Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

+35
Milamber
_DoI
Monte
Zininzon
mzcharlotte
Tania
Rouxxxe
Poisongirl
Vancity_girl
PapillonRose
Flippin' Bitch
_Lacey_
minoessepoes
Moon
Miss G
Lindsya
Benthe
Prosecco
Polly
Bliss
BJA
Mida4you
nina
Susan
Jente10
Sneeuwwitje
Mari
Ugly Betty
TukTuk
VeryCherry
Oasis
Guus
TNMN
Atelier Madame
Jeanette
39 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 6 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 9:23

[quote="Odilia"]
Punk'd schreef:
Vancity_girl schreef:Qua land/klimaat spreken mij Australie (Sydney en Brisbane westkust of Perth oostkust mij aan). Verder heb ik laatst bij "Ik Vertrek" een meisje gezien die bij haar vriend in Portland ging wonen. Ik vond dat zo ontzettend prachtig, dat ik er echt een kriebel bij kreeg. (Niet dat ik er gelijk heen wil emigreren, maar ik wil er zeker wel een keer naar toe haha)
Ik denk dat je het andersom bedoelt?

Ja haha.. Oost/West is hetzelfde als links/rechts.. gaat ook vaak mis bij mij Embarassed Dan wil ik weer te snel typen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 6 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Milamber zo 8 mei 2011 - 8:39

Ja hoor, zonder problemen.

Ik woon sinds twee jaar in Duitsland en wij hebben hier een eigen bedrijf. Zoals ik er nu tegenaan kijk wil ik niet meer terug naar NL. Het leven is hier een stuk relaxter en het is hier gewoon veel minder druk. We zijn heel goed opgenomen door de buren hier en beginnen zo langzamerhand ook al echte vrienden hier te krijgen. Wij zijn wel goed voorbereid hier heen gegaan en dus geen taferelen zoals bij 'Ik vertrek'. Wel hebben we altijd gezegd: lukt het niet, dan verkopen we alles weer en gaan we terug. Maar zoals ik al zei, op dit moment willen we echt nog niet terug. Tuurlijk mis ik mijn familie en vrienden, maar vriendschappen in NL verwateren toch steeds meer en we krijgen steeds meer kennissen en vrienden hier. We hebben hier een bedrijf overgenomen en werken hier nog steeds keihard in. Het feit dat je iets helemaal voor jezelf begint en helemaal zelf opbouwt is gewoon super gaaf. Mensen vinden het ook altijd zo knap van ons dat we dat doen en ook zo jong (beide 24 toen we hier begonnen), maar zelf hebben dat nooit zo gezien. Als je iets wil moet je risico's nemen. Zonder nieuwe uitdagingen zou ik het leven vrij saai vinden denk ik. En wil het echt allemaal niet lukken dan zijn we een ervaring rijker en een illusie armer.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 6 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 9:50

Milamber, wat voor bedrijf hebben jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 6 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 9:54

Milamber schreef: Mensen vinden het ook altijd zo knap van ons dat we dat doen en ook zo jong (beide 24 toen we hier begonnen), maar zelf hebben dat nooit zo gezien. Als je iets wil moet je risico's nemen. Zonder nieuwe uitdagingen zou ik het leven vrij saai vinden denk ik. En wil het echt allemaal niet lukken dan zijn we een ervaring rijker en een illusie armer.

Haha ja dat soort reacties krijg ik ook heel veel, en hoewel ik het heel erg leuk vind om dat te horen, zie ik het zelf absoluut niet zo. Maar ik ben ook een beetje raar daar in. De kleinste dingen krijg ik hier niet geregeld, zoals de gemeente inschrijven en huisarts zoeken enzo, dat gaan echt maaaanden tijd over heen (heb ik nu eindelijk geregeld en woon hier bijna een jaar). Maar een verhuizing naar het buitenland? Geen enkel probleem, doe ik zo. Daar heb ik zo veel ervaring in, en draai ik m'n hand echt niet voor om. Ik maak zo'n stad vrij snel eigen en ik red me prima met al die avontuurlijke dingen. Natuurlijk is een echte emigratie wel iets uitgebreider omdat je daar ook met allerlei verzekeringen e.d. zit, maar ik voorzie nou niet echt grote problemen en bij dit soort dingen weet ik gewoon dat ik dit kan, en dat het echt niet 'zo stoer' is als anderen denken, ik doe het gewoon :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 6 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 10:28

Nee.

Ik durf mijn eigen dorp niet eens te verlaten. Als ik ooit ga samenwonen, dan zal het hier moeten zijn, want hier ga ik niet weg. Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 6 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  rapa nui zo 8 mei 2011 - 10:36

Ik zou best een afzienbare periode (1 jaar of 2 jaar) in het buitenland willen wonen maar heb niet echt werk waarin ik nou zoveel kansen heb en ben er ook niet echt mee bezig. Maar ik zou het wel willen en durven. Alleen voor altijd emigreren dan niet, daar vind ik Nederland ondanks zijn vele regeltjes, betutteling etc. waar ik me aan erger toch te mooi voor en met een te goed systeem qua zorg, pensioen, etc. Ik ben best wel in wat landen geweest maar heb er nog niet echt 1 gevonden waar ik altijd zou willen wonen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 6 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Mermaid ma 9 mei 2011 - 0:18

Ja.
Heb al een tijdje in het buitenland gezeten en Nederland eigenlijk helemaal niet gemist. Ook heb ik een heel sterk gevoel dat mijn toekomst niet in Nederland ligt. Waar mijn toekomst ligt? geen idee, Australië spreekt me heel erg aan (hoewel dat erg ver is en ik er nog nooit ben geweest) en verder het verenigd koninkrijk.

Hoe gaat t met je voorbereidingen Marin?
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 6 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 0:26

Klinkt leuk Lizard. Mocht je ooit plannen maken om richting de UK te gaan, kan ik je wel helpen smile

Met mijn voorbereidingen gaat het goed! Althans, ik heb nog niet zo veel gedaan Wink Ik zal binnenkort die formulieren eens invullen en uitprinten en opsturen, en verder hoef ik voor nu niet zo veel te doen.

Gelukkig heb ik intussen wel besloten waar ik in eerste instantie wil gaan wonen (Richmond, Virginia) en dat geeft me wel wat rust, dat maakt het allemaal gewoon net weer wat concreter. Dus ja, gaat goed smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 6 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Lovely wo 11 mei 2011 - 0:33

Ik zou niet willen emigreren uit Nederland. Hoewel ik in de wintermaanden best kan balen van het weer, ben ik blij dat ik in Nederland woon. Ik zou niet ver weg willen wonen van mijn familie en vrienden.
Lovely
Lovely
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 6 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Batwen vr 13 mei 2011 - 19:49

Ik zou maar al te graag emigreren! Het liefst naar Amerika, ik ben Nederland zo zat!
Batwen
Batwen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 21
Punten : 24
Registratiedatum : 13-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?  - Pagina 6 Empty Re: N.A.V Zou jij willen/durven/kunnen emigreren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum