Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)

+47
nina
Tullow
Vancity_girl
mosio
Aziraphale
Zwoesj
Sarah1985
Melis_je
Zininzon
luisa
SuperGrover
Jordana
Lejow
Inge
Alias
studiebol
Champagne
Ilargi
klavertje
Caro
TNMN
_Lacey_
Susan
Carra
Dutchman83
BJA
bolus26
Blond
Polly
SnowWhite
Sterre
Highway
Jente10
Phileine
Chocolate Cookie
NoorA
Verde
Zora
SoezieQ
Suus
TukTuk
Jeanette
Lady4
mzcharlotte
Mermaid
Sjaantje
Fearie
51 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie) - Pagina 2 Empty Re: Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)

Bericht  Jente10 za 30 apr 2011 - 22:40

Wowwww! Echt geweldig!! Very Happy Ik zou denk ik nu ook gewoon alles er aan doen om te kunnen gaan! Zoals ook al eerder gezegd is, terug kun je altijd nog als het toch niet bevalt. Maar het zou heel erg jammer zijn als je spijt zou krijgen dat je het toch niet gedaan hebt..

En als je toch weer terug wil na een tijdje heb je er in ieder geval weer een hele mooie levenservaring bij! Maar kans is wel groot denk ik dat je daar een heel mooi leven kunt gaan opbouwen verder en nooit meer terug wil Wink
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie) - Pagina 2 Empty Re: Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)

Bericht  Highway za 30 apr 2011 - 22:51

Super!! Bij mij zegt hij steeds 'session timed out' dus ik moet nog even wachten tot ik erachter kom:(
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Sterre za 30 apr 2011 - 22:56

Zo gaaf Marin! Ik kan me voorstellen dat alles je nu even duizelt, maar het is echt een gave kans, op een goed moment. Laat het even goed op je inwerken, en ga dan plannen maken over hoe je het gaat aanpakken. Het lukt je vast!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SnowWhite za 30 apr 2011 - 22:57

Marin, wat gaaf! Gefeliciteerd!

Ik ken toevallig ook iemand die een Green card heeft gewonnen smile Zij gaat ook daadwerkelijk weer terug naar Amerika om er te gaan settelen.

SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Highway za 30 apr 2011 - 22:59

Nee helaas, ik en mijn vriend beiden niet! Eigenlijk ook niet heel erg want de plannen zijn in tussentijd toch wat gewijzigd (ivm koophuis). Over een paar jaar willen we het wel proberen.

Super Marin; hopelijk lukt het om via je contacten in USA snel alles voorelkaar te krijgen. En met die opleiding heb je natuurlijk een stapje voor;super!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Bericht  Polly za 30 apr 2011 - 23:00

Marin, wat een geweldig nieuws!! Very Happy

Ik kan me voorstellen dat je op dit moment twijfels hebt omdat het een hele stap is. Ik snap alle praktische bezwaren helemaal. Maar het lijkt me toch wel duidelijk dat je gewoon GAAT, of niet dan?? :-) Het is je droom, als je het nu niet doet dan ga je het nooit doen, en je komt vast en zeker goed op je poten terecht. En mocht het je niet bevallen, dan kom je gewoon weer terug.
Nu heb je dus genoeg dingen om te regelen; een goedkopere woning zoeken, de papieren allemaal op orde brengen, de medische keuring etc... En over een paar maanden kun je al beginnen met het zoeken naar een baan daar. Spannend!!! bounce Heel veel succes!!!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Blond za 30 apr 2011 - 23:03

Wow Marin, wat gaaf zeg!
En nu nog een keuze kunnen maken tussen gevoel en verstand Wink
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  bolus26 za 30 apr 2011 - 23:03

wat super! gefeliciteerd!!!wel heel erg spannend! maar goed zeker doen! als t niet bevalt kom je gewoon weer terug en zoals je zelf al aangeeft is je leven zoals het nu is ook het ook niet helemaal, dit is dus de kans om andere keuzes te maken!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  TukTuk za 30 apr 2011 - 23:13

Marin schreef:
AngelNyn schreef:
Ik denk dat dat nog wel de laatste hobbel zou zijn? Desnoods zeg je je appartementje op, en ga je paar maanden bij je ouders wonen als dat mogelijk is, en kan je zo van je salaris/uitkering als je stopt met werken, nog wat sparen? Ik zeg maar wat hoor! Weet niet of het uberhaupt een optie is!

Dit zelf zit ik afgelopen half jaar ook al te bedenken. Om maximaal te kunnen sparen moet ik natuurlijk geen hoge woonkosten hebben. Thuis wonen vinden m'n ouders denk ik niet zo'n succes, maar iig op een klein crappy studentenkamertje dan maar weer. Vind het wel heel naar om m'n mooie huisje op te geven, ik was hier net aan het bouwen aan een bestaan, en dat breekt m'n hart ook wel een beetje. En hoe het met de kat moet, en met al m'n spullen, en jeetje. ja. Familie ver weg, kleine zusje niet meer veel zien opgroeien (al deed ik dat toch amper want ben wel gewend om in 't buitenland te wonenn, maar toch, dan zou ik haar maar 1 x per jaar zien maximaal). Vreselijk allemaal. Moet dat allemaal heel goed over denken, want dat zijn geen makkelijke keuzes. Maar het is ook een soort golden opportunity. Zeker omdat ik toch een beetje 'vast' zit in m'n leven. Ik vind het echt heel erg eng allemaal en ben nog steeds half aan het huilen en trilllen, al meer dan een uur lang nu.

Het is zoooooo gaaf, en het is echt mijn allergrootste droom, maar het komt wel at a high price, zeg maar. Diep in m'n hart roep ik JAAA maar wel met allemaal moeilijke randjes er aan.

Ja dat lijkt me ook enorm lastig om nu ineens je huisje op te geven! Heb wel eens foto's voorbij zien komen en het zag er echt heel gezellig uit.
Maar het is inderdaad wat je zegt, het is een geweldige kans, maar er zitten ook grote "maar's" aan.. Ik zou er gewoon even paar nachten rustig over slapen, praat er met familie/vrienden etc over, dit is geen beslissing die je zo even neemt!
Mag je kat niet mee naar Amerika trouwens?

Jammer dat bij je ouders wonen geen succes is, maar als je eenmaal ene keuze gemaakt hebt en je gaat er voor, dan neem je een paar maanden in een studentenkamer ook wel voor lief! Of heb je anders geen vriendin met wie je eventueel je huisje kan samen delen, om zo je lasten te besparen? Want een studentenkamer is vaak in verhouding nog duur.

Overigs geloof ik niet in toeval, en gezien je verhalen hier de laatste tijd, kan dit ook geen toeval zijn. Iemand zei het al, this is meant to be! En ik denk dat je uiteindelijk wel de juiste beslissing neemt, welke dat ook mag zijn!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  BJA za 30 apr 2011 - 23:14

Wat ontzettend gaaf!!
Amerika is mijn favoriete land en zou het ook best willen, al weet ik dat ik het daar wellicht niet ga redden.

Succes met je beslissing, we lezen het hier allemaal vast wel! smile
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Dutchman83 za 30 apr 2011 - 23:19

Highway schreef:Super!! Bij mij zegt hij steeds 'session timed out' dus ik moet nog even wachten tot ik erachter kom:(

Wellicht Internet Explorer gebruiken...ik probeerde het eerst met Google Chorme maar dat deed ie niet...IE dus wel

Overigens heb ik ook....GEWONNEN VANDAAG!!!!!!

bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce

Dutchman83
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registratiedatum : 30-04-11

Bericht  Carra za 30 apr 2011 - 23:21

Over timing gesproken! Gefeliciteerd zeg! Ook al heb je hem nog niet officieel.
Wat een geweldige kans voor je.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 23:24

Highway schreef:Super!! Bij mij zegt hij steeds 'session timed out' dus ik moet nog even wachten tot ik erachter kom:(

Doe jij ook mee? Je moet via internet explorer doen he, Firefox werkt ie niet goed mee.

Gast
Gast

Bericht  Highway za 30 apr 2011 - 23:24

Dutchman83 schreef:

Wellicht Internet Explorer gebruiken...ik probeerde het eerst met Google Chorme maar dat deed ie niet...IE dus wel

gefeliciteerd! Succes met alle voorbereidingen!

Bedankt voor de tip; ben er inmiddels achter dat ik+ vriend beiden niet geselecteerd zijn

Laatst aangepast door Highway op za 30 apr 2011 - 23:25; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 23:25

Dutchman83 schreef:

Geen idee wie je bent, en waarschijnlijk heb je je speciaal aangemeld hier voor want je hebt maar 1 bericht (dit is een meiden forum he haha), maar van harte gefeliciteerd!!!!

Gast
Gast

Bericht  Dutchman83 za 30 apr 2011 - 23:26

Marin schreef:

Doe jij ook mee? Je moet via internet explorer doen he, Firefox werkt ie niet goed mee.

Heb je net een PM gestuurd Marin Cool Cool Laughing Laughing Very Happy Very Happy

Dutchman83
Zwijger
Zwijger

Bericht  Susan za 30 apr 2011 - 23:26

Wat geweldig voor je. Ik hoop echt dat je gaat, dit is echt een unieke kans.

Is geld van je ouders lenen ook geen optie als je dat geld ook daadwerkelijk gebruikt die eerste paar maanden en veel later pas terugbetaalt? Een privélening is in feite toch een privézaak, het gaat er toch maar om dat je je kunt redden? Hoe zien zij trouwens überhaupt aan je bankafschriften dat het een lening is?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Dutchman83 za 30 apr 2011 - 23:28

Marin schreef:
Dutchman83 schreef:

Geen idee wie je bent, en waarschijnlijk heb je je speciaal aangemeld hier voor want je hebt maar 1 bericht (dit is een meiden forum he haha), maar van harte gefeliciteerd!!!!

Haha, klopt, ik ben zo zwaar uit mn dak van dit nieuws dat ik maar ben gaan Googlen of er nog meer mensen de dag van hun leven hebben vandaag :-)

lol! lol! lol!

Dutchman83
Zwijger
Zwijger

Bericht  _Lacey_ za 30 apr 2011 - 23:30

Ik had het op FB ook al gelezen en gereageerd.

Wauw, maar dan ook echt WAUW!!!

Als er iemand is die ik een Greencard gun, dan ben jij het wel.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  TNMN za 30 apr 2011 - 23:37

Wat leuk Marin Very Happy Ik zeg uiteraard DOEN!!, maar voor mij was het verhuizen naar het buitenland wat makkelijker. Zou je daar geen studie ofzo kunnen doen? Misschien met een scholarship of bursary of loan ofzo? En dan met een bijbaantje, wat waarschijnlijk makkelijk te krijgen is?
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Caro za 30 apr 2011 - 23:47

Whoh whoh whoh. Ik snap dat je helemaal door het dolle heen bent! Ik kan me nog herinneren dat je zei dat je je had ingeschreven maar de kans echt bijna nihil was om te winnen... En nu is dat zo!

Ik zou vandaag nog geen grote beslissingen maken. Ht is niet zomaar iets, niemand verwacht dat je à la minute deze grote beslissing maakt. Geniet er gewoon van, laat het even op je inwerken en dan rustig naar die beslissing toe werken...

Overigens is Californië momenteel niet echt geweldig qua werkgelegenheid. Volgens mijn contacten daar is het zelfs rampzalig...neemt niet weg dat je het altijd kan proberen. Desnoods idd bij de Mac werken...

Hoe zat het nu met dat case number gedoe? Dat snapte ik nog niet helemaal smile.

Laatst aangepast door Caro op za 30 apr 2011 - 23:47; in totaal 1 keer bewerkt
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 23:47

Wauw wat een nieuws! Heel gaaf. Hoop dat er op deze manier een deur voor je open gaat waardoor je straks weer met alle geluk naar je leventje kan kijken, zeker na de moeilijke periode die achter je ligt.

Gast
Gast

Bericht  Zora za 30 apr 2011 - 23:54

Ook jij gefeliciteerd Dutchman! Speciale reden om te emigeren?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Polly zo 1 mei 2011 - 0:00

Susan schreef:Wat geweldig voor je. Ik hoop echt dat je gaat, dit is echt een unieke kans.

Is geld van je ouders lenen ook geen optie als je dat geld ook daadwerkelijk gebruikt die eerste paar maanden en veel later pas terugbetaalt? Een privélening is in feite toch een privézaak, het gaat er toch maar om dat je je kunt redden? Hoe zien zij trouwens überhaupt aan je bankafschriften dat het een lening is?

Inderdaad, en dit werd ook gewoon geaccepteerd voor mijn visum. Misschien zijn ze voor een Green Card wel strenger.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Lady4 zo 1 mei 2011 - 0:05

Laat het eerst allemaal een beetje bezinken Marin, voordat je grote beslissingen als het opzeggen van je (prachtige, fijne) huis gaat nemen. De kans is natuurlijk nog steeds aanwezig dat het uiteindelijk toch niet lukt en dan zou het doodzonde zijn als jij je teleurstelling moet verwerken in een of andere crappy studentenkamer..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: