Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

+7
Fiwen
Printje
holaagirl
_Mashimaro_
Rouge
sabje
Annemie
11 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  Annemie zo 20 nov 2011 - 7:42

Mijn zoontje wil sinds 2 weken helemaal niet meer in bad, zodra hij het badje ziet, begint hij al te schreeuwen en te huilen en als ik even zijn haren wil wassen dan krijst hij heel erg. Hij vond het altijd helemaal geweldig in bad, hij had al grote schik als mijn vriend het badje vol liet lopen en nu is het ineens van de 1 op de andere dag omgeslagen. Heeft iemand hier ervaring mee?? Zoja, ging het weer over? Zal het gewoon een fase zijn??
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  sabje zo 20 nov 2011 - 7:50

Lees even mee naar de tips. Hier precies hetzelfde sinds een paar dagen. Bij oma in de wasbak (in de keuken) ging het nog wel, maar hier thuis alleen maar huilen en schreeuwen.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 7:52

wat toevallig, onze dochter (15 mnd) wil ineens ook niet meer in bad. Douchen was altijd al een drama, maar in bad wil ze ook niet meer. Gisteren heb ik haar naast het badje gewassen, maar dat was ook geen succes (lees: hele badkamer incl. mama zeik-zeiknat). Dat doen we dus ook niet meer. Hier helpt het een beetje om haar met zo'n flacon te laten spelen waar schuim uit komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  Rouge zo 20 nov 2011 - 7:53

Gaat hij in een groot bad of klein badje? Als hij in een groot bad gaat misschien proberen een babybad in bad te zetten en deze in het bad te doen.

Of eerst een pop in bad doen of iets leuks kopen voor in bad. (Wij hebben oa lege flessen etc om mee te spelen)

Met haren wassen lukte het hier beter met een washand of een spons (of samen met papa in bad en hem tegelijktijd papa's haar laten wassen). Maar blijft nog geen ideale bezigheid.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  _Mashimaro_ zo 20 nov 2011 - 7:54

Is het badwater een keer te warm geweest?

_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  Annemie zo 20 nov 2011 - 7:59

Nee, het is gewoon een babybadje. Ja daar zat ik ook al aan te denken, dat het water misschien te warm is geweest, maar ik heb nu de thermostaat wat kouder gezet en hij vind het nog steeds helemaal niks.. Speeltjes hebben we ook in bad... misschien ligt het toch aan de leeftijd, aangezien ik hier dus lees dat meer kindjes van zijn leeftijd dat hebben, lastig dat hij nog niet kan praten.. laughcry
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  _Mashimaro_ zo 20 nov 2011 - 8:06

Mijn nichtje heeft dus wel een keer in te warm gezeten en vond het bad dus ook een hele tijd niks. Ook al was het water nu wel op een goede temperatuur. Alleen het bad al zien was al gillen. Is gelukkig na een tijdje over gegaan e nu gaat ze weer graag in bad.
Leeftijd kan het natuurlijk ook zijn. In beide gevallen niet teveel aandacht aan geven en af en toe weer eens proberen, denk ik.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  holaagirl zo 20 nov 2011 - 8:10

Hier heeft hij ook gehad dat hij ineens niet meer wilde.
Ben toen lekker meegegaan in bad (doe ik vaker)...eerst in mijn armen. Toen dat oke was weer terug in zijn bad zitje. En toen uit bad gegaan en hem laten zitten etc. Stapsgewijs afgebouwd en nu is het geen probleem meer!
Maarja, dan moet je wel een groot bad hebben, haha!!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  Printje zo 20 nov 2011 - 8:10

En als je met hem meegaat in bad?

Ons zoontje wordt nog steeds panisch van onze douchecabine, hij vindt dat helemaal niets. In het zwembad gaat hij wel zonder problemen onder de douche maar thuis gaat hij eigenlijk altijd in bad, of zetten we daar de douche aan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  Fiwen zo 20 nov 2011 - 9:03

Heeft hij misschien last van zijn oortjes (gehad)? Dat hij er water in gekregen heeft en dat dat pijn doet/deed? Dat hebben we namelijk met J.uul gehad toen ze op vakantie een dubbele oorontsteking had. Wij hadden daar de eerste dagen geen erg in (ze was wat jengelig maar we dachten dat dat nog van de reis was) en in het bad was het ook krijsen. 3 dagen later bleek ze dus een oorontsteking te hebben dus logisch dat ze dat bad vreselijk vond, dat deed gewoon pijn. Heeft ook echt een tijdje geduurd voordat ze het weer leuk begon te vinden. We zijn ook eerst weer met haar samen in bad geweest en nu vind ze het weer helemaal geweldig.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  Darius zo 20 nov 2011 - 10:05

Hier is het met 1,5 jaar ook even drama geweest maar twee maanden later was het weer goed. Vast 1 van de vele fases...
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  loesje zo 20 nov 2011 - 19:23

dat is gewoon een fase en komt weer goed. ik ken het van alex neefje.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 20:42

Hier nooit problemen mee gehad. Maar ik zou even de bad laten voor wat is het is en samen met even gaan douche en dan over een tijdje weer proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  Dani zo 20 nov 2011 - 20:48

We hebben precies hetzelfde gehad. Met zowel douchen als in bad. We zijn toen gewoon samen gegaan en dan voorzichtig proberen om weer zelf te laten zitten. Hier was het echt een fase want nu heeft ze weer de grootste lol in bad en onder de douche.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  LMCurious ma 21 nov 2011 - 0:31

Hier ging het ook vooral met haren wassen niet goed. Denk ook zo rond de 1,5 dat hij er niets meer van wilde weten. We spoelden zijn haren altijd met een bakje uit, want de sproeier vond hij al helemaal niks. Terwijl hij het in het zwembad enzo geen probleem vind. In sept op vakantie hem laten sproeien op zijn beentjes en de tegels, (daar was geen bad) en toen ging het wel goed. Beetje mopperen, en de rest van de dagen zonder gemopper. En thuis wilde hij ineens helemaal niet meer in bad of in de douche. Omdat het toen hoe dan ook heisa was hebben we hem in bad gezet als wij gingen douchen (in bad) en dan een van ons Milou erbij vasthouden, en die vind het nog prachtig. Toen wilde hij wel helpen Milou te wassen enzo. Dus al een beetje onder de spoeier. En uiteindelijk beloond met stickers als hij zonder huilen onder de sproeier zijn haren ging wassen. Dat heeft 2 weekjes geduurd, en nu is het goed, maakt het niet meer uit. En wil hij ook weer langer spelen in bad. Dat wilde hij sinds sept. dus ook niet meer.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad... Empty Re: Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum