Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?

+37
RYW
studiebol
Susan
Phileine
Melis_je
Pien
Suus
Paper Crown
Moezie
Atelier Madame
NoorA
Zonnetje
Spring
Silva
Benthe
Arwyn
Lindsya
Dikkie Dik
TNMN
Joli86
Floor
Roxi3
Mida4you
Sjors
Winegum
Fearie
smooch
ekiaam87
Ugly Betty
VeryCherry
minoessepoes
SoGood
Guus
luisa
Mari
xxDila
Silver
41 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?  - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 6:55

Anniej_S schreef:
Jen_ schreef:
Anniej_S schreef:Klussen doet mijn man + alles wat met buiten te maken heeft, en ik doe eigenlijk bijna alles binnen in huis! Soms stofzuigt hij wel en helpt bijv met kleren opruimen of handdoeken vouwen, maar hem met een poets doek zien lopen zal weinig tot niet gebeuren denk ik haha!

Ik vind het altijd zo raar als mensen zeggen 'mijn man helpt' hoezo helpt, het is toch ook zijn huis en zijn rommel?! Komt 'ie nog mooi vanaf ook, door alleen de dingen 'buiten' te doen. Hij 'past' zeker ook op jullie kinderen?

Hij helpt daadwerkelijk wel, als ik de was opvouw dan legt hij het weg, dus ruimt hij het op, voor zijn doen helpt hij MIJ dan mee!
En nee hij past nooit op zn eigen dochter! Haha

Ja maar dat bedoel ik, hoezo 'helpt' hij jou? Of ben jij hoofdhuishouding ofzo? Werk je niet? (serieuze vraag) ik snap dat van het helpen echt niet.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?  - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 6:56

Jen_ schreef:
Anniej_S schreef:
Jen_ schreef:
Anniej_S schreef:Klussen doet mijn man + alles wat met buiten te maken heeft, en ik doe eigenlijk bijna alles binnen in huis! Soms stofzuigt hij wel en helpt bijv met kleren opruimen of handdoeken vouwen, maar hem met een poets doek zien lopen zal weinig tot niet gebeuren denk ik haha!

Ik vind het altijd zo raar als mensen zeggen 'mijn man helpt' hoezo helpt, het is toch ook zijn huis en zijn rommel?! Komt 'ie nog mooi vanaf ook, door alleen de dingen 'buiten' te doen. Hij 'past' zeker ook op jullie kinderen?

Hij helpt daadwerkelijk wel, als ik de was opvouw dan legt hij het weg, dus ruimt hij het op, voor zijn doen helpt hij MIJ dan mee!
En nee hij past nooit op zn eigen dochter! Haha

Ja maar dat bedoel ik, hoezo 'helpt' hij jou? Of ben jij hoofdhuishouding ofzo? Werk je niet? (serieuze vraag) ik snap dat van het helpen echt niet.

Ik werk vanaf volgende week wel weer ja..en hoezo...kan "helpen" niet ofzo? En ik ben niet van de huishouding ofzo..hij kan het gewoon niet en bovendien werkt hij ook nog zoveel uur enz hoor dus zo raar vind ik het niet, ik werk minder als hem dus kan hij mij makkelijk even meehelpen..dan is het samen ook zo gebeurd...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 7:16

Het valt me op dat het echte sloven toch nog vooral door vrouwen wordt gedaan onder het mom: ik werk minder. Vreselijk lijkt me dat... Ik werk evenveel als mijn vriend (universitaire studie afronden + serieuze parttime baan betekent voor mij toch echt hetzelfde aantal uren als een fulltime baan) en vertik het om alle huishoudelijke klussen op me te nemen, omdat ik toevallig een kut heb. We hebben een hulp in de huishouding om echt de grondige dingen te doen, de rest knappen we samen op. Ik doe vaker de boodschappen en kook meer, omdat ik dat leuk vindt, hij doet de was. Dat soort verdelingen.

En die term ''helpen'' vind ik ook zo raar overkomen... Net als een papadag, wat is het dan de rest van de dagen? Zijn dat allemaal mamadagen? Pfff..........

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 7:18

Ik voel me toch geen sloof sorry! Bovendien werk ik vanaf volgende week ook in de thuiszorg en ik heb er juist wel lol in gekregen om het huishouden grote deels zelf te doen..geld misschien niet voor iedereen, maar ik vind het bijv NIET erg..en het wil niet zeggen dat mijn man alleen maar helpt, hij doet ook echt heus wel een x uit zich zelf stofzuigen hoor, maar vaak moet ik hem wel aansporen van goh doe dit of dat, dan kan ik het net zo goed zelf doen, en dan helpt hij wel mee ja! Maarja ieder zo zijn ding he?!

Bovendien wil ik het zo en heb ik er totaal geen problemen of moeite mee om het te doen :-).

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 8:13

Annie, het gaat mij er ook niet om dat jij er geen moeite mee hebt, maar ik val gewoon over de term 'helpen'. Maar volgens mij snap jij niet goed wat ik daarmee bedoel.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 8:20

Jen_ schreef:Annie, het gaat mij er ook niet om dat jij er geen moeite mee hebt, maar ik val gewoon over de term 'helpen'. Maar volgens mij snap jij niet goed wat ik daarmee bedoel.

Papa helpt mama door een papadag te hebben met de kinderen, zodat hij oppast en mama daardoor ook eens een dagje vrij heeft!;-)

Ik kan me niet voorstellen eerlijk gezegd dat iemand de terminologie 'helpen' en 'oppassen' in deze context niet bevat. Wat ik me wel voor kan stellen is dat je het niet zo wilt noemen, omdat je jezelf als vrouw zijnde zelf heel erg in een traditionele rolverdeling stopt en dit niet meer past in de huidige samenleving.

Gast
Gast

Bericht  Spring ma 9 mei 2011 - 8:27

Jen_ schreef:Annie, het gaat mij er ook niet om dat jij er geen moeite mee hebt, maar ik val gewoon over de term 'helpen'. Maar volgens mij snap jij niet goed wat ik daarmee bedoel.

Ik denk dat ze wel begrijpt wat jij er mee bedoelt maar dat zij het niet zo bedoelt als jij het opvat. haha.

Ik vind het zelf ook irritant als mannen 'helpen' in de huishouding.

Ik denk dat je het zo moet zien: Ik doe altijd de was maar af en toe vraag ik mijn vriend om even te helpen en de was op te vouwen of op te ruimen.

Ik doe nu meer in huis omdat ik thuis ben. Mijn vriend doet de tuin en meestal de kattenbak. Stofzuigen doet hij ook regelmatig. Koken doe ik meestal maar dat wil hij ook wel doen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 8:51

Hier loopt alles door elkaar heen, het werken en het huishouden en de zorg voor de kinderen. Ik werk 16 uur per week en mijn vriend werkt 36 uur per week en eigenlijk doen we samen het huishouden gewoon zoals dat ook zou gaan als je alleen zou wonen. De ene keer die ik de was, de andere keer kookt hij, de dag erop ik weer, stofzuigen doen we hier iedere dag,de was opvouwen en ik de kast opruimen doen we wanneer de was droog is etc. geen gedoe over wie doet wat gewoon we runnen samen een gezin en daar horen ook huishoudelijke taken bij en ook al werkt hij meer uur dan ik dan nog doet hij niet zoveel. Het is natuurlijk niet zo dat je met 16 uur werken en 2 kinderen waarvan 1 beperkt zeeen van tijd over hebt en dat weet hij heel goed omdat hij om de week ook 4 dagen doordeweeks thuis is.

Gast
Gast

Bericht  TNMN ma 9 mei 2011 - 9:08

Noa schreef:Het valt me op dat het echte sloven toch nog vooral door vrouwen wordt gedaan onder het mom: ik werk minder. Vreselijk lijkt me dat... Ik werk evenveel als mijn vriend (universitaire studie afronden + serieuze parttime baan betekent voor mij toch echt hetzelfde aantal uren als een fulltime baan) en vertik het om alle huishoudelijke klussen op me te nemen, omdat ik toevallig een kut heb. We hebben een hulp in de huishouding om echt de grondige dingen te doen, de rest knappen we samen op. Ik doe vaker de boodschappen en kook meer, omdat ik dat leuk vindt, hij doet de was. Dat soort verdelingen.

En die term ''helpen'' vind ik ook zo raar overkomen... Net als een papadag, wat is het dan de rest van de dagen? Zijn dat allemaal mamadagen? Pfff..........

Eerlijk gezegt moest ik hier ook aan denken toen ik een aantal comments las. Het is toch totaal niet eerlijk verdeelt bij de meesten?
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Zonnetje ma 9 mei 2011 - 9:24

Mijn vriend werkt fulltime en ik 37 uur. Verder werkt mijn vriend af en toe 's avonds en/of in het weekend nog extra.
Wij doen veel dingen in huis samen. We koken allebei wel eens (ik wel wat vaker, maar dat komt omdat ik het leuk vind en dan wat nieuws uit wil proberen) en de ander dekt dan de tafel of vouwt de was op in de tussentijd. We wassen altijd samen af (ik afwassen, hij afdrogen), behalve als een van de twee snel weg moet na het eten.
In het weekend maken we samen het huis schoon. Ik poets de woonkamer, gang en slaapkamer en daarbij stofzuigen, mijn vriend poetst de keuken en de badkamer en dweilt.
Wat betreft de was hang ik wat vaker was op dan hij en vouw het ook wat vaker op. Hij strijkt wel vaak.
We doen allebei wel eens een nieuwe zak in de afvalbak en gooien die dan beneden weg.
Ik doe meestal de boodschappen, omdat ik daarin best kieskeurig ben en ook wel eens verschillende winkels af ga voor aanbiedingen of bepaalde producten. Mijn vriend doet ook wel eens boodschappen.

Ik vind het fijn als je het huishouden voelt als een gezamenlijke verantwoordelijkheid en het samen oppakt. Als ik een weekendje weg ben met vriendinnen, poetst mijn vriend het hele huis. Dat vind ik gewoon heel fijn en doe ik ook als hij een druk weekend heeft.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 18:35

Guattari schreef:

Papa helpt mama door een papadag te hebben met de kinderen, zodat hij oppast en mama daardoor ook eens een dagje vrij heeft!;-)

Ik kan me niet voorstellen eerlijk gezegd dat iemand de terminologie 'helpen' en 'oppassen' in deze context niet bevat. Wat ik me wel voor kan stellen is dat je het niet zo wilt noemen, omdat je jezelf als vrouw zijnde zelf heel erg in een traditionele rolverdeling stopt en dit niet meer past in de huidige samenleving.

En toch ben ik blij dat mijn man mij helpt en wij hebben idd papa en straks mamadagen, so what? Snap niet dat jullie daar zo druk overmaken, ik ben er blij mee zo..!

En ik vind het ook leuk om te lezen dat jullie mannen/vriendjes jullie wel helpen int huishouden hoor, maar ik zie het de mijne gewoonweg NIET doen, en toen hij nog alleen woonde deed hij zoiezo niets, dus daarom heb ik die taak op me genomen en mag hij me "helpen". Zo leert hij tenminste nog wat van me..hij kon niet opvouwen bijv. en nu hij me dus "helpt" kan ik straks hem met een gerust achterlaten als ik het aan het werk ben en zeggen, doe jij de was vandaag even?

En het is er ook gewoon zo bij ingeslonken omdat ik een jaar thuis heb gezeten, en vanuit huis heeft hij dit soort dingen schoonmaken, het hele huishoudelijke niet meegekregen omdat zijn moeder vroeg is gestorven..

En het klinkt misschien raar, helpen en papa en mamadagen, maar bij ons werkt het gewoon beter zo, ipv dat we het samen zouden doen, en de 1 weet het dan weer beter dan de ander, dat je er weer ruzie over krijgt..

Mijn man houd bijv wel van koken, dus dat doet hij dan 's avonds, als hij kookt dek ik de tafel en hij grijpt heus wel eens den stofzuiger ofzo hoor..

Ja zoals ik al zeg, ik ben er blij mee zo!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 19:45

Anniej, ik zou me daar niet in kunnen schikken, dat ik het huishouden helemaal alleen moet doen. Mijn vriend en ik hebben daar dagelijks ruzie over, hij vindt omdat hij 40 uur werkt, dat hij dan niet (veel) hoeft te doen. Ik vind dat de grootste bullshit ooit. Ik werk ook, en daarnaast neem ik grotendeels de zorg van ons kindje op me EN het huishouden. Ik kan het gewoon niet accepteren dat hij, als hij thuis komt, gelijk met z'n voeten op tafel ligt en de afstandsbediening pakt terwijl ik alles nog moet poetsen (ik heb dan óók gewerkt!)

Ik vind dan dat je je als vrouw in een ondergeschikte positie plaatst en daarom hebben mijn vriend en ik er bijna dagelijks ruzie over.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes ma 9 mei 2011 - 20:29

Jen_ schreef:
TNMN schreef:
Jen_ schreef:We werken beiden 5 dagen in de week. Ik kook elke avond, hij doet altijd de afwas. De ene week stofzuig en dweil ik, de andere week hij. De badkamer doe ik altijd, wassen draaien ook. Vuilniszak verschonen en wegbrenen doet hij. Verder de kleine dingetjes doen we samen/om en om/wie zich er het eerste aan ergert. Boodschappen doe ik alleen, en wil dat graag zo houden smile

Ik zou eigenlijk ook de boodschappen alleen moeten doen, mijn vriend en ik krijgen altijd ruzie in de winkel Embarassed

Whaha oh jee! Ik ken nog een stel, die krijgen letterlijk ruzie in de winkel ja, met boodschappen doen. Gaan ze schreeuwen tegen elkaar haha. Ik tel altijd alle bedragen op als ik het in mijn karretje leg, mijn vriend 'mag' dan toch niet tegen me praten, want dan raak ik de tel kwijt. Dus er is sowieso niks aan voor hem om mee te gaan. De winkels zitten onder ons, dus zou niet weten waarom we dat samen moeten doen. Waarom doen mensen dat eigenlijk samen? Ik maak altijd een lijstje van te voren en dan noemt hij ook dingen die hij graag wil hebben.

Wij doen gewoon uit praktisch oog punt samen boodschappen, we doen namelijk in 1 keer alle boodschappen voor de hele week en hebben geen auto dus dat is een heel gesleep met de fiets en lukt gewoon alleen niet. We hebben geen tijd om dagelijks de boodschappen te doen dus dit werkt het beste.
Wij maken altijd een lijstje wat we willen eten die week thuis en aan de hand daarvan maken we een boodschappenlijstje en dan rennen we de winkel door en pakken alle twee andere dingen van het lijstje, werkt voor ons prima zo!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  minoessepoes ma 9 mei 2011 - 20:44

Mijn vriend zegt ook dat hij niet kan strijken, dat klopt ook wel want zijn moeder deed dat altijd voor hem, ook toen hij al op kamers zat. Maar ik kon ook niet meteen strijken, dat heb ik ook moeten leren. Oefening baart kunst hoor! We hebben alle twee een hekel aan strijken dus doen ieder onze eigen strijk, hij draagt elke dag een overhemd, nou hij leert zo snel hoor!

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 21:08

Maar Annie, zeg eens eerlijk eigenlijk is het toch niet normaal dat je vriend/man (?) niets kan in het huishouden ? Hoe zou zijn huis eruit zien als hij alleen zou wonen ? Zou hij dan ook niets kunnen of zou hij het dan opeens wel mogelijk achten om het huishouden te doen ? Is het nu niet zo dat hij het wel makkelijk vind dat jij echt alles alleen doet en dat hij daarom zegt dat hij niets kan ,lekker makkelijk dat wel.

Gast
Gast

Bericht  NoorA ma 9 mei 2011 - 21:12

Wij doen beide alles eigenlijk :P. We studeren allebei voltijd, daarnaast parttime werk en op dit moment loop ik daarnaast nog stage (volgend jaar 32 uur stage, 1 dag school, 1,5 dag werk). Degene die het die dag/week het minst druk heeft doet het huishouden. Dus vaatwasser, stofzuigen, de was, was wegruimen etc.

Daarnaast doen we 1 keer per maand (of twee :P) op zondagmiddag een 'grote' schoonmaak. Dan doen we allebei iets; de 1 de badkamer, de ander ramen lappen, alles stofzuigen & dweilen etc.

Ik ben het heel erg eens met Jen. Mijn vriend komt ook uit een ouderlijk huis waarin 'mama' net zogoed 'werkster' genoemd kon worden. De vieze was werd uit sporttassen, van bedden, vloeren etc. gehaald en netjes gewassen en gestreken in de kast gelegd. Ik vind het eerlijk gezegd nogal dom als meiden dit als vanzelfsprekend overnemen. Het is heel simpel; gewoon niet doen. Hij zal het uiteindelijk echt wel zelf doen.
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Atelier Madame ma 9 mei 2011 - 21:12

Wij wonen sinds een paar maanden half samen, en sinds deze week is het zelf officieel. Zijn spullen zijn nu dus ook helemaal over waardoor het nog een beetje een rommeltje is.

Ik werk 40 uur per week (stage) en hij doe een fulltime studie + bijbaantje.

Meestal komt het erop neer dat ik op mijn thuiswerkdag boodschappen haal voor een paar avonden, eventjes een wasje draai en stofzuig en hij doet dit ook op een dag dat hij thuis is. Badkamer doe ik altijd in het weekend, tuin doet hij meestal in de avonden. We doen gewoon eigenlijk waar we goed in zijn.
Strijken kunnen we overigens allebei niet dus dat doen we gewoon niet :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 21:21

Hier werkt mijn man fulltime en ik 28 uur.

Over het algemeen genomen doe ik wel meer in huis huishouden,, ik werk in de zorg en weer veel avondden, nachten, weekenden en ben overdag vaak thuis. Dan pak ik even de stofzuiger, draai een wasje ect.

Echter is hij daarintegen s'avonds thuis en doet op zijn beurt, koken, opruimen, kids in bad, beneden puin ruimen.

Hier eigenlijk nooit een issue geweest dat we het gewoon samen doen. Het is wel zo dat mijn prioriteiten hoger liggen wat betreft het huishouden. Wanneer we thuis zijn (of de kids thuis zijn) die dag wordt er gestofzuigd, gedweild,een was gedraaid.. altans dat wil ik graag. Sander vind dat om de dag ook wel prima smile

Maar terug te komen op de verdeling, de dingen die ik vaak zelf doe zijn de badkamer,wc's,strijken,ramen wassen,onkruid trekken.
Sander doet grasmaaien, bedden verschonen en de hoge dingen (boven op de kasten, spinnen raggen weghalen ect)

En de rest verdelen we gewoon wanneer het uitkomt. Zoals stofzuigen,dweilen,wassen,boodschappen doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 21:28

Mama_van2 schreef:Maar Annie, zeg eens eerlijk eigenlijk is het toch niet normaal dat je vriend/man (?) niets kan in het huishouden ? Hoe zou zijn huis eruit zien als hij alleen zou wonen ? Zou hij dan ook niets kunnen of zou hij het dan opeens wel mogelijk achten om het huishouden te doen ? Is het nu niet zo dat hij het wel makkelijk vind dat jij echt alles alleen doet en dat hij daarom zegt dat hij niets kan ,lekker makkelijk dat wel.

Toen hij op zichzelf woonde...zag het er gewoon NIET uit! Nu is hij wel bij gedraaid hoor, en ist lang niet zo erg meer! Misschien lijkt het erger dan dat ik het laat overkomen!
Maar ik doe het liever zelf, dan weet ik dat het goed gebeurd en niet half gebakken..!

Hij kan heus wel wat, maar het gebeurd altijd maar voor de helft...poets werk dan! Stofzuigen doet hij dan wel weer goed, maar daar heeft hij dan ook weer baat bij met zn allergieen..

En als ik over een tijdje weer 24uur werk en zijn VVD is op donderdag, komt er een briefje te liggen met wat hij kan en wil doen die we samen maken en dan kunnen we het naderhand zo nalopen van hoe of wat..ik vind dat gewoon heel belangrijk..

Komt bovendien misschien ook, omdat het thuis bij ons alitjd netjes en verzorgd was en schoon dat ik dat heb overgenomen zeg maar!

Maar als hij kookt, ruimt hij wel alles op in de keuken hoor en maakt hij het ook weer schoon en dergelijke..het klinkt dus daarom erger als het misschien is! :P Embarassed

Bovendien als ik hem bijv. vraag van wil je dit of dat doen, doet hij het wel onder veel gemopper en om ruzie te voorkomen nu ik thuis zit, doe ik het dus vaak al maar overdag...

Gast
Gast

Bericht  Moezie ma 9 mei 2011 - 21:49

Wat ben ik blij met mijn lief!!
We doen alles samen.. We wonen niet direct samen maar slapen altijd bij hem thuis of bij mijn moeder.. Maar alles word samen gedaan..
Van de was ophangen tot koken!
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:30

Anniej_S schreef:
Guattari schreef:

En toch ben ik blij dat mijn man mij helpt en wij hebben idd papa en straks mamadagen, so what? Snap niet dat jullie daar zo druk overmaken, ik ben er blij mee zo..!

Omdat je jezelf t.o.v. je man devalueert, terwijl jullie beiden een ouderrol hebben en jullie samenwonen en dus ook beiden de verantwoordelijkheid dragen voor een leefbaar, schoon huis, lijkt me. Het is zo makkelijk om te stellen dat je het huishouden niet beheerst, want heeft iedereen dat niet ooit moeten leren? Waarom zou jij dat wel kunnen en hij niet?

Ik heb gelukkig altijd een gelijke verdeling gekend qua huishoudelijke taken binnen relaties. In mijn laatste relatie liep het de laatste maanden niet meer soepel op alle vlakken en dus ook het huishouden. Prima, dat kan gebeuren. Het is echter niet zo dat ik dan maar als een dolle ga poetsen en gek doen, zodat mijn toenmalige vriend lekker achterover kon leunen. Dat vond ik prima, maar dan zou ik wel een huishoudelijke hulp laten langskomen en de rekening was dan ook voor mijn toenmalige vriend geweest. Toen ik dit eenmaal had aangegeven, deed hij opeens wel de huishoudelijke taken die hij altijd al deed.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:34

O nee, een briefje! Daar word ik zo kriebelig van. Ik vind dat een man gewoon óók een deel van het huishouden op zich kan nemen, no way dat ik een briefje klaar ga leggen met dingen wat er moet gebeuren. Ik geef hem liever een schop onder zijn hol dat hij het moet doen, want hij kan het wel (ook al zegt ie van niet).

Gast
Gast

Bericht  Winegum ma 9 mei 2011 - 22:37

Storm schreef:O nee, een briefje! Daar word ik zo kriebelig van. Ik vind dat een man gewoon óók een deel van het huishouden op zich kan nemen, no way dat ik een briefje klaar ga leggen met dingen wat er moet gebeuren. Ik geef hem liever een schop onder zijn hol dat hij het moet doen, want hij kan het wel (ook al zegt ie van niet).

Maar in principe is dat toch hetzelfde? Je geeft hem 'een schop onder zijn hol' met je moet dit en dit doen, en dat doe je ook door middel van een briefje.
Mijn vriend ziet het niet, dat er iets moet gebeuren in huis. Hij is ook veel minder vaak thuis dan ik en stoort zich ook niet aan rommel/viezigheid. Hij vindt het zelf ook vervelend maar zegt er niks aan te kunnen doen (wat ik niet kan begrijpen maar dat ter zijde). Hier werken briefjes dus wel. Dan weet hij wat er gedaan moet worden en wat hij doet, doet hij ook keurig. Hij is veel secuurder dan dat ik ben. Ik vind het prima als het zo werkt. Heb er ook vaak zat van gebaald, maar voor ons is dit (op dit moment) een zeer goede oplossing.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:39

Oke, mijn vriend zou dat niet accepteren als ik met briefjes ga werken...I know, heb een eigenwijze vent Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:42

Winegum schreef: Maar in principe is dat toch hetzelfde? Je geeft hem 'een schop onder zijn hol' met je moet dit en dit doen, en dat doe je ook door middel van een briefje.
Mijn vriend ziet het niet, dat er iets moet gebeuren in huis. Hij is ook veel minder vaak thuis dan ik en stoort zich ook niet aan rommel/viezigheid. Hij vindt het zelf ook vervelend maar zegt er niks aan te kunnen doen (wat ik niet kan begrijpen maar dat ter zijde). Hier werken briefjes dus wel. Dan weet hij wat er gedaan moet worden en wat hij doet, doet hij ook keurig. Hij is veel secuurder dan dat ik ben. Ik vind het prima als het zo werkt. Heb er ook vaak zat van gebaald, maar voor ons is dit (op dit moment) een zeer goede oplossing.

Ieder kan hier zo zijn mening over hebben natuurlijk, maar ik ben met Winegum eens dat als ik een briefje schrijft hij het dan wel ziet wat er gedaan moet worden..ik ga me er verder niet meer druk over maken, aangezien ik me er best op aangevallen voel zo dat ik zo veel doe en mijn man niet, maarja dat is ook niet alles hoor!

Bedoel ik krijg als dank hiervoor wat ik in huis meer doe als hij wel een bos bloemen elke week bijv. En jullie maken er meer een punt dan dat wij het hier doen hahaha...ik lach er maar om!

Sommige mannen zien het idd niet voor hun ogen wat er gebeurd moet worden, kijk als ik weg ben dan ziet mijn man wel van o er moet even gestofzogen worden of er moeten eten op tafel komen, maar de andere dingen ziet hij gewoon weg NIET...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: