Vakantiegeld!
+67
May
Paper Crown
schuddebuikje
Arwyn
Kqip
Aagje!
Rev3rie
Lotus_
Zininzon
Pussycat
Sjors
Joli86
Tsjip
_Lacey_
Caroow
Belle1985
MADDIE
Sjaantje
Flippin' Bitch
Sneeuwwitje
Dolphinne
mosio
Atelier Madame
Pomodori
Inge
Mida4you
Fearie
Didi
Poisongirl
girli
Shisha
Mamasapje
Prosecco
Sarah1985
Pien
Lynn_
Aziraphale
Pancake
Jelin
VeryCherry
rapa nui
minoessepoes
Winegum
Lejow
SuperGrover
Beachgirl
BJA
Elsje
smooch
aniet
Snoes
Gizmo
SnowWhite
Chocolate Cookie
Jeanette
Zonnetje
Highway
Rovine
Mari
Isa
silly-one
Cheesegirl
Tullow
loura
Caramba
bo
Travelgurly
71 plaatsers
Pagina 4 van 8
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Vakantiegeld!
Maar wie zegt dat ik tot mei werk? Ik heb tot en met juni gerekend. Of berekenen ze het tot het moment dat je 't uitbetaald krijgt? WAAROM weten jullie dit soort dingen allemaal en ik niet
Gast- Gast
Mamasapje schreef:Zusje van Bert schreef:Ja ik begrijp het niet helemaal want dit is wat er staat:
vakantie geld, totaal tegoed 470.90
vakantiedagen, totaal tegoed 356.36
Nu bouw ik hier ook vakantiedagen op maar neem ze ook op omdat ik er niet te veel open wil hebben staan hier dus ik heb nog maar iets van 2 of 3 vakantiedagen openstaan, dat is nooit 356 euro?
Vakantiedagen kan je op elk moment laten uitbetalen door een uitzendbureau... stel je neemt volgende week vrij ( 40 uur verlof en je verdient 8 euro per uur... = 320 euro, dan hou je nog 36.36euro over aan vakantiedagen) Zo kan je vrij nemen en toch betaald krijgen.
Vakantiegeld is het geld wat 8% van je salaris is en je in mei ( of bij ontslag) krijgt uitbetaald. Ook bij een uitzendbureau krijg je dat gewoon!
Lief dat je meedenkt . Maar zoals ik al zei kan ik ook het aantal vrije dagen zien wat ik nog overheb en dat staat bij lange na niet gelijk aan dit bedrag. Nu moet ik toch van de week even het uzb bellen dus dan vraag ik het wel even wat dit precies voor bedrag is...
Verder kwam ik dit tegen op internet:
De belastingdienst pakt een belangrijk deel van het vakantiegeld. Daardoor kunt u teleurgesteld zijn door het netto bedrag in de maand mei. Dit komt doordat de belastingdienst het vakantiegeld direct bij uw jaarinkomen telt. Dat wil zeggen, er wordt geen rekening gehouden met heffingskortingen, maar belasting geheven tegen het hoogste belastingtarief. Zo kan het vakantiegeld tegen het tarief van 52% belasting worden belast. Wie bij zijn belastingaangifte aftrekposten opvoert, kan daarmee later nog een deel van het vakantiegeld terug krijgen, omdat er in feite te veel belasting is geheven.
Nu vraag ik me af hoe je zoiets opgeeft? Gaat dit automatisch als je je salaris enzo opgeeft bij je belastingaangifte? Want dan maakt het niet uit, krijg ik het wel terug. Zou jammer zijn als je dit apart aan moet geven want dan loop ik het al heel wat jaren mis
Laatst aangepast door Zusje van Bert op do 7 apr 2011 - 7:16; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Marin schreef:Maar wie zegt dat ik tot mei werk? Ik heb tot en met juni gerekend. Of berekenen ze het tot het moment dat je 't uitbetaald krijgt? WAAROM weten jullie dit soort dingen allemaal en ik niet
Het wordt idd berekend tot het moment dat het uitbetaald wordt. Simpelweg omdat ze nooit kunnen voorspellen of je er daarna nog bent natuurlijk .
Gast- Gast
Verder kwam ik dit tegen op internet:
De belastingdienst pakt een belangrijk deel van het vakantiegeld. Daardoor kunt u teleurgesteld zijn door het netto bedrag in de maand mei. Dit komt doordat de belastingdienst het vakantiegeld direct bij uw jaarinkomen telt. Dat wil zeggen, er wordt geen rekening gehouden met heffingskortingen, maar belasting geheven tegen het hoogste belastingtarief. Zo kan het vakantiegeld tegen het tarief van 52% belasting worden belast. Wie bij zijn belastingaangifte aftrekposten opvoert, kan daarmee later nog een deel van het vakantiegeld terug krijgen, omdat er in feite te veel belasting is geheven.
Nu vraag ik me af hoe je zoiets opgeeft? Gaat dit automatisch als je je salaris enzo opgeeft bij je belastingaangifte? Want dan maakt het niet uit, krijg ik het wel terug. Zou jammer zijn als je dit apart aan moet geven want dan loop ik het al heel wat jaren mis [/quote]
Als het goed is zit je vakantiegeld verwerkt in het bedrag op je jaaropgaaf. Je betaald dus niet gelijk 52% belasting hierover dit is alleen als je een hoog salaris hebt, en boven de 55.694,- zit en dus in de hoogste schijf valt. Als je in totaal onder de 18.628,- verdiend val je in de eerste schijf daarin is het tarief 33%.
Nu vraag ik me af hoe je zoiets opgeeft? Gaat dit automatisch als je je salaris enzo opgeeft bij je belastingaangifte? Want dan maakt het niet uit, krijg ik het wel terug. Zou jammer zijn als je dit apart aan moet geven want dan loop ik het al heel wat jaren mis [/quote]
Als het goed is zit je vakantiegeld verwerkt in het bedrag op je jaaropgaaf. Je betaald dus niet gelijk 52% belasting hierover dit is alleen als je een hoog salaris hebt, en boven de 55.694,- zit en dus in de hoogste schijf valt. Als je in totaal onder de 18.628,- verdiend val je in de eerste schijf daarin is het tarief 33%.
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Zoals ik het lees belasten ze het sowieso via het hoogste tarief en krijg je het te veel betaalde dan met je aangifte terug... Maar dat klopt dan weer niet met het zeggen van dat ze het bij je inkomen optellen want dan kom ik ook niet boven het hoogste tarief uit lijkt mij... Snap je wat ik niet begrijp?
Gast- Gast
Ze belasten bij mij altijd het laagste tarief.. Zo kan het dus zijn dat ik evenveel vakantiegeld krijg als iemand de meer verdiend, m
omdat je dan in een andere schaal zit zeg maar..
omdat je dan in een andere schaal zit zeg maar..
Gast- Gast
Ik krijg iets van € 1000 en we gaan dit besteden aan een nieuw bankstel, de huidige valt van wanhoop uit elkaar. Het vakantiegeld van mijn vriend zal gespaard worden
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Helaas gaat ons meeste vakantiegeld naar achterstallige rekeningen. We zitten momenteel behoorlijk in de knoop qua financiën.... Echt heel erg k*t Ook gaat er waarschijnlijk een deel van het belastinggeld naar de rekeningen.
We willen al jaren verhuizen maar elke keer komt het er niet van vanwege de rekeningen en alles. We wonen nu in een flatje en we willen zo graag een laagbouw huisje met een tuintje. Maar dit kunnen we wel weer op onze buik schrijven voor het komende jaar.....
We willen al jaren verhuizen maar elke keer komt het er niet van vanwege de rekeningen en alles. We wonen nu in een flatje en we willen zo graag een laagbouw huisje met een tuintje. Maar dit kunnen we wel weer op onze buik schrijven voor het komende jaar.....
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Vakantiegeld gaat op de spaarrekening voor onze bruiloft... Eigenlijk voor de vakantie... maar die hebben we al betaald
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Er gaat 1000 euro apart voor de vakantie, hebben we iig genoeg te besteden De rest (inclusief belastingsgeld van 500 euro) gaat op aan het opknappen van het balkon en wat kleding
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Zoals ik het lees belasten ze het sowieso via het hoogste tarief en krijg je het te veel betaalde dan met je aangifte terug... Maar dat klopt dan weer niet met het zeggen van dat ze het bij je inkomen optellen want dan kom ik ook niet boven het hoogste tarief uit lijkt mij... Snap je wat ik niet begrijp?
De Belastingdienst werkt met schijven. Over een bepaalde schijf (schijf 2) betaal je 41,95% belasting en iets daarboven betaal je 42%. Je werkgever weet wat je jaarinkomen zal zijn (12 maal je brutoloon per maand) en kan ook zien in welke schijf je valt. En het percentage van die laatste schijf wordt gehanteerd voor het bepalen van je belastingtarief over je vakantiegeld.
Stel je verdient 2.800 per maand bruto, dat is voor een jaar 33.600. Met dit inkomen val je maximaal in schijf 3 voor het meerdere boven 33.436 (schijfmaximum schijf 2). Dus hetgeen wat je ontvangt aan vakantiegeld wordt daarbij opgeteld (bij de 33.600 op) en moet dan dus tegen 42% worden belast. Het is dus nooit standaard 52%.
Pomodori- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11
Niet vervelend bedoelt; maar weet je ook hoe het komt?Mirjam4you schreef:We zitten momenteel behoorlijk in de knoop qua financiën.... Echt heel erg k*t
Gast- Gast
Purple schreef:Niet vervelend bedoelt; maar weet je ook hoe het komt?Mirjam4you schreef:We zitten momenteel behoorlijk in de knoop qua financiën.... Echt heel erg k*t
Ja dat weet ik wel. Ik heb een hele poos geen werk gehad en had maar een karige uitkering. Mijn man heeft het ook niet breed want hij heeft nog schulden ( uit een vorige relatie ) en daar moet hij ook maandelijks aan bijdragen....
Zijn loon was ook niet echt goed maar gelukkig krijgt hij vanaf volgende maand loonsverhoging en dan wordt het ook al iets makkelijker. Sommige rekeningen konden niet betaald worden dus zijn ze iets omhoog gegaan.... Het komt wel weer goed hoor alleen het duurt gewoon en poos.
Mida4you- Ratel
Als je het inderdaad maar weet, het klinkt inderdaad alsof jullie er wel goed mee bezig zijn en dan kan het alleen maar beter gaan.
Gast- Gast
Purple schreef:Als je het inderdaad maar weet, het klinkt inderdaad alsof jullie er wel goed mee bezig zijn en dan kan het alleen maar beter gaan.
Ja, we zijn er veel mee bezig. Gisteren ook alle afschrijvingen bekeken en gekeken of er dingen zijn die we kunnen afzeggen en eventueel later weer kunnen nemen als we het weer ruimer hebben. We hebben het eigenlijk altijd al krap gehad maar de afgelopen maanden is het wel echt erg! Maar het komt vanzelf wel zoals ik al zei Gelukkig blijven we wel positief!
Mida4you- Ratel
Wij zetten het opzij voor het nieuwe huis. Zitten ruim een jaar met dubbele lasten die we niet mee laten financieren, dus zal nog wel eens van pas komen.
Gast- Gast
Ik heb geen idee hoeveel ik krijg, maar elke euro is meegekomen om daar weer een deel van de rekeningen mee te betalen en misschien wat leuke dingen van te kopen..
Ow..het gaat via de UWV omdat ik al een jaar nu thuis zit!
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Ik heb geen idee hoeveel ik krijg, maar elke euro is meegekomen om daar weer een deel van de rekeningen mee te betalen en misschien wat leuke dingen van te kopen..
Ligt er aan welke uitkering je hebt, want bij bijv een ziektewet uitkering zit het al in dat bedrag.
Gast- Gast
Weetjewel schreef:Anniej_S schreef:Ik heb geen idee hoeveel ik krijg, maar elke euro is meegekomen om daar weer een deel van de rekeningen mee te betalen en misschien wat leuke dingen van te kopen..
Ligt er aan welke uitkering je hebt, want bij bijv een ziektewet uitkering zit het al in dat bedrag.
Nee die heb ik niet meer, wel gehad! Krijg nu gewoon WW uitkering...dus daarom zeg ik ook, ik weet het niet en ze willen het me ook niet vertellen..stomme PIEP-lui!
Gast- Gast
Pff wat lastig zeg! Hopelijk binnenkort wat meer ruimte dan!Mirjam4you schreef:Purple schreef:Als je het inderdaad maar weet, het klinkt inderdaad alsof jullie er wel goed mee bezig zijn en dan kan het alleen maar beter gaan.
Ja, we zijn er veel mee bezig. Gisteren ook alle afschrijvingen bekeken en gekeken of er dingen zijn die we kunnen afzeggen en eventueel later weer kunnen nemen als we het weer ruimer hebben. We hebben het eigenlijk altijd al krap gehad maar de afgelopen maanden is het wel echt erg! Maar het komt vanzelf wel zoals ik al zei Gelukkig blijven we wel positief!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik krijg ongeveer mijn maandsalaris als vakantiegeld en mijn vriend net zo. Wij zetten het op onze spaarrekening.
In juli is als het goed is ons huis klaar en dan gaat het geld daar naar toe.
In juli is als het goed is ons huis klaar en dan gaat het geld daar naar toe.
mosio- Fluisteraar
- Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10
Ik heb het grootste deel al in Januari gehad. Het uitzendbureau had automatisch mijn contract laten stoppen in het urenregistratie programma en daardoor kreeg ik het toen bij mijn laatste loon van December erbij.
Ik kon ineens in Januari mijn uren niet meer invullen (terwijl ik wel gewoon gewerkt had). Ik krijg nu dus niet zo heel veel meer helaas...
Ik kon ineens in Januari mijn uren niet meer invullen (terwijl ik wel gewoon gewerkt had). Ik krijg nu dus niet zo heel veel meer helaas...
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Mirjam4you schreef:Helaas gaat ons meeste vakantiegeld naar achterstallige rekeningen. We zitten momenteel behoorlijk in de knoop qua financiën.... Echt heel erg k*t Ook gaat er waarschijnlijk een deel van het belastinggeld naar de rekeningen.
Ik leef met je mee! Hier gaat ook een deel van ons vakantiegeld + belasting op aan rekening! En dat komt mede doordat ik dus nu precies een jaar zonder werk zit! :-(
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Mirjam4you schreef:Helaas gaat ons meeste vakantiegeld naar achterstallige rekeningen. We zitten momenteel behoorlijk in de knoop qua financiën.... Echt heel erg k*t Ook gaat er waarschijnlijk een deel van het belastinggeld naar de rekeningen.
Ik leef met je mee! Hier gaat ook een deel van ons vakantiegeld + belasting op aan rekening! En dat komt mede doordat ik dus nu precies een jaar zonder werk zit! :-(
Ik ook al met al bijna een jaar thuis ( mede door de zwangerschap en geen contractverlenging ) jij ook succes en ook jammer hé dat een deel van het geld naar rekeningen moet gaan, maarja soms is het niet anders....
Mida4you- Ratel
Mirjam4you schreef:Anniej_S schreef:Mirjam4you schreef:Helaas gaat ons meeste vakantiegeld naar achterstallige rekeningen. We zitten momenteel behoorlijk in de knoop qua financiën.... Echt heel erg k*t Ook gaat er waarschijnlijk een deel van het belastinggeld naar de rekeningen.
Ik ook al met al bijna een jaar thuis ( mede door de zwangerschap en geen contractverlenging ) jij ook succes en ook jammer hé dat een deel van het geld naar rekeningen moet gaan, maarja soms is het niet anders....
+1..het is jammer..maar ach na regen komt zonneschijn (ik probeer positief te blijven..maar das echt niet elke dag zo!)
Gast- Gast
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Vakantiegeld
» Mei = vakantiegeld!
» Vakantiegeld!
» Vakantiegeld!
» Wie heeft er verstand van vakantiegeld (en de uitbetaling)
» Mei = vakantiegeld!
» Vakantiegeld!
» Vakantiegeld!
» Wie heeft er verstand van vakantiegeld (en de uitbetaling)
Pagina 4 van 8
Permissies van dit forum: