Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?
+37
RYW
studiebol
Susan
Phileine
Melis_je
Pien
Suus
Paper Crown
Moezie
Atelier Madame
NoorA
Zonnetje
Spring
Silva
Benthe
Arwyn
Lindsya
Dikkie Dik
TNMN
Joli86
Floor
Roxi3
Mida4you
Sjors
Winegum
Fearie
smooch
ekiaam87
Ugly Betty
VeryCherry
minoessepoes
SoGood
Guus
luisa
Mari
xxDila
Silver
41 plaatsers
Pagina 7 van 7
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?
Fauve schreef:Noa schreef:Ik denk dat het ook veel verschil maakt of je huisdieren en kinderen hebt en hoe groot je huis is. Als je geen kinderen hebt en geen huisdieren en allebei overdag weg bent en in een net en makkelijk schoon te houden appartement woont van zeg 80m2 dan is dat hele huishouden echt in een poep en een scheet gebeurt.
Dat ligt er wel aan hoe grondig je het doet hoor Ik ben ooit twee uur bezig geweest met alleen de oven
Maar hoe lang had je de oven daarvoor al niet gedaan?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
RYW schreef:
Ik vind trouwens ook dat het logisch is dat je meer doet als je meer tijd hebt, maar vind ook niet dat je na je werk het recht verworven hebt om op je kont te zitten terwijl de ander nog bezig is. Je mag er best op vertrouwen dat je partner, die thuis was, ook heeft gewerkt de hele dag (want studeren/huishouden/voor kinderen zorgen is natuurlijk gewoon werk al is het onbetaald) en dan maak je het toch samen af? Mijn vriend en ik vinden het ook gezelliger om SAMEN te kunnen gaan zitten, en dat kan eerder als we samen de klusjes afwerken.
Dit dus.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wat een discussies weer. Ik had ook niet anders verwacht toen dit topic werd geopend.
Ik heb ook lange tijd meer in huis gedaan dan mijn vriend. Eerst omdat ik alleen studeerde en dus meer thuis was, terwijl hij een fulltime baan had en later omdat het een beetje gewoonte was geworden dat ik het meeste deed en omdat we in een klein appartementje woonden dat sowieso in een vloek en een zucht weer schoon was. Inmiddels wonen we in een groot huis en kost het schoonmaken wel wat meer tijd. Nu is het meestal zo dat ik vind dat er weer gepoetst moet worden en dat we er dan ff met z'n tweetjes tegenaan gaan, maar uit zichzelf zal hij niet gaan schoonmaken. Andersom is het dan weer zo dat hij altijd signaleert dat er toch echt weer wat in de tuin moet gebeuren en dat we dat dan ook met z'n tweeën doen, maar uit mezelf zal ik daar niet aan beginnen. Oja en verder doen we afwisselend de boodschappen, kookt hij wat vaker dan ik en doe ik wat vaker de afwas.
Ik heb ook lange tijd meer in huis gedaan dan mijn vriend. Eerst omdat ik alleen studeerde en dus meer thuis was, terwijl hij een fulltime baan had en later omdat het een beetje gewoonte was geworden dat ik het meeste deed en omdat we in een klein appartementje woonden dat sowieso in een vloek en een zucht weer schoon was. Inmiddels wonen we in een groot huis en kost het schoonmaken wel wat meer tijd. Nu is het meestal zo dat ik vind dat er weer gepoetst moet worden en dat we er dan ff met z'n tweetjes tegenaan gaan, maar uit zichzelf zal hij niet gaan schoonmaken. Andersom is het dan weer zo dat hij altijd signaleert dat er toch echt weer wat in de tuin moet gebeuren en dat we dat dan ook met z'n tweeën doen, maar uit mezelf zal ik daar niet aan beginnen. Oja en verder doen we afwisselend de boodschappen, kookt hij wat vaker dan ik en doe ik wat vaker de afwas.
Gast- Gast
Wij hebben een klein appartementje, 45 m2, we werken de hele week, hebben geen kinderen of huisdieren en nog zijn wij op zaterdag echt wel een paar uur bezig met het huishouden, wat doen wij verkeerd
De badkamer ben ik elke week zeker wel een half uur mee bezig en 1 keer in de zoveel tijd wel wat langer, de buitenkant van de keukenkastjes gaat een doek overheen, we stoffen alles, tafels nat afdoen en de vensterbanken nu ook ivm de bouw voor ons huis, stofzuigen, planten water geven, bed verschonen, 1 a 2 wasmachines wassen (al doen we dat meestal wel door de week) en opvouwen/strijken en boodschappen voor de hele week doen en dan regelmatig nog een keer de koelkast doen, de oven enz, zo hebben we er elke week nog wel een klusje bij. Als dat gedaan is zijn wij serieus de halve zaterdag verder!
(En dan heb ik het nog niet gehad over de afwas die we toch weer hebben laten staan, de berg kleding die op de stoel hangt en opgevouwen moet worden en in de kast moet, de schoenen die overal rond slingeren en andere troepjes opruimen die op tafel liggen)
De badkamer ben ik elke week zeker wel een half uur mee bezig en 1 keer in de zoveel tijd wel wat langer, de buitenkant van de keukenkastjes gaat een doek overheen, we stoffen alles, tafels nat afdoen en de vensterbanken nu ook ivm de bouw voor ons huis, stofzuigen, planten water geven, bed verschonen, 1 a 2 wasmachines wassen (al doen we dat meestal wel door de week) en opvouwen/strijken en boodschappen voor de hele week doen en dan regelmatig nog een keer de koelkast doen, de oven enz, zo hebben we er elke week nog wel een klusje bij. Als dat gedaan is zijn wij serieus de halve zaterdag verder!
(En dan heb ik het nog niet gehad over de afwas die we toch weer hebben laten staan, de berg kleding die op de stoel hangt en opgevouwen moet worden en in de kast moet, de schoenen die overal rond slingeren en andere troepjes opruimen die op tafel liggen)
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
minoessepoes schreef:Wij hebben een klein appartementje, 45 m2, we werken de hele week, hebben geen kinderen of huisdieren en nog zijn wij op zaterdag echt wel een paar uur bezig met het huishouden, wat doen wij verkeerd
Ik weet het niet zeker, maar ik schat zo in dat jij iemand bent die heel zorgvuldig en grondig is in het huishouden.
Susan- Lady Post-a-lot
Wij deden (en doen nog steeds) veel dingen even tussendoor. Boodschappen twee keer per weg snel op weg van werk naar huis even langs de winkel. Een was zet ik meestal gewoon een keer in en dan hang ik die 's avonds als ie klaar is meteen even op. De volgende avond is alles wel droog en dan vouw ik alles op en gaan dingen die gestreken moeten worden op de strijkstapel. De badkamer nam mijn vriend meestal 1 keer per week mee als 'ie ging douchen. De keuken houd ik iedere avond bij als ik de afwas doe. Overal even een doekje overheen en het gasfornuis schoonmaken. En dan blijft er dus alleen het afstoffen, stofzuigen en dweilen over en dat is zo gebeurd op die paar vierkante meter.
Gast- Gast
Susan schreef:minoessepoes schreef:Wij hebben een klein appartementje, 45 m2, we werken de hele week, hebben geen kinderen of huisdieren en nog zijn wij op zaterdag echt wel een paar uur bezig met het huishouden, wat doen wij verkeerd
Ik weet het niet zeker, maar ik schat zo in dat jij iemand bent die heel zorgvuldig en grondig is in het huishouden.
Ja dat is ook wel weer zo, als ik het doe dan doe ik het ook goed! Ik ben inderdaad niet van half slachtig werk!
In het volgende huis nemen we echt een schoonmaakster, lijkt me heerlijk!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik doe nu over het algemeen het meeste in huis, maar goed dat is logisch. Ik ben de hele dag thuis en heb er dus ook tijd voor. Maar het betekent niet dat hij niks doet hoor, maar dat is meer in het weekend even een was doen ofzo.
Maar ik ga binnenkort weer 3 dagen in de week werken en dan zal hij toch iets meer moeten doen, ik vraag dan niet om het hele huis te poetsen, maar toch even vaker de stofzuiger te pakken of vaker de was te doen.
Maar ik ga binnenkort weer 3 dagen in de week werken en dan zal hij toch iets meer moeten doen, ik vraag dan niet om het hele huis te poetsen, maar toch even vaker de stofzuiger te pakken of vaker de was te doen.
Gast- Gast
*
Laatst aangepast door Anniej_S op do 12 mei 2011 - 8:40; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Anniej, dus je zit er toch wel een beetje mee dat je man zo weinig doet? Anders had je hem dat niet gevraagd dacht ik zo.
Gast- Gast
Storm schreef:Anniej, dus je zit er toch wel een beetje mee dat je man zo weinig doet? Anders had je hem dat niet gevraagd dacht ik zo.
Nee hoor helemaal niet, maar ik heb een aanbieding in de zorg erbij gekregen (ook voor 's avonds enz) dus 't word ook leren weer, als dat niet zo was had ik er geen problemen mee gehad! Maar ik kan niet en leren en poetsen tegelijk :-)..
Straks als hij weer gaat leren, want zijn super markt word straks C1000 ipv Jumbo gaat hij weer na school en dan ben ik klaar dus dan gaat ik het automatisch gewoon weer zelf doen..
Gast- Gast
Dat je dingen in het huishouden over het hoofd ziet, vergeet of er niet aan toe komt, oké, maar ik vind het wel een beetje aso om echt te gaan protesteren als je ook weer iets moet gaan doen in het huishouden op het moment dat je partner weer aan het werk gaat.
Susan- Lady Post-a-lot
Laat dat beetje maar weg.
Leuk Anniej dat je de zorg in gaat! Een opleiding via de thuiszorg?
Gast- Gast
Giacomo schreef:Laat dat beetje maar weg.
Jup om me geestelijk voor te bereiden op een wat zwaardere tak mensen die het geestelijk zwaar hebben! Dus ipv alpahulp, helpende en nog wat weet niet precies..het is meer soort van cursus moet een paar dagen meelopen met een ander om te kijken of ik het mentaal zelf ook aan zou durven, en is dat zo doe ik het natuurlijk, verdien ik weer een paar euro meer int uur natuurlijk! (altijd meegenomen) vooral als je een jaar thuis hebt gezeten er zo in kan rollen!
Gast- Gast
Susan schreef:Dat je dingen in het huishouden over het hoofd ziet, vergeet of er niet aan toe komt, oké, maar ik vind het wel een beetje aso om echt te gaan protesteren als je ook weer iets moet gaan doen in het huishouden op het moment dat je partner weer aan het werk gaat.
Aso vind ik pas als je man/partner veslaafd is aan spelletjes op de pc en uberhaupt liever lui als moe is en helemaal NIKS doet int huishouden.
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Giacomo schreef:Laat dat beetje maar weg.
Jup om me geestelijk voor te bereiden op een wat zwaardere tak mensen die het geestelijk zwaar hebben! Dus ipv alpahulp, helpende en nog wat weet niet precies..het is meer soort van cursus moet een paar dagen meelopen met een ander om te kijken of ik het mentaal zelf ook aan zou durven, en is dat zo doe ik het natuurlijk, verdien ik weer een paar euro meer int uur natuurlijk! (altijd meegenomen) vooral als je een jaar thuis hebt gezeten er zo in kan rollen!
Oh, dat is wel fijn dan inderdaad!
Gast- Gast
Giacomo schreef:Anniej_S schreef:Giacomo schreef:Laat dat beetje maar weg.
Oh, dat is wel fijn dan inderdaad!
Heb dr ook super veel zin in..maar ik zie er wel tegenop om mn clienten die ik voor as dinsdag heb staan om te leren kennen, bedoel wat kan ik er van verwachten? Zeggen hun wat jij moet doen weet je wel? Hihi...maarja ik laat alles maar over me heen komen enz..meer kan ik niet doen!
Gast- Gast
50/50 ligt er aan wie er vrij is... Gelukkig houdt mijn vriend niet van troep en ik ook niet.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ik doe alles in huis, mijn vriend de tuin.
We werken beide fulltime.
We werken beide fulltime.
famke88- Zwijger
- Aantal berichten : 7
Punten : 19
Registratiedatum : 08-02-11
We werken beide full-time. Ik doe denk ik net iets meer in huis. Hij ruimt zijn eigen rommel op en soms dat van mij. Hij verschoont het bed, doet meestal de kattenbak, lapt de ramen en de zorgt voor de tuin. Verder helpt hij me als ik het vraag. Hij weet ook dat ik het graag schoon heb en vraagt ook uit zichzelf of hij kan helpen als hij mij bezig ziet. Als hij vrij is dan doet hij eigenlijk alles wel behalve de was draaien.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Hoe lief zijn jullie dan?
» Hoe oud zijn jullie?
» Zijn jullie ook zo moe?
» Zijn jullie flexibel?
» Hoe lief zijn jullie dan?
» Hoe oud zijn jullie?
» Zijn jullie ook zo moe?
» Zijn jullie flexibel?
Pagina 7 van 7
Permissies van dit forum: