Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat: Voor- en nadelen?

+15
Rovine
Oasis
Bliss
Raindrop
Nala
Minx
Inge
luisa
Snoes
Sweety
Jeanette
TukTuk
Pien
Winegum
Shy
19 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:47

Daarom denk ik dus dat het voor elke kat anders is. Ik snap wel dat je om die reden een kater neemt, maar best jammer als dan blijkt dat je een kater hebt die nooit op schoot komt en altijd zijn eigen gang gaat. Ik zou het dus zelf niet zo stellig zeggen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:47

Wanneer is je kat het actiefst Pien? Misschien kan je overdag net even iets meer geven naar verhouding, en dan 's avonds iets minder. Zeg 50 en 25, bijvoorbeeld. Dan kom je toch aan de dagelijkse hoeveelheid maar heeft ie overdag meer om op te teren. Of spuugt hij het dan ook weer uit? Of gaat ie dan misschien alsnog zeuren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Winegum wo 6 apr 2011 - 21:48

Ik heb 2 vrouwtjes, maar het zijn echt 2 tegenpolen van elkaar. De ene is super aanhankelijk, maar de ander heeft nog nooit bij mij op schoot gezeten bijvoorbeeld. Ze wil nog weleens bij je voeten liggen als je op de bank ligt, maar dichterbij zal ze niet komen, daar moet ze niks van hebben. Terwijl de ander het liefst de hele dag aan je hangt

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:49

Mitzi kan trouwens ook echt zeuren om eten, maar dan staat haar eten er gewoon nog! Het kan dus ook gewenning zijn, of gewoon aandacht. Soms als het te erg wordt, doe ik dan even een paar brokjes in de bak, en dan eet ze de rest ook ineens verder op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:49

Mijn ouders hebben een poes en een kater maar de poes is het aanhankelijkst. Wel willen ze allebei niet op schoot. Wel naast je, maar op schoot echt niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  TukTuk wo 6 apr 2011 - 21:57

Marin schreef:Mitzi kan trouwens ook echt zeuren om eten, maar dan staat haar eten er gewoon nog! Het kan dus ook gewenning zijn, of gewoon aandacht. Soms als het te erg wordt, doe ik dan even een paar brokjes in de bak, en dan eet ze de rest ook ineens verder op.

Haha herkenbaar! Alleen zijn mijne nog zo te foppen dat ik alleen maar even hoef te rammelen met het bakje en ze zo het idee te geven dat er nieuwe brokjes in liggen :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 21:59

hij krijgt eten op vaste tijden eigenlijk, nu ik in de ziektewet zit is het 's ochtends wat later geworden maar hij krijgt meestal rond half 9, half 5 en half 12. hij is overdag gemiddeld 3 uur buiten en echt weg, verder is hij dan nog een aantal uur gewoon in de tuin, en vaak 's avonds nog ongeveer 3 uur buiten en als het mooi weer is kan dat ook nog wat langer zijn... hij zeurt eigenlijk bij iedere maaltijd, meestal begint het 's ochtends al om half 7, 's middags rond een uur of half 2 alweer en 's avonds zodra hij binnen is...

misschien idd een overweging om eens ander voer te proberen. helaas hebben wij net een grote zak van 10kilo aangebroken en met 1 kat duurt dat behoorlijk lang voor hij op is!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 22:01

Pien, zou jij niet overwegen je kat binnen te houden? Bij deze is dit meer te doen denk ik omdat hij het al zo gewend is, maar bij een nieuwe eventueel? Omdat je al twee katjes bent verloren aan de straat. Ik durf het zelf dus gewoon echt niet met mijn kat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 22:04

Marin schreef:Pien, zou jij niet overwegen je kat binnen te houden? Bij deze is dit meer te doen denk ik omdat hij het al zo gewend is, maar bij een nieuwe eventueel? Omdat je al twee katjes bent verloren aan de straat. Ik durf het zelf dus gewoon echt niet met mijn kat!
deze kat binnenhouden is niet meer te doen en zoals het er nu uitziet willen we ook geen nieuwe kat meer erbij, mede doordat we er al 2 verloren hebben aan de straat, zoals je dat mooi omschrijft.. Daarnaast als Chappy ooit dood gaat,(hopelijk pas over 15 jaar ofzo) gaan we ook voor een raskat en deze laten we sowieso niet buiten!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 22:05

Haha ja dat was eigenlijk precies wat ik zei smile Hoop inderdaad dat Chappy nog lekker lang mee mag :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 22:07

Marin schreef:Haha ja dat was eigenlijk precies wat ik zei smile Hoop inderdaad dat Chappy nog lekker lang mee mag :P
daarnaast is Chappy ook echt heel erg bang, wij wonen tegen een geluidswal aan, aan de andere kant loopt een redelijk drukke weg, als daar bijv een auto oprijdt die even behoorlijk wat gas geeft, en Chappy is in de tuin, dan zit hij al bang voor het raam! Die komt daar dus echt niet in de buurt...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 22:14

Hebben jullie geen 'last' van katten die met de nagels de inboedel bewerken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 22:17

Megara schreef:Hebben jullie geen 'last' van katten die met de nagels de inboedel bewerken?

nee, behalve de bank en de stoelen hebben wij geen beschadigingen. op de bank en stoelen zitten wat halen, deze werk ik eens in de zoveel tijd allemaal met naad en draad weg en dan zijn ze weer als nieuw.

de rest van de meubelen zit onze kat nooit aan en hebben de andere katten ook nooit aangezeten!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 22:18

Ik ga ook een kat nemen, al is het alleen maar omdat ik eens een gigantische krabpaal gewonnen heb :P

Geintje, ik wil graag een kat, maar zag van de week die krabpaal weer op zolder staan.. Zo`n mooi ding..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Winegum wo 6 apr 2011 - 22:20

Alleen onze bank heeft wat halen, maar dat komt door de stof van de bank en door speelsheid. Onze katten hebben nog nooit doelbewust iets kapot gemaakt.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 22:25

Megara schreef:Hebben jullie geen 'last' van katten die met de nagels de inboedel bewerken?

Ja, maar daar heb ik me maar gewoon bij neergelegd. Natuurlijk corrigeer ik hem, maar kan er niet altijd op letten.

Ik zou het gewoon doen hoor VH! Ik woon zelf in een flat op 9 hoog en werk 34 uur per week. Ben ongeveer 3 avonden doordeweeks thuis en in het weekend zeker 1,5e dag. Mijn kat haat andere katten dus het is ook niet zielig dat hij alleen zit. Als het mooi weer is doe ik hem aan een tuigje en gaan we lekker op het balkon zitten, daar is hij aan gewend (als ik het tuigje pak komt hij al aanlopen haha). Qua nadelen: de kattenbak, ik moet om de dag stofzuigen, hij heeft een paar vazen/potten gemold en mn meubels zijn niet perfect meer. Maarja, de voordelen zijn veel groter hoor! Kan niet meer zonder hem I love you Oja ik laat hem trouwens vanaf het begin niet in mn slaapkamer, zou er goed over nadenken of je dat wel of niet wilt.


Laatst aangepast door Reeza op wo 6 apr 2011 - 22:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 22:25

Megara schreef:Hebben jullie geen 'last' van katten die met de nagels de inboedel bewerken?

Nee totaal niet! Alleen komt ze aan de fietsbanden (mijn fiets staat binnen), en dan word ik heel boos want dat mag absoluut niet. Maar verder komt ze niet aan meubels, en alleen aan haar krabpaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Snoes wo 6 apr 2011 - 22:37

Wat leuk dat je erover denkt om een kat te nemen, VH!

Wij hebben zelf een vrouwtje, en zij is echt héél erg aanhankelijk. Dus hier gaat het ook niet op dat een kater aanhankelijker zou zijn. Het liefst zou onze poes de hele dag op schoot liggen en komen knuffelen.

Ik kan eigenlijk niet veel nadelen bedenken. Ze verliest uiteraard haren, dus wat extra stofzugien zal misschien nodig zijn.
Verder dan dit "nadeel" kom ik eigenlijk niet haha. Ik heb ook echt geluk met onze poes. Ze is heel aanhankelijk, krabt niet aan meubels (alleen aan haar krapbaal of krapmatje).

Bij ons krijgt ze Friskies, geen idee hoeveel gram ze per dag krijgt, haar bakje zit altijd vol en ze is niet dik haha.

Qua kosten was bij ons de aanschaf het duurste. Het is een britse korthaar, dus die hebben wel een prijs, maar dat hadden wij er héél graag voor over. Verder hebben wij een hele leuke krabpaal voor 20 euro, een kattenbak voor 15 euro, een eetbakje en een drinkbankje voor 2,50 euro elk, een dekentje voor op de bank voor 10 euro en hier en daar wat speeltjes voor een paar euro.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  luisa wo 6 apr 2011 - 22:40

Niet doen..
Ik vind het zielig voor een kat als ze niet naar buiten kan. En dan kan men wel zeggen dat de kat er aan went en niet beter weet, ik blijf erbij dat een kat meer vrijheden nodig heeft.
Ben dol op katten, maar ik woon ook in een appartement met behalve balkon geen mogelijk voor kat om buiten rond te lopen. Ik heb dus besloten geen kat te nemen
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 22:43

Mijn kat zal sowieso binnen blijven.. Ik heb er geen zin in dat iemand 'm steelt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Snoes wo 6 apr 2011 - 22:57

Mijn poes zit ook altijd binnen. Wij hebben net gekozen voor een poes die én goed alleen kan zijn én voor een binnenkat zeg maar. Het is absoluut niet zielig als ze niet buiten mogen hoor, de onze heeft zelfs niet die intentie.

Ik heb vaak de schuifraam naar ons terras openstaan, daar zit wel nog een hor voor, maar soms ben ik wat spullen naar buiten aan het sjouwen of naar binnen, en dan wil ze dus echt niet buiten. Ook als ik buitenzit, gaat zij mooi in haar mandje zitten, binnen van het zonnetje genieten.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 23:00

Ik vind het ook absoluut niet zielig. Van oorsprong zijn katten misschien buitendieren, maar ik heb in het asiel expres een kat gekozen die beter binnen kan blijven. Ze heeft er ook niet echt behoefte aan. ze mag wel op mijn plaatsje, piepklein tuintje waar ze niet uit kan, maar daar is ze vrij snel uitgekeken. ze zit liever in de zon op de vensterbank.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 0:47

Ik vind het ook helemaal niet zielig. Bovendien wordt een kat die buiten loopt tegenwoordig eerder a)gejat, b)vergiftigd, c)overreden. Dat vind ik dan zieliger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Inge do 7 apr 2011 - 3:13

Ik vind een kat / katten echt heerlijk, je hebt er zoveel plezier van en ook liefde, hoe gek dat misschien ook klinkt smile
Moet kunnen hoor een kat in jouw geval, zou wel het balkon met kippengaas afzetten als hij/zij ook op het balkon kan komen.

Onze dierenarts raadt juist aan om de katten binnen te houden (ivm doodrijden, mensen die de kat iets aan doen -> vergiftigen etc)... Vind het ook absoluut niet zielig, de katten vermaken zich binnen prima en soms mogen ze in de tuin... naar verder toch echt niet
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Minx do 7 apr 2011 - 4:12

Waarom is het voor een htk kat zielig en voor een raskat niet. Dat onderscheid word vaak gemaakt. Wat ik wel zou willen aanraden is om dan twee katten te nemen. Vooral ook omdat je aangeeft overdag vaak te werken. Zo'n beestje zit dan de hele dag alleen in huis. Met zijn tweeen is dan gezelliger. En pas met 13 weken bij de moeder weg. Dan zijn ze een stuk socialer dan eerder.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum