De pijn van de bevalling is te vergelijken met...
+28
Parisienne
Thunder
Printje
maiadebij
Mirror
Jelin
schuddebuikje
Mikki
Teddyaapje
Sjonno
loesje
Pussycat
Mida4you
Mamasapje
Filoria
Darius
sabje
Flip Fluitketel
Wennes
nisavi
Liadan
chipa
snoezel
PapillonRose
Susan
*Lookie*
Annie24
yes1984
32 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: De pijn van de bevalling is te vergelijken met...
Minneke schreef:Dromertje schreef:
heb ik ook veel gedaan, goddank zat ik er ook niet veel naast Toen de VK zei dat ik wel een uurtje zou persen had ik echt zoiets van: 'já, dáhag, echt niet', maar dat was dus wel het geval, heb 70 minuten geperst. Dat vond ik het vervelendst van de hele bevalling, dat persen, ik kon mijn benen niet meer naar beneden krijgen door de pijn in mijn liezen. Ervaarde het ook echt niet als opluchting, had liever nog een uur ontsluitingsweëen weg gezucht.
Ja, dat lijkt me echt heel zwaar! Ik kan me daar dus eigenlijk niks bij voorstellen, dat je zó lang moet persen, lijkt me een hel. Bij de eerste heb ik 7 minuten moeten persen, bij de tweede 5 minuten...
Mijn lichaam functioneert sowieso beter als ik zwanger ben. Ik ben er gewoonweg voor gemaakt om te werpen geloof ik. Eigenlijk reden genoeg om er nog een te willen
Ik heb ook ruim 50 minuten moeten persen, al moet ik zeggen dat ik dat gevoel niet had. Als ik een wee voelde opkomen moedigde ze me aan om 3 keer te proberen te persen. Op het eind was ik het zooo zat dat persen, dat ik er vaak nog even een 4e keer achter perste, hahah!
Ik dacht overigens dat het heel normaal was zo lang te persen..
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Het moment zelf is sowieso anders dan achteraf. Toen ik van Yrsa aan het bevallen was, was ik door mijn eerste, nogal lange bevalling waarbij allerlei ingrepen nodig waren in de veronderstelling dat het nog minimaal de hele nacht zou gaan duren en dat ik dus nog uren en uren en uren die hevige weeën moest hebben. Zelfs toen de verloskundige zei dat ik 8 centimeter ontsluiting had kwam het geen moment in me op dat het misschien niet meer zo heel lang zou gaan duren, ik had in mijn hoofd dat het de hele nacht door zou gaan en daarmee uit. Achteraf weet ik natuurlijk pas dat dat niet zo zou gaan en dat ze gewoon keurig in de loop van de avond geboren zou worden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Minneke schreef:Susan schreef:Ik zeg ook dat ik liever een bevalling heb dan een of andere nare kwaal, maar dat komt ook omdat ik daar heel dierbare herinneringen aan heb, voor een bevalling krijg je iets moois terug. Niet omdat de pijn niet hevig was.
De migraine-aanvallen die ik vroeger had (sinds de tweede bevalling niet meer gehad, afkloppen!), zijn qua pijn voor mij echt heftiger geweest dan bevallen. Dan lag ik serieus huilend om mijn moeder te roepen (terwijl ik toch echt al met mijn man samenwoonde ). Ik denk dat puur de pijn van de bevalling op de tweede plek staat bij mij.
Een migraine aanval doet ook verdomd veel pijn. Ik weet er helaas alles van, al is het bij mij nu ook een stuk minder. Toch staat bevallen bij mij op nummer 1, migrainehoofdpijn op nummer 2!
Parisienne- Ratel
Daarom ben ik aan de ene kant 'bang' Susan dat een tweede juist heel lang gaat duren. Omdat mijn eerste bevalling er dus eentje was uit de boekjes aldus mijn verloskundige
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ja, nou ja het moest gewoon zo gaan blijkbaar...ik merk wel dat ik er nog steeds moeite mee heb hoe het allemaal gegaan is en dat ik zo ontzettend veel pijn heb gehad. Ik heb het toch nog geen plekje kunnen geven denk ik.Parisienne schreef:Wat vervelend dat jullie zo'n zware en zelfs traumatische bevalling hebben gehad zeg! Een totaal ruptuur lijkt me ook vreselijk.. snap dan heel goed dat je dit echt nooit meer wil!
Gast- Gast
Printje schreef:Daarom ben ik aan de ene kant 'bang' Susan dat een tweede juist heel lang gaat duren. Omdat mijn eerste bevalling er dus eentje was uit de boekjes aldus mijn verloskundige
Volgens mij gaat de tweede meestal makkelijker en sneller dan de eerste (en dat klopte bij mij dus ook). Het is niet zo dat je voor de statistieken zowel een makkelijke als een rotbevalling gehad moet hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Minneke schreef:
Mijn lichaam functioneert sowieso beter als ik zwanger ben. Ik ben er gewoonweg voor gemaakt om te werpen geloof ik. Eigenlijk reden genoeg om er nog een te willen
Hou er wel rekening mee dat je bij de derde echt tussen neus en lippen door bevalt, voor je het woord 'wee' kunt uitspreken is de baby er al.
Haha, laat staan het woord 'ontsluitingsfase'. Maar ja, daar was ik bij de tweede al bang voor inderdaad. Dat lijkt me dan wel weer traumatiserend, zeker als je alleen bent.
Gast- Gast
Susan schreef:Printje schreef:Daarom ben ik aan de ene kant 'bang' Susan dat een tweede juist heel lang gaat duren. Omdat mijn eerste bevalling er dus eentje was uit de boekjes aldus mijn verloskundige
Volgens mij gaat de tweede meestal makkelijker en sneller dan de eerste (en dat klopte bij mij dus ook). Het is niet zo dat je voor de statistieken zowel een makkelijke als een rotbevalling gehad moet hebben.
Gelukkig dat je dat zegt, dat heb ik nu altijd gedacht dat het wel zo was
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Storm schreef:Ja, nou ja het moest gewoon zo gaan blijkbaar...ik merk wel dat ik er nog steeds moeite mee heb hoe het allemaal gegaan is en dat ik zo ontzettend veel pijn heb gehad. Ik heb het toch nog geen plekje kunnen geven denk ik.Parisienne schreef:Wat vervelend dat jullie zo'n zware en zelfs traumatische bevalling hebben gehad zeg! Een totaal ruptuur lijkt me ook vreselijk.. snap dan heel goed dat je dit echt nooit meer wil!
Snap ik! Sterkte.. hoop dat je het ooit een plekje kunt geven!
Parisienne- Ratel
Printje schreef:
Gelukkig dat je dat zegt, dat heb ik nu altijd gedacht dat het wel zo was
You're off the hook.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Printje schreef:Daarom ben ik aan de ene kant 'bang' Susan dat een tweede juist heel lang gaat duren. Omdat mijn eerste bevalling er dus eentje was uit de boekjes aldus mijn verloskundige
Helaas ging het bij mij wel zo. Niet dat mijn tweede bevalling rot was ofzo, het duurde gewoon vreselijk lang. Echt het tegenovergestelde van mijn eerste bevalling. Die was in verhouding weer vrij snel. Toch komt het niet heel vaak voor volgens mij.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Minneke schreef:Dromertje schreef:
heb ik ook veel gedaan, goddank zat ik er ook niet veel naast Toen de VK zei dat ik wel een uurtje zou persen had ik echt zoiets van: 'já, dáhag, echt niet', maar dat was dus wel het geval, heb 70 minuten geperst. Dat vond ik het vervelendst van de hele bevalling, dat persen, ik kon mijn benen niet meer naar beneden krijgen door de pijn in mijn liezen. Ervaarde het ook echt niet als opluchting, had liever nog een uur ontsluitingsweëen weg gezucht.
Ja, dat lijkt me echt heel zwaar! Ik kan me daar dus eigenlijk niks bij voorstellen, dat je zó lang moet persen, lijkt me een hel. Bij de eerste heb ik 7 minuten moeten persen, bij de tweede 5 minuten...
Mijn lichaam functioneert sowieso beter als ik zwanger ben. Ik ben er gewoonweg voor
gemaakt om te werpen geloof ik. Eigenlijk reden genoeg om er nog een te willen
Mijn gyn zei dat een vrouw gemiddeld 1,5 uur perst. Weet niet hoe ze erbij kwam, maar daar ging ik dus ook vanuit. Dus ik was 1,5 uur bezig en was het wel behoorlijk zat. Kwamen ze ineens met een tang aanzetten om me even te helpen. En ik dacht alleen maar: huh? Nu al?
Gast- Gast
Minneke schreef:Susan schreef:Minneke schreef:
Hou er wel rekening mee dat je bij de derde echt tussen neus en lippen door bevalt, voor je het woord 'wee' kunt uitspreken is de baby er al.
Haha, laat staan het woord 'ontsluitingsfase'. Maar ja, daar was ik bij de tweede al bang voor inderdaad. Dat lijkt me dan wel weer traumatiserend, zeker als je alleen bent.
Pfoe daar ben ik ook zo bang voor. Er is hier nog geen sprake van een derde maar in mijn hoofd kan ik de bevalling al gaan plannen Maar een troost voor mij is dat mijn moeder bij de tweede ook een bevalling had van minder dan 2 uur (ok die van mij was nog veel sneller maar dit was ook snel) en bij de derde er netjes een uur of 5 over heeft gedaan. Die bevalling vond zij ook perfect. Absoluut geen garanties dat dat bij mij ook zal gaan, misschien beval ik wel in de AH of op de keukentafel, maar het is ook een geruststelling dat het anders kan.
En dat persen... baaah ik heb bij de eerste ook 82 minuten geperst, wat een hel. Bij de tweede minder dan 5 minuten.
Gast- Gast
Iemand die weet waar dat nou precies aan ligt? Dat bij een volgend kindje de bevalling (en dan met name het persen) in de meeste gevallen een stuk sneller gaat? Is er een soort van weg 'vrij gebaand' doordat je al een keer eerder bevallen bent? Of is het 'bekend' voor je lichaam o.i.d.?
Parisienne- Ratel
Ik zou de bevalling op zich niet willen overdoen, dat mag iemand anders doen. Alleen het moment van de eerste kennismaking. Dat wel :-)
Gast- Gast
Als je echt bang bent dat je de volgende keer binnen 5 minuten moet bevallen, kun je dan niet proberen te regelen dat je man de laatste weken verlof opneemt (desnoods ouderschapsverlof als er geen andere regeling voor bestaat) zodat je niet alleen bent? En dan zorgen dat hij zich heeft ingelezen in wat je moet doen bij een bevalling zonder assistentie (mijn ouders hadden vroeger een zwangerschapsboek waarin uitgebreid stond wat je moest doen als de verloskundige te laat was).
Susan- Lady Post-a-lot
Je hoort en leest inderdaad wel eens verhalen dat een vrouw en man de bevalling gewoon samen moeten doen, omdat het dan zo snel gaat. Ik zou me dan ook gaan inlezen en mijn vriend dit ook laten doen. Dan weet je wat je te doen staat. Het enige dat je dan nog rest is om samen niet in paniek te raken Je hoort overigens ook wel vaak dat de man met de verloskundige aan de telefoon zit die hem door de bevalling heen leidt en vertelt wat hij moet doen of waar hij op moet letten.
Pff.. hoop dat ons dit nooit overkomt!
Parisienne- Ratel
Mijn bevalling heeft vanaf de inleiding tot de geboorte 33 uur geduurd...Waarvan ik de eerste 24 uur (en dus 5 cm ontsluiting) niks heb gevoeld buiten een paar kleine weeën.
Toen ik aan de weeënopwekkers werd gelegd werd het wel heftig, en duurde de laatste 5 cm welliswaar 9 uur. (9 pijnlijke uren). Hoe het voelt is niet te omschrijven, en naderhand gezien vond ik het ook allemaal reuze meevallen. Alleen erg jammer dat het uiteindelijk toch een ks werd, terwijl ik volledige ontsluiting had.
Ik had de bevalling zo weer over willen doen.
Toen ik aan de weeënopwekkers werd gelegd werd het wel heftig, en duurde de laatste 5 cm welliswaar 9 uur. (9 pijnlijke uren). Hoe het voelt is niet te omschrijven, en naderhand gezien vond ik het ook allemaal reuze meevallen. Alleen erg jammer dat het uiteindelijk toch een ks werd, terwijl ik volledige ontsluiting had.
Ik had de bevalling zo weer over willen doen.
Gast- Gast
Susan schreef:Als je echt bang bent dat je de volgende keer binnen 5 minuten moet bevallen, kun je dan niet proberen te regelen dat je man de laatste weken verlof opneemt (desnoods ouderschapsverlof als er geen andere regeling voor bestaat) zodat je niet alleen bent? En dan zorgen dat hij zich heeft ingelezen in wat je moet doen bij een bevalling zonder assistentie (mijn ouders hadden vroeger een zwangerschapsboek waarin uitgebreid stond wat je moest doen als de verloskundige te laat was).
Dat laatste sowieso... dat eerste zou misschien kunnen, maar ik weet niet of ik dat zou willen als puntje bij paaltje komt.
De verloskundige die de bevalling toen gedaan heeft, zet de volgende keer een tentje in de tuin zei ze. Zij had nog nooit zo'n snelle bevalling meegemaakt (en geluk dat ze net in de buurt was, dat ik toch besloot te bellen ook al was het midden in de nacht en had ik nog geen weeen en dat ze besloot om te komen en me niet terug te laten bellen, als ze thuis was geweest had ze het ook never nooit gehaald).
Gast- Gast
Bij T.im was de verloskundige nét op tijd binnen. Toen ze mijn slaapkamer binnen kwam was het hoofdje al zo goed als geboren. 9 minuten na binnenkomst was hij er al! Ik had net daarvoor tegen mijn man gezegd dat we het alleen moesten doen, omdat ik de persweeën niet meer weg kon puffen. Gelukkig was ze op tijd, want achteraf bleek T.im de navelstreng 3x om zijn nek te hebben zitten.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Parisienne schreef:Je hoort en leest inderdaad wel eens verhalen dat een vrouw en man de bevalling gewoon samen moeten doen, omdat het dan zo snel gaat. Ik zou me dan ook gaan inlezen en mijn vriend dit ook laten doen. Dan weet je wat je te doen staat. Het enige dat je dan nog rest is om samen niet in paniek te raken Je hoort overigens ook wel vaak dat de man met de verloskundige aan de telefoon zit die hem door de bevalling heen leidt en vertelt wat hij moet doen of waar hij op moet letten.
Ik las in een interview dat Guus Meeuwis dat heeft meegemaakt met zijn vrouw. Hij heeft trouwens een heel mooi liedje over bevallen:
https://www.youtube.com/watch?v=TmmFXXJoqVI
Susan- Lady Post-a-lot
@ Susan: inderdaad een mooi liedje! Had hem nog nooit gehoord..
Parisienne- Ratel
Ik wil gewoon een keizersnee, en dat ze er dan een rits in zetten voor de evt volgende
Gast- Gast
ProudMama schreef:Ik wil gewoon een keizersnee, en dat ze er dan een rits in zetten voor de evt volgende
haha dat zou makkelijk zijn
nou ik heb er pas een topic over geopend over bang zijn om te bevallen. het lijkt me echt verschrikkelijk eng en ik schijt dan ook al behoorlijk in mijn broek ondanks ik nog niet eens zwanger ben maar ja het is helaas nodig!
Gast- Gast
Ik zat vroeger altijd samen met een vriendin te griezelen over hoe eng en pijnlijk een bevalling was. Nu heb ik twee kinderen en zij nog geen en ik geloof dat ze het best moeilijk vindt om te geloven dat ik met heel warme gevoelens terugkijk op mijn bevalling. Het is ook eigenlijk gewoon iets heel aparts, echt nergens mee te vergelijken. Heel pijnlijk en heel mooi in één ervaring.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: