Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)
+47
nina
Tullow
Vancity_girl
mosio
Aziraphale
Zwoesj
Sarah1985
Melis_je
Zininzon
luisa
SuperGrover
Jordana
Lejow
Inge
Alias
studiebol
Champagne
Ilargi
klavertje
Caro
TNMN
_Lacey_
Susan
Carra
Dutchman83
BJA
bolus26
Blond
Polly
SnowWhite
Sterre
Highway
Jente10
Phileine
Chocolate Cookie
NoorA
Verde
Zora
SoezieQ
Suus
TukTuk
Jeanette
Lady4
mzcharlotte
Mermaid
Sjaantje
Fearie
51 plaatsers
Pagina 5 van 7
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Ik heb de Green Card Lottery gewonnen (Amerika emigratie)
Dutchman83 schreef:Marin schreef:Dutchman, ben je wel eens in California geweest? Waar in die regio zou je heen willen, want dat is nog een gigantisch gebied. Ik heb zelf ook een beetje moeite met de conservatieve republikeinen en dat vond ik heerlijk in California, ik woonde daar echt in een hippie stadje met een hele open sfeer. Maar het hangt er voor mij echt vanaf hoeveel geld ik kan binnenhalen, en ik vind het zelf zonde om binnen twee maanden blut te zijn. Onderschat niet hoe duur het leven daar is, en er is ook veel werkeloosheid. Maar goed, zoiets blijft je eigen beslissing en iedereen heeft z'n eigen prioriteiten. ik kan je t.z.t. wel helpen aan de weblog en contact met een jonge jongen van het Amerika forum die de DV 2011 had gewonnen en in Cali is begonnen.
Momenteel woon en werk ik dus al in Nieuw Zeeland. Ik was hier op een working Holiday visum naartoe gekomen. Ik weet dat ze dus zo'n 3000 Dollar geloof ik. Naja goed, die voorwaarden kun je googlen op holiday visa New Zealand...in ieder geval zullen ze in de US denk ik ook ergens iets van 5-10 K willen zien in Dollars....
Zit te denken, misschien wel leuk om naar New York te vliegen. Een gare bak te kopen en dan de Route 66 te doen, zie ik meteen even wat meer van de States :-)
Cali...here I come!!!
Klinkt leuk! Auto kan je pas kopen zodra je een Social Security Number hebt, dus zal je eerst iets van twee weken op moeten wachten als je daar eenmaal bent. Of je zou een auto moeten huren, op je Nederlandse credit card nog. Ik zou je ook heel goed in lezen in de credit history, mocht je dat nog niet gedaan hebben, want je kunt in het begin echt helemaal niets. Je mag geen credit card, je mag geen huis kopen, je kunt de eerste twee a drie jaar eigenlijk amper een bestaan opbouwen. Het is echt wel heel hard. Maar met een beetje passen en meten kom je er wel. Het Amerika forum waar ik je over heb gepm't kan je daar meer over vertellen.
Gast- Gast
Is dat echt zo>? Dus je mag geen creditcard? Hoe ga je je dan redden daar?Marin schreef:Dutchman83 schreef:Marin schreef:Dutchman, ben je wel eens in California geweest? Waar in die regio zou je heen willen, want dat is nog een gigantisch gebied. Ik heb zelf ook een beetje moeite met de conservatieve republikeinen en dat vond ik heerlijk in California, ik woonde daar echt in een hippie stadje met een hele open sfeer. Maar het hangt er voor mij echt vanaf hoeveel geld ik kan binnenhalen, en ik vind het zelf zonde om binnen twee maanden blut te zijn. Onderschat niet hoe duur het leven daar is, en er is ook veel werkeloosheid. Maar goed, zoiets blijft je eigen beslissing en iedereen heeft z'n eigen prioriteiten. ik kan je t.z.t. wel helpen aan de weblog en contact met een jonge jongen van het Amerika forum die de DV 2011 had gewonnen en in Cali is begonnen.
Momenteel woon en werk ik dus al in Nieuw Zeeland. Ik was hier op een working Holiday visum naartoe gekomen. Ik weet dat ze dus zo'n 3000 Dollar geloof ik. Naja goed, die voorwaarden kun je googlen op holiday visa New Zealand...in ieder geval zullen ze in de US denk ik ook ergens iets van 5-10 K willen zien in Dollars....
Zit te denken, misschien wel leuk om naar New York te vliegen. Een gare bak te kopen en dan de Route 66 te doen, zie ik meteen even wat meer van de States :-)
Cali...here I come!!!
Klinkt leuk! Auto kan je pas kopen zodra je een Social Security Number hebt, dus zal je eerst iets van twee weken op moeten wachten als je daar eenmaal bent. Of je zou een auto moeten huren, op je Nederlandse credit card nog. Ik zou je ook heel goed in lezen in de credit history, mocht je dat nog niet gedaan hebben, want je kunt in het begin echt helemaal niets. Je mag geen credit card, je mag geen huis kopen, je kunt de eerste twee a drie jaar eigenlijk amper een bestaan opbouwen. Het is echt wel heel hard. Maar met een beetje passen en meten kom je er wel. Het Amerika forum waar ik je over heb gepm't kan je daar meer over vertellen.
Gast- Gast
Noa schreef:
Is dat echt zo>? Dus je mag geen creditcard? Hoe ga je je dan redden daar?
De eerste tijd niet. Ik weet de exacte feiten er niet van en moet me er nog nader over in lezen, maar wat ik weet is dat ze met credit history werken. Hiermee kan je dus aantonen dat jij een verstandige burger bent die geen grote uitgaven doet zomaar (wat nogal vaak gebeurd in Amerika), en wanneer je dan aankopen doet, kan je geschiedenis opbouwen en laten zien dat je dit netjes afbetaald. Maar het is dus een grote catch, want je mag in het begin geen credit card, dus kan je ook niets opbouwen, maar kan je dus ook niet laten zien dat je een geschikte kandidaat bent voor een credit card/grote aankopen. Met als gevolg dat zich dit dus super langzaam opbouwt, soms gaat er jaren over heen voordat je een beetje een aardige credit history hebt.
Auto's e.d. moet je dus in cash kopen bijvoorbeeld in het begin, want dan heb je geen problemen er mee, maar daarmee verschijnt zo'n grote aankoop niet op je credit history. Het is een heel complex stukje van het emigratie proces, wat echt wel jaren kan duren en mensen enorm kan belemmeren bij het kopen van een huis bijvoorbeeld.
Maar er zijn wel kleine loopholes enzo. Moet me er nog verder over in lezen, en weet het echte fijne er niet vanaf, maar het iig zeker niet zo makkelijk als mensen denken Komt echt enorm veel bij kijken.
Gast- Gast
Sjonge, wat een gedoe zeg, ze maken het je zeker niet makkelijk daar!
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Hahaha nee inderdaad. Had toevallig afgelopen week nog een topic gezien op m'n Amerika forum over of het nog wel realistisch en haalbaar is om naar de USA te emigreren. Ik heb 'm nog niet gelezen en weet niet of ik dat nu moet doen Haha het is wel goed om de kwade kanten te weten, maar wil ook niet al te veel ontmoedigd worden. Er zijn toch 50.000 mensen die het WEL doen per jaar
Maar ach, nuchter en rationaliserend is altijd goed, dat hoeft niet perse negatief te zijn.
Maar ach, nuchter en rationaliserend is altijd goed, dat hoeft niet perse negatief te zijn.
Gast- Gast
Marin schreef:Hahaha nee inderdaad. Had toevallig afgelopen week nog een topic gezien op m'n Amerika forum over of het nog wel realistisch en haalbaar is om naar de USA te emigreren. Ik heb 'm nog niet gelezen en weet niet of ik dat nu moet doen Haha het is wel goed om de kwade kanten te weten, maar wil ook niet al te veel ontmoedigd worden. Er zijn toch 50.000 mensen die het WEL doen per jaar
Maar dat zullen voor een groot deel ook mensen zijn die afkomstig zijn uit een land waar ze helemaal geen bestaan op kunnen bouwen, neem ik aan. Ik denk dat veel Europeanen er ook voor zullen passen om naar de VS te vertrekken, dat moet je echt doen omdat het je droom is, want beter zul je het er hoogstwaarschijnlijk niet hebben. Je moet je niet laten ontmoedigen, je bent gewoon op de hoogte van de moeilijkheden die zich voor kunnen doen, en dat is alleen maar goed.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Wauw Marin, wat onzettend gaaf voor je! Nu kun je je droom eindelijk waar gaan maken
Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat nu, dus ik blijf dit topic volgen!
Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat nu, dus ik blijf dit topic volgen!
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar naar waarschijnlijkheid hebben zij ook minder startkapitaal dan, en het lukt hen ook.
Gast- Gast
SUPERgaaf Marin! Wow, you lucky chick! Gáán met die banaan!
Gast- Gast
Tsja er is al zooooveel tegen je gezegd en ik ken je niet goed.
Maar toch wil ik tegen je zeggen dat ik het onwijs leuk voor je vindt!
Ik hoop dat alles gaat zoals jij het in gedachten hebt.
En ik vind het onwijs stoer dat je deze beslissing durft te nemen in je eentje!!
Heel veel succes maar ook heel veel plezier met dit alles!
Maar toch wil ik tegen je zeggen dat ik het onwijs leuk voor je vindt!
Ik hoop dat alles gaat zoals jij het in gedachten hebt.
En ik vind het onwijs stoer dat je deze beslissing durft te nemen in je eentje!!
Heel veel succes maar ook heel veel plezier met dit alles!
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Super gaaf Marin! Als ik het allemaal zo lees en wat anderen ook al zeggen, volgens mij heb je je keuze al gemaakt Hopelijk krijg je ook alles daadwerkelijk rond!
Waarom moet je eigenlijk een medische keuring ondergaan bij een onafhankelijk arts? Kan jouw situatie van de afgelopen maanden daar ook nog invloed op hebben? (langdurig ziektewet e.d.?)
Waarom moet je eigenlijk een medische keuring ondergaan bij een onafhankelijk arts? Kan jouw situatie van de afgelopen maanden daar ook nog invloed op hebben? (langdurig ziektewet e.d.?)
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
Xanna schreef:
Waarschijnlijk niet. Het is een standaard onderzoek waarbij ze meer kijken naar Aids, hepatitis en TBC enzo. Dergelijke testen heb ik al eens ondergaan toen ik daar 8 jaar geleden heen ging. Ook zijn er wat rontgenfoto's. Valt volgens mij wel mee, maar er zijn maar een paar artsen in NL die dit Amerikaanse onderzoek af mogen nemen. Maar ik zal nog even precies achterhalen hoe het met mijn eigen medische dossier en zaken zit, maar denk niet dat het veel uit zal maken.
Gast- Gast
Wow wat een gedoe joh, met dat hele credit-gebeuren, ik word al moe als ik het lees Haha, wat iemand al zei, ze maken het je niet gemakkelijk! Maar op die manier krijgen ze wel alleen de mensen die het ECHT heeeeeeeeel graag willen (zoals jij ).
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wil toch ook nog even zeggen dat, ondanks dat ik je niet ken, ik het onwijs bijzonder en gaaf voor je vindt dat je je lang gekoesterde droom kunt gaan verwezelijken! Het is je ontzettend gegund en ik hoop dat je een mooi leven op kunt gaan bouwen daar. Heel veel succes/sterkte en plezier met alle voorbereidingen!
Ambivalence- Fluisteraar
- Aantal berichten : 207
Punten : 255
Over die credit card:
Ik weet natuurlijk niet hoe het in de US zit, maar hier in Canada hebben ze speciale creditcards voor new immigrants. Misschien iets om naar te kijken. HSBC schijnt een goede bank te zijn voor emigranten, misschien heb je daar wat aan. Ook is het hier mogelijk om een CC te krijgen van de bank als je een bepaald bedrag op je rekening hebt staan standaard. Je hebt dan wel een kleine limit, maar bouwt igg wat op. Nou ja, je komt hier waarschijnlijk zelf ook wel achter als je je erin verdiept maar ik dacht ik meld het ff
Ik weet natuurlijk niet hoe het in de US zit, maar hier in Canada hebben ze speciale creditcards voor new immigrants. Misschien iets om naar te kijken. HSBC schijnt een goede bank te zijn voor emigranten, misschien heb je daar wat aan. Ook is het hier mogelijk om een CC te krijgen van de bank als je een bepaald bedrag op je rekening hebt staan standaard. Je hebt dan wel een kleine limit, maar bouwt igg wat op. Nou ja, je komt hier waarschijnlijk zelf ook wel achter als je je erin verdiept maar ik dacht ik meld het ff
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Oh wat fijn, dank je Vancity girl! genoeg tijd om het nog uit te zoeken, maar dergelijke tips zijn zeer welkom!
Gast- Gast
Marin schreef:Polly schreef:
TNMN, hoe is het ondertussen met jou? Voel je je helemaal op je plaats daar?
Ik weerkaats de vraag even naar jou Polly! Naar jou ben ik ook benieuwd en heb ik veel te lang niet gesproken!
Sorry, ik zag je vraag zojuist pas. Het gaat wat beter dan in het begin, ik heb een leuke bijbaan gevonden en ook een paar vriendschappen opgebouwd. Nog niet zo veel als ik zou willen, maar ik ben er nu wat rustiger over dan een tijd terug. Ik ga deze zomer ook vrijwilligerswerk doen, zo hoop ik dus wat meer mensen te leren kennen. We zien het allemaal wel, het is niet helemaal mijn land maar de mensen zijn aardig dus dat is een plus Wat lief dat jullie geintresseerd zijn.
Ik heb jou stukje helaas gemist Polly, maar ik geloof dat jij ook het 1 en ander hebt gedaan aan verhuizen naar het buitenland?
Wat een goede tip Vancity, fijn dat er in de loopholes ook nog loopholes zitten
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Polly schreef: Ik denk dat veel Europeanen er ook voor zullen passen om naar de VS te vertrekken, dat moet je echt doen omdat het je droom is, want beter zul je het er hoogstwaarschijnlijk niet hebben.
Wat een onzin....je gaat het juist beter hebben...meer zon, bigger, better, faster, stronger....Nederlanders zijn zo vol van zichzelf en hun eigen land...dat staat me misschien nog wel het meeste tegen. Nederlanders denken altijd dat ze in het beste land ter wereld wonen...nou laat ik je vertellen, Nederland heeft dan misschien een weldraaiende economie maar verders is het 3x ruk...een grote graaibaai....we betalen ons scheel aan de grap die Europa heet, hoe harder je werkt des te harder gaat de belastingdienst achter je aan, files, flitskasten, graaiende kutoverheid die alles beter weet...Een grote geindividualiseerde bende met het grootste gedeelte van het jaar regen en schijtweer....
Maar goed, ik ben blij dat jij het er geweldig naar je zin hebt, mij zien ze niet meer terug als ik die kaart heb.
Succes allemaal
Dutchman83- Zwijger
- Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registratiedatum : 30-04-11
Volgens mij ben jij in de war, in Nederland heerst over het algemeen helemaal niet zo'n mentaliteit. Wat een nare manier om over een land te praten zeg, bah.
Gast- Gast
@Dutchman, nou ja... Euhm opgeruimd staat netjes dan maar!
@Marin, gefeliciteerd! Zo'n kans moet je pakken! Gaat het niet linksom dan wel rechtsom. Gewoon proberen!
Mijn oom heeft nog wel een baan voor je als je zin hebt in Colorado te wonen, maar ik denk niet dat je het heel leuk vind om in een slagerij/slachterij te werken
@Marin, gefeliciteerd! Zo'n kans moet je pakken! Gaat het niet linksom dan wel rechtsom. Gewoon proberen!
Mijn oom heeft nog wel een baan voor je als je zin hebt in Colorado te wonen, maar ik denk niet dat je het heel leuk vind om in een slagerij/slachterij te werken
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Dutchman83 schreef:Nederlanders zijn zo vol van zichzelf en hun eigen land...dat staat me misschien nog wel het meeste tegen.
Gelukkig geldt dat helemaal niet voor Amerikanen...
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik herken dat ook echt helemaal niet in Nederlanders, die mopperen meestal over hun land. Misschien bevinden dutchman en ik ons in geheel andere kringen, dat kan natuurlijk.
Gast- Gast
Fauve schreef:Ik herken dat ook echt helemaal niet in Nederlanders, die mopperen meestal over hun land. Misschien bevinden dutchman en ik ons in geheel andere kringen, dat kan natuurlijk.
Inderdaad, Nederlanders zijn meestal juist vrij negatief.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nou Dutchman, veel plezier dan maar. Lever je ook meteen je Nederlandse paspoort in als je ooit Amerikaans staatsburger wordt? Want met zo'n kutland wil je natuurlijk niets meer te maken hebben, toch?
Marin, volg met heel veel interesse hoe het allemaal verloopt, ik vind het echt heel gaaf voor je!
Marin, volg met heel veel interesse hoe het allemaal verloopt, ik vind het echt heel gaaf voor je!
Gast- Gast
@Dutchman: volgens mij heb jij een droombeeld van de USA, een droombeeld wat dus helemaal niet bestaat Nederland is echt zo slecht nog niet, maar dat zal je denk ik snel genoeg uitvinden.
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Green Choice
» Credit card
» Welke credit card?
» Michael Clarke Duncan (Green Mile) overleden
» Green Mile-acteur (51) trouwt 16-jarig meisje
» Credit card