Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?

+37
RYW
studiebol
Susan
Phileine
Melis_je
Pien
Suus
Paper Crown
Moezie
Atelier Madame
NoorA
Zonnetje
Spring
Silva
Benthe
Arwyn
Lindsya
Dikkie Dik
TNMN
Joli86
Floor
Roxi3
Mida4you
Sjors
Winegum
Fearie
smooch
ekiaam87
Ugly Betty
VeryCherry
minoessepoes
SoGood
Guus
luisa
Mari
xxDila
Silver
41 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?  - Pagina 4 Empty Re: Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:44

Ik zou het bijv wel leuk hebben gevonden als er gereageerd hier werd van goh meis wat knap dat je het allemaal doet! Bovendien zijn mijn schoonouders zeer vroeg gestorven waardoor mijn man + zijn broers al op jonge leeftijd dingen zelf moesten doen, maar niet alles is van uit huis zo meegekomen, ook niet qua poetswerk om het maar even zo in het algemeen te noemen, dat heb ik mijn man nu wel aardig bij geschaafd, maar zijn broers daarentegen zijn viespeuken!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?  - Pagina 4 Empty Re: Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:56

Ik snap ook niet zo goed waarom mensen zo veroordelend spreken over Annie. Wat kan jullie het nou schelen dat iemand anders zich goed voelt bij deze, meer traditionele verdeling? Als het werkt, iedereen tevreden is en het huis aan kant, waarom dan moeilijk doen?

Soms heb ik weleens het idee dat vrouwen teveel doorslaan in het 'ik ben geen huisvrouw, ik wil carriere maken en dat zou jij ook moeten doen' idee. Prima dat dat voor jou werkt. Een ander kan daar weer anders over denken, moet kunnen toch? Leven en laten leven.

Ik ben trouwens altijd blij als mijn man een lijstje maakt van wat er gedaan kan/moet worden in huis. Want ik ben dus blijkbaar net een kerel; ik zie huishoudelijke taken vaak over het hoofd. Ik kan ook zo langs een hoop spullen op de trap lopen, of vergeten het bed te verschonen of wat dan ook. Als ik dan een lijstje heb, hoef ik daar in ieder geval niet meer over na te denken haha laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:57

Minneke schreef:Ik snap ook niet zo goed waarom mensen zo veroordelend spreken over Annie. Wat kan jullie het nou schelen dat iemand anders zich goed voelt bij deze, meer traditionele verdeling? Als het werkt, iedereen tevreden is en het huis aan kant, waarom dan moeilijk doen?

Soms heb ik weleens het idee dat vrouwen teveel doorslaan in het 'ik ben geen huisvrouw, ik wil carriere maken en dat zou jij ook moeten doen' idee. Prima dat dat voor jou werkt. Een ander kan daar weer anders over denken, moet kunnen toch? Leven en laten leven.

Ik ben trouwens altijd blij als mijn man een lijstje maakt van wat er gedaan kan/moet worden in huis. Want ik ben dus blijkbaar net een kerel; ik zie huishoudelijke taken vaak over het hoofd. Ik kan ook zo langs een hoop spullen op de trap lopen, of vergeten het bed te verschonen of wat dan ook. Als ik dan een lijstje heb, hoef ik daar in ieder geval niet meer over na te denken haha laughcry

Dank je wel! hug

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown ma 9 mei 2011 - 23:02

Anniej_S schreef:Ik zou het bijv wel leuk hebben gevonden als er gereageerd hier werd van goh meis wat knap dat je het allemaal doet! Bovendien zijn mijn schoonouders zeer vroeg gestorven waardoor mijn man + zijn broers al op jonge leeftijd dingen zelf moesten doen, maar niet alles is van uit huis zo meegekomen, ook niet qua poetswerk om het maar even zo in het algemeen te noemen, dat heb ik mijn man nu wel aardig bij geschaafd, maar zijn broers daarentegen zijn viespeuken!

Trek je er niets van aan. Jij maakt teminste geen ruzie over 't huishouden.
Van jouw man weet ik het niet, maar als ik relatief minder uur in de week zou werken dan hij, en mijn man zou weggaan om 07:30 en weer binnenkomen om 18:30 en ik die dag niets heb uitgevoerd, OMDAT HET HUISHOUDEN OOK ZIJN HUISHOUDEN IS, dan krabbel ik me wel even achter mijn oren. Andersom hoor je meiden hier ook altijd, mijn vriend ligt tot 15:00 in zijn nest en als ik dan thuiskom kan ik nog even alles gaan doen, want hij zat te stinken achter zijn pc.

Bij ons thuis, ik werk nog meer dan mijn man, althans.. ik ga eerder weg en ik kom later thuis. Hij kookt niet, want dat vindt hij echt vreselijk. Nou, dan doe ik dat.. dan staat er een smakelijke maaltijd zonder ergenissen op tafel, ik heb echt geen leuke relatie als ik zo koppig ben om te zeggen: wat een onzin IEDEREEN kan koken,dus jij ook en dan staat hij daar met een zuur gezicht. Op mijn beurt walg ik van 't douchputje, maar mijn man doet dat ALTIJD.

We gaan zaterdag op vakantie, en ons huis was echt een puinhoop omdat we heel erg druk waren geweest.. maar mijn man wilde nog eventjes gaan zwemmen, nou ik kon ook als een viswijf tegen hem zeuren, maar ik zei tegen hem, ok.. dan begin ik vast en als je terugkomt doen we samen nog meer ok? Hij blij, en ik blij. En daarna zijn we als een speer door ons huis gegaan. Voila, geen ergenissen.

Maak er nou geen strijd van.

*IK ZOEK TROUWENS EEN HUISHOUDSTER*
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:10

2CKC2 schreef:
Anniej_S schreef:Ik zou het bijv wel leuk hebben gevonden als er gereageerd hier werd van goh meis wat knap dat je het allemaal doet! Bovendien zijn mijn schoonouders zeer vroeg gestorven waardoor mijn man + zijn broers al op jonge leeftijd dingen zelf moesten doen, maar niet alles is van uit huis zo meegekomen, ook niet qua poetswerk om het maar even zo in het algemeen te noemen, dat heb ik mijn man nu wel aardig bij geschaafd, maar zijn broers daarentegen zijn viespeuken!

Van jouw man weet ik het niet, maar als ik relatief minder uur in de week zou werken dan hij, en mijn man zou weggaan om 07:30 en weer binnenkomen om 18:30 en ik die dag niets heb uitgevoerd, OMDAT HET HUISHOUDEN OOK ZIJN HUISHOUDEN IS, dan krabbel ik me wel even achter mijn oren. Andersom hoor je meiden hier ook altijd, mijn vriend ligt tot 15:00 in zijn nest en als ik dan thuiskom kan ik nog even alles gaan doen, want hij zat te stinken achter zijn pc.

Bij ons thuis, ik werk nog meer dan mijn man, althans.. ik ga eerder weg en ik kom later thuis. Hij kookt niet, want dat vindt hij echt vreselijk. Nou, dan doe ik dat.. dan staat er een smakelijke maaltijd zonder ergenissen op tafel, ik heb echt geen leuke relatie als ik zo koppig ben om te zeggen: wat een onzin IEDEREEN kan koken,dus jij ook en dan staat hij daar met een zuur gezicht. Op mijn beurt walg ik van 't douchputje, maar mijn man doet dat ALTIJD.

We gaan zaterdag op vakantie, en ons huis was echt een puinhoop omdat we heel erg druk waren geweest.. maar mijn man wilde nog eventjes gaan zwemmen, nou ik kon ook als een viswijf tegen hem zeuren, maar ik zei tegen hem, ok.. dan begin ik vast en als je terugkomt doen we samen nog meer ok? Hij blij, en ik blij. En daarna zijn we als een speer door ons huis gegaan. Voila, geen ergenissen.

Nee maar ik vond het niet leuk om te lezen dat mensen zo gemeen konden zijn want het voelde wel even zoiets van wat doe ik verkeerd? Ik bedoel wij hebben idd bijna geen ruzie om het huishouden, doen we wel met andere zaken haha!

Waar woon je dan :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:10

Maar Noa ik werk minder en ik doe het omdat ik het zelf fijn vind om een schoon huis te hebben en daar ook de tijd voor heb, als mijn vriend parttime zou werken en ik fulltime, dan zouden we het ook zo hebben gedaan, dus dat heeft gewoonweg niks met een kut te maken. Ik doe vrijwel alles, en mijn vriend doet ook wel dingen uit zichzelf, maar als ik zoals bv. gisteren een dag thuis ben, en heel veel heb gedaan al in huis dan vraagt hij wat hij nog kan doen, zodat er geen dubbele dingen gedaan worden. Nou, prima, hij blij, ik blij.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:13

Ik kan int weekend wel zeggen en nu DOE IK NIKS qua huishouden, op stofzuigen en wat dagelijkse dingen na dan, maar voor de rest sloof ik mij NIET uit int weekend wat sommige mensen waarvan beiden 40uur werken wel moeten doen! :P

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown ma 9 mei 2011 - 23:13

Anniej_S schreef:
2CKC2 schreef:

Nee maar ik vond het niet leuk om te lezen dat mensen zo gemeen konden zijn want het voelde wel even zoiets van wat doe ik verkeerd? Ik bedoel wij hebben idd bijna geen ruzie om het huishouden, doen we wel met andere zaken haha!

Waar woon je dan :P

Ik woon in P.urmerend!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown ma 9 mei 2011 - 23:14

Anniej_S schreef:Ik kan int weekend wel zeggen en nu DOE IK NIKS qua huishouden, op stofzuigen en wat dagelijkse dingen na dan, maar voor de rest sloof ik mij NIET uit int weekend wat sommige mensen waarvan beiden 40uur werken wel moeten doen! :P

Ik voel me heel,heel erg aangesproken! Ik moet altijd een zaterdag of zondag inleveren.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:14

Anniej_S schreef:Ik kan int weekend wel zeggen en nu DOE IK NIKS qua huishouden, op stofzuigen en wat dagelijkse dingen na dan, maar voor de rest sloof ik mij NIET uit int weekend wat sommige mensen waarvan beiden 40uur werken wel moeten doen! :P

Maar wat wil je hiermee zeggen, dat het beter is wat jij doet? Sommige mensen kunnen het niet doordeweeks doen omdat ze MOETEN werken doordeweeks, dus ik snap deze reactie niet helemaal Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:15

Mama_van2 schreef:Maar Annie, zeg eens eerlijk eigenlijk is het toch niet normaal dat je vriend/man (?) niets kan in het huishouden ? Hoe zou zijn huis eruit zien als hij alleen zou wonen ? Zou hij dan ook niets kunnen of zou hij het dan opeens wel mogelijk achten om het huishouden te doen ? Is het nu niet zo dat hij het wel makkelijk vind dat jij echt alles alleen doet en dat hij daarom zegt dat hij niets kan ,lekker makkelijk dat wel.

Zo moeilijk is het huishouden toch ook niet.. Je haalt een doekje over een tafel en het is schoon. Manneman, het is niet iets waar je voor geleerd moet hebben ofzo.. Poe, ik had het ook echt niet geaccepteerd. Als je zegt dat je het niet kan, dan probeer je maar wat. Was opvouwen is ook écht niet moeilijk, dat kan iedereen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:15

2CKC2 schreef:

Ik voel me heel,heel erg aangesproken! Ik moet altijd een zaterdag of zondag inleveren.

Als je nu wat dichterbij woonde wou ik je zeker komen helpen hoor! Dan voelde ik me wel aangesproken om het voor jouw te doen zodat je int weekend wat meer vrije tijd hebt! hug

Gast
Gast

Bericht  Arwyn ma 9 mei 2011 - 23:16

2CKC2 schreef:

Duidelijk tijd voor die huishoudster!
In het weekend doe ik de was. In het weekend in de stroom goedkoper, dus tsja, dat heb ik er dan wel voor over. Ik heb eigenlijk elke week wel een dag vrij, dus dat is dan gewoon mijn huishouddagje! En met die was word ik in het weekend ook wel geholpen, er wordt voor me gekookt als ik 's middags moet werken, dus ik vind het wel prima zo!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:16

Giacomo schreef:
Mama_van2 schreef:Maar Annie, zeg eens eerlijk eigenlijk is het toch niet normaal dat je vriend/man (?) niets kan in het huishouden ? Hoe zou zijn huis eruit zien als hij alleen zou wonen ? Zou hij dan ook niets kunnen of zou hij het dan opeens wel mogelijk achten om het huishouden te doen ? Is het nu niet zo dat hij het wel makkelijk vind dat jij echt alles alleen doet en dat hij daarom zegt dat hij niets kan ,lekker makkelijk dat wel.

Zo moeilijk is het huishouden toch ook niet.. Je haalt een doekje over een tafel en het is schoon. Manneman, het is niet iets waar je voor geleerd moet hebben ofzo.. Poe, ik had het ook echt niet geaccepteerd. Als je zegt dat je het niet kan, dan probeer je maar wat. Was opvouwen is ook écht niet moeilijk, dat kan iedereen.

Als het je niet vroeger geleerd is of, om wat voor reden dan ook (ik treed verder niet in details van hoe of wat) kan het moeilijk zijn ja! En, daarom zeg ik, ik ben er blij om hoe het nu zo gaat!

En wat anders wel of niet accepteert is zijn of haar ding!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:18

Als je het goed bijhoudt is het ook echt geen dagtaak hoor, dus ik snap die mannen gewoon niet die hun vrouw het laten opknappen. Vooral als ze er ook nog bij werken + voor de kinderen zorgen.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown ma 9 mei 2011 - 23:18

Anniej_S schreef:
2CKC2 schreef:

Als je nu wat dichterbij woonde wou ik je zeker komen helpen hoor! Dan voelde ik me wel aangesproken om het voor jouw te doen zodat je int weekend wat meer vrije tijd hebt! hug

Ah,dat is heel lief! Ik heb niets te klagen. Mijn huis is fris en als er onverwachts iemand voor de deur staat, schaam ik me niet.

Mijn man helpt overigens wel. Wij hebben de afspraak: hij de droge dingen en ik de natte dingen.. (zoals badkamer schoonmaken terwijl hij stofzuigt van onder naar boven..etc)
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:19

Storm schreef:Als je het goed bijhoudt is het ook echt geen dagtaak hoor, dus ik snap die mannen gewoon niet die hun vrouw het laten opknappen. Vooral als ze er ook nog bij werken + voor de kinderen zorgen.

En daarom houd ik het ook goed bij dus zoveel hoef ik echt niet te doen hoor! Hooguit een uurtje per dag/ op zn laatst anderhalf uur (verdeeld over de dag) ben ik er mee bezig!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:20

2CKC2 schreef:
Anniej_S schreef:
2CKC2 schreef:

Ah,dat is heel lief! Ik heb niets te klagen. Mijn huis is fris en als er onverwachts iemand voor de deur staat, schaam ik me niet.

Mijn man helpt overigens wel. Wij hebben de afspraak: hij de droge dingen en ik de natte dingen.. (zoals badkamer schoonmaken terwijl hij stofzuigt van onder naar boven..etc)

Zo deden wij het eerst ook altijd, maar mijn man ziet het gewoon weg niet waardoor ik altijd moest zeggen vergeet dit niet vergeet dat niet, dat ik het nu gewoon zelf maar doe! Muziek aan en dan ist ook zo gebeurd!

Gast
Gast

Bericht  Suus ma 9 mei 2011 - 23:20

Ik ben echt een ramp in het huishouden :P Mijn vriend is iets beter gelukkig. Ik zie vaak gewoon echt niet dat er iets moet gebeuren. Met koken en de was doen heb ik geen moeite, maar op sommige andere dingen moet mijn vriend mij gewoon echt wijzen, anders moet hij alles alleen doen Wink

Een huishoudster wil ik ook wel!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pien ma 9 mei 2011 - 23:21

Anniej_S schreef: kan het moeilijk zijn ja!

maar vertel nou eens eerlijk, wat kan er moeilijk zijn aan een doekje over de meubels te halen? kijk dat hij een wasmachine niet kan draaien omdat hij niet weet hoe hij moet sorteren en op welke programma's oké, maar gewoon zoeits simpels als een doekje ergens over heen halen kan iedereen! dat kan zelfs mijn neefje van 15 maanden!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:21

Anniej_S schreef:
Storm schreef:Als je het goed bijhoudt is het ook echt geen dagtaak hoor, dus ik snap die mannen gewoon niet die hun vrouw het laten opknappen. Vooral als ze er ook nog bij werken + voor de kinderen zorgen.

En daarom houd ik het ook goed bij dus zoveel hoef ik echt niet te doen hoor! Hooguit een uurtje per dag/ op zn laatst anderhalf uur (verdeeld over de dag) ben ik er mee bezig!
Oke, niks tegen jou hoor, ik bedoelde al het voorgaande niet aanvallend! Ik vind het gewoon heel ouderwets, zo'n rolverdeling, en daar krijg ik persoonlijk de kriebels van. Weet even niet hoe ik het uit moet leggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:22

Pien schreef:

maar vertel nou eens eerlijk, wat kan er moeilijk zijn aan een doekje over de meubels te halen? kijk dat hij een wasmachine niet kan draaien omdat hij niet weet hoe hij moet sorteren en op welke programma's oké, maar gewoon zoeits simpels als een doekje ergens over heen halen kan iedereen! dat kan zelfs mijn neefje van 15 maanden!

Denk je nou echt dat mijn man zo dom is dat hij dat niet doet? Hahaha...sorry hoor ik lach hier maar om....jullie denken echt dat hij dus werkelijk waar NIETS doet...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:22

Anniej_S schreef:
Pien schreef:

Denk je nou echt dat mijn man zo dom is dat hij dat niet doet? Hahaha...sorry hoor ik lach hier maar om....jullie denken echt dat hij dus werkelijk waar NIETS doet...

Zo komt hij wel over, want dat beeld schets jij. Je doet het liever zelf omdat hij dit en dat vergeet, dat komt niet echt slim over.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 9 mei 2011 - 23:24

Maar stel dat de één het beddengoed/handdoeken/sokken wil strijken en de ander niet, of de één iedere dag in drie pannen wil koken en de ander K&K-maaltijden wil, moet je dat extra werk dan ook allemaal verdelen? Als je niet tevreden bent met hoe een ander je huishouden doet, vind ik het beter dat je het zelf doet dan dat je erover zeurt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:24

Laat maar :-D ik ga me er maar niet te druk meer over maken, vind het alleen jammer dat er eerst word gezegd dat ik niet goed lees en later word er weer beweerd dat het niet goed is dat ik zo over mij heen laat lopen..

Prima toch, ik ben blij met de situatie hoe die is en stel me niet aan om bijv vieze dingen op te knappen wat er bijv wel een problemen van zou worden gemaakt!

Ik zeg prettige middag en veel poets plezier alleen, of met zn 2en!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: