Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet met geld om kunnen gaan........

+15
TNMN
Lejow
Moezie
SuperGrover
rapa nui
Susan
Arwyn
Atelier Madame
Zonnetje
Spring
Sterre
Melis_je
Caroow
Dikkie Dik
Puk
19 plaatsers

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Melis_je di 3 mei 2011 - 21:46

Fauve schreef:Ja ik heb ook echt helemaal niks met het idee van 1 rekening, misschien ligt het daar aan smile Dat is persoonlijk natuurlijk.

Het lijkt mij ook niks. Ik zou me schuldig voelen bij alles wat ik zou kopen. Dat hoeft vast niet, maar zo zou ik het voelen. Maar als ik een goed inkomen had en mijn partner werkloos was, zou ik mijn geld graag willen delen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 21:49

Isabella schreef:
Fauve schreef:Ja ik heb ook echt helemaal niks met het idee van 1 rekening, misschien ligt het daar aan smile Dat is persoonlijk natuurlijk.

Waarom niet als ik vragen mag?

Ik vind het juist heerlijk, we krijgen beide salaris, de een wat meer dan de ander, en daar gaan gewoon alle vaste lasten af, die maken we met ons eigen geld over, en daarna hebben we alles in 1 pot, en daar doen we alles van. Van boodschappen tot cadeautjes. En de ene maand koopt mijn vriend (veel) meer, en de andere maand ben ik aan de beurt.

Zo ging en zal het in de toekomst ook vast weer gaan! Haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 21:51

Omdat ik dat gewoon gescheiden wil houden. Ik wil mijn eigen rekening waarop ik kan zien wat ik persoonlijk binnenkrijg en wat ik uitgeef. Ik heb dat ook nodig voor het overzicht, op 1 rekening verlies ik dat. Ik ben ook heel gevoelig voor schuldgevoelens. Ik weet dat dat niet nodig is maar ik voel dat wel zo. Maar als jullie het heerlijk vinden, is dat toch ook prima smile

Ook eens met Melisje trouwens, ik ben lang werkloos geweest en ja toen moest mijn vriend gewoon de huur betalen en de boodschappen. Daar voelde ik me wel vreselijk over trouwens, maar goed het moest nou eenmaal. Op een gegeven moment kwam ook het moment dat hij mijn vaste lasten zou moeten overnemen (is gelukkig niet gebeurd) en dat had hij van mij gewoon niet mogen doen. Ik vroeg nog liever mijn ouders om een lening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 21:55

Ben dr ook niet trots op, maar het is eenmaal zo gelopen! En mijn ouders (mijn vader zit al 3,5 jaar thuis zonder werk en uitkering etc bla bla ) dus na mijn ouders gaan kan ik dus NIET, ze helpen ons wel waar ze kunnen natuurlijk, ook voor de kleine meid die word lekker verwend haha, maar ja het is eenmaal zo gelopen...en als je getrouwd bent zeggen ze niet voor niets in goede en slechte tijden! Tja..het zij zo....straks als het beter gaat zal het ook wel goed gaan lopen hoor, daar ben ik van overtuigd!

Het enige wat ik hier van geleerd heb is juist om ergens voor te sparen en 10x na te denken van heb ik het nodig ja of nee? Nee, dat geld houd ik dan weer in mijn zak!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 21:57

Trouwen wil ik ook niet haha..

En ik wil ook gewoon dat mijn geld, mijn geld blijft.. Heel misschien als ik een vent tref met echt heel veel geld, dat dan de golddigger in mij wel naar boven komt..
angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 21:58

Hahahahahahahaha! Golddiger...jij bent gemeen dan doe je het dus puur voor het geld Laughing
Als wij hier de loterij zouden winnen nou dan wist ik het ook wel hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 21:59

Anniej_S schreef:Thuiszorg en minimaal 20 tot max 24uur. Heb geen auto (rijbewijs dan, wel auto haha) maar moet met de fiets dus en in omgeving van A'doorn. ;-)
Is 32 uur geen optie..? I know, wel een beetje veel, maar als er geld binnen moet komen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:01

Anniej_S schreef:Hahahahahahahaha! Golddiger...jij bent gemeen dan doe je het dus puur voor het geld Laughing
Als wij hier de loterij zouden winnen nou dan wist ik het ook wel hoor!
Nee, niet puur voor het geld, maar dan zou ik er wel gebruik van maken misschien..

Bij iemand met een normaal salaris niet.. Maar als hij zwemt in het geld, dan kan ik daar heus wel eens van te shoppen..
Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:01

Ja ok das waar hahaha... *droomt ook maar even mee haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:17

Pomodori schreef:
Giacomo schreef:
SuperGrover schreef:8 euro over 800 euro? Dat is 1% rente... Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen, gezien het rentepercentage dat je betaald over rood staan en lenen in het algemeen. Zou het niet kunnen dat diegene daar niet eerlijk over is, om zijn problemen te bagatelliseren?

Ik betaalde toen ik -1000 stond ook 'maar' €10 rente hoor.

Maar dat is nog steeds bijna 12% rente hoor!
Je staat dus gemmiddeld een heel jaar 800 euro rood. Je leent dus eigenlijk een heel jaar 800 euro. En daar betaal je dan voor een 96 euro rente voor. Doordat je het per maand betaalt, lijkt het mee te vallen. Maar als je het dan naar een jaar rekent is het toch gewoon 12%.

Duh :P Maar dan nog valt het mij mee hoeveel je betaalt aan rente.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:19

Storm schreef:
Anniej_S schreef:Thuiszorg en minimaal 20 tot max 24uur. Heb geen auto (rijbewijs dan, wel auto haha) maar moet met de fiets dus en in omgeving van A'doorn. ;-)
Is 32 uur geen optie..? I know, wel een beetje veel, maar als er geld binnen moet komen..

Dat kan bijna niet in de thuiszorg, omdat je max 6/7 uur op een dag kan maken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:20

Toch kan het wel, gemiddeld krijgt een client 3uur, dus 2 op 1 dag dus 4 dagen is 24uur in mijn ogen, en ik ga geen 32uur werken, aangezien er nog een huishouden gerund moet worden en mijn man het vertikt om te helpen Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:21

Giacomo schreef:
Storm schreef:
Anniej_S schreef:Thuiszorg en minimaal 20 tot max 24uur. Heb geen auto (rijbewijs dan, wel auto haha) maar moet met de fiets dus en in omgeving van A'doorn. ;-)
Is 32 uur geen optie..? I know, wel een beetje veel, maar als er geld binnen moet komen..

Dat kan bijna niet in de thuiszorg, omdat je max 6/7 uur op een dag kan maken
O dat wist ik niet, vandaar dus smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:21

_Donnaa schreef:Trouwen wil ik ook niet haha..

En ik wil ook gewoon dat mijn geld, mijn geld blijft.. Heel misschien als ik een vent tref met echt heel veel geld, dat dan de golddigger in mij wel naar boven komt..
angel

iets met huwelijkse voorwaarden? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:21

Anniej_S schreef:Toch kan het wel, gemiddeld krijgt een client 3uur, dus 2 op 1 dag dus 4 dagen is 24uur in mijn ogen, en ik ga geen 32uur werken, aangezien er nog een huishouden gerund moet worden en mijn man het vertikt om te helpen Laughing

Wat ik er vergeet bij te melden is dat Yenthe ook maar 1 opa en oma heeft en die gaan oppassen en ik vind 24uur werken meer als zat :-). en 32uur is wel 8uur meer dus 1 dag meer dat ze dus na opa en oma gaat ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:21

Anniej_S schreef:Toch kan het wel, gemiddeld krijgt een client 3uur, dus 2 op 1 dag dus 4 dagen is 24uur in mijn ogen, en ik ga geen 32uur werken, aangezien er nog een huishouden gerund moet worden en mijn man het vertikt om te helpen Laughing
Haha ja dat is hier ook aan de orde hoor...maar ik hou voor ogen dat 32 uur nog altijd meer verdiend dan 24, dat huishouden komt wel op z'n pootjes terecht..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:23

Ja dat is wel 32uur = meer geld, maar met 24uur heb ik zoiezo meer als UWV en kunnen we ons prima (beter als nu) redden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:31

Dromertje schreef:
_Donnaa schreef:Trouwen wil ik ook niet haha..

En ik wil ook gewoon dat mijn geld, mijn geld blijft.. Heel misschien als ik een vent tref met echt heel veel geld, dat dan de golddigger in mij wel naar boven komt..
angel

iets met huwelijkse voorwaarden? Very Happy
Schoenen kopen kan ik wel zonder de trouwen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:33

Anniej_S schreef:Ja dat is wel 32uur = meer geld, maar met 24uur heb ik zoiezo meer als UWV en kunnen we ons prima (beter als nu) redden!
Okee dan zou ik ook voor 24 uur gaan, als je het dan prima redt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:34

We zullen het zien en als het wel bevalt kan ik altijd nog zeggen ik pak meer uren! ;-) Maar om mee te beginnen vind ik 24uur ok! :-D

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:51

Fauve schreef:Ja ik heb ook echt helemaal niks met het idee van 1 rekening, misschien ligt het daar aan smile Dat is persoonlijk natuurlijk.

Wij zijn getrouwd (in gemeenschap van goederen) en hebben ook nog twee rekeningen. Zijn rekening staat ook op mijn naam (gedeeld), ik heb daar geen pasje van. Ik studeer nog en krijg dus minder binnen. Stel dat er iets met hem gebeurt, kan ik vrij snel bij het geld komen. Dan hoef ik me daar geen zorgen om te maken.
Verder kijken we per maand, ik betaal de boodschappen, benzine en mijn eigen lasten (telefoon,verzekering). De meeste maanden hou ik over, dan maak ik het geld over naar hem en zet hij het op de spaarrekening. Anders maakt hij een beetje naar mij over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Silver do 5 mei 2011 - 9:32

Ik heb een hoge studieschuld, en een schuld bij mijn ouders. Ik dacht ach ik heb me schoolgeld allemaal betaald, laat ik mijn moeder betalen, was wel een slimme zet, maar niet aan gedacht dat er nog rekeningen betaald moesten worden, gevolg ik mag de rest van deze maand met 13,- rond komen. Mijn vriend heeft wel een vaste baan en inkomen, maar ik wil niet steeds op zijn geld teren. Maar hoe zwaarder die studie word, des te groter de angst dat ik straks die 8000,- terug mag betalen Sad Ik heb van alles geprobeerd, van excel bestandjes tot kasboekjes, en elke keer werden de cijfertjes me teveel en ben ik er maar weer mee gestopt.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Atelier Madame do 5 mei 2011 - 9:37

FryskeFlinter schreef:Ik heb een hoge studieschuld, en een schuld bij mijn ouders. Ik dacht ach ik heb me schoolgeld allemaal betaald, laat ik mijn moeder betalen, was wel een slimme zet, maar niet aan gedacht dat er nog rekeningen betaald moesten worden, gevolg ik mag de rest van deze maand met 13,- rond komen. Mijn vriend heeft wel een vaste baan en inkomen, maar ik wil niet steeds op zijn geld teren. Maar hoe zwaarder die studie word, des te groter de angst dat ik straks die 8000,- terug mag betalen Sad Ik heb van alles geprobeerd, van excel bestandjes tot kasboekjes, en elke keer werden de cijfertjes me teveel en ben ik er maar weer mee gestopt.

Maar ik lees hier alleen maar nuttige dingen waar je geld heen isgegaan toch? Aan de aflossing van je schuld. Zou het niet helpen om duidelijke afspraken te maken met je ouders mbt het aflossen van je schuld? En zolang je studeert hoef je natuurlijk je studieschuld nog niet af te lossen.

En over je studieschuld: bekijk het is van de andere kant.. los van de kennis van je studie die het al waard is. Stel je komt op 10.000 euro schuld uit: verdeel het over 15 jaar afbetalen, of 12 maanden per jaar, is 55 euro per maand! Dat is 1 tank benzine, dan ga je toch wat vaker op de fiets bij wijze van? Wink
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Silver do 5 mei 2011 - 23:51

Dus ik hoef me niet druk te maken om mijn geld? Het gaat ook wel naar nuttige dingen, maar soms ook naar nutteloze dingen. En die studieschuld is echt waar? Ik ben namelijk bang dat ik mijn opleiding niet af kan maken door lichamelijke klachten. (veel ziekteverzuim) Ik zal toch maar weer eens proberen om een excel bestandje te maken. En het nog 1 keer goed bijhouden. Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 561177
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet met geld om kunnen gaan........ - Pagina 8 Empty Re: Niet met geld om kunnen gaan........

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum