Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet willen/kunnen slapen

+6
Novalee
maiadebij
Nana
Pien
Smaragdje
chipa
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Niet willen/kunnen slapen

Bericht  chipa do 25 aug 2011 - 3:25

Mijn zoontje is nu 10 weken oud en wil of kan overdag nauwelijks slapen. Ik zie dat hij moe is, meestal na een flesje, want hij gaat dan aan zijn oortjes friemelen en in zijn oogjes wrijven. Zolang ik hem vasthoudt gaat/blijft hij slapen maar als ik hem wegleg is hij in een mum van tijd weer wakker. Heb nu al van alles geprobeerd: wakker in bedje leggen en er dan bij blijven zitten, slapend in bedje neerleggen, in de box neerleggen, inbakeren enz.
Niets lijkt te helpen. En de nachten zijn nu ook weer feest. Heb de afgelopen 2 nachten bijna ieder uur van de klok gezien. Buiten dat ik nu ontzettend moe ben, is het voor mn zoontje ook niet goed. Hij komt zo nooit aan zijn rust toe. Ook drinkt hij nu bijna ieder uur een klein beetje ipv 5 volle flessen per dag. Hij zal daardoor ook wakker worden van de honger denk ik.

Wie o wie heeft de gouden tip?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 3:28

Puckababy? Wij hadden ook slaapproblemen overdag met onze zoon en hij werd ontzettend rustig in een Puckababy. Bij onze dochter werkte het niet maar voor onze zoon was het echt een wondermiddel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Smaragdje do 25 aug 2011 - 4:39

Hier niet echt een gouden tip denk ik.

Leg je hem in de box met de wagenbak? Hier hadden wij in het begin het zelfde probleem, maar in de wagenbak in de box wilde hij meestal wel slapen. Het probleem was hier meestal dat hij op dat moment te druk was dus hield ik hem met mijn armen om hem heen tegen mij aan om rustig worden en als hij bijna in slaap viel legde ik hem in de wagenbak. Nu slaapt hij meestal gewoon (niet dat hij veel slaapt overdag en het duurt een tijd voor hij in slaap is). Als hij nu nog wel eens een dag heeft dat hij echt niet in slaap komt, dan laat ik hem soms gewoon lekker tegen mij aan liggen (heel slecht misschien Embarassed, mag namelijk niet van het cb ;-) ).

Ik hoop voor jou dat het slapen snel beter gaat, ook 's nachts!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Pien do 25 aug 2011 - 4:42

Hier ook slaapproblemen. Vandaag is E wakker geweest van 8 uur tot 2 uur, daarna heeft ze geslapen en nu is ze vanaf half 4 alweer wakker!

Vooral ´s nachts is bij ons een probleem. Ik hou haar overdag beneden maar ga haar nu voor haar slaapjes na de fles boven leggen...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Nana do 25 aug 2011 - 4:45

Wil hij misschien lekker op zijn buik slapen?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 4:47

Smaragdje schreef:Hier niet echt een gouden tip denk ik.

Leg je hem in de box met de wagenbak? Hier hadden wij in het begin het zelfde probleem, maar in de wagenbak in de box wilde hij meestal wel slapen. Het probleem was hier meestal dat hij op dat moment te druk was dus hield ik hem met mijn armen om hem heen tegen mij aan om rustig worden en als hij bijna in slaap viel legde ik hem in de wagenbak. Nu slaapt hij meestal gewoon (niet dat hij veel slaapt overdag en het duurt een tijd voor hij in slaap is). Als hij nu nog wel eens een dag heeft dat hij echt niet in slaap komt, dan laat ik hem soms gewoon lekker tegen mij aan liggen (heel slecht misschien Embarassed, mag namelijk niet van het cb ;-) ).Ik hoop voor jou dat het slapen snel beter gaat, ook 's nachts!

Dat zijn juist heerlijke momenten! En ik geniet daar juist heel erg van. Lekker doen dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  maiadebij do 25 aug 2011 - 5:13

Smaragdje, niks aantrekken van het CB hoor, en heel veel aantrekken van je eigen gevoel! Hij is nog zo klein, ik kan me niet voorstellen dat het slecht is om bij mama te zijn!

N heeft het eerste jaar ook veel moeite met slapen gehad, we hebben hem tot 4,5 maand ingebakerd gehad en hebben echt veel geprobeerd maar ook nooit de gouden tip gevonden. Na verloop van tijd werd het beter gelukkig. Hij ging met 10 maanden al over naar 1 slaapje per dag en sindsdien ging het ook wel beter.
Bij J ben ik er minder mee bezig, ze had (en heeft) dagen dat ze 2x 20 minuten slaapt en dagen dat ze 1x 2,5 uur slaapt. Als ze moe is breng ik haar naar bed, als het niet wil komt ze weer beneden. Ik draag J ook veel in een draagdoek/ mei tai, en daar slaapt ze praktisch altijd heel snel als ze moe is. Geeft mij rust, geeft haar rust en ik kan evengoed de dingen doen die moeten gebeuren.
Dus misschien een draagdoek iets voor jou?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 5:31

Als jij 'm bij je wilt houden, lekker bij je houden, jij bent zijn moeder, niet het cb. Wil hij niet in slaap vallen tijdens een voeding?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Smaragdje do 25 aug 2011 - 5:35

Ja, daarom laat ik hem ook af en toe nog tegen mij aan slapen, als hij dat eens nodig heeft, dan heeft hij dat nodig. En ik vind dat zelf ook heerlijk ;-)

Alleen wilde niet de aandacht van Chipa aftrekken, hahaha

@ Chipa, krijgt hij trouwens bv of fv uit een flesje, want als hij nu ook 's nachts steeds wilt drinken lijkt het ook wel alsof hij de laatste dagen aan het regelen is.



Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  maiadebij do 25 aug 2011 - 5:38

Ik voed J ook nog steeds in slaap Very Happy En als ze snachts huilt neem ik haar bij ons in bed, heerlijk!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Novalee do 25 aug 2011 - 5:44

Als je hem laat liggen, gaat hij dan huilen? Ik heb ook wel eens dat Ninthe heel moe is, na het drinken in slaap valt maar weer wakker wordt als ik haar weg leg. Overdag slaapt ze beneden in de wandelwagen. Die zet ik dan voor het raam zodat ze naar buiten kan kijken (vindt ze heel interessant smile). Vaak kijkt ze dan nog wel lang om zich heen maar dan ligt ze wel rustig. En ze valt dan vanzelf in slaap.

Maar goed, dit is wel een heel simpele oplossing, die heb je vast zelf al geprobeerd Embarassed
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  chipa do 25 aug 2011 - 6:11

Dat soort dingen trek ik me ook niets van aan hoor. Het CB kan me wat. Ze zijn maar zo kort zo klein dat ik ook lekker vaak met mijn mannetje in mijn armen zit. Heerlijk!

Tot voor kort gaf ik het bv uit een flesje dus het zou kunnen dat hij daardoor nog heel vaak kleine beetjes wil. Ook kan de poedermelk natuurlijk zwaarder vallen waardoor hij snel vol zit maar ook weer snel honger heeft.

In slaap vallen tijdens een voeding doet hij wel, maar net als bij Novalee, zodra ik hem wegleg word hij wakker.

Alsof de duvel ermee speelt: ik leg hem vanmiddag ingewikkeld in een lakentje in zijn bedje en meneer slaapt al vanaf 16:30!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Smaragdje do 25 aug 2011 - 6:24

@ Chipa, geniet er van dat hij nu al zón tijd slaapt! Even lekker tijd voor jezelf nemen!


Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 7:05

J.esper was ook een vreselijk slechte slaper als baby.
Inbakeren was hier een groot deel van de oplossing. Ik heb de ouderwetse bakerdoeken gebruikt en hij vond hierdoor wel zijn rust.

Alleen bij J.esper lag het probleem dieper. Hij had een trauma aan de bevalling overgehouden. Een bezoek aan de osteopaat was bij hem dé oplossing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 7:15

Hier was voor s'avonds de Puckababy een oplossing. Vanaf dag 1 sliep hij als een tierelier. De eerste 12 weken sliep S. alleen maar overdag bij mij. Zodra hij in bed werd gelegd was het huilen en viel meneer niet in slaap. Verder heb ik hem ook een aantal keer in een draagdoek gedragen en daar sliep hij ook in. En dan kon ik ondertussen bijv. wat was opvouwen, vaatwasser uitladen etc. Op de een of andere dag sliep hij wel ineens in zijn eigen bed. In het begin bleef ik dan even bij hem en daarna viel hij zelfstandig in slaap

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  xxjojootjexx do 25 aug 2011 - 8:33

Hier geen tips.. Tristan heeft net weer 2 nachten gehad waarin hij "maar" 1 x wakker werd.. Hiervoor was het altijd minstens 3x, maar ook wel 5-6x. Hij heeft wel eens een nacht doorgeslapen, maar die zijn op 1 hand te tellen.
De eerste maanden probeerden we hem altijd weer in bed te leggen, later deden we dat niet meer na 4 uur en sinds dat hij 11 maanden is lieten we hem de hele avond en nacht bij ons liggen en zo ineens op zijn verjaardag begint hij "door" te slapen. Maja is pas 2 dagen, dus veel hoop dat het voor altijd is hebben we niet, maar we genieten er nu van;)

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Annie24 do 25 aug 2011 - 9:02

Chipa; heb ik jou eigenlijk op hyves? Anders mag je me wel een pb sturen. Ik heb nog wat foto's op hyves staan waarop te zien is wat de enige manier was hoe Y. wilde slapen toen hij zo klein was. Y. was overdag van 7 uur 's morgens tot middernacht wakker, wilde niet slapen en huilde/krijse de gehele tijd. Hij is toen 3 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis en daar hebben we wat foefjes geleerd. Misschien dat jij er ook wat aan kan hebben?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  chipa do 25 aug 2011 - 19:50

@Jetje: Hoe kwamen jullie daarachter dan? Mijn zoontje is met de pomp geboren dus wellicht dat hij ook iets heeft overgehouden wat te verhelpen is door de osteopaat of chiropractor.

Heel erg bedankt voor het delen van jullie ervaringen en tips. Ik ga voortaan proberen hem in de middag een dutje te laten doen dmv inbakeren en dan na 20:00 niet meer laten slapen. Dat werkte gisteren perfect! Vannacht heeft hij geslapen van 22:30-03:30 en daarna tot 7:00.

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 21:29

chipa schreef:@Jetje: Hoe kwamen jullie daarachter dan? Mijn zoontje is met de pomp geboren dus wellicht dat hij ook iets heeft overgehouden wat te verhelpen is door de osteopaat of chiropractor.

Allereerst zou ik zelf een chiropractor niet doen. Kraken bij een baby daar heb ik persoonlijk een heel naar gevoel bij. De Osteopaat behandelde mijn zoontje alleen door zijn handen op zijn hoofd, buikje en stuitje te leggen, door middel van drukpunten. De rust die daaruit voortkwam was voor mij zo geruststellend om te zien. Ik bracht mijn zoontje letterlijk huilend weg en we liepen met een slapend kind de deur uit.

J.esper was heel onrustig. Hij sloeg zichzelf wakker in zijn slaap en had een voorkeurshouding naar rechts. Door die voorkeurshouding zijn wij naar fysiotherapie geweest en zij vertelde dat het door de bevalling kon komen. Ik reeg oefeningen mee maar was er niet gerust op, want hij bleef maar naar rechts kijken als ie lag. Inmiddels had hij al een behoorlijke afplatting op zijn hoofdje gekregen en ben ik verder gaan zoeken. Uiteindelijk ben ik bij een Osteopaat uitgekomen en ik heb daar echt zulke goede ervaringen mee! Hij vroeg me hoe de bevalling was geweest en zei dat het inderdaad zeer waarschijnlijk daardoor kwam dat hij zo onrustig was en een voorkeurshouding had. De bevalling duurde 30 uur. Hij lag in aangezichtsligging en uiteindelijk is het een keizersnede geworden. Dit allemaal achter elkaar is voor het ventje waarschijnlijk teveel geweest en het klemzitten in mijn bekken heeft een 'trauma' veroorzaakt. Ik kan het iedereen echt aanraden. Na drie behandelingen had ik een heel ander kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  teletascha do 25 aug 2011 - 22:08

In het begin wilde ons meisje ook niet slapen, maar dat is na 2 maanden echt enorm veranderd. Op advies van het cb, heb ik de 10-minutenregel toegepast (10 minuten erbij zitten, 10 minuten weglopen en dat 3x herhalen) en haar laten doorhuilen en NIET oppakken. Na een week doorzetten ging het steeds beter. En nu slaapt ze 3 keer overdag (soms een uur, soms 3 uur!). De 1e 5 minuten als ik haar in bedje leg, moet ze huilen, maar daarna valt ze altijd in slaap.
Volgens het cb meoten baby's geleerd worden om in slaap te vallen, want dat schijnt toch wel lastig te zijn. EN als ze eenmaal over hun slaap heen zijn, lukt het nog moeilijker om in slaap te komen.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  sheila123 do 25 aug 2011 - 22:25

_MamaRosa_ schreef:
Smaragdje schreef:Hier niet echt een gouden tip denk ik.

Leg je hem in de box met de wagenbak? Hier hadden wij in het begin het zelfde probleem, maar in de wagenbak in de box wilde hij meestal wel slapen. Het probleem was hier meestal dat hij op dat moment te druk was dus hield ik hem met mijn armen om hem heen tegen mij aan om rustig worden en als hij bijna in slaap viel legde ik hem in de wagenbak. Nu slaapt hij meestal gewoon (niet dat hij veel slaapt overdag en het duurt een tijd voor hij in slaap is). Als hij nu nog wel eens een dag heeft dat hij echt niet in slaap komt, dan laat ik hem soms gewoon lekker tegen mij aan liggen (heel slecht misschien Embarassed, mag namelijk niet van het cb ;-) ).Ik hoop voor jou dat het slapen snel beter gaat, ook 's nachts!

Dat zijn juist heerlijke momenten! En ik geniet daar juist heel erg van. Lekker doen dus.
Pfffff het cb....daar moet je al helemaal niks van aan trekken. Ik heb de eerste weken alleen maar mijn dochter tegen me aan gehouden en anders dicht bij me in de buurt,heeeerlijk! Dus lekker blijven doen Wink
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  chipa do 25 aug 2011 - 23:04

teletascha schreef:In het begin wilde ons meisje ook niet slapen, maar dat is na 2 maanden echt enorm veranderd. Op advies van het cb, heb ik de 10-minutenregel toegepast (10 minuten erbij zitten, 10 minuten weglopen en dat 3x herhalen) en haar laten doorhuilen en NIET oppakken. Na een week doorzetten ging het steeds beter. En nu slaapt ze 3 keer overdag (soms een uur, soms 3 uur!). De 1e 5 minuten als ik haar in bedje leg, moet ze huilen, maar daarna valt ze altijd in slaap.
Volgens het cb meoten baby's geleerd worden om in slaap te vallen, want dat schijnt toch wel lastig te zijn. EN als ze eenmaal over hun slaap heen zijn, lukt het nog moeilijker om in slaap te komen.

Niet om jou aan te vallen hoor, maar ik heb altijd begrepen dat je een baby juist niet moet laten huilen maar zo snel mogelijk oppakken en geruststellen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  chipa do 25 aug 2011 - 23:06

@Jetje: ok ik dacht dat een osteopaat en chiropractor hetzelfde was. Ga zelf altijd naar de chiro om mijn nek en rug te laten kraken. Leek mij ook niets voor een baby maar wat jij beschrijft klinkt wel goed.
Mijn zoontje heeft ook een voorkeurshouding en is dus met de pomp geboren en was een sterrenkijkertje. Kan geen kwaad denk ik om eens langs te gaan bij een osteopaat. Wie weet helpt het hem.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 23:40

chipa schreef:@Jetje: ok ik dacht dat een osteopaat en chiropractor hetzelfde was. Ga zelf altijd naar de chiro om mijn nek en rug te laten kraken. Leek mij ook niets voor een baby maar wat jij beschrijft klinkt wel goed.
Mijn zoontje heeft ook een voorkeurshouding en is dus met de pomp geboren en was een sterrenkijkertje. Kan geen kwaad denk ik om eens langs te gaan bij een osteopaat. Wie weet helpt het hem.

Nee is inderdaad iets anders. Als ik dit lees van jou zou ik zeker langs te gaan. Check even bij je verzekering het wordt soms gewoon vergoed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  chipa vr 26 aug 2011 - 0:44

Heb gelijk even gekeken en mijn verzekering vergoed max 40,- per behandeling en kost iets van 80,-. Nou ja, als het helpt dan heb ik dat er graag voor over. Dank je voor je tip. Ga het er vanavond met mn man over hebben en misschien kan ik volgende week nog even langs voordat we op vakantie gaan.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum