Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

+35
Milamber
_DoI
Monte
Zininzon
mzcharlotte
Tania
Rouxxxe
Poisongirl
Vancity_girl
PapillonRose
Flippin' Bitch
_Lacey_
minoessepoes
Moon
Miss G
Lindsya
Benthe
Prosecco
Polly
Bliss
BJA
Mida4you
nina
Susan
Jente10
Sneeuwwitje
Mari
Ugly Betty
TukTuk
VeryCherry
Oasis
Guus
TNMN
Atelier Madame
Jeanette
39 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Benthe ma 2 mei 2011 - 23:04

Nee en dat zeg ik ook niet. Maar de vraag is of ik het zou kunnen/willen en dat zou ik niet.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:09

En dat is je goed recht natuurlijk smile

Ik legde alleen uit waar je dan voor leeft, aangezien jij die vraag stelde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Benthe ma 2 mei 2011 - 23:13

Marin schreef:En dat is je goed recht natuurlijk smile

Ik legde alleen uit waar je dan voor leeft, aangezien jij die vraag stelde.

Ja dat weet ik en ik zou eerst vragen: waar zit dat geluk dan voor je in? Maar we denken er gewoon heel anders over en dat is niet erg. Ik vind het overigens wel erg stoer van je dat je het gaat doen hoor, maar begrijpen kan ik het niet.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:16

Benthe schreef:
Marin schreef:En dat is je goed recht natuurlijk smile

Ik legde alleen uit waar je dan voor leeft, aangezien jij die vraag stelde.

Ja dat weet ik en ik zou eerst vragen: waar zit dat geluk dan voor je in? Maar we denken er gewoon heel anders over en dat is niet erg. Ik vind het overigens wel erg stoer van je dat je het gaat doen hoor, maar begrijpen kan ik het niet.

Tja ik kan het ook niet goed uitleggen. Het is een gevoel. Ik wil daar wonen, daar mijn leven opbouwen. Ik weet zeker dat ik hier ook gelukkig zou kunnen zijn en ik haat Nederland absoluut niet, maar dit is ook iets wat ik echt heel graag wil, altijd heb gewilt. Lastig he, een gevoel kan je niet uitleggen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:18

Nee, ik zou het niet kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:18

Dat gevoel van Benthe heb ik dus ook. Voor mezelf. Maar voor een ander kan ik het me wel voorstellen. Maar volgens mij is Marin sowieso wel een einzelganger. Dat vind ik echt knap. Ik zou dat echt niet durven namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Benthe ma 2 mei 2011 - 23:20

Marin schreef:
Benthe schreef:
Marin schreef:En dat is je goed recht natuurlijk smile

Ik legde alleen uit waar je dan voor leeft, aangezien jij die vraag stelde.

Ja dat weet ik en ik zou eerst vragen: waar zit dat geluk dan voor je in? Maar we denken er gewoon heel anders over en dat is niet erg. Ik vind het overigens wel erg stoer van je dat je het gaat doen hoor, maar begrijpen kan ik het niet.

Tja ik kan het ook niet goed uitleggen. Het is een gevoel. Ik wil daar wonen, daar mijn leven opbouwen. Ik weet zeker dat ik hier ook gelukkig zou kunnen zijn en ik haat Nederland absoluut niet, maar dit is ook iets wat ik echt heel graag wil, altijd heb gewilt. Lastig he, een gevoel kan je niet uitleggen :P

Nee precies. En als je dat gevoel niet hebt dan kan het lastig te begrijpen zijn. Ik ben dan ook weer een ander uiterste en woon nog steeds in mijn geboortedorp.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Jente10 ma 2 mei 2011 - 23:22

Prima dat er mensen zijn die gewoon hun hele leven op dezelfde plek willen blijven wonen, maar daarbij heb ik de gedachte van waarom leef je? Persoonlijk vind ik het 'zonde' om in je leven de hele tijd op 1 plek te blijven wonen. Er is zoveel meer op deze wereld! Het lijkt mij een mooi avontuur om ook te ervaren hoe het is om op een andere plek te wonen, daar nieuwe dingen ontdekken, nieuwe mensen leren kennen, andere cultuur mee maken. Vind dat zelf een verrijking van mijn leven.

Wil nu in eerste instantie naar Noorwegen verhuizen, en ik ken het land/cultuur al vrij goed doordat ik er al vaak geweest ben en ook echt geinteresseerd ben in het leven daar. Vind dat dat ook een mooie eerste 'stap'. Maar zie het wel voor me dat mijn vriend en ik later ook nog wel in andere landen gaan wonen. Op dit moment zie ik het nog niet echt voor me om buiten Europa te gaan wonen, dat vind ik dan toch wel weer ver weg, maar weet niet hoe ik daar over een paar jaar over denk.

Dit alles betekent niet dat mijn familie niet belangrijk voor mij is. Ik houdt veel van me ouders, broertje en zusje, maar het is nu al 5 jaar geleden dat ik nog thuis woonde en zie ze op dit moment ook niet heel vaak maar dat gaat prima. Via internet is er ook zoveel mogelijk tegenwoordig.

Maar ik respecteer het ook zeker als iemand wel gewoon zijn hele leven in zelfde stad/land wil blijven wonen. Je moet doen waar je zelf gelukkig van wordt!
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:23

Ja dat zijn m'n zorgen inderdaad niet. Tuurlijk zal het wel eens rot zijn en ik zal m'n familie vreselijk missen. Maar alleen zijn vind ik niet zo'n punt, ik ben op m'n 17e ook al alleen naar Amerika gegaan voor een jaar. Toen zat ik wel in een gastgezin, dus dat was een 'veiligere omgeving', maar nu ben ik ook bijna 10 jaar ouder :P

Ik weet zeker dat ik ook nog heel vaak ga twijfelen hoor, en het rot ga vinden, en ik bekijk het nog steeds met ongeloof. M'n hele leven staat echt ineens op z'n kop. Het is echt te bizar voor woorden. Maar ja, ik ga die kans natuurlijk met beide handen aangrijpen. Ineens is het zo. Het is ook wel echt doodeng hoor :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:26

Jente, uit jouw reactie proef ik een beetje alsof je nu het idee hebt dat mensen elkaar aanvallen. Maar daar is toch geen sprake van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:27

Giacomo schreef:Jente, uit jouw reactie proef ik een beetje alsof je nu het idee hebt dat mensen elkaar aanvallen. Maar daar is toch geen sprake van?

Ja dat wilde ik ook zeggen, dat lijkt me ook totaal niet de bedoeling. Er is geen wedstrijdje ofzo :P

Ik dacht trouwens dat jij in Noorwegen woonde, Jente, maar je woont dus in Nederland?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Benthe ma 2 mei 2011 - 23:29

Nou inderdaad. Ik veroordeel niemand om het feit dat ze in het buitenland gaan wonen, maar dan hoef ik me toch ook niet te verantwoorden voor het feit dat ik liever dicht bij mijn familie en vrienden blijf? Iedereen maakt gewoon andere keuzes en heeft andere prioriteiten. Voor jou is dat veel van de wereld zien, voor mij is dat gelukkig zijn dicht bij mijn familie en vrienden (en daarnaast wat van de wereld zien kan ook prima natuurlijk).
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Jente10 ma 2 mei 2011 - 23:31

Ik was misschien een beetje te fel Embarassed snap wat jullie bedoelen nu ik mijn eigen post terug lees. Ik ben misschien een beetje te enthousiast. Reageerde eigenlijk op het stuk van Benthe en wilde uitleggen hoe ik het voor mijzelf zie smile

Woon nu nog in Nederland maar wil graag naar Noorwegen emigreren.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Miss G ma 2 mei 2011 - 23:31

Ik heb na 2 weken vakantie al heimwee naar huis, dus nee ik kan echt niet emigreren!
Ik zou ook nooit verder dan een half uur reizen van mijn ouders af willen wonen, nu is het 20 minuutjes en dat vind ik prima!
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Susan ma 2 mei 2011 - 23:38

Ik vind het over en weer een beetje een rare vraag waarom iemand leeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Benthe ma 2 mei 2011 - 23:43

Susan schreef:Ik vind het over en weer een beetje een rare vraag waarom iemand leeft.

Niet waarom je leeft, maar waarvoor je leeft. Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik voor mezelf niet zou weten wat ik alleen in een onbekend land moest.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:44

Susan schreef:Ik vind het over en weer een beetje een rare vraag waarom iemand leeft.

Het is ook niet waarom je leeft, maar waarvoor je leeft. Ik denk dat niemand zich dat constant af vraagt. Maar ik sta zelf (meestal) wel heel bewust in mijn leven en wil er zo veel mogelijk van maken, kansen benutten en dromen waarmaken. Voor mijn ligt een van die dromen toevallig aan de andere kant van de oceaan, en heb nu de kans om die droom waar te maken. Jeej. cheers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Moon ma 2 mei 2011 - 23:51

Ik vind mijn vrienden en familie (en relatie maar stel dat hij ook mee zou gaan) veel te belangrijk om daarvoor te emigreren.
Dat een land heel mooi is, en het daar fijn leven is weegt voor mij echt niet op tegen mijn omgeving met voor mij dierbare personen die ik dan veel te weinig zou kunnen zien. Ik vind skype, msn etc. ook te oppervlakkig om echt goed contact met iemand te kunnen houden.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Susan di 3 mei 2011 - 0:01

Marin schreef:
Het is ook niet waarom je leeft, maar waarvoor je leeft. Ik denk dat niemand zich dat constant af vraagt. Maar ik sta zelf (meestal) wel heel bewust in mijn leven en wil er zo veel mogelijk van maken, kansen benutten en dromen waarmaken. Voor mijn ligt een van die dromen toevallig aan de andere kant van de oceaan, en heb nu de kans om die droom waar te maken. Jeej. cheers

Benthe zei inderdaad 'waarvoor' maar Jente zei 'waarom' en dan vind ik het een rare vraag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:05

Ik denk dat dat gewoon beetje slecht beschreven was, niet zo bedoelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:17

Nou ik weet niet. Ik denk dat ik het al met al niet eens zo slecht heb in Nederland. Natuurlijk krijg ik wel eens genoeg van de sleur, maar dan? Waar zou ik naartoe willen, wat zou ik daar dan moeten gaan doen? Het lijkt mij nog niet meevallen om in een ander land iets nieuws op te bouwen.

Als ik naar programma's als 'Ik vertrek' kijk, dan verbaas ik me soms over mensen die totaal niet voorbereid verhuizen. Bijv. huis in NL nog niet verkocht, ze kennen de taal totaal niet, ze hebben zich nog niet verdiept in buitenlandse wetgeving en regels m.b.t. het bedrijf dat ze daar willen opstarten... Áls ik zou gaan emigreren, dan zou ik er in de 1e plaats voor zorgen dat ik zeer goed voorbereid ben en voor zo weinig mogelijk verrassingen kom te staan.

Als ik zou moeten emigreren, dan zou ik geloof ik voor Duitsland of Zweden kiezen, waarom? Het lijken mij vrij stabiele en veilige, en mooie landen.

Maar ik geloof dat ik maar lekker in Nederland blijf :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:21

BOD die mensen zoeken waarschijnlijk avontuur. Veel van het avontuurlijke valt weg bij een kant en klare voorbereiding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:24

Odilia schreef:BOD die mensen zoeken waarschijnlijk avontuur. Veel van het avontuurlijke valt weg bij een kant en klare voorbereiding.

Ja, daar kan ik inkomen, maar vanuit mijn eigen referentiekader zou het al avontuurlijk genoeg zijn om mét voorbereiding naar een ander land te verhuizen :P nerd
Ik heb ook het idee dat veel mensen in dat programma vanuit een soort vakantiegevoel ergens naartoe gaan.. Tja, emigreren is natuurlijk iets heel anders dan vakantie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Susan di 3 mei 2011 - 0:27

Ik denk ook dat het met voorbereiding al heel avontuurlijk is, zeker als je daar een eigen bedrijf gaat beginnen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:27

haha ja dat programma is ook wel echt apart hoor. Net als grenzeloos verliefd, ik zag een keer een aflevering van een meisje die "voor altijd ging emigreren". 3 maanden later zat ze weer op dr kamertje bij dr ouders want oepsie ze kon helemaal geen verblijfsvergunning krijgen. Tsja... dat is natuurlijk wel een beetje dom. Maar goed het zijn dan ook wel bepaalde types die zoiets willen laten vastleggen voor tv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 3 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum