Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?
+37
RYW
studiebol
Susan
Phileine
Melis_je
Pien
Suus
Paper Crown
Moezie
Atelier Madame
NoorA
Zonnetje
Spring
Silva
Benthe
Arwyn
Lindsya
Dikkie Dik
TNMN
Joli86
Floor
Roxi3
Mida4you
Sjors
Winegum
Fearie
smooch
ekiaam87
Ugly Betty
VeryCherry
minoessepoes
SoGood
Guus
luisa
Mari
xxDila
Silver
41 plaatsers
Pagina 1 van 7
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?
Wie doet wat? En wat voor baan/studie doen jullie hier beide nog naast?
Gast- Gast
Re: Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?
Vriend: stofzuigt, maait gras, doet de tuinklusjes.
Ik: doe de wc's, douche, afstoffen, was draaien, ophangen, afhalen, opvouwen, opruimen, schoonmaken.
Samen: koken, keuken opruimen, boodschappen.
Ik loop 3 dagen in de week stage, en ga 1 dag p/w naar school. Vriend is fulltime bouwvakker. Naar mijn idee is dit wel eerlijk verdeeld.
Ik: doe de wc's, douche, afstoffen, was draaien, ophangen, afhalen, opvouwen, opruimen, schoonmaken.
Samen: koken, keuken opruimen, boodschappen.
Ik loop 3 dagen in de week stage, en ga 1 dag p/w naar school. Vriend is fulltime bouwvakker. Naar mijn idee is dit wel eerlijk verdeeld.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Momenteel doe ik bijna alles. Dat komt omdat ik tot een paar weken terug nog gewoon studeerde en tijd zat had! En hij fulltime werkte + mijn golf aan het rijklaar maken was in de avonduren.
Nu werk ik 32 uur per week, is de auto klaar en hebben we een nieuw (groter) huis.. Dus vraag ik hem gewoon regelmatig wil je dit of dat even doen..
Nu werk ik 32 uur per week, is de auto klaar en hebben we een nieuw (groter) huis.. Dus vraag ik hem gewoon regelmatig wil je dit of dat even doen..
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Ik werk 34 uur en mijn vriend werkt 40 uur dus ik doe het meeste:
Ik doe op maandag heel het huis schoonmaken, dus van de zolder tot de kelderkast
Ik doe de was, + vouwen en strijken
Ik doe tussendoor ook doordeweeks stofzuigen, etc.
Grote boodschappen halen voor de hele week
Mijn vriend kookt iedere dag
Mijn vriend onderhoudt samen met mij de tuin
Mijn vriend doet alle klusjes in huis
Op dit moment is het prima verdeelt, als het nodig is helpt hij altijd mee. Uit zichzelf zal hij niet snel iets extra doen, maar als ik het aan hem vraag doet hij het meestal direct.
Ik doe op maandag heel het huis schoonmaken, dus van de zolder tot de kelderkast
Ik doe de was, + vouwen en strijken
Ik doe tussendoor ook doordeweeks stofzuigen, etc.
Grote boodschappen halen voor de hele week
Mijn vriend kookt iedere dag
Mijn vriend onderhoudt samen met mij de tuin
Mijn vriend doet alle klusjes in huis
Op dit moment is het prima verdeelt, als het nodig is helpt hij altijd mee. Uit zichzelf zal hij niet snel iets extra doen, maar als ik het aan hem vraag doet hij het meestal direct.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Normaal is het bij ons zo:
Ik doe de was en maak keuken en badkamer schoon.
Man vloer zuigen en dweilen en kookt eten. Afwas meestal ook man.
Boodschappen doen we samen.
Ik doe de was en maak keuken en badkamer schoon.
Man vloer zuigen en dweilen en kookt eten. Afwas meestal ook man.
Boodschappen doen we samen.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ik werk 40 uur maar ik werk thuis (dus ik doe dingen tussendoor) en mijn vriend werkt 36 uur (buitenshuis).
Hij doet: strijken, planten water geven, vuilnis buiten zetten, fornuis schoonmaken
Ik doe: wc schoonmaken, badkamer schoonmaken, keuken schoonmaken (behalve het fornuis) hamsterhok verschonen, stoffen, ramen lappen (eens per half jaar ofzo )
We doen samen of omstebeurt: was draaien, droger draaien, stofzuigen, koken, boodschappen doen
Ik vind het goed verdeeld zo, ik doe wel meer van de grote klussen, maar ik doe die ook eigenlijk gewoon liever zelf. Het hamsterhok (en over een maand de kattenbak) doe ik omdat het mijn dieren zijn, ik wilde ze graag Dus no prob!
Hij doet: strijken, planten water geven, vuilnis buiten zetten, fornuis schoonmaken
Ik doe: wc schoonmaken, badkamer schoonmaken, keuken schoonmaken (behalve het fornuis) hamsterhok verschonen, stoffen, ramen lappen (eens per half jaar ofzo )
We doen samen of omstebeurt: was draaien, droger draaien, stofzuigen, koken, boodschappen doen
Ik vind het goed verdeeld zo, ik doe wel meer van de grote klussen, maar ik doe die ook eigenlijk gewoon liever zelf. Het hamsterhok (en over een maand de kattenbak) doe ik omdat het mijn dieren zijn, ik wilde ze graag Dus no prob!
Laatst aangepast door Fauve op wo 4 mei 2011 - 23:35; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik:
doe de boodschappen, kook, stofzuig, swiffer, dweil, badkamer, wc, ramen
Hij:
maakt keuken schoon (nadat ik gekookt heb), klusjes, koelkast, ruimt eigenlijk bijna alles op
beide even vaak:
wassen, ophangen, afhalen en opruimen
Hij: werkt 40 uur, maar heeft nogal wat reistijd dus is 60 uur per week van huis
Ik: werk in principe 40 uur maar red dat niet altijd, werk thuis dus kan wel wat meer doen
vind het wel goed zo, soms doet hij in het weekend ook wel een de badkamer of gaat stofzuigen
doe de boodschappen, kook, stofzuig, swiffer, dweil, badkamer, wc, ramen
Hij:
maakt keuken schoon (nadat ik gekookt heb), klusjes, koelkast, ruimt eigenlijk bijna alles op
beide even vaak:
wassen, ophangen, afhalen en opruimen
Hij: werkt 40 uur, maar heeft nogal wat reistijd dus is 60 uur per week van huis
Ik: werk in principe 40 uur maar red dat niet altijd, werk thuis dus kan wel wat meer doen
vind het wel goed zo, soms doet hij in het weekend ook wel een de badkamer of gaat stofzuigen
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Ik doe alles, m.u.v. de was, die doet hij.
Koken en boodschappen doen we samen. Ik werk 4 dagen, hij 5.
Koken en boodschappen doen we samen. Ik werk 4 dagen, hij 5.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
In praktijk zouden we evenveel doen, maar in theorie doe ik veel meer. Ik begin ' s ochtends al heel vroeg met werken en ben op een dag dat alles meevalt vaak al wel rond een uur of 4 thuis. Dus dan doe ik vaak nog even wat in huis, was aanzetten en uithangen en de volgende dag opvouwen, even stofzuigen, doekjes door de wc, eten koken enz voordat mijn vriend thuis komt.
In het weekend doen we altijd samen boodschappen en op zaterdagochtend gaan we ook even samen het huis door, meestal doe ik de badkamer en het stoffen en mijn vriend stofzuigen, vuilnis, afwas wegwerken, dat soort dingen. Maar nu zijn er al een paar weekenden geweest dat we dat niet gedaan hebben (pasen bij de ouders, koninginnedag, dit weekend is mijn vriend weg en komt mijn vriendin logeren) dus dan doe ik het door de week bijna allemaal tussendoor en ik wil eigenlijk niet dat dat er in sluipt.
Strijken doen we trouwens ieder zelf.
We hebben eigenlijk alleen de afspraak om wel te proberen om in ieder geval de afwas te doen na het eten en dat doen we dan meestal samen, maar het wil er echt nog weleens bij in schieten.
Ow wij werken alle twee 40 uur, maar in de praktijk is dat bij beide zeker wel 50 uur.
In het weekend doen we altijd samen boodschappen en op zaterdagochtend gaan we ook even samen het huis door, meestal doe ik de badkamer en het stoffen en mijn vriend stofzuigen, vuilnis, afwas wegwerken, dat soort dingen. Maar nu zijn er al een paar weekenden geweest dat we dat niet gedaan hebben (pasen bij de ouders, koninginnedag, dit weekend is mijn vriend weg en komt mijn vriendin logeren) dus dan doe ik het door de week bijna allemaal tussendoor en ik wil eigenlijk niet dat dat er in sluipt.
Strijken doen we trouwens ieder zelf.
We hebben eigenlijk alleen de afspraak om wel te proberen om in ieder geval de afwas te doen na het eten en dat doen we dan meestal samen, maar het wil er echt nog weleens bij in schieten.
Ow wij werken alle twee 40 uur, maar in de praktijk is dat bij beide zeker wel 50 uur.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik doe alles in huis, mijn vriend werkt fulltime
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
minoessepoes schreef:In praktijk zouden we evenveel doen, maar in theorie doe ik veel meer.
Bedoel je andersom?
Gast- Gast
Ik doe het meeste, maar ik zit dan ook thuis momenteel.
Hij doet wel de boodschappen, en nu ik nog niet alles kan doet hij af en toe ook de wat zwaardere klussen. Uiteraard helpt hij wel elke avond met opruimen enz. en stofzuigt dan meestal wel even.
Ik werk normaal parttime in de zorg, en hij is kraanmachinist, en heeft lange dagen, erg vroeg weg 's morgens, en wat later thuis, dus wel logisch dat ik het meeste doe.
Hij doet wel de boodschappen, en nu ik nog niet alles kan doet hij af en toe ook de wat zwaardere klussen. Uiteraard helpt hij wel elke avond met opruimen enz. en stofzuigt dan meestal wel even.
Ik werk normaal parttime in de zorg, en hij is kraanmachinist, en heeft lange dagen, erg vroeg weg 's morgens, en wat later thuis, dus wel logisch dat ik het meeste doe.
Gast- Gast
Onze verdeling: hij doet heel veel, ik doe vrij weinig. Dan drukt hij me met de neus op de feiten en doe ik een weekje heel veel en hij vrij weinig.
En dan keren we weer terug bij de oorspronkelijke verdeling...
Ik ben er zĂł slecht in. Hij werkt fulltime, ik normaal gesproken drie dagen. Als ik hem was zou ik gek van mij worden.
En dan keren we weer terug bij de oorspronkelijke verdeling...
Ik ben er zĂł slecht in. Hij werkt fulltime, ik normaal gesproken drie dagen. Als ik hem was zou ik gek van mij worden.
Gast- Gast
Hij maakt rommel en ik ruim het op haha!
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Mijn man en ik werken beide fulltime.
In de praktijk komt het erop neer dat hij in de weekenden klust en opknapt en ik dan het huishouden doe. Doordeweeks ruimen we allebei onze troep op (of proberen het) maar hebben we geen tijd te poetsen.
In de praktijk komt het erop neer dat hij in de weekenden klust en opknapt en ik dan het huishouden doe. Doordeweeks ruimen we allebei onze troep op (of proberen het) maar hebben we geen tijd te poetsen.
Gast- Gast
Vriend werkt fulltime. Ik heb 2 of 3 dgn in de week stage, in het weekend werk ik vaak.
Vriend: stofzuigen, afwas afdrogen
Ik: wc, badkamer, alles afnemen, afwassen, boodschappen, koken (behalve als vriend vrij is, dan mag hij , we hebben het 3 jaar andersom gedaan, toen was hij eerder thuis, nu ben ik eerder thuis dus ben ik de pineut )
Samen: was aanzetten / ophangen / opvouwen (net wie er thuis is / tijd heeft)
Vriend: stofzuigen, afwas afdrogen
Ik: wc, badkamer, alles afnemen, afwassen, boodschappen, koken (behalve als vriend vrij is, dan mag hij , we hebben het 3 jaar andersom gedaan, toen was hij eerder thuis, nu ben ik eerder thuis dus ben ik de pineut )
Samen: was aanzetten / ophangen / opvouwen (net wie er thuis is / tijd heeft)
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Wij doen best veel samen en in overleg.
Boodschappen doen we vaak samen, koken doe ik wel wat vaker omdat ik vaak eerder thuis ben.
Wie kookt hoeft niet af te ruimen, maar vaak doen we dit samen, vaatwasser inruimen, fornuis schoonmaken.
De was doe ik meestal maar dat is meer omdat ik een bepaalde methode heb en als mijn vriend het doet, doet hij het vaak verkeerd. Ben een beetje een controlfreak.
Maar het gebeurt ook wel eens dat hij het doet als ik moet werken.
Stofzuigen doen we beide.
We hebben ook vaste taken:
Hij: kattenbak, containers buiten zetten en vuilniszak legen, klusjes.
Ik : strijken, was opvouwen, wc + badkamer, keukenkastjes
Boodschappen doen we vaak samen, koken doe ik wel wat vaker omdat ik vaak eerder thuis ben.
Wie kookt hoeft niet af te ruimen, maar vaak doen we dit samen, vaatwasser inruimen, fornuis schoonmaken.
De was doe ik meestal maar dat is meer omdat ik een bepaalde methode heb en als mijn vriend het doet, doet hij het vaak verkeerd. Ben een beetje een controlfreak.
Maar het gebeurt ook wel eens dat hij het doet als ik moet werken.
Stofzuigen doen we beide.
We hebben ook vaste taken:
Hij: kattenbak, containers buiten zetten en vuilniszak legen, klusjes.
Ik : strijken, was opvouwen, wc + badkamer, keukenkastjes
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Eigenlijk heel ouderwets, ik doe het huishouden binnen en hij doet alles buiten qua tuin, vuilnis, fietsen en auto's. We doen samen de boodschappen (lees: hij gaat mee om de kar te duwen en de tassen te dragen)
Gast- Gast
Ik:
Schoonmaken, koken (week), en weekboodschappen
Hij:
Vuilnis, koken (weekend)
Samen:
Wassen en afwassen.
Schoonmaken, koken (week), en weekboodschappen
Hij:
Vuilnis, koken (weekend)
Samen:
Wassen en afwassen.
Gast- Gast
We werken beide 36 uur in de week, mijn vriend wisselende uren en ik kantooruren.
Vriend - stofzuigen, wc schoonmaken, koken, vaatwasser uitpakken, stofzuigen en de klusjes in huis.
Ik - wasjes regelen, ophangen, opruimen. Badkamer schoonmaken, stofzuigen, koken, vaatwasser uitpakken, ramen lappen binnen.
T is meestal van wie het het eerste doet en dan pakt de ander de andere klusjes op
Vriend - stofzuigen, wc schoonmaken, koken, vaatwasser uitpakken, stofzuigen en de klusjes in huis.
Ik - wasjes regelen, ophangen, opruimen. Badkamer schoonmaken, stofzuigen, koken, vaatwasser uitpakken, ramen lappen binnen.
T is meestal van wie het het eerste doet en dan pakt de ander de andere klusjes op
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Wij hebben niet echt vaste rollen ofzo. Ik doe wel het meeste. Wassen en strijken zijn eigenlijk de dingen die ik altijd zelf doe, is er zo ingeslopen denk ik. Als we een dag in het weekend niet veel te doen hebben doen we het huishouden (een deel) vaak samen. Dan doe ik de badkamer bijvoorbeeld, en gaat hij de woonkamer doen etc.
Ik studeer nog en werk daarnaast ongeveer 10 uur per week. Mijn vriend werkt minimaal 40 uur per week.
Ik studeer nog en werk daarnaast ongeveer 10 uur per week. Mijn vriend werkt minimaal 40 uur per week.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Mijn vriend werkt 40 uur en 32 dus ik doe meer in het huishouden.
Mijn vriend maait het gras, doet de klusjes in huis en kookt 4 dagen in de week (hij is dan al eerste thuis). De boodschappen doen we 1 keer in de week en die doen we meestal samen.
De overige dingen doe ik maar hij helpt wel altijd als ik het vraag
Mijn vriend maait het gras, doet de klusjes in huis en kookt 4 dagen in de week (hij is dan al eerste thuis). De boodschappen doen we 1 keer in de week en die doen we meestal samen.
De overige dingen doe ik maar hij helpt wel altijd als ik het vraag
Sjors- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 172
Registratiedatum : 07-12-10
Ik doe eigenlijk al een hele poos bijna alles in huis. Maar goed ik zit ook al een hele poos thuis vanwege de zwangerschap en dat ik geen werk meer heb. Dus ja dan heb ik er ook alle tijd vor. Maar per 1 juni ga ik weer werken en dan mag mijn man ook weer helpen ( zal wel weer wennen voor hem zijn )
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Fauve schreef:minoessepoes schreef:In praktijk zouden we evenveel doen, maar in theorie doe ik veel meer.
Bedoel je andersom?
Hahah ja! Ik las het net terug en dacht huh! Foutje
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Mijn vriend werkt 40 uur en ik ga 3 dagen naar school + 2 dagen stage. Mijn vriend kookt, doet de boodschappen en onderhoud de tuin en de rest doe ik.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Hoe lief zijn jullie dan?
» Hoe oud zijn jullie?
» Zijn jullie ook zo moe?
» Zijn jullie flexibel?
» Hoe lief zijn jullie dan?
» Hoe oud zijn jullie?
» Zijn jullie ook zo moe?
» Zijn jullie flexibel?
Pagina 1 van 7
Permissies van dit forum: