Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet met geld om kunnen gaan........

+15
TNMN
Lejow
Moezie
SuperGrover
rapa nui
Susan
Arwyn
Atelier Madame
Zonnetje
Spring
Sterre
Melis_je
Caroow
Dikkie Dik
Puk
19 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Arwyn ma 2 mei 2011 - 23:11

Sowieso het kunnen rood staan stop zetten.
Ik kan dat niet en wil het ook niet, je moet dan wel in de gaten houden wat er nog op je rekening staat. Als je dat vaker ziet, denk je misschien ook beter na over wat je met dat geld wil doen.
Als mijn loon binnen is, schrijf ik eerst een bedrag over naar onze gezamenlijke rekening voor die maand. Als mijn loon voldoende was, schrijf ik daarna een deel over naar mijn spaarrekening en ik probeer daar ook niet aan te zitten, behalve als het echt moet (bijvoorbeeld tandartsrekening die hoger uitvalt dan gepland..).
Wat er dan nog op mijn rekening staat, is het geld dat ik die maand uit mag geven. Voor mij werkt het! Ik probeer nu ook gewoon beter na te denken over wat ik echt de moeite waard vind om geld aan uit te geven. Heb ik echt nog een shirtje nodig of zijn die 20 die al in de kast liggen voldoende?
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:40

Die envelopjes vind ik wel een hele goede! Ik koop best veel dingen met het idee: Dan koop ik volgende maand wel iets minder... Niet dus...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Susan ma 2 mei 2011 - 23:41

Guattari schreef:Om eerlijk te zijn snap ik gewoon domweg niet zo goed hoe iemand het voor elkaar krijgt om na maximaal 2 wk al door zijn/haar salaris heen te zijn.

Als ik het goed begrijp is ze ook niet door haar salaris heen, maar puur door het gedeelte dat ze voor zichzelf vrij mag besteden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:41

Ik heb die neiging ook als ik niet kijk naar wat er uit moet allemaal. Maak het dus voor jezelf concreet. Ik kijk aan het begin van de maand hoeveel er binnen komt, wat er af moet en wat er dus over blijft. Daar spaar ik dan een deel van, zet dat ook meteen opzij. Geld voor boodschappen pin ik en verdeel ik over 4 envelopjes/weken. En ook het leuke deel pin ik. Doordat je het concreet maakt, ben je er meer bewust van wat je nog hebt en wat je dus op kan maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  rapa nui ma 2 mei 2011 - 23:44

Ik zou eerst regelen dat er na ontvangst van je salaris automatisch een bedrag gestort wordt naar een spaarrekening. En inderdaad niet meer rood kunnen staan op die rekening.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:46

Dat envelopjes idee is misschien wel handig idd. Maar wat als je bij de kassa staat op de laatste dag van de week en je komt 10 euro boven je budget? Leg je dan dingen terug of denk je van toe maar de rest pin ik wel bij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:56

Hier gaat alles op 1 grote hoop en ik krijg vanzelf te horen wanneer ik moest stoppen met geld uitgeven :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:57

Hazeltje schreef:Hier gaat alles op 1 grote hoop en ik krijg vanzelf te horen wanneer ik moest stoppen met geld uitgeven :P
Mijn man heeft geen idee wat er precies in en uit gaat, dus ik hoor nooit iets :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:00

ProudMama schreef:
Hazeltje schreef:Hier gaat alles op 1 grote hoop en ik krijg vanzelf te horen wanneer ik moest stoppen met geld uitgeven :P
Mijn man heeft geen idee wat er precies in en uit gaat, dus ik hoor nooit iets :P

Haha, dat kan ook. Maar als ik alles in beheer zou hebben dan zou de woonkamer inmiddels een inloopkast zijn en zouden we van de winter geen verwarming mee rhebben hahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:10

Hazeltje schreef:
ProudMama schreef:
Hazeltje schreef:Hier gaat alles op 1 grote hoop en ik krijg vanzelf te horen wanneer ik moest stoppen met geld uitgeven :P
Mijn man heeft geen idee wat er precies in en uit gaat, dus ik hoor nooit iets :P

Haha, dat kan ook. Maar als ik alles in beheer zou hebben dan zou de woonkamer inmiddels een inloopkast zijn en zouden we van de winter geen verwarming mee rhebben hahaha.
Welkom in mijn huis... Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:12

Nee hoor, ik zorg in elk geval dat iedere maand de vaste lasten betaald worden en we normaal boodschappen ed kunnen doen.

Mocht er iets over blijven is dat óf sparen óf uitgeven aan iets leuks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:12

Arme kindjes hahahahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:12

Susan schreef:
Guattari schreef:Om eerlijk te zijn snap ik gewoon domweg niet zo goed hoe iemand het voor elkaar krijgt om na maximaal 2 wk al door zijn/haar salaris heen te zijn.

Als ik het goed begrijp is ze ook niet door haar salaris heen, maar puur door het gedeelte dat ze voor zichzelf vrij mag besteden.

Maar dan is ze toch door d'r salaris heen, omdat ze wel een deel apart houdt voor d'r vaste lasten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:14

Puk schreef:
Guattari schreef:Om eerlijk te zijn snap ik gewoon domweg niet zo goed hoe iemand het voor elkaar krijgt om na maximaal 2 wk al door zijn/haar salaris heen te zijn. Het is puur een kwestie van strenger voor jezelf zijn en dan hoeft dat omslachtige gedoe met enveloppen en weet ik veel wat nog meer geheel niet. Dat kan natuurlijk wel als je daardoor meer overzicht behoudt, maar dan blijft het nog steeds een kwestie van af en toe nee kunnen zeggen tegen anderen en een goede verdeling maken per envelopje.

Om eerlijk te zijn snap ik gewoon domweg niet dat jij niet snapt dat niet iedereen zo'n ijzeren discipline heeft. Ik open toch niet voor niets dit topic? Als het allemaal zo makkelijk was, waren er ook vast niet zoveel reacties.


Dan moet je toch echt beter lezen, want mensen geven je tips en zeggen niet massaal dat ze dik in het rood staan, omdat ze lukraak geld uitgeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Melis_je di 3 mei 2011 - 0:20

Ook hier nog een keer:
www.voordeelmuis.nl --> doorzoekt alle folders op trefwoord en geeft e-mailnotificaties. Dus gebruik je altijd Nivea, dan abonneer je je op Nivea en krijg je een mailtje als het ergens in de aanbieding is. Wil je vandaag sorbetijs eten, dan zoek je of dat nu ergens in de aanbieding is. Zo mis je nooit een aanbieding. Werkt met alle folders, dus make-up, boodschappen, verf, elektronica...
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  SuperGrover di 3 mei 2011 - 0:27

Sowieso de optie rood staan op je lopende rekening blokkeren. Weet je dat je daar het maximale rentetarief over betaald? Naar mijn weten is dat ongeveer 16%.

Verder is volgens mij alles wel gezegd.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Susan di 3 mei 2011 - 0:29

Guattari schreef:

Maar dan is ze toch door d'r salaris heen, omdat ze wel een deel apart houdt voor d'r vaste lasten.

Als je alleen geen geld meer hebt voor pleziertjes en je kunt wel gewoon je vaste lasten en je boodschappen betalen dan noem ik dat niet echt door je salaris heen zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:50

_Donnaa schreef:Minderen met winkelen en uit eten gaan, dat scheelt echt gigantisch..

+1, dan moet je gewoon consessies doen. Zo te lezen heb je genoeg geld, maar geef je teveel uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:57

SuperGrover schreef:Sowieso de optie rood staan op je lopende rekening blokkeren. Weet je dat je daar het maximale rentetarief over betaald? Naar mijn weten is dat ongeveer 16%.

Verder is volgens mij alles wel gezegd.
En dan nog is het veel te weinig.. Ik sta wel eens €100 rood en dan betaal ik er €0,80ct over ofzo.. Schijntje.. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:58

Susan schreef:
Guattari schreef:

Maar dan is ze toch door d'r salaris heen, omdat ze wel een deel apart houdt voor d'r vaste lasten.

Als je alleen geen geld meer hebt voor pleziertjes en je kunt wel gewoon je vaste lasten en je boodschappen betalen dan noem ik dat niet echt door je salaris heen zijn.
Ik wel, want dan is het toch op?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Susan di 3 mei 2011 - 1:02

_Donnaa schreef:
Susan schreef:
Guattari schreef:

Maar dan is ze toch door d'r salaris heen, omdat ze wel een deel apart houdt voor d'r vaste lasten.

Als je alleen geen geld meer hebt voor pleziertjes en je kunt wel gewoon je vaste lasten en je boodschappen betalen dan noem ik dat niet echt door je salaris heen zijn.
Ik wel, want dan is het toch op?

Het is op als je geen boodschappen meer kan doen, maar dat kan dus nog wel, alleen dat gedeelte staat op een andere rekening. Er zijn ook mensen die zich helemaal niks extra's kunnen veroorloven en alleen maar geld hebben voor vaste lasten en boodschappen, volgens jullie redenatie is dat salaris dus al op zodra het gestort wordt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 1:02

_Donnaa schreef:
Susan schreef:
Guattari schreef:

Maar dan is ze toch door d'r salaris heen, omdat ze wel een deel apart houdt voor d'r vaste lasten.

Als je alleen geen geld meer hebt voor pleziertjes en je kunt wel gewoon je vaste lasten en je boodschappen betalen dan noem ik dat niet echt door je salaris heen zijn.
Ik wel, want dan is het toch op?

ja, feitelijk gezien heeft ze dan gewoon geen geld meer? Althan, dat is wat ze zelf zegt in het openingspost. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet zien. Voor een ieder geldt toch dat je deels je salaris kwijt bent aan vaste lasten en het overige deel is vrij te besteden, maar als dat dus ook op is, ben je toch gewoon door je salaris heen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 1:04

Guattari schreef: Voor een ieder geldt toch dat je deels je salaris kwijt bent aan vaste lasten en het overige deel is vrij te besteden, maar als dat dus ook op is, ben je toch gewoon door je salaris heen?
Inderdaad.. En als je dus geen vrij te besteden geld hebt, dan is in principe je geld inderdaad op zodra het salaris gestort is..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Moezie di 3 mei 2011 - 1:05

Ik bedenk me altijd voordat ik wat koop.. Maar ook niet 1x
Soms laat ik het gewoon liggen terwijl ik het wel kon gebruiken maar dan denk ik laat maar...
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Puk di 3 mei 2011 - 1:40

Guattari schreef:
Puk schreef:
Guattari schreef:Om eerlijk te zijn snap ik gewoon domweg niet zo goed hoe iemand het voor elkaar krijgt om na maximaal 2 wk al door zijn/haar salaris heen te zijn. Het is puur een kwestie van strenger voor jezelf zijn en dan hoeft dat omslachtige gedoe met enveloppen en weet ik veel wat nog meer geheel niet. Dat kan natuurlijk wel als je daardoor meer overzicht behoudt, maar dan blijft het nog steeds een kwestie van af en toe nee kunnen zeggen tegen anderen en een goede verdeling maken per envelopje.

Om eerlijk te zijn snap ik gewoon domweg niet dat jij niet snapt dat niet iedereen zo'n ijzeren discipline heeft. Ik open toch niet voor niets dit topic? Als het allemaal zo makkelijk was, waren er ook vast niet zoveel reacties.


Dan moet je toch echt beter lezen, want mensen geven je tips en zeggen niet massaal dat ze dik in het rood staan, omdat ze lukraak geld uitgeven.

Ik zeg toch ook niet dat die mensen dik in het rood staan? En dan moet ik beter lezen? Jaaa ja, logica van niks dus he! Er zijn zat meiden hier die aangeven er ook last van te hebben, van verkeerde uitgaven, daar doelde ik op. Moet ik alles helemaal uitkauwen voor je?
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 2 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum