Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)
+47
nina
Tullow
Vancity_girl
mosio
Aziraphale
Zwoesj
Sarah1985
Melis_je
Zininzon
luisa
SuperGrover
Jordana
Lejow
Inge
Alias
studiebol
Champagne
Ilargi
klavertje
Caro
TNMN
_Lacey_
Susan
Carra
Dutchman83
BJA
bolus26
Blond
Polly
SnowWhite
Sterre
Highway
Jente10
Phileine
Chocolate Cookie
NoorA
Verde
Zora
SoezieQ
Suus
TukTuk
Jeanette
Lady4
mzcharlotte
Mermaid
Sjaantje
Fearie
51 plaatsers
Pagina 3 van 7
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)
Caro schreef:Whoh whoh whoh. Ik snap dat je helemaal door het dolle heen bent! Ik kan me nog herinneren dat je zei dat je je had ingeschreven maar de kans echt bijna nihil was om te winnen... En nu is dat zo!
Ik zou vandaag nog geen grote beslissingen maken. Ht is niet zomaar iets, niemand verwacht dat je à la minute deze grote beslissing maakt. Geniet er gewoon van, laat het even op je inwerken en dan rustig naar die beslissing toe werken...
Overigens is Californië momenteel niet echt geweldig qua werkgelegenheid. Volgens mijn contacten daar is het zelfs rampzalig...neemt niet weg dat je het altijd kan proberen. Desnoods idd bij de Mac werken...
Hoe zat het nu met dat case number gedoe? Dat snapte ik nog niet helemaal .
California is inderdaad er slecht aan toe, en bovendien ook nog eens heel duur om er te wonen. Daarom lijkt me dat helemaal geen gunstige plek om te starten. Ik zou er dolgrag willen wonen, maar het is niet echt slim. Daarom denk ik eerder aan een wat zuidelijkere staat aan de oostkust. Daar is het gewoon zo veel goedkoper! Maar alle ins en outs ga ik natuurlijk nog heel goed overwegen.
Die case numbers werken trouwens zo: Elk winnend persoon krijgt een eigen case nummer, per regio. Ik heb dus een Europees casenummer. Mijn casenummer is 13xx (met nog twee cijfertjes er achter, maar die zet ik maar niet neer). Ik ben dus als 1300zoveelste aan de beurt in Europa om op het consulaat te verschijnen. Van de duizenden mensen die hebben gewonnen is dat dus een heel laag case nummer, ik zal dus vrij snel worden opgeroepen voor het interview. Dat is gunstig omdat je dan dus meer kans hebt om 'm daadwerkelijk te krijgen, immers zijn er nog minder uitgegeven. Stel je hebt case nummer 8000, ben je pas veel later aan de beurt, en kans dat alle 50.000 green cards al zijn uitgegeven. Gunstig dus! Wel nadelig in de zin van dat ik zo snel kan worden opgeroepen dat ik nog niet m'n zaakjes echt goed geregeld hebt. Maar gelukkig kan het Amerika forum me daar bij helpen, daar staan veel succesverhalen van m'n voorgangers.
Heb net even uitgebreid met m'n moeder gesproken ook, want zij vindt het niet zo leuk natuurlijk en dat snap ik. ook maakt ze zich grote zorgen om de financien en hoe het allemaal moet. Dat snap ik wel, dat heb ik zelf ook. Mijn vader was overigens best heel blij voor me, hij begrijpt mijn liefde voor 't land geloof ik wel en denk dat hij altijd wel heeft gewete dat ik ooit die kant op zou gaan.
Gast- Gast
Lady4 schreef:Laat het eerst allemaal een beetje bezinken Marin, voordat je grote beslissingen als het opzeggen van je (prachtige, fijne) huis gaat nemen. De kans is natuurlijk nog steeds aanwezig dat het uiteindelijk toch niet lukt en dan zou het doodzonde zijn als jij je teleurstelling moet verwerken in een of andere crappy studentenkamer..
Ja dat is een echte Catch-22, want je moet op het interview iig aan kunnen tonen dat je over voldoende financiele middelen beschikt. Dus hoe meer spaargeld hoe beter, en als ik dus goedkopere woonlasten zou hebben = meer spaargeld.
Maar ik ga idd niets overhaast beslissen, en zeker niet over 1 nacht ijs gaan.
M;n hart roept toch wel heel hard 'ja' intussen, en het is zeker een kans die je niet voorbij moet laten gaan. Maar er komen wel nare, harde zaken bij kijken, natuurlijk.
Maar jeetje hee, mijn grootste droom kan werkelijkheid worden!!!!
Ok, en nu gaat nuchtere ik even douchen en eten, want dat is er nog niet van gekomen in die shock toestand haha.
Gast- Gast
Zora schreef:Ook jij gefeliciteerd Dutchman! Speciale reden om te emigeren?
Dank, dank :-)
Jazeker heb ik speciale redenen om te emigreren. Ik ben Nederland behoorlijk zat...files, regeldrift, slecht weer, gezeik en gezeur elke dag...Het is overal wat maar voor mij heeft Nederland het gewoon echt niet. Overigens ga ik denk ik wel naar Cali. Het zal dan wel wat duurder en moeilijker zijn maar als je eenmaal aan de bak bent dan zit je goed ook. Ik doe dus geen concessies voor wat betreft mijn locatie. Sowieso lijkt mij het midden van de States niets voor mij, behoorlijk conservatieve bedoeling in die regionen, ben ik niet zo van...
Afsluitend dan nog dit; IK BEN BLIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dutchman83- Zwijger
- Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registratiedatum : 30-04-11
wat spannend allemaal marin!!
klavertje- Prater
- Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10
Jij ook gefeliciteerd ja! Wel grappig dat je nickname Dutchman is, terwijl je Nederland zo zat bent.Dutchman83 schreef:Zora schreef:Ook jij gefeliciteerd Dutchman! Speciale reden om te emigeren?
Dank, dank :-)
Jazeker heb ik speciale redenen om te emigreren. Ik ben Nederland behoorlijk zat...files, regeldrift, slecht weer, gezeik en gezeur elke dag...Het is overal wat maar voor mij heeft Nederland het gewoon echt niet. Overigens ga ik denk ik wel naar Cali. Het zal dan wel wat duurder en moeilijker zijn maar als je eenmaal aan de bak bent dan zit je goed ook. Ik doe dus geen concessies voor wat betreft mijn locatie. Sowieso lijkt mij het midden van de States niets voor mij, behoorlijk conservatieve bedoeling in die regionen, ben ik niet zo van...
Afsluitend dan nog dit; IK BEN BLIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Dutchman, ben je wel eens in California geweest? Waar in die regio zou je heen willen, want dat is nog een gigantisch gebied. Ik heb zelf ook een beetje moeite met de conservatieve republikeinen en dat vond ik heerlijk in California, ik woonde daar echt in een hippie stadje met een hele open sfeer. Maar het hangt er voor mij echt vanaf hoeveel geld ik kan binnenhalen, en ik vind het zelf zonde om binnen twee maanden blut te zijn. Onderschat niet hoe duur het leven daar is, en er is ook veel werkeloosheid. Maar goed, zoiets blijft je eigen beslissing en iedereen heeft z'n eigen prioriteiten. ik kan je t.z.t. wel helpen aan de weblog en contact met een jonge jongen van het Amerika forum die de DV 2011 had gewonnen en in Cali is begonnen.
Gast- Gast
Wat gaaf!!!!! Ik zou zelf heeeeeel graag in New York willen wonen, maar ik denk dat ik mijn familie teveel ga missen. Heel veel succes met de beslissing!
Ilargi- Prater
- Aantal berichten : 777
Punten : 823
Wow, geweldig! Wat leuk voor je! Spannend ook allemaal..
Champagne- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10
Marin wat super voor je! Ik heb toen je topic wel gelezen dat je je had opgegeven! Dus ik denk wat Mozz ook al zei dit is gewoon zo bedoeld!
Denk rustig na over de keuze's die je moet maken, beslis niks over haast! Heel veel succes!!
Denk rustig na over de keuze's die je moet maken, beslis niks over haast! Heel veel succes!!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Thanks iedereen! Ik ga zo met de trein terug naar Den Haag en heb alle belangrijke informatie uitgeprint over wat voor papieren ik moet verzamelen en hoe het met het interview gaat, dus dat kan ik straks in de trein rustig doorlezen.
Ik ben echt extatisch en nog steeds aan het trillen, en de vermoeidheid begint toe te slaan vanwege de emoties, maar wow! Begin er steeds meer van overtuigd te raken dat dit zo 'heeft moeten zijn'.
Gelukkig nog goed met m'n moeder gepraat er over, dat is fijn!
Ik ben echt extatisch en nog steeds aan het trillen, en de vermoeidheid begint toe te slaan vanwege de emoties, maar wow! Begin er steeds meer van overtuigd te raken dat dit zo 'heeft moeten zijn'.
Gelukkig nog goed met m'n moeder gepraat er over, dat is fijn!
Gast- Gast
Wauw gefeliciteerd! Ik kreeg helemaal kippevel van je openingspost. Super dat je deze kans krijgt, laat het even bezinken en denk er goed over na natuurlijk, maar wat gaaaaaaaaaaf!
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Nogmaals ontzettend gefeliciteerd Marin Als het iemand gegunt is, dan ben jij het wel!!! (maar stiekem mag je niet weg want ik ga je heel erg missen ) Ik hoop echt dat je het allemaal red met geld, maar waar een wil is, is een weg!
Gast- Gast
Onwijs gaaf!
Spannend!
Het past echt helemaal bij jou... ik duim
Spannend!
Het past echt helemaal bij jou... ik duim
Laatst aangepast door Inge op zo 1 mei 2011 - 2:44; in totaal 1 keer bewerkt
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Thanks jullie zijn echt lieve schatten wat jullie zeggen over het me zo gunnen en dat dit zo goed bij mij past, zeg. Echt heel erg lief, doet me echt goed.
Ik ben nog steeds helemaal aan het trillen.
Fauve, ik kom vanavond even op msn (moeten sowieso bijkletsen), want ik zit nu in de trein, en kan thuis pas weer echt even rustig zitten.
Fauve, ik kom vanavond even op msn (moeten sowieso bijkletsen), want ik zit nu in de trein, en kan thuis pas weer echt even rustig zitten.
Gast- Gast
Marin schreef:Thanks jullie zijn echt lieve schatten wat jullie zeggen over het me zo gunnen en dat dit zo goed bij mij past, zeg. Echt heel erg lief, doet me echt goed.
Lieverd, doe rustig aan, ik snap je excitement en je angst en je twijfels, maar rustig blijven ademen he Vanavond is goed!
Gast- Gast
Jeetje meid, wat gaaf!!
Ik vind ook echt dat je het moet doen, wat al gezegd is, je kunt altijd terug.
Maar dit is ZO jij! Echt de kans van je leven, zou die met beide handen aanpakken!!
Ik vind ook echt dat je het moet doen, wat al gezegd is, je kunt altijd terug.
Maar dit is ZO jij! Echt de kans van je leven, zou die met beide handen aanpakken!!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Wauw Marin!
Dat is niet zomaar een prijs, doen hoor! Anders krijg je waarschijnlijk spijt.
Terug naar NL kun je altijd nog, maar deze kans krijg je maar 1x
Dat is niet zomaar een prijs, doen hoor! Anders krijg je waarschijnlijk spijt.
Terug naar NL kun je altijd nog, maar deze kans krijg je maar 1x
Gast- Gast
Ahh ik snap het :-). Nou, lijkt me dat je een goede kans maakt op deze manier! Hopelijk krijg je alles rond met je financien, en gaat dat punt er niet voor zorgen dat jij je green card niet krijgt.
Er zal een hoop op je afkomen, dat zeker maar bedenk je ook dat bepaalde dingen niet voor altijd hoeven te zijn. Ik denk dat ik kort door de bocht kan zeggen dat je in NL nog niet echt bent geaard. Volgens is het enige dat je hierhoudt, je familieleden.
Je kat kan je altijd meenemen, niet fijn voor een beest een vliegreis maar je wist toen je Mitzi nam dat de kans erin zat dat je een keer naar het buitenland zou verhuizen en dat ze dan eventueel mee zou gaan.
Je huisje zou ik nu ook nog niet opzeggen.. je hoeft écht niet op één dag belangrijke beslissingen te nemen.. Bekijk het rustig en vraag na op je andere forum hoe dat zit met het geld etc.
En verder, mocht je gaan, misschien moet je nu eens níet concessies doen over waar je wil wonen. Volg nu eens gewoon je hart en je intuitie, neem de grootste gok die kan nemen en ga naar Californie. Ga daarnaartoe en kijk of je het daar kan rooien. ALs je nu weer ergens anders naartoe gaat, terwijl je met je hoofd in Californie bent schiet het ook niet op. Dan blijf je jezelf maar in de weg lopen. Bovendien, daar ken je mensen en je kent de buurt. Dat zorgt ervoor dat je natuurlijk een stuk sneller je weg vindt.
Ik ben wel echt jaloers :-). Lijkt me super :-).
Er zal een hoop op je afkomen, dat zeker maar bedenk je ook dat bepaalde dingen niet voor altijd hoeven te zijn. Ik denk dat ik kort door de bocht kan zeggen dat je in NL nog niet echt bent geaard. Volgens is het enige dat je hierhoudt, je familieleden.
Je kat kan je altijd meenemen, niet fijn voor een beest een vliegreis maar je wist toen je Mitzi nam dat de kans erin zat dat je een keer naar het buitenland zou verhuizen en dat ze dan eventueel mee zou gaan.
Je huisje zou ik nu ook nog niet opzeggen.. je hoeft écht niet op één dag belangrijke beslissingen te nemen.. Bekijk het rustig en vraag na op je andere forum hoe dat zit met het geld etc.
En verder, mocht je gaan, misschien moet je nu eens níet concessies doen over waar je wil wonen. Volg nu eens gewoon je hart en je intuitie, neem de grootste gok die kan nemen en ga naar Californie. Ga daarnaartoe en kijk of je het daar kan rooien. ALs je nu weer ergens anders naartoe gaat, terwijl je met je hoofd in Californie bent schiet het ook niet op. Dan blijf je jezelf maar in de weg lopen. Bovendien, daar ken je mensen en je kent de buurt. Dat zorgt ervoor dat je natuurlijk een stuk sneller je weg vindt.
Ik ben wel echt jaloers :-). Lijkt me super :-).
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ohh, wat zei je moeder nog?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Caro schreef:Ohh, wat zei je moeder nog?
Eerst was ze heel sceptisch, later toch wel heel open en goed er over gepraat. Ze zei alleen dat zo had gehoopt nooit weer afscheid te moeten nemen van een kind wat naar het buitenland gaat. Vorige keren toen ik naar Amerika ging en broertje naar Australie, was ze echt gebroken. Engeland voelde toch anders, dat kon ze goed aan. Nu gaat m'n zus ook al voor een half jaar of jaar naar Amerika waarschijnlijk, en ik ook nog..Dat is wel heel heftig. DAt vind ik ook echt heel erg naar voor haar, en voelt heel vervelend. Maar dat hoort er nou eenmaal bij en dat weten we allebei ook wel. Bovendien klopt het wat hier gezegd wordt: Je gaat in principe emigreren om ergens een nieuw bestaan op te bouwen, maar het hoeft niet voor altijd.
En dank je voor je lange bericht, Caro, je hebt met alles helemaal gelijk. Ik wil en kan ook helemaal niets overhaasten, want zoiets regel je niet in een dag. Ik denk dat het belangrijkste is dat mijn diepste gevoel, m'n gut-feeling, heel hard 'jaaaa' roept. Dat zegt genoeg. De rest valt wel een mouw aan te passen.
Ik zal echt niet per direct m'n huis op zeggen, maar het is iets wat ik hoe dan ook op termijn zal gaan doen (maar ja, dat zou sowieso ooit moeten). M'n huurcontract loopt van 1 juni tot 1 juni, dus in theorie zou dat goed uit kunnen komen. Maar daar ga ik allemaal heel rustig over denken en lijstjes maken en creatieve oplossingen voor bedenken. Ik ben op zich heel goed om uit een koffer te leven, dus een (half) jaartje hier in NL ergens op een achteraf kamertje overleef ik ook wel weer, zeker voor zo'n fantasticsh doel.
Gast- Gast
ohhhh spannend spannend spannend! Ik krijg helemaal plaatsvervangende kriebels!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Wat gaaf Marin,
Ik ga duimen voor je!!
Ik ga duimen voor je!!
Jordana- Ratel
- Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Wat super Marin!
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Jeetje, wat zul jij blij zijn zeg!! Het heeft zo moeten zijn volgens mij. Laat het even bezinken en denk er heel erg goed over na, maar dit is wel een kans, die je volgens mij heel erg verdiend hebt, wat echt een droom voor je is!
Gast- Gast
Gefeliciteerd Marin, ik begrijp dat dit een grote droom van je is.
Wat je zelf zegt, er zitten heel wat consequenties aan als je idd besluit te gaan. Ik wil je alleen mee geven, denk er niet te makkelijk over en ben je bewust van de eventuele negatieve dingen die je kan tegenkomen. Uiteraard kan je altijd terug komen als het daar niet bevalt, maar makkelijk zal het niet zijn.
Ik ben zelf zo'n 2 jaar geleden geeimigreerd. Welliswaar binnen Europa dus qua afstand niet te vergelijken. Ook voor mij was een leven hier ook van jongs af aan mijn grootste droom. Toen ik een baan aangeboden kreeg twijfelde ik dan ook geen seconde. Helaas heb ik nu 2 jaar later het besluit 'moeten' nemen om terug te komen naar Nederland. Ik kom terug omdat ik van mening ben hier geen goede en stabiele toekomst op te kunnen bouwen. Ik ben niet tevreden op mijn werk omdat het niet helemaal mijn vakgebied is. Helaas is het bijna onmogelijk hier een goede baan te vinden en als ik een baan vind zal ik nog maar de helft verdienen van wat ik (als starter ) in NL krijg. Het leven is hier echter wel weer erg duur wat betekent dat er niks over blijft om te sparen. Wat de inwoners zelf hier zeggen, overleven ipv leven. Nou ja, het is een prachting land met een geweldige cultuur maar op de lange termijn zie ik geen mogelijkheden. Nu moet ik straks in NL ook weer helemaal opnieuw beginnen, wat in deze periode ook nog best lastig gaat worden maar ok.
Uiteraard is dit mijn ervaring, er zullen genoeg succusverhalen zijn ook.
Ik wil hier alleen mee zeggen, denk er goed over na e bereid je goed voor. In hoever is het haalbaar binnen redelijke termijn een baan in jouw sector te vinden? Of is het geen probleem om als serveerster o.i.d te gaan werken? In hoeverre wordt jij gelukkig van wonen in een achteraf kamertje ipv leuk appartementje? Nou ja, denk ook hier rustig over na.
Enne, ik kom dan wel terug, maar nooit spijt gehad dat ik mijn droom achterna gegaan ben. Als je echt iets wilt, probeer het dan gewoon..
Wat je zelf zegt, er zitten heel wat consequenties aan als je idd besluit te gaan. Ik wil je alleen mee geven, denk er niet te makkelijk over en ben je bewust van de eventuele negatieve dingen die je kan tegenkomen. Uiteraard kan je altijd terug komen als het daar niet bevalt, maar makkelijk zal het niet zijn.
Ik ben zelf zo'n 2 jaar geleden geeimigreerd. Welliswaar binnen Europa dus qua afstand niet te vergelijken. Ook voor mij was een leven hier ook van jongs af aan mijn grootste droom. Toen ik een baan aangeboden kreeg twijfelde ik dan ook geen seconde. Helaas heb ik nu 2 jaar later het besluit 'moeten' nemen om terug te komen naar Nederland. Ik kom terug omdat ik van mening ben hier geen goede en stabiele toekomst op te kunnen bouwen. Ik ben niet tevreden op mijn werk omdat het niet helemaal mijn vakgebied is. Helaas is het bijna onmogelijk hier een goede baan te vinden en als ik een baan vind zal ik nog maar de helft verdienen van wat ik (als starter ) in NL krijg. Het leven is hier echter wel weer erg duur wat betekent dat er niks over blijft om te sparen. Wat de inwoners zelf hier zeggen, overleven ipv leven. Nou ja, het is een prachting land met een geweldige cultuur maar op de lange termijn zie ik geen mogelijkheden. Nu moet ik straks in NL ook weer helemaal opnieuw beginnen, wat in deze periode ook nog best lastig gaat worden maar ok.
Uiteraard is dit mijn ervaring, er zullen genoeg succusverhalen zijn ook.
Ik wil hier alleen mee zeggen, denk er goed over na e bereid je goed voor. In hoever is het haalbaar binnen redelijke termijn een baan in jouw sector te vinden? Of is het geen probleem om als serveerster o.i.d te gaan werken? In hoeverre wordt jij gelukkig van wonen in een achteraf kamertje ipv leuk appartementje? Nou ja, denk ook hier rustig over na.
Enne, ik kom dan wel terug, maar nooit spijt gehad dat ik mijn droom achterna gegaan ben. Als je echt iets wilt, probeer het dan gewoon..
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Green Choice
» Credit card
» Welke credit card?
» Michael Clarke Duncan (Green Mile) overleden
» Green Mile-acteur (51) trouwt 16-jarig meisje
» Credit card