Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Credit card

2 plaatsers

Ga naar beneden

Credit card Empty Credit card

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 21:41

Ik ga op reis en volgens mij is dan een credit card wel handig. Hoe zit het nou precies met een credit card en welke moet ik kiezen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Credit card Empty Re: Credit card

Bericht  Kiwi86 vr 5 aug 2011 - 21:43

Jip83 schreef:Ik ga op reis en volgens mij is dan een credit card wel handig. Hoe zit het nou precies met een credit card en welke moet ik kiezen?

Ik heb een "prepaid" creditcard gekocht bij het GWK. Je zet daar zelf geld op en je kan dus nooit meer opmaken dan je hebt. Je kan hem overal ter wereld gebruiken.

Kiwi86
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 152
Punten : 226
Registratiedatum : 06-06-11

Bericht  TukTuk vr 5 aug 2011 - 21:44

Ik zou gewoon een creditcard bij je eigen bank aanvragen, waar je dus ook je gewone pin rekening hebt, en dan met het laagste limiet.

Wat bedoel je met op reis, gewoon op vakantie of meerdere weken/maanden weg?

Ik heb mijn creditcard uiteindelijk alleen in Amerika gebruikt voor het reserveren van hotels, maar het is inderdaad handig om er 1 achter de hand te hebben. Zo hebben we hem ook 1x moeten gebruiken om te pinnen in Laos omdat onze pinpassen niet werkten. (Lag aan de pinautomaat)

Bij mij is het overigs wel zo dat ik maandelijk standaard het totale bedrag af moet lossen (komt ook omdat ik een studentencreditcard heb), ik kan met mijn gewone rekening niet in de min, maar als mijn creditcard er afgehaald word, heeft dat altijd voorrang en indien nodig zet de bank mij dan ook in de min.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 21:47

Ik ga 11 weken naar ZO-Azië.

Zo'n prepaid kaart lijkt me wel handig!

Ik heb daarna zo'n kaart niet meer nodig. Je kunt tegenwoordig ook alles met Ideal betalen, vliegtickets etc.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 5 aug 2011 - 21:56

Jip83 schreef:Ik ga 11 weken naar ZO-Azië.

Zo'n prepaid kaart lijkt me wel handig!

Ik heb daarna zo'n kaart niet meer nodig. Je kunt tegenwoordig ook alles met Ideal betalen, vliegtickets etc.

Maar je kan je creditcard ook altijd weer opzeggen. Plus dat je er dan nu geld op moet storten terwijl je dat ook lekker aan je reis kan spenderen smile

Lekker joh naar ZO-Azië, waar ga je precies allemaal heen? Very Happy

Waar je ook nog even naar kan kijken, als je dat nog niet hebt, ik weet niet bij welke bank je zit, maar in het buitenland moet je vaak betalen voor te pinnen. Mijn vriend en ik hebben beide een pakket genomen die een paar euro per kwartaal kost, waarmee je gratis kan pinnen. Wij pinden dus gewoon iedere dag in Azie, gewoon ons dagbudget en hadden zo nooit veel geld op zak.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 21:59

Ik heb een wereldpas van de ING. Dus ik kan overal ter wereld pinnen. Wel betaal je altijd iets aan wisselkoers volgens mij.

Hoe bedoel je: plus dat je er geld op moet storten wat je aan je reis kunt besteden? Dat kan toch nog steeds? Als ik er 2000 euro op stort (of zo) dan kan ik daar toch mijn overnachtingen van betalen, excursies.
Met pinnen van daggeld kan ik dan mijn eten betalen.

Ik heb een budget van zo'n 3000 euro voor 11 weken (ticket is er al vanaf). Dat moet voldoende zijn. (even zijstapje)

Ik ga van bangkok naar chiang mai met de trein, vliegen naar het zuiden om daar te duiken, daar wordt ik achter gelaten en reis ik verder in mijn eentje. Dan heb ik nog geen plannen. Idee is om naar Maleisië te gaan.
Einde van de reis haalt mijn vriend me op en hij blijft dan nog twee weken. Hij wil in een 'luxe' resort aan zee...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 22:02

Ik heb gewoon een creditcard van de ING (nu nog wel een studentenkaart, maar ik los wel altijd alles direct aan het einde van de maand af.. Heb geen zin in rente of dat ze maar 20% afschrijven.. Gewoon alles betalen wat ik uitgegeven heb).

Ik heb hem genomen omdat ik veel online shop in het buitenland en dan heb je vaak een CC nodig.. Heb hem ook wel eens gebruikt voor autohuur (borg) en toen ik in Londen heb geshopt.. Ga hem volgend jaar in NYC waarschijnlijk ook wel gebruiken. Nee ik kan niet meer zonder dat ding :P

Ik had in Londen trouwens bij een winkel dat mijn pinpas het niet deed.. (ik heb gewoon van de ING een studentenpas waarmee ik overal ter wereld zou moeten betalen).. was zo blij dat ik die credit card had haha.. anders had ik alles moeten laten liggen (had net 2 uur lopen passen enzo :P )

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 22:11

En kun je ook automatisch van je betaalrekening geld over laten maken naar je creditcard rekening? Het lijkt mij niet heel handig om te internetbankieren op te starten op een 'vreemde' computer.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 5 aug 2011 - 22:13

Jip83 schreef:En kun je ook automatisch van je betaalrekening geld over laten maken naar je creditcard rekening? Het lijkt mij niet heel handig om te internetbankieren op te starten op een 'vreemde' computer.

Waarom zou dat nodig zijn?
Je creditcard gebruik je gewoon, daar zit een krediet op, aan het einde van de maand wordt dat dan automatisch afgelost, als je aangeeft van te voren dat je dat zou willen. De bank houdt dat dus zelf in van je rekening, je hoeft dus zelf niks over te maken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk vr 5 aug 2011 - 22:16

Jip83 schreef:Ik heb een wereldpas van de ING. Dus ik kan overal ter wereld pinnen. Wel betaal je altijd iets aan wisselkoers volgens mij.

Hoe bedoel je: plus dat je er geld op moet storten wat je aan je reis kunt besteden? Dat kan toch nog steeds? Als ik er 2000 euro op stort (of zo) dan kan ik daar toch mijn overnachtingen van betalen, excursies.
Met pinnen van daggeld kan ik dan mijn eten betalen.

Ik heb een budget van zo'n 3000 euro voor 11 weken (ticket is er al vanaf). Dat moet voldoende zijn. (even zijstapje)

Ik ga van bangkok naar chiang mai met de trein, vliegen naar het zuiden om daar te duiken, daar wordt ik achter gelaten en reis ik verder in mijn eentje. Dan heb ik nog geen plannen. Idee is om naar Maleisië te gaan.
Einde van de reis haalt mijn vriend me op en hij blijft dan nog twee weken. Hij wil in een 'luxe' resort aan zee...

3000 euro moet makkelijk lukken hoor! Alhoewel duiken wel een aanslag is op je budget, weet niet of dat er al van af is, maar volgens mij is zo'n cursus rond de 300/400 euro ofzo.

Je kan idd wel alles met je creditcard betalen, maar weet niet of dat in ieder hostel mogelijk is.. Wij betaalden altijd alles contant, zelfde met excursies.. Kan me niet herrineren of je dat ook met CC kon betalen..

Overigs is de rit met de trein naar Chiang Mai erg leuk en goed te doen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 22:18

Aha. Nou volgens mij is het dan het handigste als ik een CC bij de ING aanvraag. Volgens mij heb ik al een betaalpakket en betaal ik al 8,25 per kwartaal en is dus een CC gratis. En pinnen ook, behalve de wisselkoers.
Het is alleen een mastercard en geen VISA. VISA is wereldwijd wat meer gebruikelijker lees ik op internet.

Waarom het nodig zou zijn; omdat iemand schreef dat je zelf moet aflossen.

PS ik heb al 15 jaar een brevet. Dus hoef alleen de duiken zelf te betalen.
Plus dat ik betaald verlof heb, dus er komt maandelijks ook nog gewoon salaris binnen.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 5 aug 2011 - 22:22

Jip83 schreef:Aha. Nou volgens mij is het dan het handigste als ik een CC bij de ING aanvraag. Volgens mij heb ik al een betaalpakket en betaal ik al 8,25 per kwartaal en is dus een CC gratis. En pinnen ook, behalve de wisselkoers.
Het is alleen een mastercard en geen VISA. VISA is wereldwijd wat meer gebruikelijker lees ik op internet.

Waarom het nodig zou zijn; omdat iemand schreef dat je zelf moet aflossen.

PS ik heb al 15 jaar een brevet. Dus hoef alleen de duiken zelf te betalen.
Plus dat ik betaald verlof heb, dus er komt maandelijks ook nog gewoon salaris binnen.

Dat van VISA en Mastercard weet ik niet, wij hadden beide mastercard en nooit problemen smile
Maar bij dat betaalpakket heb je dus ook dat je automatisch kan laten aflossen, heb ik ook gehad in de tijd dat ik niet meer studeerde smile

Ohh fijn dat je al een brevet hebt! Dan is het idd niet duur om te duiken! Geloof dat een vriendin van me iets van 20 euro per duik betaalde ofzo, omdat ze dan ook nog de dive master moesten betalen omdat het toch onbekend terrein was en zij en haar vriend dus niet zelf durfden te duiken.
Maar dan is dat budget zeker geen probleem!
Kan je erg luxe van leven (tenminste, wij sliepen altijd in hostels, dus dan betaal je maar 5/6 euro per nacht, de rest ging op aan eten, excursies en scooterhuur etc, als je al een duurder hotel hebt dan ben je al snel meer kwijt)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 22:29

Ik snap dat hotels duurder zijn. Was ook niet mijn insteek om daar te slapen (mits ik even wat meer luxe wil voor een nachtje). Ik wil juist contact met anderen en dan is een hostel/guesthouse makkelijker.

Heb zojuist de creditcard bij de ING aangevraagd. Moet wel de limiet iets verhogen (is nu 500, wil m 1000 hebben, voor het geval ik vanalles breek en in een ziekenhuis terecht kom). Kost me 20 euro per jaar...maar goed. Betaalpakket is 8 nog wat en ik betaal nu 3 nog wat. Misschien hou ik m wel gewoon aan. Zolang ik m niet gebruik kost het ook niks. En ik kan inderdaad gratis pinnen in het buitenland met mijn betaalpas.

Ja je boekt een duik bij een duikschool. Wel zo veilig. Ik mag ook wel alleen met een buddy, maar dan weet je niks over het gebied waar je duikt. Je betaald dan voor de duik en de divemaster. Dus dan ben ik voor een week ongeveer 100 a 200 euro kwijt om te duiken, want spullen neem ik niet mee.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 5 aug 2011 - 22:50

Jip83 schreef:Ik snap dat hotels duurder zijn. Was ook niet mijn insteek om daar te slapen (mits ik even wat meer luxe wil voor een nachtje). Ik wil juist contact met anderen en dan is een hostel/guesthouse makkelijker.

Heb zojuist de creditcard bij de ING aangevraagd. Moet wel de limiet iets verhogen (is nu 500, wil m 1000 hebben, voor het geval ik vanalles breek en in een ziekenhuis terecht kom). Kost me 20 euro per jaar...maar goed. Betaalpakket is 8 nog wat en ik betaal nu 3 nog wat. Misschien hou ik m wel gewoon aan. Zolang ik m niet gebruik kost het ook niks. En ik kan inderdaad gratis pinnen in het buitenland met mijn betaalpas.

Ja je boekt een duik bij een duikschool. Wel zo veilig. Ik mag ook wel alleen met een buddy, maar dan weet je niks over het gebied waar je duikt. Je betaald dan voor de duik en de divemaster. Dus dan ben ik voor een week ongeveer 100 a 200 euro kwijt om te duiken, want spullen neem ik niet mee.

Ja ik snap ook wel dat jij dat snapt Wink Maar was meer om aan te geven dat je enorm luxe kan leven, als in uit eten gaan, en doen en laten wat je wilt, zolang je in hostels slaapt, van dat bedrag wat jij hebt. Wij waren ongeveer 750 tot 1000 euro per maand kwijt met 2 personen smile

Maar veel plezier joh!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 22:57

Bedankt, joh!

Jep, is ook fijn dat ik niet op de centen hoef te letten. Als ik ergens zin in heb, doe ik het gewoon ;-) Het is ook een kado voor mezelf.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: