Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitgerekend in November, December of Januari

+23
schuddebuikje
Clapperdie
Annie24
Creabea_28
blondje1313
Printje
Poisongirl
Pien
MissD
zaza
liesje
Klaartje
Mida4you
Muppetje
Amber-
joyce0606
Floor
studiebol
*Lookie*
mickey
Fearie
Didi
pitbullgup
27 plaatsers

Pagina 17 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 17 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 3:43

Toevallig heb ik het gisteren nog met de verloskundige over tweelingen gehad, weet je idd of het 1- of 2-eiig is?
Ze zei dat 2-eiig de 'makkelijkste' tweelingzwangerschap is, omdat je dan dus 2 eitjes en 2 placenta's hebt, en je eigenlijk 2 individuele kindjes in je buik hebt groeien.
Bij 1-eiig moeten ze beiden leven in- en van dezelfde placenta en het vruchtwater, waardoor het soms voor kan komen dat het ene kindje de andere zeg maar 'verstoot' en er daarom zoveel verschil ik geboortegewicht enzo kan zitten.

Maar het komt vast wel goed, tegenwoordig zijn ze al zo ver in tweelingzwangerschappen dat ze je heus goed kunnen helpen!
Wel fijn dat je vriend mee was, mijn vriend viel er bij het zicht van 1 kloppend hartje al bijna flauw haha, kan jouw vriend het een beetje bevatten?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 17 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  joyce0606 vr 13 mei 2011 - 6:49

ik vond iets grappigs op een website over geslachtsontwikkeling van de foetus.

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 17 11w_m

dit is een jongetje

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 17 11w_f

dit is een meisje!

nu jullie expertise! wat denken jullie?

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 17 123553-6935029
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  studiebol vr 13 mei 2011 - 18:40

Parels, de verloskundige dacht een tussenschotje te zien dus dan is het 2 eiig ze kon dit niet garanderen dus dat moet het ziekenhuis dan nog bevestigen. Ik begreep ook al dat dat wel een makkelijkere zwangerschap is dan bij een 1eiige tweeling.

Joyce, ik had niet gedroomd volgens mij was klaartje dat, maar toch bedankt voor je felicitaties Very Happy En wat betreft je echo, haha dat kan ik niet zeggen hoor, vind het moeilijk om iets te zien! Heb je zelf een idee dan?

Net ook in het andere topic al een heel verhaal getypt, ik ben nog steeds niet over de eerste schrik heen daar ben ik gewoon heel eerlijk in. Zie behoorlijk wat beren op de weg wat betreft mijn vriends werk en als ik alleen ben of ik die kleintjes dan wel de aandacht kan geven die ze verdienen. Maar ja daar zullen we toch een oplossing voor moeten verzinnen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 2:18

Lieve Studiebol,

Houd je vast aan het idee dat je niet de 1ste bent die een tweeling op de wereld zet, en dat je ook niet de 1ste bent die het straks (deels) alleen zal opvoeden.

Ik werk met een tweeling en het is voornamelijk structuur en handigheidjes vinden. Zo kan je heel makkelijk 2 kindjes tegelijk de fles geven! Voor tips kom je tzt maar! Wink

Het komt allemaal echt wel goed, al zal ik ook wel echt geschrokken zijn hoor!

Liefs

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 za 14 mei 2011 - 4:22

@Joyce, ik dacht dat je pas vanaf ongeveer 16 weken wat kon zien aan de buitenkant?
Ik snap nooit veel van echo's, waag me niet aan een gok!

@Studiebol, je hebt nog een hele tijd om aan het idee te wennen, logisch dat je nu geschrokken en bezorgd bent.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  joyce0606 za 14 mei 2011 - 10:02

klopt vanaf 16 weken kun je zien aan de buitenkant, omdat tot 16 weken het geslacht bij een jongen en een meisje het er zelfde uit ziet. bij een meisje trekt het naar binnen. maar je kan wel wat zien aan de stand van het geslachtdeel...het was ook meer een grap dan dat ik er echt mee bezig ben...ik zit zelf in de wetenschappelijke wereld, dus ja waar je mee omgaat...word je mee besmet heh Very Happy

Studiebol: ik hoop dat je een beetje over de eerste schrik heen bent! ook al lijkt het alsof je het niet kan en word je er onzeker van. ik weet zeker dat jullie het kunnen! het is inderdaad gewoon heel erg wennen aan het idee! maar elke moeder heeft dat die zwanger is van een tweeling! (en niet eens met een tweeling) misschien kun je wat contact zoeken met wat meiden hier die zwanger zijn of geweest van een tweeling. als je dat nog niet gedaan heb! hug voor de komende tijd!

Amber: je bent toch alweer bijna op het einde van je cyclus? vind je het spannend? of ben je er echt helemaal niet mee bezig?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 10:08

Parels schreef:Bij 1-eiig moeten ze beiden leven in- en van dezelfde placenta en het vruchtwater, waardoor het soms voor kan komen dat het ene kindje de andere zeg maar 'verstoot' en er daarom zoveel verschil ik geboortegewicht enzo kan zitten.

Het ene kindje wordt dan donor, en stopt met drinken en plassen en raakt het vruchtwater kwijt. De ontvanger gaat dus veel te veel plassen, en krijgt teveel vruchtwater en de nieren kunnen het niet aan.
Even in het heel kort, googlen op TTS kan je alles er over vinden.

Gelukkig kunnen ze er tegenwoordig heel veel aan doen, als ze er op tijd bij zijn. Ik wordt iedere 2 weken gecheckt, tot nu toe gaat het gelukkig goed.

Mijn kindjes hebben dus samen een placenta, gelukkig werd er na een aantal keer zoeken wel een tussenschotje gevonden, als dat er niet is kunnen de navelstrengen in de knoop raken, om elkaars nekjes draaien enz. Maar gelukkig is dat na veel zoeken gevonden. Het is heel dun bij mij, maar zit er in elk geval Very Happy

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* za 14 mei 2011 - 22:56

@ Studiebol: Dat lijkt me idd wel even schrikken! Maar ook wel weer heel bijzonder! Zal je andere topic ook even lezen want dat had ik nog niet gezien. Maar zo wordt het allemaal wel extra spannend voor jou zeg!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  joyce0606 za 14 mei 2011 - 23:33

heeft iedereen nu een echo gehad inmiddels? of zijn er nog meiden die een echo krijgt?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Amber- zo 15 mei 2011 - 1:10

joyce0606 schreef:

Amber: je bent toch alweer bijna op het einde van je cyclus? vind je het spannend? of ben je er echt helemaal niet mee bezig?

Ja klopt inderdaad. Nog ruim een week en dan is ongeveer mijn Nod. Vind het erg spannend. We zijn wel gewoon meteen doorgegaan deze maand dus dat ik weer zwanger ben kan. Voel ook wel weer kleine dingen/klachten. Maar probeer niet te hopen we zullen het zien. Maar vind het wel eng. Bang dat het weer fout kan gaan!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  joyce0606 zo 15 mei 2011 - 4:37

amber22 schreef:
joyce0606 schreef:

Ja klopt inderdaad. Nog ruim een week en dan is ongeveer mijn Nod. Vind het erg spannend. We zijn wel gewoon meteen doorgegaan deze maand dus dat ik weer zwanger ben kan. Voel ook wel weer kleine dingen/klachten. Maar probeer niet te hopen we zullen het zien. Maar vind het wel eng. Bang dat het weer fout kan gaan!

Ja, dat begrijp ik! als je niet zwanger ben, is maar Ă©Ă©n ding wat je wilt, zwanger zijn, maar als je eenmaal die positieve test weer in je handen heb, begint de volgende onzekere periode! vanaf de 5 weken wilde ik eigenlijk me bed in en pas wakker worden met 12 weken! ik wou dat er wat bestond wat je meer zekerheid kon geven...... hug
wil je op je NOD gelijk testen, of wil je daarmee wachten, ene kant dacht ik test gewoon 2 weken later, dan ben je ook wat verder mocht je zwanger zijn, maar ja aan de andere kant kon ik mezelf ook niet inhouden!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Amber- zo 15 mei 2011 - 5:04

joyce0606 schreef:
amber22 schreef:
joyce0606 schreef:

Ja, dat begrijp ik! als je niet zwanger ben, is maar Ă©Ă©n ding wat je wilt, zwanger zijn, maar als je eenmaal die positieve test weer in je handen heb, begint de volgende onzekere periode! vanaf de 5 weken wilde ik eigenlijk me bed in en pas wakker worden met 12 weken! ik wou dat er wat bestond wat je meer zekerheid kon geven...... hug
wil je op je NOD gelijk testen, of wil je daarmee wachten, ene kant dacht ik test gewoon 2 weken later, dan ben je ook wat verder mocht je zwanger zijn, maar ja aan de andere kant kon ik mezelf ook niet inhouden!

Ja inderdaad, het gevoel om weer zwanger te willen zijn is zo sterk, maar tegelijkertijd zo eng!!! Ik ga vrijdag voor een week op vakantie mijn moeder, neem geen test mee. Als ik niet ongesteld ben geworden test ik als ik terug ben, ben dan ongeveer 4 dagen overtijd.
Jouw reacties doen me goed, dankjewel! hug
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Bericht  joyce0606 zo 15 mei 2011 - 6:27

amber22 schreef:
joyce0606 schreef:
amber22 schreef:
joyce0606 schreef:

Ja inderdaad, het gevoel om weer zwanger te willen zijn is zo sterk, maar tegelijkertijd zo eng!!! Ik ga vrijdag voor een week op vakantie mijn moeder, neem geen test mee. Als ik niet ongesteld ben geworden test ik als ik terug ben, ben dan ongeveer 4 dagen overtijd.

Fijn, ik ben blij dat ik je enigsinds een hart onder de riem kan steken! geniet lekker van je vakantie! en ik ga heel hard hopen voor je dat het zo mag zijn!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Amber- zo 15 mei 2011 - 6:31

joyce0606 schreef:
amber22 schreef:
joyce0606 schreef:
amber22 schreef:
joyce0606 schreef:

Fijn, ik ben blij dat ik je enigsinds een hart onder de riem kan steken! geniet lekker van je vakantie! en ik ga heel hard hopen voor je dat het zo mag zijn!

Dankje hug
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Bericht  mickey zo 15 mei 2011 - 10:39

Zo, we zijn weer terug van ons weekendje weg, dus het is wel eens tijd voor een update hier. Het wordt i.v.m. het tijdstip wel even een ego berichtje, lees en reageer morgen verder.
Vrijdag hebben we onze eerste echo gehad. De verloskundige vroeg: "Hebben jullie nog vragen of zullen we maar meteen de echo doen?". Mijn antwoord: "dat laatste ja!". Ik mocht gaan liggen op het bed, gel op mijn buik, echo ding erbij (hoe heet dat ding eigenlijk?) en toen... zwaaide er een kleine uk met 2 armen uitbundig naar ons! Voor zover ze het nu kon beoordelen zag het er gezond uit. 2 armen, 2 benen, romp, hoofdje, en een knipperlichtje Wink Wat was ik blij en opgelucht toen ik het hartje zag kloppen! De verloskundige heeft me er wel even op moeten wijzen waar het hartje was, maar toen ik het zag... I love you Mijn vriend zag er in eerste instantie helemaal niks in, dus die heeft meteen de uitleg gekregen hoe het zat smile De verloskundige heeft ons ukje een paar keer gemeten en er kwam steeds 5,4/5,5 cm. uit, wat overeen komt met 12 weken en 1 dag, wat dus betekent dat ik 2 dagen verder ben, dan ik zelf dacht. Ik dacht zelf iedere zaterdag naar een nieuwe week te gaan, maar het is dus iedere donderdag. Mijn uitgerekende datum is nu 24 november, dus de kans op een sinterklaaskindje is nu ook weer een beetje kleiner. Nu maar hopen dat mijn uk niet op zijn/haar neefje lijkt, die kwam 13 dagen te laat, want in dat geval is het natuurlijk wel een klein pietje Wink (al zou 13 dagen te laat neerkomen op 7 december, maar goed...dat is maar een detail Wink ) Wat wel een leuk feitje is: de uitgerekende datum is precies 3 weken na mijn verjaardag smile Dus op mijn verjaardag ben ik 37 weken zwanger. Normaal bak ik voor mijn verjaardag allerlei lekkere dingen, maar ik denk dat ik dit jaar maar naar de bakker ga Wink

Nog even een foto'tje van ons ukje:
Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 17 Foto-KYNAZYIY

En mijn buikje, van afgelopen woensdag (11 weken en 6 dagen). Ik had van mijzelf al een isolatielaagje, maar ik zie zelf verschil, en mensen om mij heen ook:
Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 17 Foto-O8Y3RBX7
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  joyce0606 zo 15 mei 2011 - 20:21

Wouw mickey mooie buik zeg! zie je inderdaad al goed hoor!! fijn dat echo allemaal goed was..is toch weer een opluchting! ook altijd leuk als je naar voren wordt gezet, scheelt weer een paar dagen smile maar goed een baby komt wanneer hij/zij komt! dus ik houd me niet zo vast aan een paar dagen verschil! zelfde geld komt ie 2 weken eerder, en dan dauw je em toch ook niet terug Very Happy
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  pitbullgup zo 15 mei 2011 - 20:27

@ Amber; fijne vakantie!
@ Mickey; Super dat de echo goed was! En je buikje begint mooi op te bollen smile

Ik heb nog steeds erg weinig klachten.... begin haast te twijfelen of het allemaal wel goed zit confused Nog 2 nachtjes slapen en dan kunnen we hopelijk kijken naar onze kleine freggle.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Klaartje zo 15 mei 2011 - 20:38

Mickey, fijn dat alles goed was. De echo mag je alleen aan mij ook wel uitleggen, want ik zie er met geen mogelijkheid iets in.Embarassed Mooi buikje trouwens.smile

PBG, nog heel even geduld!hug

Studiebol, hoe gaat het met jou nu?

Hier is alles goed, flink misselijk alleen. Morgen ga ik even bloed laten prikken.
Klaartje
Klaartje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 45
Punten : 48
Registratiedatum : 20-04-11

Bericht  Floor ma 16 mei 2011 - 0:16

mooie echo mickey! Duidelijk te zien jullie baby. En je buikje wordt al mooi rond!

Ik lees bij iedereen mee maar ben doodop, dus reageer niet elke keer, heb er echt geen energie voor helaas.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  joyce0606 ma 16 mei 2011 - 0:18

op eerste gezicht zag ik ook niet veel op de echo van mickey maar nu wel hoor.

als je in de baarmoeder kijkt (baarmoeder zit links van het midden), zie je aan de hele rechterkant onderin het hoofdje, en het lijfje gaat een beetje omhoog (verticaal) daarbij zie je ook de beentjes, rechts boven in de baarmoeder, zit een soort bobbel, dit is de placenta! correct me if i'm wrong!

pbg: ik snap je helemaal, tis dat er wat baby spullen in huis liggen, wat leesblaadjes en de naamboeken, maar anders zou ik vergeten dat ik zwanger zou zijn, ik voel niets en geen klachten. ik luister zo af en toe eventjes met de angelsound, en dan denk ik jaa ik hoor toch echt een hartje smile het is meer ongeloof dat er een klein wurmpje inzit dan dat ik panisch ben en dat ik MOET luisteren! de realiteit is er nog niet ingehakt Very Happy
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Klaartje ma 16 mei 2011 - 0:19

Ik zie het joyce, thanks!smile
Klaartje
Klaartje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 45
Punten : 48
Registratiedatum : 20-04-11

Bericht  MissD ma 16 mei 2011 - 0:28

Ik heb nog niet alles gelezen hoor... maar hier alvast wat reacties;

Amber; Alvast een hele fijne vakantie, geniet ervan.

Joyce en Mickey; Mooie echo's

En Mickey; wat heb je al een mooie buik

Pitbullgup; Wat spannend zeg de eerste echo! Wij krijgen hem volgende week maandag, de 23e. Vind het echt enorm spannend. Vind het nu ook nog erg onwerkelijk en ik hoop dat als ik dan iets op de echo gezien heb dat het allemaal wat "echter" word.

Studiebol; Ben je al een beetje bekomen van de schrik?

Hier verder weinig nieuws. Komende maandag, de 23e dus de eerste echo. Verder blijf ik hartstikke misselijk, alleen in de middag gaat het redelijk. Zo enorm vervelend, begint steeds erger te worden. Koken zit er nu niet meer in, want zodra ik het allemaal van dichtbij ruik kan ik naar de toilet rennen. Hoop dat dat allemaal wel snel minder gaat worden.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  liesje ma 16 mei 2011 - 0:45

MissD schreef:Ik heb nog niet alles gelezen hoor... maar hier alvast wat reacties;

Amber; Alvast een hele fijne vakantie, geniet ervan.

Joyce en Mickey; Mooie echo's

En Mickey; wat heb je al een mooie buik

Pitbullgup; Wat spannend zeg de eerste echo! Wij krijgen hem volgende week maandag, de 23e. Vind het echt enorm spannend. Vind het nu ook nog erg onwerkelijk en ik hoop dat als ik dan iets op de echo gezien heb dat het allemaal wat "echter" word.

Studiebol; Ben je al een beetje bekomen van de schrik?

Hier verder weinig nieuws. Komende maandag, de 23e dus de eerste echo. Verder blijf ik hartstikke misselijk, alleen in de middag gaat het redelijk. Zo enorm vervelend, begint steeds erger te worden. Koken zit er nu niet meer in, want zodra ik het allemaal van dichtbij ruik kan ik naar de toilet rennen. Hoop dat dat allemaal wel snel minder gaat worden.

Mickey wat fijn dat alles goed was op de echo en mooie buik heb je al
pitbullgup veel succes met je eerste echo
studiebol al een beetje bekomen van de schrik
misd leuk he dat misselijk zijn hier nog 1tje
amber hopelijk heb je volgende week een mooie test in handen en gaat het gewoon goed fijne vakantie alvast!!
joyce ook een mooie echo gehad nu lekker genieten

all hier weer eventje heb weinig tijd met de kleine meid erbij nu ligt ze eventjes te slapen dus. ik heb strakjes om 15.30 de eerste echo ben benieuwd hoe ver ik ben en of alles goed is. gisteravond had ik erge trek in een patatje zat eraan en kon 5 minuten laten boven de pot hangen wel een teken dat er iets zit wat me weer wat geruststeld. ik laat strakjes wel weten hoe het was hopelijk kom ik ook met goed nieuws

fijne dag meiden

liefs liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  MissD ma 16 mei 2011 - 0:48

Liesje, succes met je eerste echo, spannend hoor!
Haha en wat fijn he dat misselijk zijn... mag ondertussen wel weer overgaan hoor, heb dat nu een week of 3 denk ik en dat vind ik lang zat.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  liesje ma 16 mei 2011 - 4:19

even een kort berichtje. maar ik heb een goede echo gehad. ik ben 22 december uitgerekend dus 8 weken en 5 dagen zwanger. we zijn erg opgelucht dat alles goed is met de kleine uk.

liefs liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 17 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: