bah zeg. nou fijn dat je hem niet kreeg en hij gewoon vanzelf kwam. vind idd ook dat als alles gewoon goed gaat ze gewoon even kunnen wachten met zo'n spuit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Mamasapje di 10 mei 2011 - 10:30

Minneke schreef:
Susan schreef:
Minneke schreef:

Mijn lichaam functioneert sowieso beter als ik zwanger ben. Ik ben er gewoonweg voor gemaakt om te werpen geloof ik. Eigenlijk reden genoeg om er nog een te willen laughcry


Hou er wel rekening mee dat je bij de derde echt tussen neus en lippen door bevalt, voor je het woord 'wee' kunt uitspreken is de baby er al.

Haha, laat staan het woord 'ontsluitingsfase'. Maar ja, daar was ik bij de tweede al bang voor inderdaad. Dat lijkt me dan wel weer traumatiserend, zeker als je alleen bent.

Ik heb de bevalling van de 3e alleen gedaan... ging plassen en O. kwam... Mijn vriend kwam er gelukkig snel aan toen ik riep dat de baby kwam! De verpleegkundige was in geen velden of wegen te bekennen... die was haar ronde lopen. Mijn vriend heeft mij op de wc gezet. O. dicht tegen mij aangehouden, hij had zsm medische zorg nodig, 5 weken te vroeg en een nierafwijking. Ons plan van aanpak na de bevalling die we een dag later zouden gaan bespreken met de kinderarts en de gyn samen viel totaal in het water. Het enige waar ik enigzins moeite mee heb is dat de navelstreng echt abrupt is doorgesneden toen de verpleegkundige zich weer liet zien en mijn kind mee nam en vervolgens even was vergeten dat ik net was bevallen en misschien ook een bed/ stoel nodig had..
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De pijn van de bevalling is te vergelijken met... - Pagina 5 Empty Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum