Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn vader wil niet meer.....

+40
Silva
NerdChic
Vlinder83
Bolleke
Mermaid
Lejow
Zwoesj
Sweety
ijsjemeisje
Minx
sanne-84
bolus26
Toet
TGR
miss piggy
Poisongirl
Flinder
Xanna
xxDila
Ugly Betty
Tinkie
tess05
Lotus
Angela_1986
Alias
Sterre
Sjaantje
Dribbel
Susan
Arwyn
Zwerver
Merai
Oasis
Caro
Kabouter
Sugarfall
Petteflet
Caresses
VeryCherry
smooch
44 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Sterre di 7 dec 2010 - 10:27

Leafie, wat ontzettend heftig... Het moet heel frustrerend en verdrietig zijn om alleen maar aan de zijlijn te kunnen staan. Blijf ook om jezelf denken, en cijfer jouw gevoel en gedachten hierover niet weg. Dikke knuffel!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Alias di 7 dec 2010 - 12:02

Sjaantje schreef:Oh wat lijkt dit me verschrikkelijk moeilijk om mee om te gaan... Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik wil je een dikke knuffel geven hug

ik ook hug

laat hem merken dat er wel iets is om voor te leven, jij. heel veel sterkte en pas goed op je zelf.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Angela_1986 di 7 dec 2010 - 12:07

Ik weet helaas hoe 't is om te moeten leven met 't idee dat een dierbare van je uit 't leven wil stappen en dat is niet gemakkelijk! Heel veel sterkte toegewenst!!!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 12:26

Dankjewel voor jullie reacties, heel lief en het doet me veel. Ik zeg al een tijdje heel vaak tegen hem dat ik van hem hou, dat sms ik hem ook en ik zeg ook altijd dat hij ons nog heeft, zijn dochters. Toch krijg ik deze hele week al smsjes van hem waarin het heel erg lijkt alsof hij nog een paar dingen gezegd wil hebben, zeg maar. Heel complimenteus en lief. Ik slaap ook sinds een tijdje weer bij hem en ik probeer hem op te beuren. Volgens mijn moeder is Kerst altijd heel heftig geweest voor hem qua gevoel, dus ik probeer toch een beetje te relativeren en te hopen dat hij gewoon een nieuwe start wil maken na mijn moeder. Hij gaat deze maand ook naar een eigen appartement verhuizen bijvoorbeeld. Maar hij schrijft mijn moeder wel hele afscheidsmailtjes, en dat vind ik doodeng...En over dat nieuwe appartement laat hij niets los...is er wel een nieuw appartement vraag ik me dan af, of heeft hij dan iets anders gepland?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Lotus di 7 dec 2010 - 21:34

Jeetje, wat ontzettend moeilijk en angstig moet dit voor je zijn. Ik kan me voorstellen dat het heel lastig is, maar vergeet niet om ook aan jezelf te denken. Om goed voor jezelf te zorgen en je niet verantwoordelijk te voelen voor wat je vader doet.
Ik kan me je angst wel voorstellen. Mijn vader riep ook heel vaak dat hij een eind aan zijn leven zou maken en daar werd ik ook erg bang van. Alleen bleef het bij mijn vader bij dat roepen en heeft hij nooit verdere stappen gezet. Dat maakt het toch wel weer heel anders, denk ik.
Heel veel sterkte meid! Als ik iets voor je kan doen, moet je het maar laten weten.


Nu ik jouw zorgen lees, kan ik me ook weer meer verplaatsen in de angsten die ik mijn moeder aandoe...
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  tess05 di 7 dec 2010 - 21:59

Dat is zeker moeilijk. En net wat iemand anders al zegt egoistisch ben je zeker niet, het is jou vader en die wil je bij je houden en je wilt dat hij gelukkig is. Ik weet verder ook niet wat ik moet zeggen wil je alleen heel veel sterkte wensen.
tess05
tess05
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 78
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Tinkie di 7 dec 2010 - 21:59

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, behalve dan dat ik je niet egoïstisch vind omdat je je vader niet kwijt wilt. Dat lijkt me alleen maar logisch!
Dikke knuffel en heel veel sterkte!

@Donderwolkje: Zo te lezen kun jij ook wel een knuffel gebruiken hug
Tinkie
Tinkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 113
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Lotus di 7 dec 2010 - 22:37

Dankjewel Tinkie.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Ugly Betty di 7 dec 2010 - 23:43

Wat erg zeg! Veel sterkte ermee!
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  xxDila di 7 dec 2010 - 23:57

Wat ontzettend naar _Leaf_!..
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen!
hug
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Xanna wo 8 dec 2010 - 0:09

Ik wil je even heel veel sterkte wensen Leaf!

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn moeder..Dus kan mij goed indenken hoe jij je nu moet voelen, vreselijk! Iedere situatie is natuurlijk anders, maar kan mij voorstellen dat je je compleet machteloos voelt.

Mijn moeder is op de dag waarop ze iets van plan was (wij zagen het ook op soortgelijke wijze aankomen) door mijn zus en vader (onder dwang) naar de huisarts meegenomen, wat heeft geresulteerd in een opname (gesloten) bij de GGD. Het was een super zware tijd, maar uiteindelijk is ze begonnen met AD, wat haar door de diepe dalen heeft getrokken. Nu bijna 4 jaar later heb ik haar nog steeds niet helemaal terug, maar het gemis van iemand echt missen is vele malen groter.

Ik weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil, maar besef dat je, mocht je dat willen, hulp kunt zoeken bij diverse instanties..Heel veel sterkte!

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 0:43

Leaf, wat moet dit ontzettend moeilijk zijn voor jou. Ik vind je niet egoïstisch, helemaal niet, denk dat alsjeblieft ook niet!

Kun je niet aan je vader vragen of hij voor jou en je zusje nog wil proberen om Antidepressiva te nemen? Ik weet dat jullie dit soort gesprekken al gevoerd hebben, maar probeer hem duidelijk te maken dat jij probeert je in hem te verplaatsen, maar dat het moeilijk is als hij deze poging niet wil wagen. Zeg dat je er heel erg voor hem bent en het heel erg in hem zou waarderen als hij dat zou doen. Heel goed van je ook dat je de laatste tijd zo vaak tegen hem zegt dat je van hem houdt en dergelijke. Het lijkt me moeilijk om vervolgens van die veelzeggende sms'jes terug te krijgen.

Heel veel sterkte hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Flinder wo 8 dec 2010 - 0:49

Leaf, wat moet dit moeilijk en heftig zijn zeg! Lijkt me heel lastig dat je er geen controle over hebt. Denk ook om jezelf en heel veel sterkte!!
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 6:08

Meis, ik weet niet zo heel goed wat ik moet zeggen. Maar wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen!
hug voor jou!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Poisongirl wo 8 dec 2010 - 9:23

Ik weet ook niet wat te zeggen Leaf... Heel veel sterkte hiermee hug
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 0:18

Leaf, is er geen mogelijkheid om hem op te laten nemen zoals bij de moeder van Xanna?

Ik wil je heel veel sterkte wensen, wat ontzettend moeilijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 1:29

Heel veel sterkte Leaf...!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 6:18

Liva schreef:Leaf, is er geen mogelijkheid om hem op te laten nemen zoals bij de moeder van Xanna?

Ik wil je heel veel sterkte wensen, wat ontzettend moeilijk..

Ik zie dat niet gebeuren eerlijk gezegd. Mijn vader is een boom van een kerel, 2 meter lang, een dikke kop groter dan ik. Hoe wil ik hem in godsnaam naar de dokter krijgen onder dwang? Hij wil geen antidepressiva, ik zal er nog eens met hem over praten, maar dat gaat heel lastig. Hij loopt weg, wordt woest en dan heb ik op een gegeven moment ook geen zin meer, eerlijk gezegd....Dat klinkt hard, maar ik weet dat ik nu al doe wat ik kan. Mijn vader laat zich niet dwingen...En ik weet hoe het voelt om die gedachten te hebben en om te denken dat dat de oplossing is, hij kan voor niemand anders blijven leven dan voor zichzelf...Hij moet het zelf doen. Wij kunnen slechts een motivatie zijn voor hem om te blijven leven.

Ik hoop met heel mijn hart dat hij het niet doet, dat het een dip van hem is, maar als hij het wel doet kan en zal ik hem geen verwijten maken. Dan hoop ik dat hij de rust vindt die hij al zo lang zoekt....Ook al zal het mijn hart breken. Houden van is soms loslaten....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  miss piggy do 9 dec 2010 - 6:44

jeetje leaf, ik heb er geen woorden voor, maar wil je toch heel veel sterkte wensen
in deze moeilijke tijd, dikke knuffel...
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 6:45

Leaf wat ontzettend naar om te lezen Sad. Mijn vader heeft ook weleens dergelijke uitspraken gedaan omdat hij het gewoon niet meer trok en hij zit soms ook tegen depresief aan heb ik het idee. Ik begrijp het wel na alles wat er gebeurd is in onze familie. Het is gewoon te veel en zo dichtbij en dan ook zijn eigen gezondheid nog. Nee, ik snap dat het leven niet makkelijk is maar het breekt ook mijn hart als ik dit soort dingen hoor want ik ben ook een vaderskindje en ik kan me gewoon geen leven zonder hem voorstellen. Sterkte hug .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  TGR za 18 dec 2010 - 7:08

Hoe is het nu? Mijn vader heeft door de jaren heen ook vanalles geroepen, maar dat was altijd uit onmacht (geen andere manier weten om zich te uiten).

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Zwerver za 18 dec 2010 - 7:09

Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat inderdaad.
Zag wel je WWW op Hyves
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 8:17

Jeetje lieve Leaf, wat ontzettend moeilijk moet dit voor je zijn! Voel jezelf echt niet egoïstisch of iets dergelijks, dat ben je zeker niet! Je bent echt zo lief voor je vader en ik hoop dat je hem toch aan zijn verstand kunt peuteren dat hij nodig met iemand moet gaan praten. Dit bezorgt ook jou veel verdriet en dat moet toch zijn bedoeling niet zijn. Ik weet wel dat je daar helemaal geen erg in hebt als je zo depressief bent, maar ik hoop dat jij wél tot hem weet door te dringen. Heel veel sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 8:43

Jeetje zeg wat heftig. Weet ook niet goed wat te zeggen.
Heel veel sterkte en hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 12:41

Wie ben jij dan, Wc eend? Ben nieuwsgierig haha.

Tja, hoe het gaat...Ik heb het er heel erg moeilijk mee. Mijn vader is ontzettend labiel en veranderd letterlijk iedere 5 minuten van mening. Ik ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat wat er ook gebeurd, ik ben de papa zoals ik hem kende al kwijt...Soms is houden van ook loslaten...Zeker ook omdat ik door moet, ik heb ook een leven om te leven. Het breekt mijn hart, maar als hij hiermee zijn rust vindt, dan zullen wij die ook vinden, en dan kan ik er vrede mee hebben. Ik weet hoe het voelt om zo verschrikkelijk depressief te zijn. Maar mijn vader is ontzettend beschadigd door zijn verleden, destijds zocht je daar geen hulp voor, dus dat heeft kunnen woekeren en sluimeren en maakt hem langzaamaan kapot. En ons dus ook....

Ik hoop met heel mijn hart dat hij zijn geluk weer vind, wellicht in zijn vriendin, zodat ik mijn papa nog bij me kan houden. Maar hij moet zichzelf gelukkig maken, dat kunnen wij niet doen. Ik heb er vrede mee, als ik over 2 weken mijn papa moet cremeren. Alles is gezegd, alles is gedaan. Ik huil me suf en het breekt me, maar ik meen dit heel serieus. Als hij zijn rust maar vind, dat is alles wat ik wens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vader wil niet meer..... - Pagina 2 Empty Re: Mijn vader wil niet meer.....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum