Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat: Voor- en nadelen?

+15
Rovine
Oasis
Bliss
Raindrop
Nala
Minx
Inge
luisa
Snoes
Sweety
Jeanette
TukTuk
Pien
Winegum
Shy
19 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 4:17

Fairytale schreef:Waarom is het voor een htk kat zielig en voor een raskat niet. Dat onderscheid word vaak gemaakt. Wat ik wel zou willen aanraden is om dan twee katten te nemen. Vooral ook omdat je aangeeft overdag vaak te werken. Zo'n beestje zit dan de hele dag alleen in huis. Met zijn tweeen is dan gezelliger. En pas met 13 weken bij de moeder weg. Dan zijn ze een stuk socialer dan eerder.

Je loopt met twee katten wel weer risico dat ze meer aan zichzelf hebben en dus minder aanhankelijk naar jou toe worden. Al zal dat ook weer kat-specifiek zijn. Maar ik zou VH (want dit topic is van haar natuurlijk) aan raden maar 1 kat te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Snoes do 7 apr 2011 - 5:34

Mijn vriend en ik werken ook fulltime overdag, dus ook enkel 's avonds en in het weekend thuis. Maar het is maar net wat je kat gewoon is. Onze kat weet niet beter dan dat ze alleen is, en overdag slaapt ze toch 90% van haar tijd. Dus ook het feit dat ze veel alleen is, is absoluut niet zielig. Ik zou ook één kat aanraden, maar dat is persoonlijke ervaring natuurlijk.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Nala do 7 apr 2011 - 5:39

Snoes schreef:Mijn vriend en ik werken ook fulltime overdag, dus ook enkel 's avonds en in het weekend thuis. Maar het is maar net wat je kat gewoon is. Onze kat weet niet beter dan dat ze alleen is, en overdag slaapt ze toch 90% van haar tijd. Dus ook het feit dat ze veel alleen is, is absoluut niet zielig. Ik zou ook één kat aanraden, maar dat is persoonlijke ervaring natuurlijk.

Even een vraagje; jij zegt dat jouw kat superaanhankelijk is. Wij zijn vandaag gaan kijken voor een nieuw katje nadat onze vorige kat 2,5 maanden geleden doodgereden is. Het katje had echter (en zijn broertjes en zusjes evenmin) geen aandacht voor ons! Het zijn wel gewoon zwerfkatjes en zijn nu 6 weken. Ze zijn nog maar sinds 2 weken in de opvang en bij de verzorgster ging hij wel al op de schoot zitten. Was jouw katje gelijk al geinteresseerd in jullie toen jullie haar gingen bezoeken of ook nog meer gericht op de broertjes en zusjes en het verkennen van de omgeving en niet in de misschien toekomstige baasjes?
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Snoes do 7 apr 2011 - 5:48

Nala schreef:
Even een vraagje; jij zegt dat jouw kat superaanhankelijk is. Wij zijn vandaag gaan kijken voor een nieuw katje nadat onze vorige kat 2,5 maanden geleden doodgereden is. Het katje had echter (en zijn broertjes en zusjes evenmin) geen aandacht voor ons! Het zijn wel gewoon zwerfkatjes en zijn nu 6 weken. Ze zijn nog maar sinds 2 weken in de opvang en bij de verzorgster ging hij wel al op de schoot zitten. Was jouw katje gelijk al geinteresseerd in jullie toen jullie haar gingen bezoeken of ook nog meer gericht op de broertjes en zusjes en het verkennen van de omgeving en niet in de misschien toekomstige baasjes?
Wij zijn pas gaan kijken met 12 weken, omdat we op het laatste moment besloten hadden een kitten te willen. Maar ze kwam (geen enkele van het nestje overigens) niet gelijk zelf naar ons toe. Ik denk dat dat ook wel logisch is, het is weer een vreemd gezicht voor haar natuurlijk. Als wij hier bezoek hebben, en ze willen haar aaien, dan gaat ze ook eerst even de kat uit de boom kijken, maar daarna komt ze wel gewoon af, al wil ze wel altijd bij mij of mijn vriend knuffelen ipv bij bezoek. Bij bezoek gaat ze nooit op schoot, wel op de rand van de bank zitten/liggen.

Ik denk dus niet dat je moet afgaan op het feit of de kitten nu al geïnteresseerd is in jullie, voor hem/haar is het natuurlijk ook allemaal nieuw, net zoals voor jullie.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Nala do 7 apr 2011 - 5:55

Snoes schreef:
Nala schreef:
Even een vraagje; jij zegt dat jouw kat superaanhankelijk is. Wij zijn vandaag gaan kijken voor een nieuw katje nadat onze vorige kat 2,5 maanden geleden doodgereden is. Het katje had echter (en zijn broertjes en zusjes evenmin) geen aandacht voor ons! Het zijn wel gewoon zwerfkatjes en zijn nu 6 weken. Ze zijn nog maar sinds 2 weken in de opvang en bij de verzorgster ging hij wel al op de schoot zitten. Was jouw katje gelijk al geinteresseerd in jullie toen jullie haar gingen bezoeken of ook nog meer gericht op de broertjes en zusjes en het verkennen van de omgeving en niet in de misschien toekomstige baasjes?
Wij zijn pas gaan kijken met 12 weken, omdat we op het laatste moment besloten hadden een kitten te willen. Maar ze kwam (geen enkele van het nestje overigens) niet gelijk zelf naar ons toe. Ik denk dat dat ook wel logisch is, het is weer een vreemd gezicht voor haar natuurlijk. Als wij hier bezoek hebben, en ze willen haar aaien, dan gaat ze ook eerst even de kat uit de boom kijken, maar daarna komt ze wel gewoon af, al wil ze wel altijd bij mij of mijn vriend knuffelen ipv bij bezoek. Bij bezoek gaat ze nooit op schoot, wel op de rand van de bank zitten/liggen.

Ik denk dus niet dat je moet afgaan op het feit of de kitten nu al geïnteresseerd is in jullie, voor hem/haar is het natuurlijk ook allemaal nieuw, net zoals voor jullie.

Ok, dan zal het nog wel goedkomen. Ook het vastpakken vond hij niet leuk, hij probeerde zich dan los te rukken en begon zelfs te piepen. Onze vorige kat piepte echter als hij NIET opgepakt werd smile maar het zal dan vast wel beteren als hij eenmaal hier is!
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Snoes do 7 apr 2011 - 6:00

Je weet op voorhand natuurlijk nooit of een kat aanhankelijk zal zijn of niet. Maar het feit dat ze bij de eigenares wel op schoot ging (toch?) is denk ik wel een goed teken. Je zal het toch moeten afwachten tot de kat daadwerkelijk bij jullie is. Nog een paar weken wachten dus?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Pien do 7 apr 2011 - 6:07

@Snoes en Nala, ik ervaar dat juist weer heel anders, ik vind dat een kat zijn baasje uit moet zoeken... Onze allereerste kat gingen wij bij het dierenasiel uitzoeken, wij gingen voor Nina 16 weekjes oud, een mooie witte poes.

Toen wij daar aankwamen zagen we haar, we waren eigenlijk gelijk verliefd, maar... ik plaats van naar ons toe te komen, ging ze juist van ons weg. Ze ging gewoon bij andere katten liggen, wij wilde graag een knufelkat en dus hebben we haar laten "gaan"...

2 weken daarna gingen we opnieuw, we waren gebeld dat ze een leuk nestje hadden, alleen waren dat allemaal mannetjes. eenmaal daar liepen we naar het nestje toe, en ja hoor... er kwam er gelijk 1 naar ons toegelopen en die was niet bij ons weg te slaan! zo is het eigenlijk bij alle drie onze katten gegaan! voor ons was dat toch wel het fijnste gevoel zeg maar...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Snoes do 7 apr 2011 - 6:11

Ja, het is denk ik echt voor elke kat verschillend. Want de onze is erg aanhankelijk, maar kwam absoluut niet zelf naar ons toe.

En zo is dat met vele dingen bij een kat, ik denk niet dat je hier echt 'vaste' regels op kan plakken.

Niet het feit dat mannetjes aanhankelijker zijn dan vrouwtjes, niet het feit dat 1 kat beter is dan 2 of vice versa. Het ligt echt puur aan de kat en die zijn nou eenmaal niet te voorspellen :P

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Nala do 7 apr 2011 - 6:15

Snoes schreef:Je weet op voorhand natuurlijk nooit of een kat aanhankelijk zal zijn of niet. Maar het feit dat ze bij de eigenares wel op schoot ging (toch?) is denk ik wel een goed teken. Je zal het toch moeten afwachten tot de kat daadwerkelijk bij jullie is. Nog een paar weken wachten dus?

Ja met 9 weken mogen ze weg. 12 weken is eigenlijk beter maar ja, het is een opvangorganisatie dus ze moeten plaats maken voor de nieuwe lading die nu wel zal komen. Jij was toch diegene met de BK silver tabby he? Zo eentje wouden wij ook eerst, vnl ook omdat ze binnen goed aarden, maar het is erg moeilijk om een cattery te vinden die net op dat moment kittens heeft. Bovendien staan bij de meeste cattery's ook mensen op de wachtlijst.

Ontopic: ik vind niet dat een kat nadelen heeft! Alleen liep onze kat ook buiten en is helaas doodgereden. Het feit dat je niet altijd weet waar hij is, vond ik wel een erg minpunt. Maar aangezien jouw kat dan niet buiten zal komen, is dit al geen probleem. Ik vind persoonlijk dat een kat meer voordelen biedt dan een hond. Je bent er minder aan gebonden, maar toch geven katten ook erg veel liefde (wel enkel als zij er zin in hebben Wink ) Katten zijn ook heel grappige dieren om in huis te hebben, ze kunnen soms zo gek uit de hoek komen, zijn soms onvoorspelbaar. Ikzelf zou er denk ik wel 2 nemen als ik fulltime zou werken. Lijkt me leuker voor het katje. Maar wat Marin zegt klopt ook wel, een katje wat alleen zit zal (logischerwijs) meer aandacht van zn baasje vragen.
Wat betreft geslacht; ik heb een zwak voor katers (ook bij andere dieren zoals een paard, verkies ik een ruin), omdat uit mijn ervaring en verhalen van anderen, katers toch net wat aanhankelijker zijn, en kattinnen vaker 'kattiger' uit de hoek kunnen komen. Katers zijn vaak wat 'sulliger' en relaxter smile
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 6:17

Pien schreef:@Snoes en Nala, ik ervaar dat juist weer heel anders, ik vind dat een kat zijn baasje uit moet zoeken... Onze allereerste kat gingen wij bij het dierenasiel uitzoeken, wij gingen voor Nina 16 weekjes oud, een mooie witte poes.

Toen wij daar aankwamen zagen we haar, we waren eigenlijk gelijk verliefd, maar... ik plaats van naar ons toe te komen, ging ze juist van ons weg. Ze ging gewoon bij andere katten liggen, wij wilde graag een knufelkat en dus hebben we haar laten "gaan"...


Ik heb dat ook zo ervaren.

Ik had van te voren op de website van het asiel allerlei katten gezien waarin ik geinteresseerd was, maar eenmaal in het asiel vond ik ze niet interessant. Toen zag ik Mitzi (die stond nog niet op de website) en wow, direct verliefd en een klik. Geen seconde meer over getwijfeld. Ze kwam niet perse naar mij toe in eerste instantie, maar daarna bleef ze wel steeds terug komen.


Maar bij jonge katjes is dat misschien toch nog wel een beetje anders, zeker als ze echt nog zo heel jong zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Nala do 7 apr 2011 - 6:18

Pien schreef:@Snoes en Nala, ik ervaar dat juist weer heel anders, ik vind dat een kat zijn baasje uit moet zoeken... Onze allereerste kat gingen wij bij het dierenasiel uitzoeken, wij gingen voor Nina 16 weekjes oud, een mooie witte poes.

Toen wij daar aankwamen zagen we haar, we waren eigenlijk gelijk verliefd, maar... ik plaats van naar ons toe te komen, ging ze juist van ons weg. Ze ging gewoon bij andere katten liggen, wij wilde graag een knufelkat en dus hebben we haar laten "gaan"...

2 weken daarna gingen we opnieuw, we waren gebeld dat ze een leuk nestje hadden, alleen waren dat allemaal mannetjes. eenmaal daar liepen we naar het nestje toe, en ja hoor... er kwam er gelijk 1 naar ons toegelopen en die was niet bij ons weg te slaan! zo is het eigenlijk bij alle drie onze katten gegaan! voor ons was dat toch wel het fijnste gevoel zeg maar...

Ja ons is dat eigenlijk ook altijd gezegd, dat je diegene moet pakken wat naar jou toekomt. Maar op het moment dat we gingen kijken lagen ze net te drinken bij de moeder dus eigenlijk kwam er niemand. Die vrouw zei wel dat hij tot nu toe het meeste op de schoot kwam gekropen. Ik denk dat we er toch maar voor zullen gaan. Een kat is zo onvoorspelbaar dus misschien zal hij een knuffelbeer worden eens hij weg is van zijn mama en broertjes/zusjes.
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Raindrop do 7 apr 2011 - 6:33

Leuk dat je een kat wilt nemen!

Mijn vriend en ik hebben in november een kitten gekocht.
Hij is nu inmiddels een half jaar en deze week is hij gecastreerd.
We hebben trouwens een kater. Hij vindt het heerlijk om bij ons op schoot te zitten, geaaid en geknuffeld te worden maar hij vindt het ook fijn om lekker te spelen of te slapen.

We geven onze kat als voer Royal Canin en twee keer per week krijgt hij nat voer (momenteel van Felix).
Hij heeft ons in totaal wel wat gekost maar de aanschaf en de standaard dingen(krabpaal, kattengrit, kattenbak, eten, drink en eetbakje) valt het mee.
Daarnaast hebben we natuurlijk wel extra speelgoed. Laatst hebben we in de aanbieding een krabton en een hangmat gekocht.
Veel spullen hebben we trouwens besteld bij Zooplus.nl.

Qua nadelen. Ik kan er maar 1 bedenken en dat is dat onze kat aan de deuren krabt. We zien er verder niks van alleen is het geluid niet fijn.
Haren verliest hij helemaal niet zoveel. En hij maakt ook geen meubels kapot.

Ik vind een kat echt alleen maar een aanrader!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Raindrop do 7 apr 2011 - 6:39

Pien schreef:@Snoes en Nala, ik ervaar dat juist weer heel anders, ik vind dat een kat zijn baasje uit moet zoeken... Onze allereerste kat gingen wij bij het dierenasiel uitzoeken, wij gingen voor Nina 16 weekjes oud, een mooie witte poes.

Toen wij daar aankwamen zagen we haar, we waren eigenlijk gelijk verliefd, maar... ik plaats van naar ons toe te komen, ging ze juist van ons weg. Ze ging gewoon bij andere katten liggen, wij wilde graag een knufelkat en dus hebben we haar laten "gaan"...

2 weken daarna gingen we opnieuw, we waren gebeld dat ze een leuk nestje hadden, alleen waren dat allemaal mannetjes. eenmaal daar liepen we naar het nestje toe, en ja hoor... er kwam er gelijk 1 naar ons toegelopen en die was niet bij ons weg te slaan! zo is het eigenlijk bij alle drie onze katten gegaan! voor ons was dat toch wel het fijnste gevoel zeg maar...

Bij ons ging dat niet zo.
ik had op het internet gekeken en zag onze kat op een website van het dierenasiel (onze kat zat bij een opvanggezin van het dierenasiel uit omdat hij nog te klein was).
We maakten een afspraak en mijn vriend is naar het opvanggezin gegaan (ik moest werken en anders konden we pas veel later gaan kijken).
Onze kat kwam niet meteen naar mijn vriend toe. Hij was juist enorm bang en vertrouwde alleen de mensen van het opvanggezin.
Wel hebben we deze kat genomen. de eerste dagen verstopte hij zich achter de wasmachine, onder kasten etc.
Na 3 weken vetrouwde hij ons pas volledig. Nu is hij verzot op ons. Andere mensen vetrouwt hij nog niet maar dat begint ook steeds meer te komen.
We hebben onze kat dus echt de tijd gegeven wat voor hem en voor ons echt niet gemakkelijk was. Maar ik ben zo blij dat we voor dit katje zijn gegaan!

Onze kat is trouwens langs een drukke weg gevonden, ik denk zelf dat hij niet heel goed behandeld is voordat hij bij het opvanggezin terecht kwam.
Het kan dus zijn dat hij daarom zo bang was/is.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 7:14

Ik denk ook zeker niet dat als een kat/kitten niet naar je toe komt, je 'm niet moet nemen. Ligt aan je eigen opvattingen natuurlijk, maar ik zou zelf zeker geen kat afschrijven daarom. Sommige mensen hebben trouwens van nature meer met katten die juist de rustigste van het nest lijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 7:45

Als een kat z'n baasje uit moest zoeken dan hadden mijn katten nooit een baasje gehad. Onze katten waren namelijk zó ontzettend verzwakt als kitten zijnde dat ze wel heel wat anders aan hun hoofd hadden dan op mensen afstappen. Ze hadden op dat moment 24 uur zorg nodig.

Maar inmiddels zijn het wel degelijk echte knuffelkatten geworden. Ik vind het ergens onzin om een kat tijdens zo'n momentopname, als hij/zij wegloopt, meteen te bestempelen als 'geen knuffelkat'. Ik kan ook eens strontchagrijnig zijn als je mij voor het eerst ontmoet, maar dat betekent nog niet dat ik een eeuwige zuurpruim ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Bliss do 7 apr 2011 - 7:54

En VH, heb je al iets besloten?
Ik kan mij eigenlijk beter niet in dit topic mengen, want ik zie vrij weinig voordelen aan het hebben van een kat. Ja, ze zien er schattig uit en zijn lekker zacht, maar dat zal voor mij noooooit opwegen tegen al die haren, de stank (soms), het verschonen van de kattenbak en de kosten! (heb wel cavia's gehad en een konijn (die nu bij mn moeder woont), maar dat is toch anders) Ik ben geen kattenmens (maar ik vond Mitzi wel lief hoor Marin), maar ieder zn ding natuurlijk!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:12

Hahaha fijn dat je haar lief vond Bliss! :P Maar had het ook niet erg gevonden als je haar niks vond, en als je echt bang voor haar was geweest, had ik haar natuurlijk even met mandje eten en bak in de keuken gezet. Zoiets vind ik echt geen probleem.

Gelukkig vind ik de nadelen in de praktijk echt heel erg meevallen. Zie het dus ook niet echt als nadelen, maar gewoon bijkomstigheden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:21

Ja ik neig er toch naar om er een aan te schaffen. Ik mis namelijk wel wat gezelschap thuis.. En ik denk dat een kat dan toch wel gezellig is haha! Mijn collega heeft 1 lapjeskat en ik hoop eigenlijk dat ik die mag hebben maar volgens mij wil ze die zelf houden. En groot gelijk heeft ze Very Happy . Misschien dat ik ook nog even langs het asiel ga..

Edit: En bedankt voor alle tips! De tips over voer kijk ik later nog wel weer eens terug haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Raindrop do 7 apr 2011 - 8:29

Haha Bliss.
Mijn vriend wilde eerst geen kat om de redenen die je noemt (stank, haren etc.) en ik zag daar ook wel tegenop maar in de praktijk merk ik bijna niks van de stank en de haren.
De kattenbak verschonen/uitscheppen vind ik eigenlijk helemaal niet erg om te doen.
Nu is mijn vriend trouwens verzot op onze kat haha.

Ik heb weer veel minder met cavia's en konijnen.

VH, leuk dat je waarschijnlijk een katje gaat nemen Very Happy Houdt ons op de hoogte 🐱
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:30

Ik wil wel met je mee kijken, of spullen kopen, of advies geven of wat dan ook als je ergens bij denkt hulp nodig te hebben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:40

Lief van je Marin! Ik hou het in gedachten.

@ De rest: ik hou jullie op de hoogte smile . Als ik één van m'n collega neem moet ik nog minimaal 10 weken wachten, dus heb geduld smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Snoes do 7 apr 2011 - 9:41

Nala schreef:
Snoes schreef:Je weet op voorhand natuurlijk nooit of een kat aanhankelijk zal zijn of niet. Maar het feit dat ze bij de eigenares wel op schoot ging (toch?) is denk ik wel een goed teken. Je zal het toch moeten afwachten tot de kat daadwerkelijk bij jullie is. Nog een paar weken wachten dus?

Ja met 9 weken mogen ze weg. 12 weken is eigenlijk beter maar ja, het is een opvangorganisatie dus ze moeten plaats maken voor de nieuwe lading die nu wel zal komen. Jij was toch diegene met de BK silver tabby he? Zo eentje wouden wij ook eerst, vnl ook omdat ze binnen goed aarden, maar het is erg moeilijk om een cattery te vinden die net op dat moment kittens heeft. Bovendien staan bij de meeste cattery's ook mensen op de wachtlijst.
Ja klopt, dat ben ik. Wij wilden ook graag zo eentje omdat het een echte binnenkat is en omdat ze goed zelfstandig kunnen zijn. Wij hadden ook echt geluk hoor, wij vonden maar één adres (was wel in Belgie) waar ze die verkochten en toen zijn we gaan kijken en we hadden nog keuze uit 3 (er zouden de dag erop ook nog mensen komen kijken) en toen hebben we gelijk besloten om haar te nemen. Al zijn we wel een paar dagen later haar pas gaan ophalen omdat we nog niets van kattenspullen in huis hadden.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 18:58

Ik heb nog wel even een voedingsadvies voor je. Want ik zie dat er weer veel door elkaar wordt gehaald.

Het klopt als je Porta 21 gaat voeren dat de katten in het begin erg stinken op de bak. Dit kan een maand of 2 a 3 duren daarna is het over. Dat komt omdat alle granen uit het lijf van de kat moet en dat gaat stinken. Daarna is het stinken helemaal over.
Kies een brok uit dat geen granen, suikers en fruit bevat. Dit hebben katten niet nodig en is erg slecht voor ze. Als je op de zakken voer kijkt moet het beginnen met vlees. Als je voer hebt dat begint met mais (zoals Royal Canin, wordt niet voor niks ook wel Royal Konijn genoemd door het vele graan) zit dat het meeste in het voer en dat moet niet. Kijk ook dat het vlees echt vlees is. Als er pluimvee meel op staat betekend dat dit voornamelijk vermalen veren, snavels, poten en ander afval is. Dit verteerd erg slecht bij een kat. Geef maar eens prooidieren dan zie je vanzelf dat ze dit laten liggen. Goed voer begint met gemalen vlees. Voor het nat voer geld het zelfde. Geen granen, suikers en groentes. Dit veroorzaakt tandplak en niet het voer zelf. Nat voer is wel belangrijk in het menu van een kat omdat het slechte drinkers zijn. Goed voer lijkt duurde maar in verhouding is het goedkoper. De kat moet minder op de bak waardoor je weer kattenbakvulling bespaard. Het mooiste is om prooidieren te voeren maar daar is niet iedereen van gecharmeerd.

Ik zou als ik jou was naar het asiel gaan om een kat te nemen. Daar betaal je meestal rond de 80 euro voor maar voor dat bedrag krijgen ze hun inentingen, worden ze ontvlooid en ontwormd en als je een kitten neemt worden ze rond de 6 maanden nog geholpen op hun kosten. En neem er twee, als je veel weg bent hebben ze wat aan elkaar. Wij hebben er ook twee en ze zijn net zo dol op ons dan op elkaar dus dat zit helemaal goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 19:15

No offense, maar ik zou het echt niet trekken om 2 a 3 maanden in de stank te zitten in ons appartementje. Heel knap als je dat wel volhoud, respect :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 19:18

Wij hebben het wel gedaan en nu nergens meer last van. Als ze hier straks over gaan op de prooidieren zul je het weer hebben. Maar goed, ik wil gewoon dat ze goed te eten krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 4 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum