Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)

+47
nina
Tullow
Vancity_girl
mosio
Aziraphale
Zwoesj
Sarah1985
Melis_je
Zininzon
luisa
SuperGrover
Jordana
Lejow
Inge
Alias
studiebol
Champagne
Ilargi
klavertje
Caro
TNMN
_Lacey_
Susan
Carra
Dutchman83
BJA
bolus26
Blond
Polly
SnowWhite
Sterre
Highway
Jente10
Phileine
Chocolate Cookie
NoorA
Verde
Zora
SoezieQ
Suus
TukTuk
Jeanette
Lady4
mzcharlotte
Mermaid
Sjaantje
Fearie
51 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie) - Pagina 6 Empty Re: Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:00

Thanks Freakie!

En Goochem, euh nee liever niet :P Al schijn ik in 't begin alles te moeten aanpakken he, haha, maar in een slachthuis gaat me toch te ver. En Colorado is vast prachtig, maar ga ik liever op vakantie dan dat ik er ga wonen, dan heb ik liever een kuststaat.

Moet zeggen dat ik nu toch al behoorlijk aan het idee gewend ben. Het voelt echt helemaal goed. Af en toe nog wel echt met ongeloof, van gebeurt dit echt? Maar ik heb zo lang met die droom gelopen, en zo vaak informatie gezocht, huisjes gekeken, banen gekeken, op de google streetview hele dorpen en steden bekeken, en weggedroomd daarbij. Het voelt eigenlijk amper anders, behalve dat het nu 'echt mag'.

Dutchman, ik vind het altijd heel naar als mensen zo negatief over hun eigen land praten. natuurlijk kan je iets niet zinnen, en vaak is dat ook wel reden voor emigratie, maar het komt zo naar over. Een land als Nederland is nou eenmaal geen kutland. Het is een zeer vol, maar ook zeer goed ontwikkeld land. Het is piepklein, maar wij hebben ons zodanig op de kaart weten te zetten dat de hele wereld ons kent. Vind ik toch best bijzonder. Je mag van mening verschillen, maar weet dat je van een koude kermis thuis kan komen als je gelooft dat Amerika het beloofde land is. Dat is het in veel opzichten wel, maar in heel veel opzichten ook niet.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie) - Pagina 6 Empty Re: Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:06

Marin, supergaaf zeg!! Echt een droom die uitkomt voor je! Ik hoop dat je het allemaal rond zal gaan krijgen.

Waar ik woonde is het leven ook vrij goedkoop, maar je moet daar wel maar net willen wonen :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:07

He Marin, ik ben online angel

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:13

Arden schreef:Marin, supergaaf zeg!! Echt een droom die uitkomt voor je! Ik hoop dat je het allemaal rond zal gaan krijgen.

Waar ik woonde is het leven ook vrij goedkoop, maar je moet daar wel maar net willen wonen :P

Ik wil je er t.z.t. misschien wel wat informatie over vragen. Zoals ik laatst al zei, die staat leek me altijd heel fascinerend, en ik ben gek op het zuiden. Ik ga liever naar een kuststaat *dus de aansluitende staten*, maar ik ben toch ook wel benieuwd naar jouw staat!

Fauvie: OK schat smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:17

Is goed hoor, dat hoor ik dan wel. Ik vind het een mooie staat maar het heeft ook nadelen. Ik had het er gisteren nog met mijn vriend over nav dit topic, of we zouden willen emigreren naar de VS. Maar denk niet dat ik het zou kunnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:21

Wat vind jij de nadelen en waarom zou je 't niet kunnen?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:31

Vooral vanwege de kinderen. Van wat ik gezien heb, is het geen land waar ik mijn kinderen op zou willen voeden.
Nadelen vind ik de afstanden... waar ik zat moest je ruim een uur rijden wilde je ergens normaal kunnen winkelen bijvoorbeeld en alleen al de county doorrijden was je drie kwartier mee bezig. Dat went wel denk ik maar fijn zou ik het niet vinden. En de hele kerkmentaliteit staat me ook tegen. Als je niet gelooft wordt er toch op een andere manier tegen je aangekeken en is het lastig om banden op te bouwen, als je geen churchfamily hebt. Dit verschilt vast per staat en per woonplaats, waar ik zat was het de bible belt dus daar is het wel extreem. Ik vind de contrasten tussen rijk en arm ook schrijnend daar. Ik heb daar wijken gezien die vervallen waren op een manier die je in NL niet ziet.
Maar als ik geen kinderen gehad zou hebben zou ik het wel het overwegen waard vinden. Misschien niet definitief, maar voor een aantal jaar.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:43

Oh ja ik snap heel goed wat je bedoelt. Het ligt denk ik alleen echt heel erg aan de plek waar je zit. Ik woonde in een soort hippie dorpje waar ik op de fiets naar school ging en bijna niemand naar de kerk ging. Maar in het zuiden heb je dat veel meer, die sfeer. Ik herken het goed, en ik vind het zelf juist erg leuk en hou van het community gevoel wat je er bij krijgt, maar kan me goed voorstellen dat je het tegenstaat.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:45

Het communitygevoel zelf vind ik wel heel prettig, maar het is ook zo hypocriet daar over sommige dingen. En een fiets hadden ze nog nooit van gehoord waar ik zat haha nerd Maar het ligt inderdaad heel erg aan de plek waar je zit. Wat dat betreft zijn het soort van culturen in 1 land.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:47

Ja maar dat is ook niet anders, gezien de grootte van het land :P En dan ook nog eens zo veel verschillende etniciteiten. Zo veel mensen, zo veel wensen.
Waren de mensen bij jou ook erg conservatief en republikeins? Want daar kan ik niet zo goed tegen in het zuiden, zo mooi als ik 't vind.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:55

Kan ik Uggs naar jou laten opsturen, Marin? laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:56

mozzarella schreef:Kan ik Uggs naar jou laten opsturen, Marin? laughcry

In ruil voor lebkuchen uiteraard.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:57

Ja in veel dingen wel... seks voor het huwelijk, voorbehoedsmiddelen, homoseksualiteit, Mexicanen, black people. Ik heb toen ze hier waren ook echt even duidelijk moeten maken dat homoseksualiteit hier WEL geaccepteerd is en dat ze er dus mee geconfronteerd mee zouden kunnen worden. Dat accepteren ze dan ook wel. Andersom vind ik het wel erg dat ze zo denken, maar ze kunnen er niet veel aan doen denk ik. Dat zit er zo in daar...

Het weer zou trouwens ook echt een nadeel zijn. Ik hoop echt dat het over 3 weken beter is. Die tornado's zijn aardig in de buurt gekomen van waar ik zat (maar gelukkig wel er omheen gegaan). Ik heb het meegemaakt toen ik daar woonde en dat hoop ik echt noooooit meer mee te maken. Maar dat heb je ook alleen in bepaalde gebieden natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 1:01

Ja in California waar ik woonde wordt nog altijd 'the big one' verwacht, de grote aardbeving. Het is absoluut een land waar veel 'mis' is en waar ook nogal wel eens wat gebeurd, ook in natuurgeweld. Dat is echt heel erg eng.

Gast
Gast

Bericht  luisa ma 2 mei 2011 - 3:22

Dutchman83 schreef:
Polly schreef: Ik denk dat veel Europeanen er ook voor zullen passen om naar de VS te vertrekken, dat moet je echt doen omdat het je droom is, want beter zul je het er hoogstwaarschijnlijk niet hebben.

Wat een onzin....je gaat het juist beter hebben...meer zon, bigger, better, faster, stronger....Nederlanders zijn zo vol van zichzelf en hun eigen land...dat staat me misschien nog wel het meeste tegen. Nederlanders denken altijd dat ze in het beste land ter wereld wonen...nou laat ik je vertellen, Nederland heeft dan misschien een weldraaiende economie maar verders is het 3x ruk...een grote graaibaai....we betalen ons scheel aan de grap die Europa heet, hoe harder je werkt des te harder gaat de belastingdienst achter je aan, files, flitskasten, graaiende kutoverheid die alles beter weet...Een grote geindividualiseerde bende met het grootste gedeelte van het jaar regen en schijtweer....

Maar goed, ik ben blij dat jij het er geweldig naar je zin hebt, mij zien ze niet meer terug als ik die kaart heb.

Succes allemaal lol! lol! lol! lol!

Ik ben het absoluut niet eens met je post. Ja Nederlanders denken idd vaak dat ze in een van de betere landen wonen, waarschijnlijk omdat dit gewoon zo is. Ok, niet qua klimaat maar wel economie.
Ik woon in het buitenland, Zuid-Europa, in een westers land en wat een enorm verschil. In NL heb je overal voorzieningen voor, mensen die hun baan kwijt raken of niet kunnen werken hoeven niet op straat te leven. De sociale voorzieningen die je in NL hebt vindt je hier waar ik zit niet hoor (ook niet in Amerika dacht ik). En wat dacht je van files en flitsers, die kom je nergens anders tegen? wat een onzin zeg. Tuurlijk hoe meer je verdient hoe meer je afstaat aan de belasting (en nee dat vind ik ook niet leuk) maar daar staat wel het een en ander tegenover.
Maar prima, mensen die zo negatief zijn hebben denk ik ook niks te zoeken in NL.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  luisa ma 2 mei 2011 - 3:25

Susan schreef:
Fauve schreef:Ik herken dat ook echt helemaal niet in Nederlanders, die mopperen meestal over hun land. Misschien bevinden dutchman en ik ons in geheel andere kringen, dat kan natuurlijk.

Inderdaad, Nederlanders zijn meestal juist vrij negatief.

Mwah, ik herken het wel hoor wat dutchman zegt over dat Nederlanders zichzelf en NL het beste vinden. Maar ik zie dit alleen bij NL die in het buitenland wonen. En weet je ik denk er eigenlijk ook zo over, ik geloof echt dat NL een van de betere landen is om te wonen.

Overigens zijn wij NL idd erg goed in klagen hahaha, maar dat leer je wel af als je emigreert.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Polly ma 2 mei 2011 - 6:14

Dutchman83 schreef:
Polly schreef: Ik denk dat veel Europeanen er ook voor zullen passen om naar de VS te vertrekken, dat moet je echt doen omdat het je droom is, want beter zul je het er hoogstwaarschijnlijk niet hebben.

Wat een onzin....je gaat het juist beter hebben...meer zon, bigger, better, faster, stronger....Nederlanders zijn zo vol van zichzelf en hun eigen land...dat staat me misschien nog wel het meeste tegen. Nederlanders denken altijd dat ze in het beste land ter wereld wonen...nou laat ik je vertellen, Nederland heeft dan misschien een weldraaiende economie maar verders is het 3x ruk...een grote graaibaai....we betalen ons scheel aan de grap die Europa heet, hoe harder je werkt des te harder gaat de belastingdienst achter je aan, files, flitskasten, graaiende kutoverheid die alles beter weet...Een grote geindividualiseerde bende met het grootste gedeelte van het jaar regen en schijtweer....

Maar goed, ik ben blij dat jij het er geweldig naar je zin hebt, mij zien ze niet meer terug als ik die kaart heb.

Succes allemaal lol! lol! lol! lol!

Wat een grappenmaker ben jij.

Voor jouw informatie; ik woon ook sinds een tijd in het buitenland.
Je hoeft me niets te vertellen over waar het beter is en welke mentaliteit de Nederlanders hebben, zeker niet als het onzin is. Discussiëren met jou lijkt me niet echt mogelijk, dus ik houd het maar hierbij: veel plezier in Californië. DOEIII

Laatst aangepast door Polly op ma 2 mei 2011 - 6:21; in totaal 1 keer bewerkt
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 6:15

Grappig dat dutchman alleen op tijden reageert wanneer t midden in de nacht is in NZ

Gast
Gast

Bericht  Polly ma 2 mei 2011 - 6:17

TNMN schreef:
Marin schreef:
Polly schreef:
TNMN, hoe is het ondertussen met jou? Voel je je helemaal op je plaats daar?

Ik weerkaats de vraag even naar jou Polly! Naar jou ben ik ook benieuwd en heb ik veel te lang niet gesproken!

Sorry, ik zag je vraag zojuist pas. Het gaat wat beter dan in het begin, ik heb een leuke bijbaan gevonden en ook een paar vriendschappen opgebouwd. Nog niet zo veel als ik zou willen, maar ik ben er nu wat rustiger over dan een tijd terug. Ik ga deze zomer ook vrijwilligerswerk doen, zo hoop ik dus wat meer mensen te leren kennen. We zien het allemaal wel, het is niet helemaal mijn land maar de mensen zijn aardig dus dat is een plus Wink Wat lief dat jullie geintresseerd zijn.
Ik heb jou stukje helaas gemist Polly, maar ik geloof dat jij ook het 1 en ander hebt gedaan aan verhuizen naar het buitenland?

Wat een goede tip Vancity, fijn dat er in de loopholes ook nog loopholes zitten :P

Ik moest even zoeken waar dit topic gebleven was!
Fijn om te lezen dat je je beter ingeburgerd voelt dan in het begin. Het is ook normaal dat het een tijdje duurt om echte vriendschappen op te bouwen. Veel plezier deze zomer! Ik hoop dat je er iets aan hebt smile
Met mij gaat het goed hoor, het gaat zijn gangetje hier en ik kijk er naar uit om vanaf augustus naar warmere oorden te vertrekken. Tijd voor een nieuw avontuur!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 6:44

Ik herken dat ook wel, pas na een half jaar kreeg ik steeds echte vrienden. Dat duurt gewoon even.

Ben je tegen die tijd dan ook echt klaar met je studie (was het een master) of kom je nog terug, Polly?

Gast
Gast

Bericht  Polly ma 2 mei 2011 - 7:52

Marin schreef:Ik herken dat ook wel, pas na een half jaar kreeg ik steeds echte vrienden. Dat duurt gewoon even.

Ben je tegen die tijd dan ook echt klaar met je studie (was het een master) of kom je nog terug, Polly?

De master duurt 2 jaar, maar ik hoef volgend jaar alleen voor de verdeding van mijn thesis nog hier te zijn. Na mijn stage ben ik van plan om zoveel mogelijk tijd bij mijn vriend door te brengen, en de rest van de tijd thuis. Goed vooruitzicht. :-)
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 8:11

Ah klinkt goed man!

Ik heb vandaag eens even zitten kijken waar ik nou echt heen wil.

Het liefst zou ik richting de Washington DC area gaan, het is daar mooi, veel werkgelegenheid, goede economie. Wel duur om te wonen, maar als je een stuk buiten de stad gaat, valt het wel te doen.

Vooral dit plaatsje ben ik echt verliefd op, Annapolis, de hoofdstad van de staat Maryland.

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie) - Pagina 6 Annapolis_street

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie) - Pagina 6 Up-OLENJLRUTFLBAVJ5

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie) - Pagina 6 Annapolis_dock_bh65

Heb nog niet beslist hoor, en kan nog alle kanten op, maar dit is wel zo mooi.

En dan ooit in zo'n huis wonen:

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie) - Pagina 6 L23713043-c0m

Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie) - Pagina 6 Lf2142943-w0m

Misschien niet voor direct (want toch wel duur, alhoewel het af hangt van m'n budget), maar zeker voor ooit. Echt zo'n bizar idee dat ik echt een hele concrete stap dichterbij zo'n droom ben! HET ZOU KUNNEN!

Gast
Gast

Bericht  Polly ma 2 mei 2011 - 8:13

Leuk leuk leuk Marin!! Ik ben benieuwd waar je terecht gaat komen! Very Happy
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 8:21

Het is zo heerlijk om daar over na te denken! Ik bedoel, dat doe ik al jaren, en het laatste half jaar echt intensief, ik spendeer uren aan huizen opzoeken, woonplaatsen bekijken etcetera. En nu mag het echt!! Heel bizar gevoel!

Maar moet zeggen dat de Washington DC area wel goed voelt, alleen is het zo duur, dat is weer jammer. Ergens in Kentucky zou beter zijn, maar dat voelt weer niet goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 8:36

Leuk Marin!! Daar ben ik ook wel eens geweest. Ik heb ook een tijdje doorgebracht in de buurt van LaPlata, Maryland. Dat vond ik ook mooi, mooie omgeving, je was heel snel in DC. Mijn oude hostmom woont daar nu dus als je vragen hebt kan ik proberen om ze aan haar te stellen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: