Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?

+37
RYW
studiebol
Susan
Phileine
Melis_je
Pien
Suus
Paper Crown
Moezie
Atelier Madame
NoorA
Zonnetje
Spring
Silva
Benthe
Arwyn
Lindsya
Dikkie Dik
TNMN
Joli86
Floor
Roxi3
Mida4you
Sjors
Winegum
Fearie
smooch
ekiaam87
Ugly Betty
VeryCherry
minoessepoes
SoGood
Guus
luisa
Mari
xxDila
Silver
41 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?  - Pagina 6 Empty Re: Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 0:07

Fauve schreef:Ik snap niet zo goed waarom er zoveel commentaar is op iemand die iets zelf prima vind.

Anno 2011 mag dat kennelijk niet meer! Ben kennelijk ouderwets..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?  - Pagina 6 Empty Re: Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?

Bericht  VeryCherry di 10 mei 2011 - 0:09

Mijn broertje en schoonzusje zijn ook ouderwets, mijn broertje zet het vuilnis buiten en de rest doet mijn schoonzusje, ik vind het zó raar.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 0:09

Anniej_S schreef:
Fauve schreef:Ik snap niet zo goed waarom er zoveel commentaar is op iemand die iets zelf prima vind.

Wat flauw.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 0:13

Storm schreef:
Anniej_S schreef:

Wat flauw.

Maar zo is het wel, al word het niet hup gelijk recht in je gezicht gezegd! Dan maar ouderwets, mn huisje is wel elke dag lekker aan kant!

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 10 mei 2011 - 0:15

Wat heeft het er nou mee te maken of je huisje elke dag aan kant is?
Heb al eerder aangegeven dat ik ook alles doe in huis, niet met liefde hoor, maar mijn vriend werkt fulltime en ik ben gewoon thuis.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 0:15

En die van mij niet dan? Dat je ruzie maakt over het huishouden, wil niet zeggen dat mijn huisje 'niet aan kant' is. En nogmaals, het is gewoon een mening dat ik het ouderwets vind, daar hoef jij het niet mee eens te zijn. Als jij en je man het zo prima vinden, is het toch goed verder?

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes di 10 mei 2011 - 0:19

Eerlijk gezegd geniet ik niet van een schoon huis, ik ben blij dat we alle twee dan geen last hebben van huisstofmijt, dat we gewoon bezoek kunnen ontvangen zonder ons te schamen en ik vind het ook wel prettig als er schone kleding in de kast ligt.

Mijn ouders zijn alle twee echt heel erg netjes, mijn broer en ik totaal niet, dus of dat nou echt iets is wat je van je ouders mee krijgt? (want dan is er bij ons iets verkeerd gegaan!)

Als wij straks een groter huis hebben dan gaan we direct een hulp in huis zoeken, want die 2 dagen weekend zijn voor mij zoveel meer kostbaar dan die paar tientjes die ik dan kwijt zou zijn!

Laatst aangepast door minoessepoes op di 10 mei 2011 - 0:22; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  VeryCherry di 10 mei 2011 - 0:20

Ik word doodmoe van het poetsen nu ze buiten bezig zijn. Echt ov-er-al zit stof, zelf tegen de muren aan. Valt niet tegenop te poetsen en het maakt me ontzettend chagrijnig.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 0:23

Anniej_S schreef:
Storm schreef:
Anniej_S schreef:

Wat flauw.

Maar zo is het wel, al word het niet hup gelijk recht in je gezicht gezegd! Dan maar ouderwets, mn huisje is wel elke dag lekker aan kant!

Lekker puh!!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 0:28

Ik heb een pesthekel aan het huishouden, maar vind het wel fijn dat alles schoon en opgeruimd is. Mijn man is er van overtuigd dat hij héél veel doet in het huishouden, maar dat valt vies tegen. Als hij 's avonds alles heeft opgeruimd van het koken en het speelgoed van onze dochter op heeft geruimd verwacht hij een complimentje. Wel jammer dat ik dan geen complimentje krijg dat ik naast het verzorgen van onze dochter, gecombineerd met een voltijd studie en part-time werken geen complimentje krijg voor het feit dat ik daarnaast de rest van het huishouden doe.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes di 10 mei 2011 - 0:38

VeryCherry schreef:Ik word doodmoe van het poetsen nu ze buiten bezig zijn. Echt ov-er-al zit stof, zelf tegen de muren aan. Valt niet tegenop te poetsen en het maakt me ontzettend chagrijnig.

Dat is bij ons ook! Bij ons voor zijn ze aan het bouwen, met het warme weer hebben wij de ramen veel open maar als ik de vensterbanken nat af doe komt er letterlijk modder vanaf en dat elke week! Wordt er echt gek van, de ramen wassen we dus ook maar niet Embarassed
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  VeryCherry di 10 mei 2011 - 0:56

minoessepoes schreef:
VeryCherry schreef:Ik word doodmoe van het poetsen nu ze buiten bezig zijn. Echt ov-er-al zit stof, zelf tegen de muren aan. Valt niet tegenop te poetsen en het maakt me ontzettend chagrijnig.

Dat is bij ons ook! Bij ons voor zijn ze aan het bouwen, met het warme weer hebben wij de ramen veel open maar als ik de vensterbanken nat af doe komt er letterlijk modder vanaf en dat elke week! Wordt er echt gek van, de ramen wassen we dus ook maar niet Embarassed

Goor hè, het is echt dweilen met de kraan open op deze manier. Wanneer zijn ze bij jullie klaar met bouwen?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  minoessepoes di 10 mei 2011 - 2:13

VeryCherry schreef:
minoessepoes schreef:

Goor hè, het is echt dweilen met de kraan open op deze manier. Wanneer zijn ze bij jullie klaar met bouwen?

Het heien voor appartementencomplex 1 hebben we achter de rug, nu zijn ze bezig met de betonnen fundering en het wordt zo'n 5 hoog, in juni gaan ze heien voor complex 2, het gaat dus nog wel even duren :shock:

Zijn jullie wel bijna uit de zooi?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Susan di 10 mei 2011 - 2:54

2CKC2 schreef:
Trek je er niets van aan. Jij maakt teminste geen ruzie over 't huishouden.
Van jouw man weet ik het niet, maar als ik relatief minder uur in de week zou werken dan hij, en mijn man zou weggaan om 07:30 en weer binnenkomen om 18:30 en ik die dag niets heb uitgevoerd, OMDAT HET HUISHOUDEN OOK ZIJN HUISHOUDEN IS, dan krabbel ik me wel even achter mijn oren. Andersom hoor je meiden hier ook altijd, mijn vriend ligt tot 15:00 in zijn nest en als ik dan thuiskom kan ik nog even alles gaan doen, want hij zat te stinken achter zijn pc.

Jij schetst het wel erg zwart/wit. Ook als je het zoveel mogelijk bijhoudt is het werk gewoon niet klaar als je man thuiskomt, want kinderen maken veel troep, er moet gekookt worden, gegeten, de kinderen moeten in bad en naar bed. Het zou inderdaad niet eerlijk zijn om bewust huishoudelijke taken te laten liggen voor degene die werkt, maar ik vind het ook niet erg eerlijk om - als werkende partner - om 18.30 op je kont te gaan zitten toekijken hoe de ander tot 's avonds laat bezig is. Als het goed is dan wil je dat zelf ook niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  VeryCherry di 10 mei 2011 - 3:06

minoessepoes schreef:
VeryCherry schreef:
minoessepoes schreef:

Het heien voor appartementencomplex 1 hebben we achter de rug, nu zijn ze bezig met de betonnen fundering en het wordt zo'n 5 hoog, in juni gaan ze heien voor complex 2, het gaat dus nog wel even duren :shock:

Zijn jullie wel bijna uit de zooi?

Half augustus pas Sad
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol di 10 mei 2011 - 5:49

Als mijn vriend thuis is, is het redelijk gelijk verdeeld, al doet hij iets meer in de tuin en ik iets meer in huis. Maar daar hebben we goed onze weg in gevonden, heeft wel even geduurd maar dat is nu goed.

Als hij dus weg is dan doe ik alles alleen, maar goed dat is ook wel logisch Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 10:06

Wat een discussie is dit geworden zeg... Ik denk dat het grote verschil m zit in welk type mens je bent. De één is heel opgeruimd en houdt van opruimen, een ander vindt opruimen vreselijk en boeit het allemaal niet zo, maar vindt het wel fijn als het schoon is. Zowel mannen als vrouwen kunnen in beide categorieën vallen. Al zal het met niks verbazen als meer vrouwen wat meer van het schoonmaken zijn. Snap dat zelf niet, maar zie die types wel om me heen.

Ik vind het wel een rare redenering dat alleen werkuren blijkbaar tellen als uren die je mag ''inzetten'' om geoorloofd minder in het huishouden te hoeven doen, terwijl er meer dingen te doen zijn op de wereld dan werken alleen. Ook die dingen kosten energie en tijd, denk aan een studie. Het betaalt zich niet direct uit, maar uiteindelijk is het wel een investering in je en dus eigenlijk jullie toekomst.

Mijn tip is: neem een schoonmaker voor 3 a 4 uur per week. Hebben wij ook gehad, die kan dan lekker gaan sopper, de vloeren doen en de badkamer en wc. Dan hoef je de echt grondige dingen te doen, en kan je samen koken/vaatwasser ruimen en de was doen. Daar valt wel uit te komen. Bij ons gaat de was vaak zo: we pleuren beiden dingen in de wasmand, als die vol is pleurt één van ons een hoopje in de wasmachine, de ander haalt het er weer uit, in de droger. Na een dag ofzo, doet de ander een was, ziet dan dat de droger nog vol is. Pleurt de hele hoop op een bank in de logeerkamer. Daar ligt het een tijdje, totdat we iets kwijt zijn, en dan trekken we het aan.

Zo cirkelt alles door het huis zonder een kast te raken. Zo kan het dus ook. Ideaal! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 10 mei 2011 - 20:25

Susan schreef:
2CKC2 schreef:
Van jouw man weet ik het niet, maar als ik relatief minder uur in de week zou werken dan hij, en mijn man zou weggaan om 07:30 en weer binnenkomen om 18:30 en ik die dag niets heb uitgevoerd, OMDAT HET HUISHOUDEN OOK ZIJN HUISHOUDEN IS, dan krabbel ik me wel even achter mijn oren. Andersom hoor je meiden hier ook altijd, mijn vriend ligt tot 15:00 in zijn nest en als ik dan thuiskom kan ik nog even alles gaan doen, want hij zat te stinken achter zijn pc.

Jij schetst het wel erg zwart/wit. Ook als je het zoveel mogelijk bijhoudt is het werk gewoon niet klaar als je man thuiskomt, want kinderen maken veel troep, er moet gekookt worden, gegeten, de kinderen moeten in bad en naar bed. Het zou inderdaad niet eerlijk zijn om bewust huishoudelijke taken te laten liggen voor degene die werkt, maar ik vind het ook niet erg eerlijk om - als werkende partner - om 18.30 op je kont te gaan zitten toekijken hoe de ander tot 's avonds laat bezig is. Als het goed is dan wil je dat zelf ook niet.

*Laat maar, dit is een gebed zonder end*
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 20:45

2CKC2 schreef:
Susan schreef:
2CKC2 schreef:

hug
*Laat maar, dit is een gebed zonder end*

Gast
Gast

Bericht  RYW di 10 mei 2011 - 20:59

Ik doe gewoon alles zelf. Zorgen voor mijn zoons, fulltime werken, studeren, huishouden. Want mijn vriend en ik wonen niet samen.

Is trouwens niet helemaal waar, ik heb een hulp in de huishouding (echt een engel!) en zonder haar zou ik het niet trekken, deze levensstijl. Zij doet de grote schoonmaak eens per week, en ik hou dat zo'n beetje bij. En ze strijkt want dat kan ik niet en wil ik niet leren ook.

Maar als mijn vriend er is, dan draait hij gewoon mee in het gezin en ook in het huishouden. Hij is eigen baas en plant zijn eigen tijden, en ik werk meer dan hij, dus hij doet ook meer als hij een dag hier thuis is en ik ben aan het werk. En als het een keer andersom is doe ik weer meer.

Ik vind trouwens ook dat het logisch is dat je meer doet als je meer tijd hebt, maar vind ook niet dat je na je werk het recht verworven hebt om op je kont te zitten terwijl de ander nog bezig is. Je mag er best op vertrouwen dat je partner, die thuis was, ook heeft gewerkt de hele dag (want studeren/huishouden/voor kinderen zorgen is natuurlijk gewoon werk al is het onbetaald) en dan maak je het toch samen af? Mijn vriend en ik vinden het ook gezelliger om SAMEN te kunnen gaan zitten, en dat kan eerder als we samen de klusjes afwerken.

Wel grappig is dat hij een bijna neurotische manier heeft van zijn kleding opvouwen, daar kan je serieus een waterpas langs leggen. Heeft hij overgehouden aan het leger. Mijn kast daarentegen is een bende. Ik vouw het wel op maar veel slordiger dan hij. Maar het mooie is: hij verwacht ook niet dat ik zijn kleding op zijn manier opvouw. Ik ruim mijn kleding en die van de jongens op mijn manier op, en laat de zijne schoon en wel in de wasmand, en dan vouwt hij ze zelf op. Leven en laten leven. Heerlijk.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  flower di 10 mei 2011 - 21:05

Mijn vriend werkt sinds kort 32 uur en ik werk 36 uur..
Echter woon ik vrijwel naast mijn werk en moet mijn vriend bijna 2 uur reizen per dag.

Ik kook minimaal 4 dagen per week en doe vaak de boodschappen.
Verder doen we heel veel samen! vandaag ben ik een dag vrij en ga wat aanrommelen hier in huis, als mijn vriend thuis is doet hij dat.
Niet echt vaste taken dus.
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Atelier Madame di 10 mei 2011 - 21:26

Ik denk trouwens dat het ook heeeeel erg afhankelijk is hoe veel tijd je er ook zelf aan WIL besteden. Ik bedoel, als je boodschappen haalt vanaf je werk, dan ben je mss kwartiertje later thuis maar dat kost je veel minder tijd dan uitgebreid op zaterdag naar het winkelcentrum gaan en alle winkels aflopen. Zelfde geld voor de was, af en toe tussendoor een wasje draaien of 1dag de hele dag ermee bezig zijn.

Ik denk dat als je allebei gewoon niet stilzit maar af en toe iets oppakt, dat het relatief weinig tijd hoeft te kosten.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 21:44

Wij hebben ook 2 katten en voorheen pakte ik ook niet iedere dag de stofzuiger hoor. Maar nu dat onze zoon wat meer op de grond speelt en een beetje aan het kruipen is stofzuig ik nu iedere dag. Want my god wat maken die beesten er een teringzooi van. Overal op onze laminaatvloer liggen wel kattenbak korreltjes. Zelfs aan de andere kant van de kamer waar hun kattenbak nog eens niet staat

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 21:53

Ik denk dat het ook veel verschil maakt of je huisdieren en kinderen hebt en hoe groot je huis is. Als je geen kinderen hebt en geen huisdieren en allebei overdag weg bent en in een net en makkelijk schoon te houden appartement woont van zeg 80m2 dan is dat hele huishouden echt in een poep en een scheet gebeurt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 21:56

Noa schreef:Ik denk dat het ook veel verschil maakt of je huisdieren en kinderen hebt en hoe groot je huis is. Als je geen kinderen hebt en geen huisdieren en allebei overdag weg bent en in een net en makkelijk schoon te houden appartement woont van zeg 80m2 dan is dat hele huishouden echt in een poep en een scheet gebeurt.

Dat ligt er wel aan hoe grondig je het doet hoor :P Ik ben ooit twee uur bezig geweest met alleen de oven laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: