Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet met geld om kunnen gaan........

+15
TNMN
Lejow
Moezie
SuperGrover
rapa nui
Susan
Arwyn
Atelier Madame
Zonnetje
Spring
Sterre
Melis_je
Caroow
Dikkie Dik
Puk
19 plaatsers

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 3:32

Nee, verder er op in gaan, maar ik doe het gewoon niet, want het heeft geen zin smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 3:33

_Donnaa schreef:Nee, verder er op in gaan, maar ik doe het gewoon niet, want het heeft geen zin smile
Denk het ook niet, zonde van je tijd en energie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  RYW di 3 mei 2011 - 4:17

Jada schreef:



Jemig, wat ben jij een arrogant monster, Guattari.

Dit soort uitspraken is echter vrij duidelijk en maar voor één ding op te vatten, maar deze schijnt wel 'done' te zijn hier. Hier valt niemand over, gek genoeg.

Je kan zoveel op verschillende manieren opvatten, maar het woord 'domweg' betekent gewoon wat het betekent. En inderdaad, er is geen 'toon' bij op een forum, dus een eventuele nare toon is ieders eigen interpretatie.

En ik ben het inhoudelijk eens met Guat, Donnaa en Isabella: de bespaartips liggen behoorlijk voor de hand: minder uitgeven aan pleziertjes. Gewoon níet naar de bios, gewoon níet winkelen, enzovoorts.

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Puk di 3 mei 2011 - 4:20

Tjeempie, ik kijk ff niet op het forum en ik zie dat er een discussie is ontstaan over het woordje domweg, haha! Maar goed, ik vond het idd niet zo aardig over komen, maar ik val daar verder niet over, ik vind het gewoon jammer! Ik kom voor tips, en dan wordt er gereageerd met een opmerking dat er niet wordt gesnapt wat er zo moeilijk aan is. Maar goed, gelukkig heb ik andere kwaliteiten :P

Verder heb ik mijn in en uitgaven op een rij gezet in een excelbestand en als ik alles optel en aftrek, moet ik 311,78 voor mezelf overhouden. Dat is gewoon heel erg veel, en waarom ik het allemaal opmaak? Eigenlijk best erg......
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Lejow di 3 mei 2011 - 4:20

RYW schreef:
Jada schreef:



Jemig, wat ben jij een arrogant monster, Guattari.

Dit soort uitspraken is echter vrij duidelijk en maar voor één ding op te vatten, maar deze schijnt wel 'done' te zijn hier. Hier valt niemand over, gek genoeg.

Je kan zoveel op verschillende manieren opvatten, maar het woord 'domweg' betekent gewoon wat het betekent. En inderdaad, er is geen 'toon' bij op een forum, dus een eventuele nare toon is ieders eigen interpretatie.

En ik ben het inhoudelijk eens met Guat, Donnaa en Isabella: de bespaartips liggen behoorlijk voor de hand: minder uitgeven aan pleziertjes. Gewoon níet naar de bios, gewoon níet winkelen, enzovoorts.


Dat klopt, ik vat het ook op een vervelende manier op.
En die opmerking van Jada was zeker te ver, ook dat had ze anders kunnen formuleren. Zeker aangezien er geen verdere argumentatie bij staat...

En tuurlijk liggen de tips voor de hand, maar het is niet voor iedereen zo voor de hand liggend om het maar zo uit te kunnen voeren.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Lejow di 3 mei 2011 - 4:21

Puk schreef:Tjeempie, ik kijk ff niet op het forum en ik zie dat er een discussie is ontstaan over het woordje domweg, haha! Maar goed, ik vond het idd niet zo aardig over komen, maar ik val daar verder niet over, ik vind het gewoon jammer! Ik kom voor tips, en dan wordt er gereageerd met een opmerking dat er niet wordt gesnapt wat er zo moeilijk aan is. Maar goed, gelukkig heb ik andere kwaliteiten :P

Verder heb ik mijn in en uitgaven op een rij gezet in een excelbestand en als ik alles optel en aftrek, moet ik 311,78 voor mezelf overhouden. Dat is gewoon heel erg veel, en waarom ik het allemaal opmaak? Eigenlijk best erg......

Dat is het vaak.. je kunt wel heel veel geld overhouden, alleen het vliegt weg aan allemaal kleine dingen. Twee euro hier, een tientje daar, eurootje zus. En hop het is weg.. Door zo'n bestand werd ik er in ieder geval een stuk bewuster van. En dit bestand ook dagelijks bijhouden! En budgetten stellen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 4:21

Puk schreef:

Verder heb ik mijn in en uitgaven op een rij gezet in een excelbestand en als ik alles optel en aftrek, moet ik 311,78 voor mezelf overhouden. Dat is gewoon heel erg veel, en waarom ik het allemaal opmaak? Eigenlijk best erg......

Dan moet je vanaf nu alle uitgaven bijhouden die je daarvan doet, en dan zie je snel genoeg waaraan je (te) veel geld uitgeeft. En dan is het aan jezelf waarop je wil/kan bezuinigen. Het hoeft echt niet moeilijk te zijn om te bezuinigen, maar je moet eerst helder op papier hebben voor jezelf wat je überhaupt waaraan uitgeeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Puk di 3 mei 2011 - 4:23

Thanks voor de tips Lejow en Isabella, soms heb je ff een eye-opener nodig!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Lejow di 3 mei 2011 - 4:25

Puk schreef:Thanks voor de tips Lejow en Isabella, soms heb je ff een eye-opener nodig!

Dat is zeker waar!

Vorig jaar toen ik net samenwoonde met mijn vriend, was mijn geld iedere keer behoorlijk snel op. Nu een jaar verder, en nog niets veranderd in salaris, hebben we de afgelopen maanden samen 1000 euro per maand kunnen sparen! Puur door op te letten wat je waaraan uitgeeft! En alles voor jezelf op een rij te zetten, dan is het vrij snel duidelijk waar het geld naar toe gaat en waar je op kunt bezuinigen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Atelier Madame di 3 mei 2011 - 4:27

altijd leuk dot soort topics!
maar to: goed dat je een begin hebt gemaakt smile
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 4:28

Puk schreef:Thanks voor de tips Lejow en Isabella, soms heb je ff een eye-opener nodig!

En dan zie je het zelf ook snel genoeg, als je het opschrijft.

Ik heb het 1 maand gedaan samen met mijn vriend omdat we wilden weten hoe we met geld zaten (gingen samenwonen en werd 1 pot) dat weten we nu, en doen en laten we wat we willen, omdat we weten wat we waarvoor hebben elke maand, en eerst de vaste lasten betaald worden (inclusief sparen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  RYW di 3 mei 2011 - 4:28

Puk schreef:Tjeempie, ik kijk ff niet op het forum en ik zie dat er een discussie is ontstaan over het woordje domweg, haha! Maar goed, ik vond het idd niet zo aardig over komen, maar ik val daar verder niet over, ik vind het gewoon jammer! Ik kom voor tips, en dan wordt er gereageerd met een opmerking dat er niet wordt gesnapt wat er zo moeilijk aan is. Maar goed, gelukkig heb ik andere kwaliteiten :P

Verder heb ik mijn in en uitgaven op een rij gezet in een excelbestand en als ik alles optel en aftrek, moet ik 311,78 voor mezelf overhouden. Dat is gewoon heel erg veel, en waarom ik het allemaal opmaak? Eigenlijk best erg......

Goed dat je nu even verduidelijkt dat je er niet zo over viel, ik dacht dat je er wel over viel omdat je iets zei van 'ja ja moet ik alles voor je uitkauwen', dat kwam op mij weer behoorlijk fel over, en uiteindelijk weet je die tips zelf ook wel, dat je wat verstandiger met je geld om moet gaan Wink

Goed dat je dat bestandje hebt gemaakt. Zo wordt er al een hoop inzichtelijk, denk ik, en zie je vanzelf waar je prioriteiten liggen smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Puk di 3 mei 2011 - 4:30

RYW schreef:
Puk schreef:Tjeempie, ik kijk ff niet op het forum en ik zie dat er een discussie is ontstaan over het woordje domweg, haha! Maar goed, ik vond het idd niet zo aardig over komen, maar ik val daar verder niet over, ik vind het gewoon jammer! Ik kom voor tips, en dan wordt er gereageerd met een opmerking dat er niet wordt gesnapt wat er zo moeilijk aan is. Maar goed, gelukkig heb ik andere kwaliteiten :P

Verder heb ik mijn in en uitgaven op een rij gezet in een excelbestand en als ik alles optel en aftrek, moet ik 311,78 voor mezelf overhouden. Dat is gewoon heel erg veel, en waarom ik het allemaal opmaak? Eigenlijk best erg......

Goed dat je nu even verduidelijkt dat je er niet zo over viel, ik dacht dat je er wel over viel omdat je iets zei van 'ja ja moet ik alles voor je uitkauwen', dat kwam op mij weer behoorlijk fel over, en uiteindelijk weet je die tips zelf ook wel, dat je wat verstandiger met je geld om moet gaan Wink

Goed dat je dat bestandje hebt gemaakt. Zo wordt er al een hoop inzichtelijk, denk ik, en zie je vanzelf waar je prioriteiten liggen smile

Mja, op het forum komen sommige dingen anders over. Moet ik het soms voor je uitkauwen zeg ik ook wel eens gewoon in het dagelijkse leven als iemand mij niet snapt, maar dan zeg ik het op een grappige manier. Nu ik het teruglees komt het niet heel positief over, mijn excuses!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 4:32

Lejow schreef:
Puk schreef:Tjeempie, ik kijk ff niet op het forum en ik zie dat er een discussie is ontstaan over het woordje domweg, haha! Maar goed, ik vond het idd niet zo aardig over komen, maar ik val daar verder niet over, ik vind het gewoon jammer! Ik kom voor tips, en dan wordt er gereageerd met een opmerking dat er niet wordt gesnapt wat er zo moeilijk aan is. Maar goed, gelukkig heb ik andere kwaliteiten :P

Verder heb ik mijn in en uitgaven op een rij gezet in een excelbestand en als ik alles optel en aftrek, moet ik 311,78 voor mezelf overhouden. Dat is gewoon heel erg veel, en waarom ik het allemaal opmaak? Eigenlijk best erg......

Dat is het vaak.. je kunt wel heel veel geld overhouden, alleen het vliegt weg aan allemaal kleine dingen. Twee euro hier, een tientje daar, eurootje zus. En hop het is weg.. Door zo'n bestand werd ik er in ieder geval een stuk bewuster van. En dit bestand ook dagelijks bijhouden! En budgetten stellen!
En daarom pin in dus bijna alles wat ik koop.. Tijdschriften, sigaretten, snoep bij de BP, uit eten gaan..

Als ik namelijk bijv. €80 pin dan zit het in m`n portomonnee een als ik het uitgegeven heb dan weet ik niet meer waar het is gebleven..

Ennuh, klein bedrag, pinnen mag, dus dat doe ik dan ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  SuperGrover di 3 mei 2011 - 4:33

Ach, altijd jammer een discussie waarbij ik te laat ben om me erin te mengen. Nou dan reageer ik nog wel even op Donnaa van tig pagina's geleden: Waarschijnlijk sta je dan maar 1 of een paar dagen rood. Dan valt het natuurlijk relatief mee.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 4:33

Donnaa, ik doe het wel contant allemaal, we allebei, en ik bewaar gewoon bonnen, dan weet je het ook Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 4:36

SuperGrover schreef:Ach, altijd jammer een discussie waarbij ik te laat ben om me erin te mengen. Nou dan reageer ik nog wel even op Donnaa van tig pagina's geleden: Waarschijnlijk sta je dan maar 1 of een paar dagen rood. Dan valt het natuurlijk relatief mee.
Ja, toen een halve maand geloof ik.. Maargoed ik ken ook wel iemand die staat altijd rood en wat hij aan rente kwijt is vind ik niet echt schokkend.. Mensen beseffen niet hoe moeilijk je weer uit het rode komt en zo`n relatief laag bedrag rente helpt daar niet echt aan mee..

For the record.. Deze persoon staat altijd €800 rood, betaald aan debetrente €8 per maand laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 4:38

Isabella schreef:Donnaa, ik doe het wel contant allemaal, we allebei, en ik bewaar gewoon bonnen, dan weet je het ook Wink
Ja, dat is ook een oplossing.. Ik heb een hekel aan bonnetjes, dus dan is dit voor mij makkelijker..

En ik krijg nooit een bon bij een drankje in de kroeg :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  SuperGrover di 3 mei 2011 - 4:39

8 euro over 800 euro? Dat is 1% rente... Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen, gezien het rentepercentage dat je betaald over rood staan en lenen in het algemeen. Zou het niet kunnen dat diegene daar niet eerlijk over is, om zijn problemen te bagatelliseren?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 4:42

SuperGrover schreef:8 euro over 800 euro? Dat is 1% rente... Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen, gezien het rentepercentage dat je betaald over rood staan en lenen in het algemeen. Zou het niet kunnen dat diegene daar niet eerlijk over is, om zijn problemen te bagatelliseren?
Nee hoor, het afschrift ligt voor m`n neus Wink
Het schommelt tussen de -500 en -800 zeg maar, altijd..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 20:23

Pfff ik wou dat ik zoveel kon uitgeven in een maand! Nu met de uitkering en salaris van mijn man ist soms echt GOED uitrekenen wat doen we nu? En ik mijn oude kleren/spullen wat ik niet meer pas leuk vind etc heb ik op MP staan, en als ik daar weer wat van verkoop dan spaar ik daarvan en koop ik wat leuks! En zo nu en dan moet mn mannetje wel even bijspringen, maar ik ben wel van mn koopziekte af hahaha! Was egt letterlijk TE erg, mijn salaris was ook altijd binnen no time op!
Nu we moeten beknibbelen enz leer je ook wel heel verstandig met geld omgaan! Heb mezelf voorgenomen als ik straks weer werk heb om ook alles te gaan noteren van wat wel en wat niet en dan maar met envelopjes werken...

Hopelijk kan ik dan ook eens leren te gaan sparen want dat komt er momenteel echt niet van! Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 20:24

Melis_je schreef:Ook hier nog een keer:
www.voordeelmuis.nl --> doorzoekt alle folders op trefwoord en geeft e-mailnotificaties. Dus gebruik je altijd Nivea, dan abonneer je je op Nivea en krijg je een mailtje als het ergens in de aanbieding is. Wil je vandaag sorbetijs eten, dan zoek je of dat nu ergens in de aanbieding is. Zo mis je nooit een aanbieding. Werkt met alle folders, dus make-up, boodschappen, verf, elektronica...

Dat doen wij dus nu ook! Heel handig!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Puk di 3 mei 2011 - 20:26

Goedemorgen!

Gisteravond een goed gesprek gehad met mijn vriend en we hebben afgesproken dat ik alles opschrijf wat ik koop, tot op de laatste cent. Verder heb ik besloten elke week 50 euro te pinnen en daarmee moet ik het doen, is het op? jammer...is het over? In een envelop om te sparen........smile

Ik ben blij!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Lejow di 3 mei 2011 - 20:29

Wat je ook kunt doen, is als je bijv 10 over hebt, de week erna maar 40 pinnen. Zo heb je weer 50euro e blijft de rest op je rekening staan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 20:30

RYW schreef:
Jada schreef:



Jemig, wat ben jij een arrogant monster, Guattari.

Dit soort uitspraken is echter vrij duidelijk en maar voor één ding op te vatten, maar deze schijnt wel 'done' te zijn hier. Hier valt niemand over, gek genoeg.

Je kan zoveel op verschillende manieren opvatten, maar het woord 'domweg' betekent gewoon wat het betekent. En inderdaad, er is geen 'toon' bij op een forum, dus een eventuele nare toon is ieders eigen interpretatie.

En ik ben het inhoudelijk eens met Guat, Donnaa en Isabella: de bespaartips liggen behoorlijk voor de hand: minder uitgeven aan pleziertjes. Gewoon níet naar de bios, gewoon níet winkelen, enzovoorts.


Heel erg eens. Arrogant monster? Wow dat dat uberhaupt in je opkomt om te typen zeg, ongelofelijk.


Laatst aangepast door Fauve op di 3 mei 2011 - 20:31; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 5 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum