Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat: Voor- en nadelen?

+15
Rovine
Oasis
Bliss
Raindrop
Nala
Minx
Inge
luisa
Snoes
Sweety
Jeanette
TukTuk
Pien
Winegum
Shy
19 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:18

Ja, en daarom neem ik AH brokken, want die zijn niet duur en ik ruik ook niets en ze eet het ook op. PerfectFit vind ik ook goed, en die vindt ze ook lekker. Maar andere brokjes (had een keer AH Excellent toen ze bij mijn moeder was) lustte ze niet. Welke andere merken vind jij goed dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  TukTuk wo 6 apr 2011 - 21:19

Marin schreef:
AngelNyn schreef:
Wist je dat RC niet eens zulke hele goede voeding is? Er bestaat veel beter voer, wat in dezelfde prijsklasse zit of soms zelfs goedkoper is smile

Ik heb er prima ervaringen mee, daarom is het voor mij goede voeding. Ik rook niets, haar vacht werd er super zacht en stralend van, dus dat is voor mij goed voer.

Ja je moet het verder ook zelf weten hoor.smile Probeerde gewoon een tip te geven omdat mensen vaak automatisch denken dat RC het beste voer is, bij wijze van, en daar "graag" veel geld aan uitgeven, terwijl dat niet eens zo nodig is, zeker als je krapper bij kas zit smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Winegum wo 6 apr 2011 - 21:20

Jeanette schreef:Een kat heeft bijna alleen maar voordelen. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is om de kattenbak schoon te maken. :P Onze kat eet Felix voer en volgens mij is dat ook niet duur.

Haha, laat ik dat nou net aan mijn vriend overlaten :P Maar als hij er niet is doe ik het ook, het is geen ramp.

Kotsen doen ze hier dus wel Sad Sinds we RC hebben is het echt heel erg geminderd, maar eens in de zoveel tijd kotsen ze dus wel. Het is een combinatie van te snel eten, haarballen en te druk doen na het eten. Waardoor eens in de zoveel tijd de boel eruit komt.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:22

Oh ja vraagje: Is kattengras nou echt goed voor katten? En gaan ze daar nou van kotsen om die haarballen kwijt te raken? Ze zat laatst wel aan m'n blauwe druifjes en dat mocht niet van mij natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Winegum wo 6 apr 2011 - 21:23

Kattengras eten ze hier niet Rolling Eyes Heb meerdere soorten geprobeerd, maar ze vinden het volgens mij niks.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  TukTuk wo 6 apr 2011 - 21:24

Marin schreef:Ja, en daarom neem ik AH brokken, want die zijn niet duur en ik ruik ook niets en ze eet het ook op. PerfectFit vind ik ook goed, en die vindt ze ook lekker. Maar andere brokjes (had een keer AH Excellent toen ze bij mijn moeder was) lustte ze niet. Welke andere merken vind jij goed dan?

Ja natuurlijk moet je ook kijken wat je katten lekker vinden smile Ik zeg ook niet dat RC slecht is, maar dat je voor dat geld een "betere" brok zou kunnen krijgen, of voor minder geld dezelfde kwaliteit, gewoon maar een tip Wink PF is idd ook een goede brok, en je hebt ook nog merken als Smilla, Bozita, Porta 21, heb zelf geen ervaring met deze brokken, maar wel goede dingen over gelezen.
En verder heb je van de Intratuin eigen merk, dat is ook wel een goede brok.

Het was ook totaal mijn intentie niet om ene discussie te starten!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:26

Porta heb ik een tijdje geleden van Wolletjes geprobeerd, maar dat vond ik echt vreselijk. Heb nog nooit zo'n stank in huis gehad. Intratuin is niet handig, want dat zit hier niet in de buurt. Ach, voorlopig vind ik dit prima, al geef ik liever RC omdat ze dat volgens mij ook lekkerder vond. Ik twijfel trouwens over indoor of senior geven. Ze is 9 (of 10 intussen, weet niet wanneer ze jarig is), maar ze blijft ook binnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:29

Ik zou denken wat ik belangrijker zou vinden zeg maar, qua "eigenschap" en dan zou ik voor indoor gaan. Voor onszelf zit ik nog te denken of ik niet British Shorthair RC wil geven, maar eigenlijk neig ik naar gewoon indoor (na kitten natuurlijk).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 21:30

Winegum schreef:
Marin schreef:
AngelNyn schreef:
Wist je dat RC niet eens zulke hele goede voeding is? Er bestaat veel beter voer, wat in dezelfde prijsklasse zit of soms zelfs goedkoper is smile

Ik heb er prima ervaringen mee, daarom is het voor mij goede voeding. Ik rook niets, haar vacht werd er super zacht en stralend van, dus dat is voor mij goed voer.
En hier sluit ik mij bij aan. Ik vind het ook goed voer.

wij hebben RC ook zo'n 2,5 jaar gebuikt en vonden het aan het begin ook altijd fijn, totdat onze oudste kat gecastreerd was, toen ging hij ineens veel meer stinken als hij op de bak geweest was. Ik kan mensen het nog altijd aanraden, alleen vind ik het voer dat we nu geven: Hills, nog beter! Voor ons gevoel verteren ze ook veel meer van dit eten, of hoe zeg je dat, halen ze er veel meer uit want ze hebben amper uitwerpselen.

wij hebben van het begin af aan gezegd alleen katers te willen, reden hiervoor is dat deze aanhankelijker zijn.
als ik nu terug kijk wat wij aan kosten hebben gehad bij onze laatste kat:
het castreren kost ongeveer 40 euro, chippen kost rond de 35 euro. 1 keer per jaar moet je het beestje laten inenten. toen wij hem kregen had hij nog geen enkele inenting gehad, dus toen moesten we er ook 2 halen, kosten volgens mij iets van 40 tot 60 euro samen. en daarnaast moeten wij ook ontvlooien en ontwormen regelmatig... nou weet ik alleen niet of dat ook bij een binnenkat moet.

eten bestellen wij op zooplus, wij geven alleen maar brokken, natvoer vinden ze niet lekker en schijnt ook helemaal niet zo goed te zijn. wij bestellen 10 kilo zakken voor 62,00. nu hebben we nog 1 kat over en van zo'n zak kan hij 133 dagen eten! eens in de zoveel tijd kopen we een bakje kattensnoepjes van Whiskas, zo kunnen we af en toe ook wat lekkers geven. verder hebben wij qua speeltjes weinig gekocht, onze katten zijn het meest blij (geweest) met een bierdop, leeg flesje, lege schoenendoos en balletjes

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  TukTuk wo 6 apr 2011 - 21:31

Marin schreef:Porta heb ik een tijdje geleden van Wolletjes geprobeerd, maar dat vond ik echt vreselijk. Heb nog nooit zo'n stank in huis gehad. Intratuin is niet handig, want dat zit hier niet in de buurt. Ach, voorlopig vind ik dit prima, al geef ik liever RC omdat ze dat volgens mij ook lekkerder vond. Ik twijfel trouwens over indoor of senior geven. Ze is 9 (of 10 intussen, weet niet wanneer ze jarig is), maar ze blijft ook binnen.

Ja uiteindelijk gaat het er ook om wat ze het lekkerste vind natuurlijk smile
Ik weet niet vanaf welke leeftijd je senior zou "moeten" geven, maar je hebt van RC wel een brok die voor katten vanaf 10 jaar is, die binnen leven:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/royal_canin/royal_canin_indoor/28459
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:33

Ah zoiets is wel een goede combinatie, AN!

Zowel bij Indoor als Senior gaat het natuurlijk ook over het aantal calorieen. Want ze wordt de laatste tijd een stuk dikker omdat ze niet zo veel beweegd, dus daar ben ik wel aan op 't lettten. Maar wil ook niet te vaak van brokken veranderen, dus laat het nu maar even zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 21:35

Mag ik gelijk even van dit topic gebruik maken en een kattenvraagje stellen: hoeveel gram geven jullie je kat per dag? heb je het idee dat hij/zij daar genoeg mee binnen krijgt?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:36

Ik geef een espressokopje aan brokjes 's ochtends, en een heel of half zakje natvoer 's avonds.
Weet niet hoe veel gram dat is alleen, maar je kan je wel wat voorstellen bij de grootte van een espressokopje. Ze eet zelfs dat niet op, dus zo veel eet ze niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  TukTuk wo 6 apr 2011 - 21:36

Pien schreef:Mag ik gelijk even van dit topic gebruik maken en een kattenvraagje stellen: hoeveel gram geven jullie je kat per dag? heb je het idee dat hij/zij daar genoeg mee binnen krijgt?

Ik let persoonlijk niet op het aantal gram, maar dat is ook omdat ze de hele dag door brokken hebben staan. Als het op is worden de bakjes weer gevuld. Mijn poes mag wel wat aankomen, dus als ze "teveel" eet is dat niet erg, en mijn kater is gewoon een klein vreetzakje, maar nog niet te dik.

En savonds krijgen ze samen 1 bakje/zakje natvoer.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:38

Volgens mij wordt 50 gram per dag aangeraden. Oh ik vond dit net:

Gewicht volgroeide kat - Aanbevolen Dagelijkse hoeveelheid

* 3kg --- ADH:+/- 50gr
* 4kg --- ADH:+/ 65gr
* 5Kg --- ADH:+/ 85gr
* 6Kg --- ADH:+/ 100gr


Laatst aangepast door Fauve op wo 6 apr 2011 - 21:39; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Winegum wo 6 apr 2011 - 21:39

Wij geven 90 gram RC indoor aan onze 2 katten. Hier hebben ze meer dan genoeg aan, want er blijft altijd wel iets over. Het zijn niet echt grote/zware beestjes. Daarnaast krijgen ze 's avonds nog een zakje natvoer samen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Sweety wo 6 apr 2011 - 21:40

Leuk VH dat je een poes wil nemen. Of kater. Als ik een woning heb ga ik dat ook zeker doen. Onze poes komt nu vaak bij me liggen en dat is echt gezellig, er is iemand thuis als je ook thuis komt. smile
Nadelen bij onze poes is het verharen maar je krijgt er zoveel voordelen voor terug.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:40

hopelijk heeft VH hier ook allemaal wat aan Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:41

Pien schreef:

wij hebben van het begin af aan gezegd alleen katers te willen, reden hiervoor is dat deze aanhankelijker zijn.

Ik wil dus wel even benadrukken dat dat puur aan de kat ligt. Over het algemeen wordt het wel gezegd, maar het ís niet altijd zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:42

Fauve schreef:

Ik wil dus wel even benadrukken dat dat puur aan de kat ligt. Over het algemeen wordt het wel gezegd, maar het ís niet zo.

Haha ja last time I checked was Mitz toch echt een vrouwtje. En ligt nu heerlijk op m'n been terwijl ik dit type. En bij de katten van m'n tante is het poesje ook aanhankelijker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 21:44

Fauve schreef:Volgens mij wordt 50 gram per dag aangeraden. Oh ik vond dit net:

Gewicht volgroeide kat - Aanbevolen Dagelijkse hoeveelheid

* 3kg --- ADH:+/- 50gr
* 4kg --- ADH:+/ 65gr
* 5Kg --- ADH:+/ 85gr
* 6Kg --- ADH:+/ 100gr


onze kater krijgt 3 keer 25 gram op een dag... als wij het in 1keer geven eet hij alles gelijk op en spuugt het zo weer uit.. toch zeurt hij na iedere 25 gram al weer binnen 1 uur om eten! echt zó vervelend! het is overigens wel een actieve buitenkat, geen jager ofzo... de laatste keer dat ik hem overigens woog was hij 4,6 kilo!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:45

Dat klopt dan toch aardig met het schema smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 21:46

grappig dat het bij mij in de familie/vrienden kring bij mensen die katten hebben echt andersom is.... inmiddels zijn mijn oom en tante ook over gestapt op katers omdat ze die liever en aanhankelijker vinden!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 21:47

Fauve schreef:Dat klopt dan toch aardig met het schema smile
idd.. dat zeg ik net ook. gek is alleen wel dat hij maar om eten blijft zeuren. zal binnenkort de DA even om advies vragen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Winegum wo 6 apr 2011 - 21:47

Wat voor een voer gaf je hem ook al weer? Hills? Misschien vult het niet zo goed bij hem? Onze katten aten in het begin hun voer ook heel snel op. Ze zeurde daarna nooit, maar het voer was echt op. Puur omdat ze het zo lekker vonden. Nu is het nieuwe er weer vanaf en raken ze ook gewoon vol. Ze hebben de hele dag brokjes staan, maar het is eigenlijk nooit meer op.
Dat zeuren is echt vervelend! Bij ons zeuren ze alleen om natvoer.Ze weten het precies wanneer ze het krijgen. Een uur van te voren beginnen ze vaak al met mauwen..

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 2 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum