Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)

+47
nina
Tullow
Vancity_girl
mosio
Aziraphale
Zwoesj
Sarah1985
Melis_je
Zininzon
luisa
SuperGrover
Jordana
Lejow
Inge
Alias
studiebol
Champagne
Ilargi
klavertje
Caro
TNMN
_Lacey_
Susan
Carra
Dutchman83
BJA
bolus26
Blond
Polly
SnowWhite
Sterre
Highway
Jente10
Phileine
Chocolate Cookie
NoorA
Verde
Zora
SoezieQ
Suus
TukTuk
Jeanette
Lady4
mzcharlotte
Mermaid
Sjaantje
Fearie
51 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie) Empty Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 21:53

Holy smokes!!!

Ik heb gewonnen, ik heb gewonnen! Uit al die miljoenen mensen heb ik gewonnen!!!!

Ik mag dus naar Amerika emigreren!

ik ben echt helemaal aan het trillen al een half uur, en heb m'n moeder al wakker gemaakt in bed en m'n vader en zus op gebeld en ik kan het gewoon niet geloven!

Zal het even kort uitleggen:

Jaarlijks willen er miljoenen mensen naar Amerika emigreren. Om dit een beetje in te perken en te reguleren, organiseert de Amerikaanse staat dus de Green Card Lottery, waarmee mensen van over de hele wereld een Green Card kunnen bemachtigen, een permanente verblijfsvergunning dus. Hiermee mag je in de USA wonen en werken. Er doen jaarlijks miljoenen mensen mee van over de hele wereld aan deze loterij en slechts 50.000 krijgen uiteindelijk een Green Card. Inschrijving was dit jaar digitaal, in oktober, en per 1 mei, vandaag dus, kon je met je confirmation number checken of je gewonnen had. Ik was wel zenuwachtig, en ging vanochtend direct checken en kwam er dit te staan:

Dear **************

You are among those randomly selected for further processing in the Diversity Immigrant Visa Program for the fiscal year 2012 (October 1, 2011 to September 30, 2012)

Holy smokes! Dit betekent niet dat je direct 100% zeker bent van een Green Card, want er worden 100.000 mensen wereldwijd geselecteerd, en uiteindelijk krijgen 50.000 mensen daadwerkelijk een kaart. Dit omdat er toch altijd mensen afvallen die toch niet gaan om welke reden dan ook. Je krijgt een case nummer, en aan de hand daarvan wordt je opgeroepen en hangt er vanaf hoeveel kans je maakt. Een lager case nummer is dus meer kans. Uiteindelijk lukt het eigenlijk altijd wel als je een gunstig case nummer hebt. Ik heb nog niet echt gekeken hoe hoog mijn case nummer is, dat zegt me nog niet zo veel. Daar heb ik m'n Amerika forum wel voor. Ik krijg binnenkort allemaal formulieren opgestuurd die ingevuld moeten worden, verder komt er een medische keuring, en tot slot een interview op het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Als je daar door heen bent, dan heb je Green Card! Het is dus nog even een weg te gaan, met heel veel gestress. Het engste is het financiele deel, je moet laten zien dat je je pakweg drie maanden kunt redden in Amerika, mocht je niet direct een baan vinden bijvoorbeeld. Dat komt op ongeveer 8000 dollar uit ideaal gezien, en ik heb nu echt 0 spaargeld. Je moet ook aan kunnen tonen dat je dit geld hebt, bij het interview d.m.v. bank afschrift. Er is geen echte regel dat je een bepaald bedrag moet hebben, maar het moet er wel enigszins rooskleurig uit zien en logisch ook. Dat maakt me heel erg bang want dat heb ik momenteel niet.

Ik moet nog goed nadenken over wat ik nu echt wil. Het is zo overweldigend! Het is echt mijn GROOTSTE droom dit, om in Amerika te mogen wonen! Maar het is ook eng, het is ver van familie, en het is echt opnieuw beginnen. Afgelopen half jaar sinds inschrijving steeds wel zenuwachtig geweest en met ups en downs, ah wil zooo graag dit, ah misschien toch liever hier in NL blijven, steeds alles rationaliseren en beide werelden zijn heerlijk. Dus veel twijfels dit afgelopen half jaar. Moet zeggen: Het geeft me wel echt mogelijkheden!!!! Ik zit nu toch al in crossroads met m'n werk en sta toch niet in het leven waar ik wil zijn, dus dit is eigenlijk echt een gouden opportunity!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie) Empty Re: Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)

Bericht  Fearie za 30 apr 2011 - 21:55

Wauw ! Wat een kans zeg, kan me voorstellen dat je helemaal door het dolle heen bent.
Wat zeiden je ouders ervan?

Spannend, spannend en succes de komende tijd ! Very Happy

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie) Empty Re: Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)

Bericht  Sjaantje za 30 apr 2011 - 21:56

WAAAAAAAAAAAAAAAAAUW Marin!!!! Wat goed!!!!
Wat zal jij lopen stuiteren vandaag, zeg bounce bounce bounce

Ik ga heel hard voor je duimen dat je ook werkelijk een Green Card gaat krijgen *duimduimduim*
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Mermaid za 30 apr 2011 - 21:57

wat? jeetje meen me nog iets te herinneren dat je je in had geschreven onder t mom van ach als ik t niet probeer lukt t sowieso niet en nou ben je gewoon 'door'!
wat ontzettend gaaf zeg!
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  mzcharlotte za 30 apr 2011 - 21:58

Wat een goede kans voor je! Komt tijd, komt raad en ik wens je veel succes met het maken van een gefundeerde keuze en het uiteindelijke toelaten.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 22:00

Wow! Gaaf zeg! Waar ga je wonen als je uiteindelijk de green card krijgt? (ga er gewoon vanuit dat t lukt!)

Gast
Gast

Bericht  Lady4 za 30 apr 2011 - 22:00

Ik las het net op FB, gefeliciteerd meid! Je staat inderdaad voor keuzes nu, maar bedenk dat het nooit een definitieve keuze hoeft te zijn. Mocht je green card krijgen en je zou daadwerkelijk emigreren, dan kun je altijd weer terug, mocht je echt niet gelukkig worden daar.

Per wanneer zou je dan moeten emigreren, het lijkt mij dat er een bepaalde termijn gesteld is? En zou het een optie kunnen zijn om geld te lenen van je ouders, in ieder geval voor het gesprek in A'dam?

Geniet nu vooral van het feit dat je weer een stap dichter bij je grootste droom bent!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 22:07

Als dit niet ment to be is Marin, weet ik het ook niet meer!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 22:08

Odilia schreef:Wow! Gaaf zeg! Waar ga je wonen als je uiteindelijk de green card krijgt? (ga er gewoon vanuit dat t lukt!)

Ik weet het echt nog niet, zo moeilijk! Ik zou dolgraag terug naar Marin willen (goh) maar het leven is daar zo duur, je betaalt al 800 dollar voor een klein kamertje om er te kunnen wonen, laat staan een appartement. Dus zeker als ik weinig start-financieen heb, is dat geen optie. Zou altijd ergens anders goedkoper kunnen beginnen, en dan uiteindelijk daar heen, who knows. De Eastcoast trekt mij ook heel erg, maar grote steden zijn te duur om te wonen. Absoluut geen New York bijvoorbeeld, dat is gewoon zonde van het geld als je daar in een paar maanden tijd alles doorheen jast. Maar goed, ik zal hier nog heel goed over nadenken. North Carolina spreekt mij ook wel aan, daar ken ik ook wel mensen, maar het staat me wel tegen dat er zoveel republicans zijn daar. Zitten veel bekrompen mensen, en dat vind ik vreselijk. Marin daarentegen is heel liberal, hippie like. In North Carolina zit 1 stad (Asheville) waar ook zo'n hippie liberal vibe hangt en ik vond het daar geweldig, maar nadeel daarvan is dat het vrij in de bergen ligt, uren rijden van een grote international airport. En dat laatste lijkt me ook wel belangrijk.

Nou ja. Genoeg om over na te denken.

Lady, jouw vragen zijn heel erg goed. Het hoeft niet definitief te zijn, je kunt altijd terug als je het niet redt of niet meer wilt. Dan raak je je GC wel kwijt, maar je bent niet verplicht er tot je dood te wonen natuurlijk.

De Green Card lottery heet officieel de Diversity Lottery (om verscheidene nationaliteiten toe te laten) en die van dit jaar heet de DV-2012. Dat houdt dus in dat je in 2012 zou emigreren, meestal zo rond augustus 2012, als alles redelijk verloopt qua tijd.

Geld lenen van m'n ouders voor het interview is niet echt een optie, want ze willen bankafschriften zien en je moet kunnen aantonen dat het niet zomaar een bedrag is wat er eventjes op staat om hen om de tuin te leiden, maar dat het echt een substantieel bedrag is wat je zelf kunt gebruiken. Maar ik zal me daar via m'n Amerika forum nog beter over inlezen hoe dat allemaal werkt en t.z.t misschien jullie om tips vragen om op alles te besparen.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette za 30 apr 2011 - 22:10

mozzarella schreef:Als dit niet ment to be is Marin, weet ik het ook niet meer!

Dat dacht ik ook! En vooral omdat je het wel lekker kunt gebruiken!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 22:10

Heel veel succes met de uiteindelijke keuze smile

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 30 apr 2011 - 22:11

Wat gaaf!! Ik zou die kans zeker grijpen hoor! Is het nks, dan ben je toch zo weer terug? Of werkt het zo niet? Is dan iedere andere kans op een Green Card verkeken?

Het is idd wat je zegt, je bent nu toch niet happy met je werk, en dit is zo'n mooie kans!!!!

Hoe zit het eigenlijk dan met werk etc? Moet je ook al werk van te voren daar hebben? Of kan je dat terplekke gaan zoeken als je eenmaal gesettled bent?

Over dat geld, ik denk dat er genoeg mensen in je omgeving zijn die jou dat voor zo iets wel willen lenen lijkt me?
Ik denk dat dat nog wel de laatste hobbel zou zijn? Desnoods zeg je je appartementje op, en ga je paar maanden bij je ouders wonen als dat mogelijk is, en kan je zo van je salaris/uitkering als je stopt met werken, nog wat sparen? Ik zeg maar wat hoor! Weet niet of het uberhaupt een optie is!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 22:12

Marin, wat gááf dit!!! Tuurlijk doe je het, het is je droom en als je deze kans laat liggen dan ga je jezelf zó verschrikkelijk hard vor je hoofd slaan... Terug kun je altijd nog! Erheen emigreren niet Wink

Heb je al enig idee wat je in Amerika zou willen gaan doen, qua werk?

Ik duim héél hard voor je dat je bij die laatste 50.000 zit!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 22:13

Marin idd, tuurlijk moet je dit doen, hoe dan ook! Hallo, JIJ bent het he...onze Amerika -fanaat nummer 1.

Gast
Gast

Bericht  Suus za 30 apr 2011 - 22:14

Wat gaaf, Marin! Ik hoop dat je bij de laatste 50000 zit en dat je een goede keus kunt maken Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  SoezieQ za 30 apr 2011 - 22:19

Gaaaaaaaaaaaaaaaf :shock: bounce
SoezieQ
SoezieQ
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Zora za 30 apr 2011 - 22:19

WAUWWAUWWAUW! Wie had dat gedacht!! Wat cooooool!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Verde za 30 apr 2011 - 22:24

Wow dat is echt heel bijzonder lijkt me! Gefeliciteerd voor deze eerste stap al! Kan me zo voorstellen dat je het door al die miljoenen inschrijvingen niet voor mogelijk had gehouden dat jij zou winnen! Heel gaaf!

Nu nog een andere loterij winnen voor het nodige spaargeld Wink
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  NoorA za 30 apr 2011 - 22:25

Wauwww zeg!! Wat geweldig voor je!! cheers

Wat betreft dat geld.. ik weet wel wat ik had gedaan. Meteen mijn dure huurhuis opzeggen, bij mijn ouders intrekken (zouden ze blij mee zijn haha) en leker op een 'simpele' manier geld gaan verdienen. Op terrasje werken, in een winkel staan etc. etc. Want binnen welk termijn moet je dat geld hebben? Als dat binnnen een jaar zou zijn, dan heb je dat dus in enkel je huur wegzetten al binnen..
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 22:28

AngelNyn schreef:
Ik denk dat dat nog wel de laatste hobbel zou zijn? Desnoods zeg je je appartementje op, en ga je paar maanden bij je ouders wonen als dat mogelijk is, en kan je zo van je salaris/uitkering als je stopt met werken, nog wat sparen? Ik zeg maar wat hoor! Weet niet of het uberhaupt een optie is!

Dit zelf zit ik afgelopen half jaar ook al te bedenken. Om maximaal te kunnen sparen moet ik natuurlijk geen hoge woonkosten hebben. Thuis wonen vinden m'n ouders denk ik niet zo'n succes, maar iig op een klein crappy studentenkamertje dan maar weer. Vind het wel heel naar om m'n mooie huisje op te geven, ik was hier net aan het bouwen aan een bestaan, en dat breekt m'n hart ook wel een beetje. En hoe het met de kat moet, en met al m'n spullen, en jeetje. ja. Familie ver weg, kleine zusje niet meer veel zien opgroeien (al deed ik dat toch amper want ben wel gewend om in 't buitenland te wonenn, maar toch, dan zou ik haar maar 1 x per jaar zien maximaal). Vreselijk allemaal. Moet dat allemaal heel goed over denken, want dat zijn geen makkelijke keuzes. Maar het is ook een soort golden opportunity. Zeker omdat ik toch een beetje 'vast' zit in m'n leven. Ik vind het echt heel erg eng allemaal en ben nog steeds half aan het huilen en trilllen, al meer dan een uur lang nu.

Het is zoooooo gaaf, en het is echt mijn allergrootste droom, maar het komt wel at a high price, zeg maar. Diep in m'n hart roep ik JAAA maar wel met allemaal moeilijke randjes er aan.

Maple, over werk daar: Het is niet geheel gebruikelijk en heel erg moeilijk om van te voren al werk te hebben. De meeste emigranten (ik lees ook veel blogs over andere Nederamerikanen die daar [onlangs] zijn begonnen) hebben nog geen baan, en slechts een tijdelijk onderdak bij vrienden of in een kamer die ze via een soort marktplaats hebben gevonden. Nog geen baan, want dat is erg lastig te vinden zo op afstand. Het is wel echt het grote avontuur zeg maar. De een neemt ook echt alleen maar een koffer met kleren mee, de ander verscheept wel het een of 't ander. Maar over 't algemeen vind je pas een baan daar. Ik heb natuurlijk geluk met mijn excellente diploma's en papieren, en zeker in Amerika staat Cambridge wel heel bekend en hoog aangeschreven (terwijl hier in NL ze vaak niet echt realiseren wat 't inhoudt, merk ik), dus dat is gunstig. Om daar te mogen lesgeven heb je een extra diploma van de staat waar je woont nodig, dus dat zou ik eerst moeten behalen wil ik weer lesgeven, maar dat weet ik uberhaupt nog niet. Als je daar net aankomt is het echt aanpakken wat je maar kunt krijgen. Al is het een baantje bij mcD.

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie za 30 apr 2011 - 22:33

Ik kan alleen maar zeggen: DOEN!

Ga je droom achterna!
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 22:34

Dit is je kans om te doen wat jouw hart je diep vanbinnen ingeeft. Amerika is weliswaar ver weg maar goed bereikbaar en je kan altijd terugkomen of elkaar opzoeken. Of anders geef jezelf een proefperiode van een jaar en dan kan je alsnog teruggaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 22:36

Wat ontzettend gaaf. Ik geloof dat jouw roots overal liggen in deze wereld, behalve in onze kleine kikkerland. Dus nu je de kans hebt zou ik hem aangrijpen als ik jou was!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 22:38

Marin schreef:
Maple, over werk daar: Het is niet geheel gebruikelijk en heel erg moeilijk om van te voren al werk te hebben. De meeste emigranten (ik lees ook veel blogs over andere Nederamerikanen die daar [onlangs] zijn begonnen) hebben nog geen baan, en slechts een tijdelijk onderdak bij vrienden of in een kamer die ze via een soort marktplaats hebben gevonden. Nog geen baan, want dat is erg lastig te vinden zo op afstand. Het is wel echt het grote avontuur zeg maar. De een neemt ook echt alleen maar een koffer met kleren mee, de ander verscheept wel het een of 't ander. Maar over 't algemeen vind je pas een baan daar. Ik heb natuurlijk geluk met mijn excellente diploma's en papieren, en zeker in Amerika staat Cambridge wel heel bekend en hoog aangeschreven (terwijl hier in NL ze vaak niet echt realiseren wat 't inhoudt, merk ik), dus dat is gunstig. Om daar te mogen lesgeven heb je een extra diploma van de staat waar je woont nodig, dus dat zou ik eerst moeten behalen wil ik weer lesgeven, maar dat weet ik uberhaupt nog niet. Als je daar net aankomt is het echt aanpakken wat je maar kunt krijgen. Al is het een baantje bij mcD.
Haha, ik bedoelde ook niet of je vanuit Nederland direct werk zou gaan zoeken hoor, maar meer wat je daar uiteindelijk wilde gaan doen als je je bestaan een beetje opgebouwd hebt, hoe jij je leven daar uiteindelijk voor ogen zag, in welk werkveld, welke ambities je hebt Wink

Gast
Gast

Bericht  Phileine za 30 apr 2011 - 22:39

Jeetje mina, dat is nogal wat, als dan ineens je droom uitkomt! Een moeilijke keuze, maar je moet doen wat jouw hart je ingeeft. Je hebt nog tijd om een baan te zoeken en op die manier wat geld opzij te leggen. Je kat zou je mee kunnen nemen? Ik heb net een boek gelezen over een man die zijn kat ook meeneemt tijdens zijn emigratie smile Ik wil je heel veel succes wensen bij het maken van een keuze!
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: