Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat: Voor- en nadelen?

+15
Rovine
Oasis
Bliss
Raindrop
Nala
Minx
Inge
luisa
Snoes
Sweety
Jeanette
TukTuk
Pien
Winegum
Shy
19 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 6:49

Naaktkatten zijn helemaal niet onderhoudsvrij, dus dat zou ik niet doen Wink Maar ze zijn wel heeeeeeeeeeel lief I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  _Lacey_ ma 11 apr 2011 - 6:52

Bliss schreef:Waarom neem je niet zo'n naaktkat, net als Rachel in Friends? Laughing Heb je ook geen last van haren Wink

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 50
That is NOT a cat Laughing

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Olijfje ma 11 apr 2011 - 6:55

Neem dan een devon rex, dat zijn zúlke schatjes! Je moet er alleen wel tegen kunnen dat ze constant op je schoot wilen liggen Very Happy
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Lejow ma 11 apr 2011 - 7:09

_Lacey_ schreef:
Bliss schreef:Waarom neem je niet zo'n naaktkat, net als Rachel in Friends? Laughing Heb je ook geen last van haren Wink

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 50
That is NOT a cat Laughing

'But why is it inside out!?!?!'
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Fiwen ma 11 apr 2011 - 8:41

Marin schreef:Iiiieiuw die zijn zooo eng! Maar schijnen bijzonder lief en aanhankelijk te zijn!

Siamees moet je echt niet nemen, die beesten hebben een hele gebruiksaanwijzing. M'n oma heeft ze altijd gehad, en die van haar die ze nu heeft spoort echt niet. Die zit dan ook aan de valium.

Wij hebben 2 siamesen en ik zou nooit meer een ander ras willen. Hiervoor hebben we een 'gewone' zwarte kitten gehad maar het verschil is zo enorm merken we nu. Ze zijn echt super aanhankelijk en lief. Ze hebben nog nooit gekrabt en ik durf gerust te zeggen dat ze dat ook nooit zomaar zouden doen (behalve als je een vlieg of hommel bent :P).
Enige nadeel van een Siamees is als je ze niet laat steriliseren en ze worden krols... dan komt de buurman vragen of je een huilbaby hebt hahaha (serieus, de buurman kwam helemaal verbaast naar me toe dat hij niet eens gezien had dat ik zwanger was geweest en zo... Toen hebben we toch maar snel een afspraak bij de dierenarts gemaakt).
En ze willen dus echt heel veel aandacht, als je vaak weg bent kun je ze niet alleen hebben want dan worden ze echt eenzaam en ongelukkig.

Manlief met onze jongste Siamees (en dit is geen uitzondering, dit gebeurd regelmatig)
Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Timencira





Laatst aangepast door Fiwen op ma 11 apr 2011 - 8:51; in totaal 1 keer bewerkt
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 8:42

Haha nou de Siamees van m'n oma die klinkt dus altijd als een misthoorn. Vrij ernstig. Hij logeert ook vaak bij m'n tante, omdat m'n oma 'm niet aan kan.
Maar hij is ook wel een extreem geval hoor, haar vorige Siamezen waren niet zo excentriek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 9:21


Wij zitten er ook over te denken om een poes te adopteren. Nu is mijn man alleen een beetje bezorgd of hij niet allergisch is voor katten. Hoe zou je daar het beste achter kunnen komen (zonder een heel onderzoek te doen via de huisarts bedoel ik dan)? We hebben eigenlijk geen familie of vrienden met katten. Hij heeft wel last van hooikoorts, vandaar dat hij zich afvraagt of hij niet allergisch is.

Ik zou het zo sneu vinden als we een poes in huis nemen en een van ons blijkt allergisch te zijn. Heeft iemand een tip?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 9:21

Oja, Fiwen, wat een geweldige foto I love you !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Sweety ma 11 apr 2011 - 9:26

Ik heb gekeken naar de devon rex katten en die vind ik eigenlijk nog best leuk Very Happy
Alleen jammer dat ze zo duur zijn..
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Inge ma 11 apr 2011 - 10:35

Minneke schreef:
Wij zitten er ook over te denken om een poes te adopteren. Nu is mijn man alleen een beetje bezorgd of hij niet allergisch is voor katten. Hoe zou je daar het beste achter kunnen komen (zonder een heel onderzoek te doen via de huisarts bedoel ik dan)? We hebben eigenlijk geen familie of vrienden met katten. Hij heeft wel last van hooikoorts, vandaar dat hij zich afvraagt of hij niet allergisch is.

Ik zou het zo sneu vinden als we een poes in huis nemen en een van ons blijkt allergisch te zijn. Heeft iemand een tip?
Mijn vriend heeft ook hooikoorts en voor sommige dingen allergisch. Maar gelukkig was hij voor de katten niet allergisch.
Uhm misschien eens een kijkje nemen bij het asiel en dan kijken hoe hij reageert?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 17:43

Inge schreef:
Minneke schreef:
Wij zitten er ook over te denken om een poes te adopteren. Nu is mijn man alleen een beetje bezorgd of hij niet allergisch is voor katten. Hoe zou je daar het beste achter kunnen komen (zonder een heel onderzoek te doen via de huisarts bedoel ik dan)? We hebben eigenlijk geen familie of vrienden met katten. Hij heeft wel last van hooikoorts, vandaar dat hij zich afvraagt of hij niet allergisch is.

Ik zou het zo sneu vinden als we een poes in huis nemen en een van ons blijkt allergisch te zijn. Heeft iemand een tip?
Mijn vriend heeft ook hooikoorts en voor sommige dingen allergisch. Maar gelukkig was hij voor de katten niet allergisch.
Uhm misschien eens een kijkje nemen bij het asiel en dan kijken hoe hij reageert?

Ik heb ook hooikoorts maar ben niet allergisch voor katten. Dit heb ik vorig jaar laten testen. Die test was binnen een kwartier klaar en vrij simpel. Dus als hij het echt wil weten zou ik daar gewoon naar vragen. Je krijgt een rij druppels op je arm. Deze prikken ze door met een kleine naald zodat het vocht je bloed raakt en dan heb je binnen 10 minuten een reactie. Dan ben je allergisch en anders niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 18:36

Inge schreef:
Minneke schreef:
Wij zitten er ook over te denken om een poes te adopteren. Nu is mijn man alleen een beetje bezorgd of hij niet allergisch is voor katten. Hoe zou je daar het beste achter kunnen komen (zonder een heel onderzoek te doen via de huisarts bedoel ik dan)? We hebben eigenlijk geen familie of vrienden met katten. Hij heeft wel last van hooikoorts, vandaar dat hij zich afvraagt of hij niet allergisch is.

Ik zou het zo sneu vinden als we een poes in huis nemen en een van ons blijkt allergisch te zijn. Heeft iemand een tip?
Mijn vriend heeft ook hooikoorts en voor sommige dingen allergisch. Maar gelukkig was hij voor de katten niet allergisch.
Uhm misschien eens een kijkje nemen bij het asiel en dan kijken hoe hij reageert?

Dat vroeg ik me dus eigenlijk af; zou je dat al direct moeten merken als je in het asiel bent? Want dan zouden we ook meteen weten of de kinderen er wel tegen kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 22:41

Marin schreef:Ik heb een kat uit dat asiel hier waar VH ook is geweest vandaag, en ik heb er goede ervaringen mee. Bij mij stond er ook heel duidelijk aangegeven of het binnen of buiten katten waren en alle karaktereigenschappen. Het is een prima asiel volgens mij.

En ik ben dus bij hetzelfde asiel geweest en ben er 2x geweest en we zijn heel erg goed geholpen, ze namen alle tijd voor je en helpen je echt met meedenken. Wij hadden met 3 katten een klik, 1 was alleen vrij vals, en dat durfde mijn vriend niet aan & 1 had witte haren en die hadden ze gevonden, waardoor ze niet precies konden zeggen hoe & wat over die kat, en dat durfden we ook niet aan. Ook was dit echt dé kat voor ons, hij bleef om ons heen lopen toen we aan het beslissen waren, wond mijn vriend om zijn vinger (en dat is heel knap voor geen kattenliefhebber) en we waren zeker van onze zaak. Ik denk dat je het eerder ook niet moet doen in een asiel, want je zit toch meestal wel een aantal jaren aan een kat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Inge di 12 apr 2011 - 0:08

Minneke schreef:
Inge schreef:
Minneke schreef:
Wij zitten er ook over te denken om een poes te adopteren. Nu is mijn man alleen een beetje bezorgd of hij niet allergisch is voor katten. Hoe zou je daar het beste achter kunnen komen (zonder een heel onderzoek te doen via de huisarts bedoel ik dan)? We hebben eigenlijk geen familie of vrienden met katten. Hij heeft wel last van hooikoorts, vandaar dat hij zich afvraagt of hij niet allergisch is.

Ik zou het zo sneu vinden als we een poes in huis nemen en een van ons blijkt allergisch te zijn. Heeft iemand een tip?
Mijn vriend heeft ook hooikoorts en voor sommige dingen allergisch. Maar gelukkig was hij voor de katten niet allergisch.
Uhm misschien eens een kijkje nemen bij het asiel en dan kijken hoe hij reageert?

Dat vroeg ik me dus eigenlijk af; zou je dat al direct moeten merken als je in het asiel bent? Want dan zouden we ook meteen weten of de kinderen er wel tegen kunnen.
Weet ik eigenlijk niet.
Een neefje van ons is heel allergisch en als hij komt stofzuigen we de hele woonkamer heel goed en de katten mogen dan ook even niet in de woonkamer komen, toch heeft hij er daarna last van.
Onze buurvrouw heeft er alleen last van als ze ze ook echt aanraakt.
Dus ook dat kan nog verschillen.
En anders toch laten testen bij dokter?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 6 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum