Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?

+37
RYW
studiebol
Susan
Phileine
Melis_je
Pien
Suus
Paper Crown
Moezie
Atelier Madame
NoorA
Zonnetje
Spring
Silva
Benthe
Arwyn
Lindsya
Dikkie Dik
TNMN
Joli86
Floor
Roxi3
Mida4you
Sjors
Winegum
Fearie
smooch
ekiaam87
Ugly Betty
VeryCherry
minoessepoes
SoGood
Guus
luisa
Mari
xxDila
Silver
41 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 3:59

Mijn vriend werkt fulltime en ik werk 3,5/4 dagen en studeer in de avonduren. Eigenlijk doen we het meeste wel samen. Alleen ik doe de was, en hij houdt de tuin bij. De rest doen we wanneer het vies is.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn de huishoudelijke taken bij jullie verdeeld?

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 4:00

Ik werk parttime, mijn vriend fulltime. Ik doe het huishouden in principe; en mijn vriend de klussen in/buiten huis en de vuilnis. Boodschappen doen we samen!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 8:48

Wij werken allebei fulltime.

Vriend: stofzuigen en dweilen.
Ik: wassen, strijken, stoffen, badkamer en wc.
Samen: koken, boodschappen en de tuin.

Meestal doe ik iets meer in het huishouden. Ik heb vaak vakantie (onderwijs) en hij draait wisselende diensten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 9:10

Mijn vriend doet meer dan mij, maar met poetsen kan hij alles doen in een uurtje/anderhalf uur en ik doe daar dan een hele dag om.

Heb `m nog niet horen klagen want als hij vind dat ik te weinig doe, dan ga ik uiteraard m`n handjes vaker laten wapperen.

Gast
Gast

Bericht  Floor do 5 mei 2011 - 23:24

Wij werken beide fulltime.
Mijn man doet de vuilnisbakken in huis leegmaken in de container en de containers voor aan de straat zetten. Ook dekt hij meestal de tafel en ruimt hij deze weer af.
De rest van het huishouden doe ik. Maar als ik een keer zeg dat hij even de was moet doen, doet hij dat ook hoor(inmiddels weet hij hoe de wasmachine werkt).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:27

Mijn vriend werkt 40 uur en ik 36 uur.
Mijn vriend doet klussen in en om huis. (momenteel bezig met een grote klus: zolder verbouwen) Verder doet hij boodschappen en kookt door de week.
Ik maak het hele huis schoon en kook op zaterdag.
De administratie doen we samen.
Ik vind het een goede verdeling.

Gast
Gast

Bericht  Joli86 vr 6 mei 2011 - 4:03

Hij-38 uur:
Koken (omdat hij eerder thuis is)

Ik-32 uur:
Wassen, strijken, stofzuigen, dweilen, ramen wassen, wc, badkamer, keuken, vaatwasser in en uit ruimen, boodschappen, tuin, kortom de rest...
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  TNMN vr 6 mei 2011 - 5:12

Mijn vriend en ik studeren beide fulltime en daarnaast werken we nog zo'n 15 tot 20uur in de week (hij het gehele weekend en ik 2 of 3 avonden). We hebben het dus vrij druk en niet echt een strakke planning over wie wat schoonmaakt. We proberen om en om te koken (maar dat komt niet altijd uit, doordat we studeren voor examens op het moment), degene die niet kookt doet de afwas/ruimt de keuken op. We maken ongeveer 1x per week (soms 1x in de 2 weken) het huis grondig schoon (= opruimen, stoffen, stofzuigen, badkamer, dweilen) en vaak doen we dit samen op een vrijdag avond (dan is het in een half uur gedaan).
Omdat ik in het weekend overdag thuis ben, maak ik de wc en de wastafel schoon en ruim ik alles op in huis. Wasmachine wassen doen we eigenlijk ook omstebeurten.
Oh en de boodschappen laten we bezorgen, tenzij we een auto hebben (te leen). Dan gaan we vaak even samen.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Dikkie Dik vr 6 mei 2011 - 5:24

De taken zijn bij ons bijzonder goed verdeeld.
Mijn vriend doet eigenlijk het meeste in huis, omdat hij zich thuis sneller irriteert aan rommeltjes.

We werken allebei fulltime alleen heeft mijn vriend een wat fijnere verdeling omdat zijn fulltime werkzaamheden niet alleen in lesgeven zitten, we staan allebei op dezelfde middelbare school voor de klas.

Het enige waar hij zich echt niet mee bemoeit, is de kattenbak, de was en het bed verschonen.
Ik strijk overigens niet.

Verder doen we samen de boodschappen en op zaterdag soppen we samen het huis, maar omdat mijn vriend doordeweeks het huis goed bijhoudt (stofzuigen, dweilen, stoffen/soppen) hebben we niet echt veel werk.

Soms voel ik me een slechte huisvrouw, omdat hij bijna alles doet.
Hij kookt namelijk eigenlijk ook elke dag, behalve op zaterdag.

Wel zou ik wel eens lekker een dag zelf het huis willen schoonmaken. Ik doe het toch anders en misschien wel net iets preciezer.
Heee, maar mij hoor je niet klagen. Anders doet hij nooit meer iets. Gewoon lekker blijven complimenteren, dan blijft hij het doen.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 5:48

We werken beiden 5 dagen in de week. Ik kook elke avond, hij doet altijd de afwas. De ene week stofzuig en dweil ik, de andere week hij. De badkamer doe ik altijd, wassen draaien ook. Vuilniszak verschonen en wegbrenen doet hij. Verder de kleine dingetjes doen we samen/om en om/wie zich er het eerste aan ergert. Boodschappen doe ik alleen, en wil dat graag zo houden smile

Gast
Gast

Bericht  TNMN vr 6 mei 2011 - 6:00

Jen_ schreef:We werken beiden 5 dagen in de week. Ik kook elke avond, hij doet altijd de afwas. De ene week stofzuig en dweil ik, de andere week hij. De badkamer doe ik altijd, wassen draaien ook. Vuilniszak verschonen en wegbrenen doet hij. Verder de kleine dingetjes doen we samen/om en om/wie zich er het eerste aan ergert. Boodschappen doe ik alleen, en wil dat graag zo houden smile

Ik zou eigenlijk ook de boodschappen alleen moeten doen, mijn vriend en ik krijgen altijd ruzie in de winkel Embarassed
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 6:27

TNMN schreef:
Jen_ schreef:We werken beiden 5 dagen in de week. Ik kook elke avond, hij doet altijd de afwas. De ene week stofzuig en dweil ik, de andere week hij. De badkamer doe ik altijd, wassen draaien ook. Vuilniszak verschonen en wegbrenen doet hij. Verder de kleine dingetjes doen we samen/om en om/wie zich er het eerste aan ergert. Boodschappen doe ik alleen, en wil dat graag zo houden smile

Ik zou eigenlijk ook de boodschappen alleen moeten doen, mijn vriend en ik krijgen altijd ruzie in de winkel Embarassed

Whaha oh jee! Ik ken nog een stel, die krijgen letterlijk ruzie in de winkel ja, met boodschappen doen. Gaan ze schreeuwen tegen elkaar haha. Ik tel altijd alle bedragen op als ik het in mijn karretje leg, mijn vriend 'mag' dan toch niet tegen me praten, want dan raak ik de tel kwijt. Dus er is sowieso niks aan voor hem om mee te gaan. De winkels zitten onder ons, dus zou niet weten waarom we dat samen moeten doen. Waarom doen mensen dat eigenlijk samen? Ik maak altijd een lijstje van te voren en dan noemt hij ook dingen die hij graag wil hebben.

Gast
Gast

Bericht  TNMN vr 6 mei 2011 - 7:03

Jen_ schreef:
TNMN schreef:

Whaha oh jee! Ik ken nog een stel, die krijgen letterlijk ruzie in de winkel ja, met boodschappen doen. Gaan ze schreeuwen tegen elkaar haha. Ik tel altijd alle bedragen op als ik het in mijn karretje leg, mijn vriend 'mag' dan toch niet tegen me praten, want dan raak ik de tel kwijt. Dus er is sowieso niks aan voor hem om mee te gaan. De winkels zitten onder ons, dus zou niet weten waarom we dat samen moeten doen. Waarom doen mensen dat eigenlijk samen? Ik maak altijd een lijstje van te voren en dan noemt hij ook dingen die hij graag wil hebben.

Hehe gelukkig schreeuwen we niet, maar hij winkelt heel anders dan ik: heel snel en jachtig. Ik wil alles rustig bekijken, het goedkoopste kiezen. We raken dus gestresst/geirriteerd door elkaar Wink. Daarom bestellen we nu vaak de boodschappen (naast dat het makkelijker is natuurlijk). Wij doen het samen omdat het anders te veel is om zelf te dragen en omdat ik niet in de auto kan rijden die hij wel eens van zijn ouders leent. Handig dat je boven de winkels woont! Als je dan iets vergeet kan je even snel naar beneden rennen smile.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lindsya vr 6 mei 2011 - 7:04

Ik doe alles in huis omdat ik niet werk en mijn man heeft een fulltime baan. Alleen doen we samen de boodschappen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 7:44

Hier doe ik alles. En ik werk 2,5 dag.

Ook het koken, vaatwasser, dieren verzorgen is mijn taak. Soms doet hij dat wel eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:39

TNMN schreef:
Jen_ schreef:
TNMN schreef:

Hehe gelukkig schreeuwen we niet, maar hij winkelt heel anders dan ik: heel snel en jachtig. Ik wil alles rustig bekijken, het goedkoopste kiezen. We raken dus gestresst/geirriteerd door elkaar Wink. Daarom bestellen we nu vaak de boodschappen (naast dat het makkelijker is natuurlijk). Wij doen het samen omdat het anders te veel is om zelf te dragen en omdat ik niet in de auto kan rijden die hij wel eens van zijn ouders leent. Handig dat je boven de winkels woont! Als je dan iets vergeet kan je even snel naar beneden rennen smile.

Ja dat is superhandig, loop zo met het winkelkarretje mijn keuken in, en daarna breng ik hem terug smile Als we gaan verhuizen, en we wonen dan niet meer boven een winkelcentrum (die kans is groot haha) dan ben ik ook afhankelijk van hem, brrr. Ik voorzie ook ruzie in de winkel haha. Ik ben namelijk ook snel en gejaagd, weet precies wat ik moet hebben, en wat het kost.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn vr 6 mei 2011 - 23:10

Mijn vriend werkt meer dan ik (hij 40uur, ik ongeveer 20 de laatste tijd).
Doordeweeks stofzuig ik en hou ik alles gewoon netjes en schoon. Hij kookt op de dagen dat ik 's middags moet werken, omdat hij dan eerder thuis is. De andere 3 dagen kook ik. In het weekend is het net wie er zin in heeft, dat wisselt dus. De was doe ik altijd in het weekend, maar hij helpt meestal wel mee met ophangen. Afwassen doe ik doordeweeks alleen, in het weekend doen we het samen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 1:15

Wij moeten wel samen boodschappen doen omdat we moeten lopen (auto pakken in de binnenstad kost teveel tijd :P) en ik kan dat niet alleen dragen voor een week.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 2:11

Klussen doet mijn man + alles wat met buiten te maken heeft, en ik doe eigenlijk bijna alles binnen in huis! Soms stofzuigt hij wel en helpt bijv met kleren opruimen of handdoeken vouwen, maar hem met een poets doek zien lopen zal weinig tot niet gebeuren denk ik haha!

Gast
Gast

Bericht  Benthe za 7 mei 2011 - 9:53

We hebben het goed verdeeld vind ik zelf, ik denk dat ik iets meer doe, maar ik ben dan ook wat vaker thuis (studeer) en hij werkt fulltime. Ik doe dan ook meer de kleine klusjes zoals afstoffen, stofzuigen, opruimen, beetje dagelijks bijhouden. Mijn vriend doet altijd de boodschappen (hij heeft de auto mee naar het werk dus hij moet het wel doen en vaak ben ik er niet als hij vrij is) kookt, doet de afwas, maar ook wel badkamer, ramen lappen etc. Maar net wat een van ons nodig vindt. Oh en hij maait het gras altijd en ik ben dan weer voor het onkruid en de plantjes.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 10:09

Ik werk 16 uur per week en mijn man tussen de 40 en de 50 uur.
Ik neem dus al het huishouden op me maar soms pakt hij uit zichzelf een keer de stofzuiger als hij vrij is.
En als ik hem ooit iets vraag om te doen doet hij het ook wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 10:36

Mijn man werkt fulltime en ik werk 4 dagen pw (maar ben altijd rond 17 uur thuis) en ga 1 dag pw naar school toe.

Ik doe: het konijnenhok verschonen, de boodschappen, de was, koken, afstoffen/schoonmaken, de wc en de badkamer, het balkon.
Mijn man doet: stofzuigen, dweilen en lampjes vervangen enzo (dat vind ik eng ivm schokken).
Lijkt niet eerlijk verdeeld, maar ik heb veel meer vrij dan hij heeft.
Ook doen wij doordeweeks bijna niets, alleen koken en opruimen en de vaatwasser draaien en in het weekend doen wij eigenlijk alles.

Gast
Gast

Bericht  Silva za 7 mei 2011 - 23:48

FryskeFlinter schreef:Vriend: stofzuigt, maait gras, doet de tuinklusjes.

Ik: doe de wc's, douche, afstoffen, was draaien, ophangen, afhalen, opvouwen, opruimen, schoonmaken.

Samen: koken, keuken opruimen, boodschappen.

Ik loop 3 dagen in de week stage, en ga 1 dag p/w naar school. Vriend is fulltime bouwvakker. Naar mijn idee is dit wel eerlijk verdeeld.

+ 1 ook zelfs het werk en de stagetijden haha Very Happy
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 265
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 6:29

Anniej_S schreef:Klussen doet mijn man + alles wat met buiten te maken heeft, en ik doe eigenlijk bijna alles binnen in huis! Soms stofzuigt hij wel en helpt bijv met kleren opruimen of handdoeken vouwen, maar hem met een poets doek zien lopen zal weinig tot niet gebeuren denk ik haha!

Ik vind het altijd zo raar als mensen zeggen 'mijn man helpt' hoezo helpt, het is toch ook zijn huis en zijn rommel?! Komt 'ie nog mooi vanaf ook, door alleen de dingen 'buiten' te doen. Hij 'past' zeker ook op jullie kinderen?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 6:32

Jen_ schreef:
Anniej_S schreef:Klussen doet mijn man + alles wat met buiten te maken heeft, en ik doe eigenlijk bijna alles binnen in huis! Soms stofzuigt hij wel en helpt bijv met kleren opruimen of handdoeken vouwen, maar hem met een poets doek zien lopen zal weinig tot niet gebeuren denk ik haha!

Ik vind het altijd zo raar als mensen zeggen 'mijn man helpt' hoezo helpt, het is toch ook zijn huis en zijn rommel?! Komt 'ie nog mooi vanaf ook, door alleen de dingen 'buiten' te doen. Hij 'past' zeker ook op jullie kinderen?

Hij helpt daadwerkelijk wel, als ik de was opvouw dan legt hij het weg, dus ruimt hij het op, voor zijn doen helpt hij MIJ dan mee!
En nee hij past nooit op zn eigen dochter! Haha

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: