Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitgerekend in November, December of Januari

+23
schuddebuikje
Clapperdie
Annie24
Creabea_28
blondje1313
Printje
Poisongirl
Pien
MissD
zaza
liesje
Klaartje
Mida4you
Muppetje
Amber-
joyce0606
Floor
studiebol
*Lookie*
mickey
Fearie
Didi
pitbullgup
27 plaatsers

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 38 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  liesje di 21 jun 2011 - 7:09

hooi meiden,

studiebol altijd weer blij als het schoonmaakgebeuren weer gebeurd is

parels wat fijn dat je de maxi cosi kado krijgt scheelt weer

hazeltje gelukkig dat alles goed is met de kleine hopelijk is een zkhs opname niet nodig

all hier gaat alles z'n gangetje. mn buikje heeft een groeispurtje gehad heb ineens een behoorlijk buikje mn collega's viel het ook op. verder geen nieuws hier eigenlijk. ik ga lekker gtst kijken

gr liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 38 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  Floor di 21 jun 2011 - 7:49

@joyce, ik heb volgende week de 20 weken echo. Wij laten geen extra echo maken en ook tijdens de 20 weken echo wil ik het geslacht niet weten. Het blijft voor ons een verrassing dus.

@parels, leuk zeg dat je de maxicosi krijgt van je schoonouders! Wij hebben de kinderwagen gekregen van mijn schoonouders, ik moest keihard huilen toen mijn schoonmoeder vertelde dat zij hem zou betalen en dat we mochten uitzoeken wat we wilden hebben, ze hoefde niet mee naar de winkel als we maar iets kochten waar we echt blij mee waren.

@hazeltje, mooi dat alles goed is met de baby.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  joyce0606 di 21 jun 2011 - 7:54

floor: oke spannend zeg! ik zou het echt niet zolang vol kunnen houden!!

wat krijgen jullie leuke dingen zeg! smile ik heb wel al veel zelf aangeschaft, en mijn schoonouders zijn niet zo dat ze zoiets zouden kopen voor ons. mijn ouders hebben echt het geld niet, dus daar komt vooral heel veel liefde vandaan! ze zijn allebij super trots dat ze weer opa en oma worden.

hazeltje: nou dat is ook allemaal niet prettig zeg! gelukkig is alles goed met de kleine. mijn baarmoeder zit ook tot me navel nu.

joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Floor di 21 jun 2011 - 18:34

@joyce, ik vind het alleen hier op het forum lastig, omdat hier meerdere zijn die het weten/willen weten, en wij dus niet. Maar buiten het forum om vind ik het niet moeilijk. Zowel mijn vriendin als 2 nichtjes die zwanger zijn weten het allemaal niet dus dat vind ik iets handiger (wordt ik zelf ook niet zo nieuwsgierig).
Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden naar de 20 weken echo, hoe groot de baby nu is, lijkt me zo leuk om te zien.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 21 jun 2011 - 19:17

floor ik snap best dat als je leest dat bijna iedereen het hier wil weten je zelf ook wat nieuwschieriger wordt! Maar lekker ibj jullie standpunt blijven hoor, een verrassing is ook erg leuk!

Joyce, ik denk dat als jullie kindje heel veel liefde van opa en oma krijgen dat net zo belangrijk is als een kinderwagen! Nu heb ik lekker praten omdat ik wel de kinderwagen van mijn ouders krijg maar als dat niet zo was geweest had ik het ook prima gevonden. Mijn schoonouders ik heb geen idee, ik spreek of zie ze niet. En mijn vriend heb ik er nog niet over gehoord dus ik denk het niet en dat is voor mij ook prima.

Pfff ik heb behoefte aan weekend!! Nou ja nog 2 dagen werken wel 2 enorm drukke dagen dus daar heb ik dan weer ff geen zin in.

Fijne dag allemaal!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  pitbullgup di 21 jun 2011 - 20:35

@ Parels; wat fijn dat jullie de maxi-cosi kado krijgen!
@ studiebol; ik heb ook altijd een hekel an de badkamer schrobben maar wel fijn als het weer gebeurd is Wink
@ Hazeltje; vervelend dat ze niks tegen de misselijkheid kunnen doen... goed het advies van je VK opvolgen en lekker rustig aan doen!
@ liesje; leuk dat je het nu begint te zien. Met de 12 weken zag je bij mij ook weinig en ineens met de 13 weken was er een buikje Laughing
@ Floor; ohhh nog maar een weekje en dan zit je al weer op de helft! cheers Voel je je verder wel weer wat zekerder over de zwangerschap?

Wij krijgen van de opa en oma van mijn man een wipstoeltje heel lief! Van het weekend weer naar de babydump om het kamertje denk ik te bestellen en wat andere dingetjes... (belastinggeld is binnen nerd )
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Floor di 21 jun 2011 - 21:26

@pbg, nee ik voel me niet zekerder. Daarom post ik ook zo weinig, ik pieker me rot de hele dag. Inderdaad nog 1 week en de helft zit er al weer op.
Leuk dat je naar babydump gaat, uiteindelijk toch geen kamertje gevonden bij v.Asten dus. Succes met het kopen van het kamertje (wij wisten al maanden welke we wilden maar toch toen we daar stonden tussen al die kamertjes gingen we weer twijfelen)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  pitbullgup di 21 jun 2011 - 22:59

@ floor; he wat vervelend voor je meid... wou dat ik je onzekerheid weg kon nemen en dat je lekker zorgeloos kon genieten. Vind het echt rot voor je hug

Nee bij van asten was dat ene kamertje zowieso rommel nog wel naar andere gekeken maar hadden we beide toch niet het goede gevoel bij. Dus nog een keer naar de babydump hebben we vorige keer een mooi kamertje gezien maar we hadden daar niet echt uitgebreid gekeken naar de kamertjes omdat ik toen ook nog niet de 12 weken voorbij was.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  studiebol di 21 jun 2011 - 23:52

floor, voel je je onzeker over je zwangerschap? Wat vervelend zeg weet je ook hoe dat komt?

Hazeltje was vanmorgen helemaal vergeten op jou te reageren, maar weet je al wat je gaat doen met je werk? Toch maar een gedeelte de ziektewet in? Wat vervelend zeg, hoop dat je je snel wel wat beter gaat voelen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 0:15

Haha, dat geeft niks hoor :P

Ik denk dat ik morgen nog gewoon ga werken en dan even bij PZ binnen loop en ga overleggen.
Mijn hoofd loopt op dit moment ook echt een beetje over. Vind het gewoon niet meer leuk.
Kan niet eens met H op de grond spelen ofzo, of even lekker gek doen....

Gast
Gast

Bericht  studiebol wo 22 jun 2011 - 1:19

Hazeltje wat vervelend zeg, lukt dat niet meer omdat je dan zo misselijk bent? of andere klachten? Dat zwanger zijn is niet altijd rozengeur en manenschijn. Ik ben heel eerlijk dat ik daar nooit zo goed over heb nagedacht, tuurlijk wel dat je gewoon misselijk zou kunnen zijn maar pas als je het echt bent weet je hoe het voelt. Ik heb tot voor kort ook wel geroepen dat ik niet snap wat mensen zo fijn vinden aan zwanger zijn Very Happy maar ja dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk.

Meiden nemen jullie misschien ook ouderschapsverlof op? Ik heb die mogelijkheid wel op het werk en dat leek me ook wel wat, dat ik 8 uur per week op zou nemen en dan dus 24 uur zou werken maar wel ongeveer 28 uur uitbetaald zou krijgen. Maar nu heb ik dus te horen gekregen dat als ik ontslag van uren neem als mijn ouderschapsverlof stopt ik een gedeelte over die opgenomen uren moet terug betalen... Tja dan vind ik het helemaal niet zo aantrekkelijk meer klinken en kan ik volgens mij meteen ontslag nemen en 24 uur gaan werken en dan kijken of ik nog ouderschapsverlof op wil nemen, bijvoorbeeld 4 uur per week ,dat ik dus een middag extra vrij ben. Ik merk dat ik het moeilijk vind om hier een keuze in te maken. Mijn collega's weten ook niet wat ik het beste kan doen, eentje heeft namelijk nooit iets hoeven terug te betalen maar ja ik heb het nu al 2x officieel gemeld gekregen dus dan kan ik er maar beter vanuit gaan dat het wel moet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:36

Van alle klachten samen :P
Als ik eenmaal zit kom ik nauwelijks zelf nog overeind vanwege de pijn in mijn heupen.

Nee, ik neem geen ouderschapsverlof op.
Maar wat bedoel je met ontslag van uren?

Jij hoeft geen contract te laten maken van minder uren toch?
Je neemt gewoon uren op zeg maar. Alleen als je weg zou gaan binnen een bepaalde periode zou je misshcien terug moeten betalen volgens mij.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 wo 22 jun 2011 - 3:04

floor, wat vervelend dat je zo onzeker bent. ik moet zeggen dat ik dat ook wel ben! ik heb het idee nog niet te kunnen genieten van de zwangerschap! gelukkig zit je volgende week op de helft. dat is al heel wat! en kan je de beeb weer even zien..dat is altijd geruststellend.....ik wordt nog altijd minstens 2 keer in week wakker, dat het niet goed is....pfff blijkbaar er toch veel mee bezig onbewust!

joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol wo 22 jun 2011 - 8:59

Hazeltje schreef:Van alle klachten samen :P
Als ik eenmaal zit kom ik nauwelijks zelf nog overeind vanwege de pijn in mijn heupen.

Nee, ik neem geen ouderschapsverlof op.
Maar wat bedoel je met ontslag van uren?

Jij hoeft geen contract te laten maken van minder uren toch?
Je neemt gewoon uren op zeg maar. Alleen als je weg zou gaan binnen een bepaalde periode zou je misshcien terug moeten betalen volgens mij.

Met ontslag van uren bedoel ik dat ik dus minder ga werken en voor die uren dat ik minder ga werken moet ik ontslag nemen. Dus ik ga dan voor 8 uur ontslag nemen. En als ik dat doe na mijn ouderschapsverlof dan moet ik dus een gedeelte terug betalen. Daar heb informatie over thuis gekregen. Dus dat maakt het volgens mij wat minder aantrekkelijk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 9:46

Aaaaah, op die manier!!!
Ja, dan is het natuurlijk alsof je eerst ff lekker van die regeling gebruik hebt gemaakt...

Kun je dan niet meteen 24u gaan werken (op contract) en dan ouderschapsverlof opnemen?
Dat je dan tijdelijk 16 of 20u gaat werken en na de ouderschapsverlof 24u?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 6:33

Hey meiden,

Ik ben weer terug van vakantie.. en zie dat jullie al weer een hoop hebben geschreven.
Ik heb heeeeeerlijk genoten van mijn vakantie.. lekker uitgerust en niet te veel gedaan laughcry Ik ben nu wel wat verkouden en moet veel hoesten door die @^R#^%# Airco.. Twisted Evil

Ik ga nu niet reageren op al die pagina's sorry smile.. ik ga vanaf vandaag weer meelezen en reageren.

Bij het buikjes topic heb ik een nieuwe buik foto staan Very Happy

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 23 jun 2011 - 21:07

Razz wat fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad! En moet je nu maandag weer aan het werk?

Hazeltje, dat laatste wat jij aangeeft is idd ook mijn optie, heb nog een mail van personeelszaken gehad en die gaven aan dat ik wel gewoon 32 uur kon werken op mijn contract maar dan maar voor 24 uur ouderschapsverlof opneem dat is blijkbaar ook nog een optie. Weer wat om over na te denken....

Jaaa ik heb weekend, heerlijk!! Heb niet zo veel plannen, wil de babykamer echt leeg gaan halen. Maar ja nu ik met wat beter voel is een weekend zonder plannen wel weer saai dus dat moet ik wel ff goed bedenken of iets plannen voor de volgende weekenden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 21:17

@studiebol: Nee , ik mag morgen alweer aan een reeks van 7 dagen werken beginnen Sad dan heb ik 2 dagen vrij en mag ik weer 7 dagen werken :shock: pff..

Fijn dat je je beter voelt ! Ik zou de weekenden nog niet te vol plannen hoor, lekker rustig aan doen!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 22:08

Maar studiebol, wil je daarna 32u blijven werken?
Want als je dan naar 28 ofzo wil blijf je met dat terug betalen zitten denk ik?

Mijn man is met H. naar de huisarts.
Hopelijk niks ernstigs. Maar goed, het was ook alweer bijna 6 weken geleden dat we daar heen moesten laughcry

Ik ga zo lekker douchen.
Hopelijk knap ik daar wat van op. Dan een knackertje eten en lam op de bank hangen....
Eigenlijk zouden we morgen uiteten gaan maar officieel zit ik nu in de ziektewet en om dan in het dorp lekker te gaan eten kan natuurlijk niet. Plus dat ik het zonde vind als alles er weer uit komt. Nu komen mijn ouders zondag voor de BBQ.
Ook gezellig.

@ Razz: Pfff, dat klinkt best zwaar Neutral

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 23 jun 2011 - 22:21

Hazeltje heb je je ziek gemeld ja? Helemaal of een gedeelte?

Nee ik ga geen 32 uur werken, 24 uur en neem dan dus 8 uur verlof op. Maar dan hebben ze een berekening gemaakt als of ik 24 uur werk en daar dan verlof over op neem, en dan mag het wel. Dus 24 uur keer 26 weken, ipv 32 uur keer 26 weken. Zoiets was het volgens mij. Dus uiteindelijk werk ik dan 24 uur krijg ik 28 uur betaald en hoef ik niet terug te betalen.... wat een gedoe zeg!

Razz.. zoo zeg al meteen weer aan de bak, jakkes. Hadden jullie mooi weer? Dan is het zeker wel ff wennen om hier met die regen terug te komen??
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  joyce0606 vr 24 jun 2011 - 9:02

AGGG...ik kan niet meer wachten tot morgen.....grrrrrr Mad

wat ben ik blij dat het weekend is! ook al is het weekend vol geplaned, toch weer even lekker!

hoe zit het met de namen, hebben jullie al de namen gevonden, ik hoop echt dat wij er uit komen, want ik vind het zo vreselijk moeilijk! het lijkt wel of ik geen keuzes meer kan maken!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 9:09

Haha, nog maar 1 nachtje slapen Joyce :P

@ Studiebol: Nee, eigenlijk alleen gisteren en maandag moet ik even laten weten wat ik doe en hoe het gaat.
Het heeft me al zoveel rust gebracht gisteren Embarassed

Ik zou eventueel deels vanuit huis kunnen werken dus dat zou nog een oplossing zijn.

Wij gaan pas verder met namen als we het geslacht weten.
Er staan er al wel een paar op het lijstje maar nog niks definitiefs of op een eerste plek.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 vr 24 jun 2011 - 9:20

Hazeltje schreef:Haha, nog maar 1 nachtje slapen Joyce :P

@ Studiebol: Nee, eigenlijk alleen gisteren en maandag moet ik even laten weten wat ik doe en hoe het gaat.
Het heeft me al zoveel rust gebracht gisteren Embarassed

Ik zou eventueel deels vanuit huis kunnen werken dus dat zou nog een oplossing zijn.

Wij gaan pas verder met namen als we het geslacht weten.
Er staan er al wel een paar op het lijstje maar nog niks definitiefs of op een eerste plek.

ik betrap me er op dat ik eigenlijk naar meisjes namen zoek, haha, ik denk dat ik morgen maar even af wacht, en dan sireus ga zoeken!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  mickey vr 24 jun 2011 - 9:31

Zo... ik ben weer helemaal opgeknapt! Voel me al de hele week eigenlijk weer een stuk beter, maar reageren hier schoot er steeds bij in...
@Joyce: wij zijn wel al met de namen bezig ja. Bovendien willen wij het geslacht van onze uk niet weten, dus we moeten er wel 2 hebben.

Zoals het er nu naar uit ziet, staat de meisjesnaam al vast. De jongensnaam is nog even twijfelachtig. De enige waar we het echt over eens lijken te zijn, heb ik twijfels bij, omdat het zoontje van een collega ook al zo heet. Ik ken het ventje niet, maar toch vind ik het geen leuk idee... Een vriendin zei me dat ik me daar niks van aan moet trekken en gewoon voor die naam moet gaan, als dat de enige is, waar we het over eens zijn.
Wat vinden jullie daarvan? Je kind dezelfde naam geven als het kindje van een collega? Ik neig nu steeds meer naar gewoon die naam houden. De kans dat ik na mijn verlof ander werk moet zoeken, is aanwezig, dus dan is het "probleem" opgelost. Hmmm... volgens mij heb ik mijzelf net antwoord gegeven Wink
Ik heb ook een collega die een doodgeboren kindje heeft gekregen(weet niet goed hoe ik het moet zeggen). De naam van dat kindje is hier ook gepasserd, maar ik vind dat ik het niet kan maken, ten opzichte van die collega, om die naam te kiezen. Mijn vriend denkt er gelukkig hetzelfde over, dus daar waren we snel uit.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 10:52

@ Hazeltje: Ja dat is ook zwaar .. pff 2 reeksen van 7 werken Sad Snap ook niet dat ze niet wat meer rekening houden met mijn situatie nu.. maargoed ik meld me ook gewoon ziek of geef een dag aan iemand anders( als mijn collega's een beetje behulpzaam willen zijn Rolling Eyes ), als ik het niet trek.
Jammer dat je nu niet uit eten kunt... Maar een bbq is ook lekker natuurlijk smile

@Studiebol: Ja we hebben heerlijk weer gehad.. iedere dag rond de 30 graden Very Happy Ik vond het ook wel weer lekker om terug te komen in NL met dit weer.. lekker wat frisse lucht haha.

@Joyce: Ik snap goed dat je niet kunt wachten tot morgen :P nog eventjes geduld Very Happy Hoe laat heb je de echo morgen? Veel plezier alvast smile Qua namen vind ik het wel lastig.. we hebben nog Demi, Lois en Isa.. ze zijn alle drie zo leuk.. :P moeilijk moeilijk moeilijk .

@Mickey: Jammer dan dat de zoon van je collega ook zo heet .. waarschijnlijk heten er nog 1000 anderen zo laughcry Ik zou het alleen vervelend vinden, als die naam in je directe familie al voor komt. Dus gewoon lekker voor die naam gaan ! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: