Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?
+37
RYW
studiebol
Susan
Phileine
Melis_je
Pien
Suus
Paper Crown
Moezie
Atelier Madame
NoorA
Zonnetje
Spring
Silva
Benthe
Arwyn
Lindsya
Dikkie Dik
TNMN
Joli86
Floor
Roxi3
Mida4you
Sjors
Winegum
Fearie
smooch
ekiaam87
Ugly Betty
VeryCherry
minoessepoes
SoGood
Guus
luisa
Mari
xxDila
Silver
41 plaatsers
Pagina 5 van 7
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?
wij doen het huishouden samen. het is ons huis, onze zooi en onze rommel.
ik zit op dit moment in de ziektewet, doe vrijwel alle makkelijke dingen en hij doet dan zodra hij uit zn werk is de zwaardere dingen. denk aan wasmanden sjouwen, stofzuigen, dweilen, vuilnis naar buiten, kliko aan de weg. eten koken doen we om en om en als ik kook ruimt hij af en wast hij af en andersom. bij ons is het nu eigenlijk wel erg lastig, ik zit in de ziektewet vanwege bekkeninstabiliteit, hij zit in de ziektewet omdat hij een spierziekte heeft en het allemaal niet meer trekt. juist doordat we het samen doen, kunnen we het samen volhouden! en heb ik een keer een mindere dag, doet hij wat extra!
ik vind het heerlijk op deze manier! we hebben nu onze weekenden vrijwel altijd niks te doen in het huishouden omdat ik zorg dat dat doordeweeks klaar is. een enkele keer doet hij op zaterdag een keer de badkamer uitgebreid met chloor, zodat ik het daarna kan bijhouden.
ik zit op dit moment in de ziektewet, doe vrijwel alle makkelijke dingen en hij doet dan zodra hij uit zn werk is de zwaardere dingen. denk aan wasmanden sjouwen, stofzuigen, dweilen, vuilnis naar buiten, kliko aan de weg. eten koken doen we om en om en als ik kook ruimt hij af en wast hij af en andersom. bij ons is het nu eigenlijk wel erg lastig, ik zit in de ziektewet vanwege bekkeninstabiliteit, hij zit in de ziektewet omdat hij een spierziekte heeft en het allemaal niet meer trekt. juist doordat we het samen doen, kunnen we het samen volhouden! en heb ik een keer een mindere dag, doet hij wat extra!
ik vind het heerlijk op deze manier! we hebben nu onze weekenden vrijwel altijd niks te doen in het huishouden omdat ik zorg dat dat doordeweeks klaar is. een enkele keer doet hij op zaterdag een keer de badkamer uitgebreid met chloor, zodat ik het daarna kan bijhouden.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Melis_je schreef:Maar stel dat de één het beddengoed/handdoeken/sokken wil strijken en de ander niet, of de één iedere dag in drie pannen wil koken en de ander K&K-maaltijden wil, moet je dat extra werk dan ook allemaal verdelen? Als je niet tevreden bent met hoe een ander je huishouden doet, vind ik het beter dat je het zelf doet dan dat je erover zeurt.
En daar sluit ik me bij aan!
Gast- Gast
Anniej, je komt nu zelf heel veroordelend over hoor, wie zegt dat het aanstellen is?
Maar goed, als jij er blij mee bent, is dat natuurlijk geheel jouw keuze, ieder z'n ding.
Maar goed, als jij er blij mee bent, is dat natuurlijk geheel jouw keuze, ieder z'n ding.
Gast- Gast
Isabella schreef:Annie, heb je nu een lintje verdiend? Wat een kinderachtige reactie zeg.
Nou ik vind jullie reacties tegen over het traditionele ook wel beetje kinderachtig...sorry...kan dr niks meer van maken!
Gast- Gast
Wat is daar kinderachtig aan? We leven in 2011, niet meer in 1950. Dat is toch gewoon een mening, dat ik het ouderwets vind?
Gast- Gast
Storm schreef:Oke, niks tegen jou hoor, ik bedoelde al het voorgaande niet aanvallend! Ik vind het gewoon heel ouderwets, zo'n rolverdeling, en daar krijg ik persoonlijk de kriebels van. Weet even niet hoe ik het uit moet leggen.Anniej_S schreef:Storm schreef:Als je het goed bijhoudt is het ook echt geen dagtaak hoor, dus ik snap die mannen gewoon niet die hun vrouw het laten opknappen. Vooral als ze er ook nog bij werken + voor de kinderen zorgen.
En daarom houd ik het ook goed bij dus zoveel hoef ik echt niet te doen hoor! Hooguit een uurtje per dag/ op zn laatst anderhalf uur (verdeeld over de dag) ben ik er mee bezig!
Maar storm.. jij werkt toch maar een paar uur per week? Je vriend toch veel meer?
Zou jij 't eerlijk vinden dat jij veel meer zou werken en je vriend minder, dat je dan thuiskomt en gelijk
aan 't huishouden moet?
Mensen zien in mijn optiek 't huishouden als een waist of time maar oh, wat geniet ik van een schone vloer en als ik de overloop boven op loop dat 't fris ruikt naar pas gewassen was.. dan maakt 't mij echt weinig uit wie 't doet.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2, ook als ik meer werk doet mijn vriend niks, en dát is nou juist het probleem. Maar als ik maar een paar uur in de week werk, maak ik er verder ook geen probleem van, want dan kan ik het huishouden zelf.
Gast- Gast
Storm schreef:Wat is daar kinderachtig aan? We leven in 2011, niet meer in 1950. Dat is toch gewoon een mening, dat ik het ouderwets vind?
Nou dat is jouw mening, bovendien houd ik er gewoon van dat het aan kant is en schoon in huis, wat is daar mis mee? Het is niet zo dat ik er nu 24uur per dag 7dagen in de week mee bezig ben....
Er word hier gevraagd om de rolverdeling, nou daar ben ik eerlijk in..ik doe binnen alles (vrij veel dan) en mijn man doet bijv alles buiten, zo zou ik nooit zijn auto wassen, dat is niet mijn ding, doet hij zelf maar, nou zo houd ik er van dat het binnen netjes en aan kant is? Als hij daar anders over denkt, prima toch? Ik wil niet in zo'n mesthok leven alsof het een studentenhok is?
Gast- Gast
Ik heb zo'n godsgruwelijke hekel aan het huishouden, dus ik wil het niet eens alleen doen. Het is hier binnen een dag weer vies. Heb je met huisdieren en kinderen. Dus ik geniet echt niet van een schone vloer, want ik weet dat hij een uur later weer vies is.
Ik sms mijn vriend trouwens ook wel eens wat dingen waar hij aan moet denken. Maar dat is puur omdat hij zo ADHDer is als de pest. Als zijn kont niet aan hem vast zat, vergat hij die nog.
Ik sms mijn vriend trouwens ook wel eens wat dingen waar hij aan moet denken. Maar dat is puur omdat hij zo ADHDer is als de pest. Als zijn kont niet aan hem vast zat, vergat hij die nog.
Gast- Gast
Storm schreef:2CKC2, ook als ik meer werk doet mijn vriend niks, en dát is nou juist het probleem. Maar als ik maar een paar uur in de week werk, maak ik er verder ook geen probleem van, want dan kan ik het huishouden zelf.
Hij doet niks of WIL niks, dat zijn ook 2 verschillende dingen? Mijn man zou het vast wel WILLEN, al hoor ik hem daar niet over, het is nu zo dat ik het doe.
Gast- Gast
Storm schreef:2CKC2, ook als ik meer werk doet mijn vriend niks, en dát is nou juist het probleem. Maar als ik maar een paar uur in de week werk, maak ik er verder ook geen probleem van, want dan kan ik het huishouden zelf.
Snap ik.. zou ik me ook aan ergeren,maar anniej geeft aan dat haar man meer werkt en zij minder en daardoor meer doet in het huishouden!
Giacomo schreef:Ik heb zo'n godsgruwelijke hekel aan het huishouden, dus ik wil het niet eens alleen doen. Het is hier binnen een dag weer vies. Heb je met huisdieren en kinderen. Dus ik geniet echt niet van een schone vloer, want ik weet dat hij een uur later weer vies is.
Daarom vind ik het wel belangrijk om het dan ondanks huisdieren, kleine is nog klein dus maakt niet veel vies, dat het wel schoon en aan kant is!
Gast- Gast
\Giacomo schreef:Ik heb zo'n godsgruwelijke hekel aan het huishouden, dus ik wil het niet eens alleen doen. Het is hier binnen een dag weer vies. Heb je met huisdieren en kinderen. Dus ik geniet echt niet van een schone vloer, want ik weet dat hij een uur later weer vies is.
Ja, kan me voorstellen. Tis wel een btje ondankbaar werk, maar pas als je 't een maand niet doet.. dan ga je zien waarvoor je het doet! Maar ons huis wordt nooit zo vies. We zijn er de hele dag niet..
Anniej_S schreef:nou zo houd ik er van dat het binnen netjes en aan kant is? Als hij daar anders over denkt, prima toch? Ik wil niet in zo'n mesthok leven alsof het een studentenhok is?
Dat dus. Moet hij iedere week een paar uur inleveren omdat hij een zwijn is en Anniej een pietlut?
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik vind heel veel ouderwets:
-Het idee dat de man minder in het huishouden hoeft te doen omdat hij het niet kan (alles kan geleerd worden)
-Het idee dat de man minder in het huishouden hoeft te doen omdat hij het niet ziet (lijstjes zijn de oplossing)
-Het feit dat een vrouw minder werkt dan een man omdat ze de vrouw is (een man kan toch ook partime werken)
Maar daarentegen snap ik wel heel goed dat degene die meer thuis is ook meer doet.
-Het idee dat de man minder in het huishouden hoeft te doen omdat hij het niet kan (alles kan geleerd worden)
-Het idee dat de man minder in het huishouden hoeft te doen omdat hij het niet ziet (lijstjes zijn de oplossing)
-Het feit dat een vrouw minder werkt dan een man omdat ze de vrouw is (een man kan toch ook partime werken)
Maar daarentegen snap ik wel heel goed dat degene die meer thuis is ook meer doet.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
2CKC2 schreef:\Giacomo schreef:Ik heb zo'n godsgruwelijke hekel aan het huishouden, dus ik wil het niet eens alleen doen. Het is hier binnen een dag weer vies. Heb je met huisdieren en kinderen. Dus ik geniet echt niet van een schone vloer, want ik weet dat hij een uur later weer vies is.
Ja, kan me voorstellen. Tis wel een btje ondankbaar werk, maar pas als je 't een maand niet doet.. dan ga je zien waarvoor je het doet! Maar ons huis wordt nooit zo vies. We zijn er de hele dag niet..
Ik ook niet, maar mijn huisdieren wel
Gast- Gast
Giacomo schreef:2CKC2 schreef:\Giacomo schreef:Ik heb zo'n godsgruwelijke hekel aan het huishouden, dus ik wil het niet eens alleen doen. Het is hier binnen een dag weer vies. Heb je met huisdieren en kinderen. Dus ik geniet echt niet van een schone vloer, want ik weet dat hij een uur later weer vies is.
Ik ook niet, maar mijn huisdieren wel
Maken die veel zooi? Ik weet niet, nooit een diertje gehad. Ja een vis, die maakte zijn kom wel vies hoor. Shit where he eats.
Ja, nu wel. Wij hebben van die lage bloembakken in de tuin met zand. Ze sneaken daar in als ik het niet door heb want dat ligt zo fijn. Honden komen binnen, schudden zich uit, 1 grote zandbak in de kamer.
Gast- Gast
wij moeten met 1 kat al iedere dag swifferen/ stofzuigen, laat staan hoe dat bij Giacomo zou zijn!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Nou, laat ik het zo zeggen: als ik wist hoe de situatie nu was, dan had ik geen hond genomen . We hebben ook 2 katten en die verharen bijna niet (en die zijn heel veel buiten). Maar die honden, holy crap, die maken toch een zooi.
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Isabella schreef:Annie, heb je nu een lintje verdiend? Wat een kinderachtige reactie zeg.
Nou ik vind jullie reacties tegen over het traditionele ook wel beetje kinderachtig...sorry...kan dr niks meer van maken!
Want? Dan kun je blijkbaar niet lezen, want ik ben ook hier degene die het huishouden doet.
Gast- Gast
Wij hebben dan geen hond, maar wel 2 katten. Op dit moment zou ik ze de deur uit willen doen Al blijf ej de hele dag stofzuigen en stoffen, die haren lijken wel in huis te groeien. Aajjj, zo ondankbaar werk! Ik hoop dat deze periode snel voorbij is.Giacomo schreef:Nou, laat ik het zo zeggen: als ik wist hoe de situatie nu was, dan had ik geen hond genomen . We hebben ook 2 katten en die verharen bijna niet (en die zijn heel veel buiten). Maar die honden, holy crap, die maken toch een zooi.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ik snap niet zo goed waarom er zoveel commentaar is op iemand die iets zelf prima vind.
Gast- Gast
Wij hebben geen vaste taken onderling afgesproken. We doen gewoon waar we er zin in hebben het huishouden. Als ik een dagje vrij ben, zorg ik ervoor dat het huis netjes is en andersom is dat ook zo. Al ben ik wel meer van de keuken opruimen en was opvouwen en vriendin meer van het wassen en stofzuigen
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Hoe lief zijn jullie dan?
» Hoe oud zijn jullie?
» Zijn jullie ook zo moe?
» Zijn jullie flexibel?
» Hoe lief zijn jullie dan?
» Hoe oud zijn jullie?
» Zijn jullie ook zo moe?
» Zijn jullie flexibel?
Pagina 5 van 7
Permissies van dit forum: