Welke credit card?
+4
Poisongirl
Snoopy
Blond
Mari
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Welke credit card?
Over een maand vertrekken we naar Miami, en dan is het toch wel handig een creditcard aan te schaffen, maar welke?
Bedoeling is dat we deze alleen gaan gebruiken om op vakantie mee te nemen, en vakanties te kunnen boeken.
Visa of Mastercard?? Ik ga vanmiddag een beetje zoeken op internet wat de kosten zijn, maar misschien weten jullie dat ook wel.
Kan je net als je betaalrekening ook je creditcard op twee namen zetten?
Bedoeling is dat we deze alleen gaan gebruiken om op vakantie mee te nemen, en vakanties te kunnen boeken.
Visa of Mastercard?? Ik ga vanmiddag een beetje zoeken op internet wat de kosten zijn, maar misschien weten jullie dat ook wel.
Kan je net als je betaalrekening ook je creditcard op twee namen zetten?
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Re: Welke credit card?
Ik heb zelf een Mastercard via de ING, een studenten creditcard. Ik gebruik hem zelden.
Volgens mij is een cc iets persoonlijks, en kan je hem niet op twee namen zetten.
Als ik klaar ben met studeren zeg ik deze cc op, en neem ik Visa. Daar kan je op nog meer plekken mee betalen dan met een mastercard.
Volgens mij is een cc iets persoonlijks, en kan je hem niet op twee namen zetten.
Als ik klaar ben met studeren zeg ik deze cc op, en neem ik Visa. Daar kan je op nog meer plekken mee betalen dan met een mastercard.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ook een studenten creditcard via ING (mastercard). ding kost 12.50 per jaar, maar je moet wel verplicht aan een hbo of uni studeren volgens mij.
Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor ASOS (en heb hem 1x gebruikt om borg op te laten zetten voor autohuur)
Ik weet dat visa vaak aanbiedingen heeft met hun 'greencard'. Mijn vader heeft die kaart, en die hoefde 1 malig een bedrag te betalen (volgens mij rond de 50 euro) en nu is die kaart de rest van zijn leven 'gratis'. Als je hem na je vakantie wilt houden, is dat natuurlijk wel rendabel.
Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor ASOS (en heb hem 1x gebruikt om borg op te laten zetten voor autohuur)
Ik weet dat visa vaak aanbiedingen heeft met hun 'greencard'. Mijn vader heeft die kaart, en die hoefde 1 malig een bedrag te betalen (volgens mij rond de 50 euro) en nu is die kaart de rest van zijn leven 'gratis'. Als je hem na je vakantie wilt houden, is dat natuurlijk wel rendabel.
Gast- Gast
Ja een creditcard kan je wel op twee namen zetten. Je krijgt dan ieder een eigen persoonlijke creditcard, maar de rekening is dan gezamelijk. Je kan dus niet het pasje van je man gebruiken, want daar staat zijn naam en handtekening op.
Op zich zit er niet veel verschil tussen mastercard en visa. Alleen wordt de ene meer in een aantal landen gebruikt en dan andere weer meer in een aantal andere landen. In Nederland maakt het niet zoveel uit, maar je zou even kunnen googlen naar wat er in Amerika het meeste wordt gebruikt.
Op zich zit er niet veel verschil tussen mastercard en visa. Alleen wordt de ene meer in een aantal landen gebruikt en dan andere weer meer in een aantal andere landen. In Nederland maakt het niet zoveel uit, maar je zou even kunnen googlen naar wat er in Amerika het meeste wordt gebruikt.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb er 1 van de Rabobank. Ik denk dat je het beste een creditcard kan nemen van de bank waar je nu bij zit. Bij mij is het zo dat alle betalingen worden opgeteld en aan het eind van elke maand eraf worden gehaald.
Ik zou ook ff kijken naar het limiet wat je hebt
Gast- Gast
Yasmin schreef:Ik heb er 1 van de Rabobank. Ik denk dat je het beste een creditcard kan nemen van de bank waar je nu bij zit. Bij mij is het zo dat alle betalingen worden opgeteld en aan het eind van elke maand eraf worden gehaald.
Dat is inderdaad wel makkelijk. Ik heb ING en kan ook gewoon met internetbankieren m'n credit card saldo bekijken.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
oh dat is wel makkelijk dan! volgens mij kan ik dat niet.. is het bij ing ook zo dat alles aan het einde eraf wordt gehaald?
Gast- Gast
Yasmin schreef:oh dat is wel makkelijk dan! volgens mij kan ik dat niet.. is het bij ing ook zo dat alles aan het einde eraf wordt gehaald?
Nee, 45 euro per maand (of 40, ik weet het niet precies omdat ik hem dus zelden gebruik), tenzij je zelf insteld dat het meer is of het volledige bedrag.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik heb ook een Creditcard via ING, al jaren. Ik werd er gek van dat ik steeds aan mijn vader moest vragen of hij de hostels wilde boeken voor mijn reisjes naar Londen. Voor de rest gebruik ik 'm nooit. Dit is 'm:
Gast- Gast
Darcy schreef:Ik heb ook een Creditcard via ING, al jaren. Ik werd er gek van dat ik steeds aan mijn vader moest vragen of hij de hostels wilde boeken voor mijn reisjes naar Londen. Voor de rest gebruik ik 'm nooit. Dit is 'm:
Die hadden wij ook, alleen hebben we nu de Platinum versie.
Weet niet waarom, maar volgens mijn vriend is die beter voor onze reis naar NYC.
Ik zou ook een creditcard aanvragen bij de bank waar je bij zit.
Onze aankopen zijn tot een maand na aankoop verzekerd en we betalen geen rente over het bedrag dat we met creditcard betalen.
Een maand later krijgen we de rekening binnen.
Gast- Gast
Ik denk dat ik er inderdaad maar 1 bij ''mijn'' bank ga aanvragen. Thanks meiden.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb mastercard (van de rabobank) en deze werd in de VS overal geaccepteerd. (ben meerdere eren in VS geweest op veel verschillende plaatsen)
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10
Poisongirl schreef:Ik heb mastercard (van de rabobank) en deze werd in de VS overal geaccepteerd. (ben meerdere eren in VS geweest op veel verschillende plaatsen)
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met deze kaart.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Wij hadden er eerst één bij de ANWB, maar nu hebben we een Eredivisie Live Card. Volgens mij hebben we ook beiden het ING pakket waarmee je een mastercard aan kan vragen, maar mijn vriend wilde liever visa, vandaar.
Primrose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een mastercard via de Bijenkorf, dan spaar ik ook nog voor korting bij de Bijenkorf
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Ik heb een Visa, mijn man mastercard. Wij zijn allebei te spreken over onze creditcards. We vinden het ook wel fijn dat we allebei een verschillende hebben, want zo deed de mijne het niet bij alle mobiele ATM's in Canada (bij alle ATM's in de muur wel), dus dan is het wel fijn dat je alsnog een mastercard hebt waar je op terug kunt vallen.
Gast- Gast
Ik heb een ING card, deze is gekoppeld aan mijn betaalpakket, ideaal is het. In USA werkt het perfect.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Soortgelijke onderwerpen
» Credit card
» Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» Welke rechtsbijstandverzekering?
» Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» Welke rechtsbijstandverzekering?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: