Personeelsuitje - Gaan of niet gaan?
+4
Fayebella
girli
Monte
Highway
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Personeelsuitje - Gaan of niet gaan?
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn diensttijd bij het bedrijf er per halverwege oktober opzit. Morgen is er, over de hele dag verspreid, een personeelsuitje. Toen ik vandaag hoorde dat ik over minder dan een maand niet meer in dienst ben, was mijn eerste reactie:"Morgen kom ik heus niet". Hier heb ik dan ook vrijstelling voor gekregen. Ik hoef niet, mag een dag vrij nemen, doorbetaald, maar ik mag ook komen.
Nu begin ik toch te twijfelen. Want gooi ik mijn eigen glazen niet verder in als ik het gewoon vertik om morgen niet te komen? Misschien is het wel goed om toch te gaan?
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Nu begin ik toch te twijfelen. Want gooi ik mijn eigen glazen niet verder in als ik het gewoon vertik om morgen niet te komen? Misschien is het wel goed om toch te gaan?
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Gast- Gast
Re: Personeelsuitje - Gaan of niet gaan?
Het ligt eraan, ga je met ruzie weg of is het simpelweg dat je contract niet verlengd wordt?
Als je op een lullige manier wegmoet zou ik het vertikken om te gaan, maar als verder alles ok is en je nog prima met alle mensen door 1 deur kunt zou ik wel gewoon gaan. Leuke afsluiter dan!
Als je op een lullige manier wegmoet zou ik het vertikken om te gaan, maar als verder alles ok is en je nog prima met alle mensen door 1 deur kunt zou ik wel gewoon gaan. Leuke afsluiter dan!
Gast- Gast
Ik zou alleen gaan als ik het leuk zou vinden; je gooit in ieder geval geen glazen in om niet te gaan want er valt toch niks meer te veranderen aan je aankomende beëindiging denk ik.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Het zou bij mij afhangen van wat we gaan doen. Wat gaan jullie doen?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou wel gaan. Het kan een hele gezellige dag worden en ga vooral lol hebben met je collega's.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Monte - We weten wat we te eten of te drinken krijgen. Verder is het nog een suprise.
Mondeling was er een contractsverlenging. Vanmiddag kreeg ik nog een email met duizend maal excuses dat ze zo laat begon met het aanvragen van de contracten en een half uur later stond ik op straat. Daarentegen heb ik een "goede" band met mijn collega's. En het voelt ook een beetje als handdoek in de ring gooien als ik niet ga. Maar ik wil aan de andere kant niets meer te maken hebben met leidinggevenden, dus ja. Dubio.
Mondeling was er een contractsverlenging. Vanmiddag kreeg ik nog een email met duizend maal excuses dat ze zo laat begon met het aanvragen van de contracten en een half uur later stond ik op straat. Daarentegen heb ik een "goede" band met mijn collega's. En het voelt ook een beetje als handdoek in de ring gooien als ik niet ga. Maar ik wil aan de andere kant niets meer te maken hebben met leidinggevenden, dus ja. Dubio.
Gast- Gast
Als ik het leuk en gezellig heb met mijn collega's, dan zou ik wel gaan. En als je geen zin hebt in leidinggevende dan kap je die gesprekken toch af?
Wel lullig zeg, dat door haar/zijn fout jij nu op straat staat.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Fayebella schreef:Als ik het leuk en gezellig heb met mijn collega's, dan zou ik wel gaan. En als je geen zin hebt in leidinggevende dan kap je die gesprekken toch af?
Ja, dat is wellicht ook wel handig.
Zelfs al was ze te laat, dan nog was er een weg geweest. Voor haar hield de weg voor mij binnen het bedrijf op. Ik ga het nog wel even hogerop zoeken. Maar het zal allemaal wel een afgelopen zaak zijn.
Gast- Gast
Ik zou dit doen inderdaad. Als ze tegen je willen praten zou ik zeggen niet meer met hun te bespreken hebben. Of gewoon heel kortaf.Fayebella schreef:Als ik het leuk en gezellig heb met mijn collega's, dan zou ik wel gaan. En als je geen zin hebt in leidinggevende dan kap je die gesprekken toch af?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Als je er wel zin in hebt gewoon gaan. Heb je misschien nog een leuke dag met eten en drinken op hun kosten en heb je misschien ook nog lol met je collega's. Anders zit je thuis ook maar te denken en begint misschien het piekeren. Als je er morgenochtend tocht echt geen zin in hebt, gewoon een lekker lui verwendagje voor jezelf maken.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Maura schreef:Fayebella schreef:Als ik het leuk en gezellig heb met mijn collega's, dan zou ik wel gaan. En als je geen zin hebt in leidinggevende dan kap je die gesprekken toch af?
Ja, dat is wellicht ook wel handig.
Zelfs al was ze te laat, dan nog was er een weg geweest. Voor haar hield de weg voor mij binnen het bedrijf op. Ik ga het nog wel even hogerop zoeken. Maar het zal allemaal wel een afgelopen zaak zijn.
Evengoed balen zeg! Hopelijk heeft het nog zin om het hogerop te zoeken en anders veel succes met vinden van een nieuwe baan.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
rapa nui schreef:Als je er wel zin in hebt gewoon gaan. Heb je misschien nog een leuke dag met eten en drinken op hun kosten en heb je misschien ook nog lol met je collega's. Anders zit je thuis ook maar te denken en begint misschien het piekeren. Als je er morgenochtend tocht echt geen zin in hebt, gewoon een lekker lui verwendagje voor jezelf maken.
Daar zat ik zelf ook al aan te denken, inderdaad.
Gast- Gast
Maura, een mondelinge overeenkomst is óók een rechtsgeldige overeenkomst.. Ben je lid van een vakbond, heb je een rechtsbijstandverzekering? Als je wilt kan je hier werk van maken
Gast- Gast
Amazzonia schreef:Maura, een mondelinge overeenkomst is óók een rechtsgeldige overeenkomst.. Ben je lid van een vakbond, heb je een rechtsbijstandverzekering? Als je wilt kan je hier werk van maken
Rechtsbijstand heb ik. Dus die ga ik ook daadwerkelijk inschakelen. Bond wilde ik inschakelen, maar pas na het gesprek met HRM. Helaas is deze nog niet geweest. Er is in dat opzicht wel iets meer mis binnen het bedrijf. Maar goed, eerst concentreren op het één en dan op het ander.
Gast- Gast
Wat is dat rot gegaan met je contract. Hopelijk kan je er nog wat mee via de juridische weg.
Ik zou morgenochtend bedenken of je wel of geen zin hebt. Je bent niet verplicht om met iedereen om te gaan, dus dan zou ik er een leuk dagje van maken met collega's waar je het wel gezellig mee hebt.
Ik zou morgenochtend bedenken of je wel of geen zin hebt. Je bent niet verplicht om met iedereen om te gaan, dus dan zou ik er een leuk dagje van maken met collega's waar je het wel gezellig mee hebt.
Gast- Gast
De echte reden waarom ik twijfel om te gaan morgen is omdat ik mijn leidinggevende zag twijfelen, toen ik haar vertelde hoe ik erover dacht. Toen zag ik in haar ogen dat ze wist dat ze fout bezig was. En ik heb het idee dat als ik morgen niet ga, dat ik haar twijfel weer weg laat trekken. Maar aan de andere kant, heb er helemaal geen zin meer in. Ik heb ook geen zin om te slapen...Omdat ik geen zin heb om morgen te twijfelen. Maar ik zal wel moeten, want spijt hebben, daar heb ik helemaal niets aan.
Gast- Gast
Ze is toch ook fout bezig. Fijn dat ze dat besef in elk geval heeft. Zal nog prettiger zijn als ze er ook iets mee deed.
Je moet in elk geval nooit ergens weg blijven voor anderen.
Je moet in elk geval nooit ergens weg blijven voor anderen.
Gast- Gast
Vannacht heb ik behoorlijk beroerd geslapen. Dat ik zo fris en met nieuwe inzichten wakker werd, is me dan ook een raadsel. Ik besef me dat ik nog drie weken werk heb en zolang ik nog werk heb hoef ik niet in een zwart gat te vallen. Ik ben vanochtend opgestaan en ben gelijk aan het schrijven gegaan. Want ondanks dat ik me gisteren "slecht" voelde, ik ben natuurlijk alles behalve slecht. Ik heb genoeg werkervaring opgedaan om verder te kunnen en buiten een callcenter of zoals de afgelopen anderhalf jaar bij een soort van net niet callcenter te werken. Ik moet gewoon in mezelf geloven en ik geloof dat ik dat kan, omdat ik gisteren niet opeens werkloos was, maar nog drie weken moet werken. Goede moed dus!
Maar ik heb vanochtend wel besloten om vandaag niet te gaan. Ik ben ondanks de nieuwe inzichten, positief denken etc., toch nog steeds emotioneel en ik weet dat zodra een collega vraagt hoe ik me eronder voel, ik begin te huilen. Dat gaan we niet doen. Want daarmee verpest ik niet alleen mijn eigen, maar ook hun dag.
Maar ik heb vanochtend wel besloten om vandaag niet te gaan. Ik ben ondanks de nieuwe inzichten, positief denken etc., toch nog steeds emotioneel en ik weet dat zodra een collega vraagt hoe ik me eronder voel, ik begin te huilen. Dat gaan we niet doen. Want daarmee verpest ik niet alleen mijn eigen, maar ook hun dag.
Gast- Gast
Ik zou het er zeker niet bij laten zitten, want inderdaad is een mondelinge overeenkomst ook rechtsgeldig, maar dat zou ik verder los zien van dat bedrijfsuitje. Jouw hoofd staat er nu niet naar en dat is niet meer dan normaal, maar dat praat nog niet goed wat jouw leidinggevende heeft gedaan en dat betekent dus ook niet dat ze er zonder meer mee weg hoeft te komen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig maar moeilijk te bewijzen helaas. Toen mijn contract werd omgezet kreeg ik een brief thuis dat mijn contract naar onbepaald ging naar aanleiding van het gesprek met mijn leiding gevende. Na 3 weken kreeg ik mijn vaste contract pas. Dus altijd meteen vragen of de leidinggevende op papier zet dat je contract wordt verlengd, dan kan je nog iets bewijzen. Erg lullig hoe het gegaan is bij je, probeer er toch werk van te maken. En goede beslissing om niet te gaan naar personeelsuitje daar staat je hoofd toch niet na. Suc6!
Shanna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 52
Punten : 68
Registratiedatum : 21-11-10
Maura schreef:Amazzonia schreef:Maura, een mondelinge overeenkomst is óók een rechtsgeldige overeenkomst.. Ben je lid van een vakbond, heb je een rechtsbijstandverzekering? Als je wilt kan je hier werk van maken
Rechtsbijstand heb ik. Dus die ga ik ook daadwerkelijk inschakelen. Bond wilde ik inschakelen, maar pas na het gesprek met HRM. Helaas is deze nog niet geweest. Er is in dat opzicht wel iets meer mis binnen het bedrijf. Maar goed, eerst concentreren op het één en dan op het ander.
Succes... wat een vervelende situatie.
Zou eerder voor rechtsbijstand gaan dan voor de bond.
Mijn vader was 45jaar lid van de bond en bemiddelde ook bij ontslagen etc etc.
Afijn toen werd hij zelf ontslagen / niet aangenomen (na fusie).
De bond wilde niks voor hem betekenen en via rechtsbijstand heeft hij de zaak gewonnen.
(Mijn vader had een papier gevonden van zijn werkgever waar op stond dat ze hem niet aan moesten nemen omdat hij een vakbondsmannetje is en nog wat dingen... naja vaag... maar oa door dat papier heeft hij de zaak wel gewonnen)
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Mijn vader wilden ze een aantal jaren geleden ook ontslaan, want hij zou geen contractsverlenging krijgen. Mijn vader heeft het via rechtsbijstand ook gewonnen. Ze waren even vergeten dat zij waren vergeten om mijn vader uberhaupt een contract te geven en dus was hij gewoon in vaste dienst.
Mijn leidinggevende zei dat als ik er werk van zou willen maken, het toch niets zou uithalen. Ze probeerde me simpelweg de ogen dicht te drukken. Het enige wat ik heb is een mondelinge overeenkomst en een email waar instaat dat ze met de contracten aan de slag gaat. Ik weet niet of dat wel rechtsgeldig is. Of ik er iets mee kan. Maar ik ga het wel proberen.
Vandaag toch in een dip gevlogen na een bericht van een collega op FB. Ze vroeg waar ik was. Ze weet niet wat er gisteren is gebeurd. En dat vond ik wel heel erg moeilijk.
Mijn leidinggevende zei dat als ik er werk van zou willen maken, het toch niets zou uithalen. Ze probeerde me simpelweg de ogen dicht te drukken. Het enige wat ik heb is een mondelinge overeenkomst en een email waar instaat dat ze met de contracten aan de slag gaat. Ik weet niet of dat wel rechtsgeldig is. Of ik er iets mee kan. Maar ik ga het wel proberen.
Vandaag toch in een dip gevlogen na een bericht van een collega op FB. Ze vroeg waar ik was. Ze weet niet wat er gisteren is gebeurd. En dat vond ik wel heel erg moeilijk.
Gast- Gast
Sowieso iets mee proberen hoor. Als ze je al dit soort dingen gaan zeggen om er maar voor te zorgen dat jij ze niet wat aan doet dan zegt dat ook wel weer iets.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» morgen personeelsuitje, zou jij gaan?
» Wel of niet gaan?
» Gaan of niet?
» Wel of niet gaan?
» Wel of niet gaan?
» Wel of niet gaan?
» Gaan of niet?
» Wel of niet gaan?
» Wel of niet gaan?
Pagina 1 van 1