Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

4 plaatsers

Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  BJA do 3 maa 2011 - 8:04

Een paar weken geleden ben ik overspannen naar huis gegaan.
De werkdruk is veel te hoog en gelukkig worden daarvoor nu stappen ondernomen.
Ik ben mijn werkuren en werklast weer aan het opbouwen, maar merk dat ik, sinds mij dit is overkomen, niet meer zo gelukkig ben met mijn werk als ervoor.
Ik erger me aan mijn collega's en aan het feit dat er veel vergeten wordt, emails kwijtraken en het feit dat ik erg secuur werk, wat anderen niet of minder doen.
Ik werk in een team en door de hoge werkdruk en veel mail die we krijgen heb ik het gevoel dat het werk me niet meer eigen is en dat ik maar mail aan het wegstampen ben. Ik voel niet echt dat ik een band aan het opbouwen ben met de klanten omdat het er zoveel zijn!

Ook wil ik heel graag een HBO opleiding doen. Ik ben alleen zo bang dat als ik minder ga werken, de hoeveelheid werk niet afneemt en ik mezelf in de vingers snijd.

Zijn er meiden die ook twijfels hebben/hadden over hun werk? En wat hebben jullie toen voor stappen ondernomen hiervoor?

Hoor het graag!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 8:15

Is het een idee om een parttime baan te zoeken en daarbij deeltijd te studeren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  BJA do 3 maa 2011 - 8:15

Nog even ter aanvulling: ik woon alleen en ik heb een koophuis.
Ik kan dus niet zonder goed na te denken beslissen om iets anders te gaan doen of veel minder te gaan werken.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  BJA do 3 maa 2011 - 8:16

Giacomo schreef:Is het een idee om een parttime baan te zoeken en daarbij deeltijd te studeren?
Helaas red ik dat niet. Ik heb een koophuis en betaal alle vaste lasten in mijn eentje. Ik denk dat ik met 4 dagen werken rond kan komen.
Het liefst wil ik 4x9 werken, maar dat mag niet volgens mijn leidinggevende.

Deeltijd studeren wordt het sowieso voor mij.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 9:07

BJA schreef:
Giacomo schreef:Is het een idee om een parttime baan te zoeken en daarbij deeltijd te studeren?
Helaas red ik dat niet. Ik heb een koophuis en betaal alle vaste lasten in mijn eentje. Ik denk dat ik met 4 dagen werken rond kan komen.
Het liefst wil ik 4x9 werken, maar dat mag niet volgens mijn leidinggevende.

Deeltijd studeren wordt het sowieso voor mij.

Een studie in de avonduren dus? Is een thuisstudie dan niks voor jou? In welke branche werk je nu en waar zou je willen werken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  BJA do 3 maa 2011 - 19:33

Een thuisstudie, daar heb ik over nagedacht. Voor mij is het beter om wekelijks naar school te gaan.
Ik heb een commerciële binnenslands functie en zat te twijfelen of ik MER of commerciële economie zou gaan studeren. Diep in mijn haart vind ik deze studies eigenlijk niet bij mij passen en ben nu aan het oriënteren op de studie toegepaste psychologie.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 2:22

Ik zie nu pas je reactie. Waar woon je? Volgens mij kan je TP in deeltijd volgen in Deventer en Enschede.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  Roze Roos di 8 maa 2011 - 2:39

Dat kan inderdaad! Waar woon jij dan Giacomo? Ff nieuwsgierig
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  BJA di 8 maa 2011 - 5:02

Leuk dat jullie nog even reageerden!
Ik heb me de afgelopen dagen erg verdiept in TP. Deze studie heb ik nogmaals vergeleken met de MER en ben tot de conclusie gekomen dat het toch de MER wordt. Nog even met de school gebeld voor advies en ik heb mij ingeschreven!!
Ik vind het ontzettend spannend en heel erg leuk!
Ik moet wel een toelatingstoets doen voor 1 vak, maar die hoop ik zeker te halen. Very Happy
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 5:57

Wow, goed van je! Succes!

RR, je hebt een pm!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  BJA di 8 maa 2011 - 6:24

Dank je! Very Happy
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  Parisienne di 8 maa 2011 - 22:42

Wat leuk BJA! Wordt het een thuisstudie of deeltijd ('s avonds of 1 dag in de week naar school)?

Ik doe zelf Comm. Economie (wel voltijd) maar ik denk dat het qua theorie e.d. heel goed te doen is als thuisstudie of in deeltijd. Nu nog even die ene toets halen! Waar gaat 't over? Al een idee? In ieder geval veel succes!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  BJA wo 9 maa 2011 - 6:54

Dank je! Very Happy Ik vind het erg spannend. Ben echt al ruim 10 jaar niet meer naar school geweest.
Het wordt een deeltijd studie aan een hogeschool. Ik ga denk ik ervoor kiezen om op zaterdag naar school te gaan.
's Avonds kan ook trouwens. Dat zijn dan 2 avonden.

Ik weet inderdaad al waar de toets over gaat. Het is economisch rekenen.
Beetje bedrijfseconomie denk ik, zoals winst, rente etc.
Ik kan voor de toets zelfs nog een cursus volgen ter voorbereiding, dus dit moet echt gaan lukken. (wiskunde basis is behoorlijk gezakt)

Hoe bevalt jouw studie? Ik zat eerst ook te denken aan CE, maar uiteindelijk niet gedaan.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  Fred wo 9 maa 2011 - 7:16

MER, is een beetje van alles... Ik heb op de HEAO in een andere richting dan MER gezeten en zag die studenten altijd als grote twijfelaars die niet weten wat ze willen en dus dan maar een beetje van alles kiezen. Mij lijken de andere HEAO-studies die wat specifieker zijn beter. (oa CE, BE en AC)... Maar goed iedereen zo zijn/haar keuze.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  BJA wo 9 maa 2011 - 7:38

Fred, jouw reactie hoor ik vaker.
CE vind ik gewoon teveel marketing, trekt mij niet. Ik heb hier wel erg lang over getwijfeld en uiteindelijk besloten deze studie niet te doen.
Rechten, graag! Ik heb alleen geen relevante functie dus dat valt af.
BE, is ook niet mijn ding, dus tja, MER it is! Very Happy Ik heb een goede baan en ik denk dat mijn ervaring samen met dit diploma wel wat oplevert.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  Fred wo 9 maa 2011 - 7:45

Dat je al veel ervaring hebt is wel belangrijk denk ik op de arbeidsmarkt dan iemand die net van school komt en alleen een MER-diploma heeft. Ik heb AC (accountancy) gestudeerd en de banen lagen daarbij voor het oprapen (nu zelfs is er nog voldoende werk in te vinden).
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  BJA wo 9 maa 2011 - 8:05

Klopt! Ben ik met je eens.
Er is inderdaad nog voldoende werk in jouw branche, zie er weleens wat van voorbijkomen.
Dat is wel erg prettig om te weten, mocht je eens naar een andere werkgever willen.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk Empty Re: Ik ben niet meer gelukkig op mijn werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum