Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vakantiegeld

+4
blondje1313
Rovine
Gizmo
Char1
8 plaatsers

Ga naar beneden

Vakantiegeld Empty Vakantiegeld

Bericht  Char1 vr 18 maa 2011 - 23:19

Ik ben deze maand ergens in dienst getreden. Nu vraag ik me af hoe het dan gaat met het uitbetalen van vakantiegeld. Krijg ik dan het normale bedrag vakantiegeld uitbetaald of krijg ik minder, omdat ik er pas zo kort werk? Ik heb de officiele papieren nog niet binnen, dus daarin kan ik het nog niet nazoeken. Normaal zou ik ook zoiets hebben van 'ik zie wel hoeveel ik krijg', maar op dit moment kan ik al het geld wel heel goed gebruiken, dus zou ik het graag vantevoren al weten. vandaar mijn vraag: hoe gaat dat bij jullie?

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiegeld Empty Re: Vakantiegeld

Bericht  Gizmo vr 18 maa 2011 - 23:28

Je krijgt minder. Vakantiegeld wordt van mei tot mei opgebouwd. Dus jij krijgt maar een klein beetje.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 23:36

Maandelijks reserveert de werkgever een bedrag van je salaris voor vakantiegeld. Je bouwt 't dus zelf op, afhankelijk van de hoeveelheid maanden die je werkt.. Werk je van maart tot mei, dan heb je 2 maanden vakantiegeld, werk je van september, dan tel je de maanden door tot mei etc.

Gast
Gast

Bericht  Char1 za 19 maa 2011 - 0:23

Okee, dank jullie wel voor de uitleg! Helaas dus geen dik vakantiegeld voor mij dit jaar, haha.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 0:27

Ik vroeg me eigenlijk af hoe je je dat dan voor je ziet.. Dat je er 2 maand werkt en voor 12 maand vakantiegeld krijgt? :P

Gast
Gast

Bericht  Char1 za 19 maa 2011 - 1:40

Nouja, dat wist ik dus niet. Zou uiteraard wel fijn zijn:P Maar vandaar dat ik het ook vroeg. Want bijvoorbeeld een kerstpakket krijg je meestal ook gewoon als je er pas net werkt en als je in november stopt heb je dan gewoon pech.
Het was gelukkig ook niet zo dat ik me al helemaal rijk zat te rekenen hoor:p

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 2:22

Dan zou het wel handig zijn om in april een leuk baantje te vinden, vakantiegeld op te strijken en weer weg te gaan :P. Ik weet eigenlijk niet of ik vakantiegeld opbouw bij mijn uitzendbureau. Het is sowieso niet veel, ik heb het van mijn vorige werkgever al gehad met het ontslag nemen... Maar dat geeft niet, ik heb de belastingteruggave nog Vakantiegeld 561177.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 3:13

Zusje van Bert schreef:Dan zou het wel handig zijn om in april een leuk baantje te vinden, vakantiegeld op te strijken en weer weg te gaan :P. Ik weet eigenlijk niet of ik vakantiegeld opbouw bij mijn uitzendbureau. Het is sowieso niet veel, ik heb het van mijn vorige werkgever al gehad met het ontslag nemen... Maar dat geeft niet, ik heb de belastingteruggave nog Vakantiegeld 561177.

Een aantal uitzendbureaus reserveren wel vakantiegeld voor je, tempoteam bijv doet 't wel.. Randstad neemt 't vakantiegeld volgens mij mee in 't uurloon.. Dacht ik :P

Gast
Gast

Bericht  Rovine za 19 maa 2011 - 3:27

Randstad Engineering in elk geval niet, daar krijg je het gewoon.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 3:38

Ik kreeg bij mijn vorige werkgever in mei voor een jaar vakantiegeld uitbetaald (van januari t/m december). Ik kwam in oktober in dienst en kreeg bij mijn eerste salaris dan ook 3 maanden vakantiegeld erbij. De maanden dat ik eerder uit dienst ben gegaan werden natuurlijk verrekend, gelukkig ging ik in oktober uit dienst (2 jaar na indiensttreding) dus hoefde ik niet al te veel in te leveren :P

Dit zal vast een uitzondering zijn, normaal gesproken krijg je in mei het vakantiegeld uitbetaald dat je hebt opgebouwd, voor jou zijn dat de maanden dat je in dienst bent (1 of 2 dan, denk ik?).

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 za 19 maa 2011 - 4:18

Maar heb je vanaf afgelopen mei tot aan vorige maand nergens meer gewerkt? Als je toen nog een andere baan had krijg je daar wel nog vakantiegeld van (of dat is met je laatste loon al verrekend geweest)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  M@niek za 19 maa 2011 - 7:59

Ik ben per 1 februari in dienst gegaan bij een nieuwe werkgever, ben benieuwd wat ik nog krijg in mei!

van mn vorige werkgever heb ik eind januari mn vakantiegeld gehad, was wel een leuk bedragje!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  BJA za 19 maa 2011 - 8:09

Bij mijn werkgever krijg ik ook een voorschot.
Toen ik 1 mei in dienst trad, kreeg ik eind mei 6 maanden vakantiegeld.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 20:30

Alex schreef:Ik kreeg bij mijn vorige werkgever in mei voor een jaar vakantiegeld uitbetaald (van januari t/m december). Ik kwam in oktober in dienst en kreeg bij mijn eerste salaris dan ook 3 maanden vakantiegeld erbij. De maanden dat ik eerder uit dienst ben gegaan werden natuurlijk verrekend, gelukkig ging ik in oktober uit dienst (2 jaar na indiensttreding) dus hoefde ik niet al te veel in te leveren :P

Dit zal vast een uitzondering zijn, normaal gesproken krijg je in mei het vakantiegeld uitbetaald dat je hebt opgebouwd, voor jou zijn dat de maanden dat je in dienst bent (1 of 2 dan, denk ik?).

Eind van het jaar je vakantiegeld is wel raar ja. Volgens mij betaal je er dan ook meer belasting over.

Gast
Gast

Bericht  Char1 za 19 maa 2011 - 23:50

blondje1313 schreef:Maar heb je vanaf afgelopen mei tot aan vorige maand nergens meer gewerkt? Als je toen nog een andere baan had krijg je daar wel nog vakantiegeld van (of dat is met je laatste loon al verrekend geweest)

Ja, toen heb ik ook gewerkt en daar werk ik nog steeds. Maar dat is een veel kleinere baan waar ik dus ook veel minder betaald krijg. Is mooi meegenomen natuurlijk, maar dat is geen bedrag waar je van achterover slaat:D

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ellebel zo 20 maa 2011 - 2:12

Trisha schreef:
Zusje van Bert schreef:Dan zou het wel handig zijn om in april een leuk baantje te vinden, vakantiegeld op te strijken en weer weg te gaan :P. Ik weet eigenlijk niet of ik vakantiegeld opbouw bij mijn uitzendbureau. Het is sowieso niet veel, ik heb het van mijn vorige werkgever al gehad met het ontslag nemen... Maar dat geeft niet, ik heb de belastingteruggave nog Vakantiegeld 561177.

Een aantal uitzendbureaus reserveren wel vakantiegeld voor je, tempoteam bijv doet 't wel.. Randstad neemt 't vakantiegeld volgens mij mee in 't uurloon.. Dacht ik :P

Ook bij Randstad bouw je vakantiegeld op. Wordt in de eerste week van juni uitbetaald.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Pien zo 20 maa 2011 - 4:25

_Donnaa schreef:Ik vroeg me eigenlijk af hoe je je dat dan voor je ziet.. Dat je er 2 maand werkt en voor 12 maand vakantiegeld krijgt? :P
hahaha.... dit was mijn gedachte ook toen ik het topic net doorlas!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven