Vakantiegeld!
+67
May
Paper Crown
schuddebuikje
Arwyn
Kqip
Aagje!
Rev3rie
Lotus_
Zininzon
Pussycat
Sjors
Joli86
Tsjip
_Lacey_
Caroow
Belle1985
MADDIE
Sjaantje
Flippin' Bitch
Sneeuwwitje
Dolphinne
mosio
Atelier Madame
Pomodori
Inge
Mida4you
Fearie
Didi
Poisongirl
girli
Shisha
Mamasapje
Prosecco
Sarah1985
Pien
Lynn_
Aziraphale
Pancake
Jelin
VeryCherry
rapa nui
minoessepoes
Winegum
Lejow
SuperGrover
Beachgirl
BJA
Elsje
smooch
aniet
Snoes
Gizmo
SnowWhite
Chocolate Cookie
Jeanette
Zonnetje
Highway
Rovine
Mari
Isa
silly-one
Cheesegirl
Tullow
loura
Caramba
bo
Travelgurly
71 plaatsers
Pagina 7 van 8
Pagina 7 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Vakantiegeld!
Nou, het is binnen en ik vond het eigenlijk tegenvallen...
Ik heb altijd begrepen dat je vakantiegeld berekend wordt over je bruto jaar salaris, maar is dit dan je kale bruto jaarsalaris (zonder toeslagen / uitkeringen / reiskosten), of is het berekend vanaf je volledige jaarsalaris??
Iemand die dit weet?
Ik heb altijd begrepen dat je vakantiegeld berekend wordt over je bruto jaar salaris, maar is dit dan je kale bruto jaarsalaris (zonder toeslagen / uitkeringen / reiskosten), of is het berekend vanaf je volledige jaarsalaris??
Iemand die dit weet?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Je jaarsalaris, maar dan wel de maanden dat je daadwerkelijk gewerkt hebt tot aan mei. Dus niet een volledig jaarsalaris als je er nog geen jaar werkt (zoals in mijn geval). En er gaat heel veel belasting vanaf, daardoor valt het tegen waarschijnlijk.
Gast- Gast
Marin schreef:Je jaarsalaris, maar dan wel de maanden dat je daadwerkelijk gewerkt hebt tot aan mei. Dus niet een volledig jaarsalaris als je er nog geen jaar werkt (zoals in mijn geval). En er gaat heel veel belasting vanaf, daardoor valt het tegen waarschijnlijk.
Ja dat wist ik, 42 %, maar ik dacht altijd over je complete jaarsalaris.. niet dus hehehe scheelt ong 150 euro. Ik werk er wel een jaar!
Lejow- Lady Post-a-lot
Pomodori schreef:Zusje van Bert schreef:Zoals ik het lees belasten ze het sowieso via het hoogste tarief en krijg je het te veel betaalde dan met je aangifte terug... Maar dat klopt dan weer niet met het zeggen van dat ze het bij je inkomen optellen want dan kom ik ook niet boven het hoogste tarief uit lijkt mij... Snap je wat ik niet begrijp?
De Belastingdienst werkt met schijven. Over een bepaalde schijf (schijf 2) betaal je 41,95% belasting en iets daarboven betaal je 42%. Je werkgever weet wat je jaarinkomen zal zijn (12 maal je brutoloon per maand) en kan ook zien in welke schijf je valt. En het percentage van die laatste schijf wordt gehanteerd voor het bepalen van je belastingtarief over je vakantiegeld.
Stel je verdient 2.800 per maand bruto, dat is voor een jaar 33.600. Met dit inkomen val je maximaal in schijf 3 voor het meerdere boven 33.436 (schijfmaximum schijf 2). Dus hetgeen wat je ontvangt aan vakantiegeld wordt daarbij opgeteld (bij de 33.600 op) en moet dan dus tegen 42% worden belast. Het is dus nooit standaard 52%.
voor lejow
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
schuddebuikje schreef:Pomodori schreef:Zusje van Bert schreef:Zoals ik het lees belasten ze het sowieso via het hoogste tarief en krijg je het te veel betaalde dan met je aangifte terug... Maar dat klopt dan weer niet met het zeggen van dat ze het bij je inkomen optellen want dan kom ik ook niet boven het hoogste tarief uit lijkt mij... Snap je wat ik niet begrijp?
De Belastingdienst werkt met schijven. Over een bepaalde schijf (schijf 2) betaal je 41,95% belasting en iets daarboven betaal je 42%. Je werkgever weet wat je jaarinkomen zal zijn (12 maal je brutoloon per maand) en kan ook zien in welke schijf je valt. En het percentage van die laatste schijf wordt gehanteerd voor het bepalen van je belastingtarief over je vakantiegeld.
Stel je verdient 2.800 per maand bruto, dat is voor een jaar 33.600. Met dit inkomen val je maximaal in schijf 3 voor het meerdere boven 33.436 (schijfmaximum schijf 2). Dus hetgeen wat je ontvangt aan vakantiegeld wordt daarbij opgeteld (bij de 33.600 op) en moet dan dus tegen 42% worden belast. Het is dus nooit standaard 52%.
voor lejow
Ik snap der niets van..
Lejow- Lady Post-a-lot
ik probeer er niet te veel van te snappen....
als ik kijk naar loonheffing word ik daar niet vrolijk van met vakantiegeld.
bij me vriend ging er een netto maand salaris af.
als ik kijk naar loonheffing word ik daar niet vrolijk van met vakantiegeld.
bij me vriend ging er een netto maand salaris af.
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Lejow, heb jij op je loonstrook niet een verzamelbedrag staan met je vakantiegeld? Van dat bedrag 42% en je komt er ongeveer. Ik zit ook in het onderwijs en werk niet 1,0 maar 0,7955. Bij mij is het wel €300 minder dan een maandsalaris. Het is bij mij nog nooit een vol maandsalaris geweest maar wel een heeeerlijke bonus
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Hier 500 minder dan een maandsalaris..
Maar heb het uitgerekend en volgens mij klopt het wel , helaasje pindakaasje hehe, ach alles is mooi genomen hoor, zo moet ik het ook weer zien
Maar heb het uitgerekend en volgens mij klopt het wel , helaasje pindakaasje hehe, ach alles is mooi genomen hoor, zo moet ik het ook weer zien
Lejow- Lady Post-a-lot
Marin, heb je wel goed uitgezocht waar je die wasmachine wilt halen? Het kan namelijk echt wel goedkoper dan bij de Mediamarkt... Wij hebben vorig jaar een nieuwe gekocht en precies dezelfde was bij de Mediamarkt 180 euro duurder als die we nu hebben.
Gast- Gast
Ik was heeeeeeeeeeeeeeeeel blij! Ik had nog 4x189.- van mijn werk tegoed *reiskosten* en dat kwam er ook nog eens bij.. en nog 150.- declaraties die ik eens had ingeleverd.. Salaris + vakantiegeld + reiskosten + 150.- = groot feest!!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik was ook blij verrast met mijn vakantie geld. Ik ging uit van ongeveer een maandsalaris, maar het was bijna twee maandsalarissen Maar het staat lekker veilig op mijn spaarrekening, kan ik straks mooi gebruiken voor mijn huisje!
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Ik had 135 euro (naja eigenlijk 134.99) gehad, het staat nu mooi op mijn spaarrekening!
Gast- Gast
Die 180 was tie al goedkoper zonder af te dingen._Donnaa schreef:Media Markt is de perfecte winkel om af te dingen!
Gast- Gast
@ May, hoe krijg je dat voor elkaar....
Purple, de MM bepaalt per filiaal zijn prijzen. Zo kan bij het ene filiaal de wasmachine bijv 600 euro zijn, terwijl hij bij de andere maar 500 is. Ook hebben ze laagste prijs garantie, dus als jij vanuit een folder, of via internet bijv kan laten zien dat de wasmachine ergens anders goedkoper is, doen zij de prijs omlaag.
Purple, de MM bepaalt per filiaal zijn prijzen. Zo kan bij het ene filiaal de wasmachine bijv 600 euro zijn, terwijl hij bij de andere maar 500 is. Ook hebben ze laagste prijs garantie, dus als jij vanuit een folder, of via internet bijv kan laten zien dat de wasmachine ergens anders goedkoper is, doen zij de prijs omlaag.
Lejow- Lady Post-a-lot
Dat is toch BCC?Lejow schreef: Ook hebben ze laagste prijs garantie, dus als jij vanuit een folder, of via internet bijv kan laten zien dat de wasmachine ergens anders goedkoper is, doen zij de prijs omlaag.
Gast- Gast
Ja, dat heb ik gelezenPurple schreef:Die 180 was tie al goedkoper zonder af te dingen._Donnaa schreef:Media Markt is de perfecte winkel om af te dingen!
Maar Media Markt is gewoon een perfecte winkel om af te dingen.. Ik heb ook €230 van m`n laptop afgelult..
Gast- Gast
Ik heb mijn vakantie geld ook. Het is meer dan ik verwacht had en werk ook in het onderwijs dus dat is een lekkere meevaller. Nu mooie spullen kopen voor het nieuwe huis, zin in.
Gast- Gast
Ik heb 'm al gekocht hoor Purple En ik wilde gewoon naar de MediaMarkt omdat ik dat een prettige winkel vind. Heb voor 309 euro een wasmachine gekocht, en had 25 euro korting gekregen
Gast- Gast
Ik heb ook vakantiegeld gehad, wel 300 euries haha, maar goed ik werk er ook maar sinds februari!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Onverwachts heb ik ook 270 vakantiegeld gekregen Fijne meevaller aangezien ik dacht dat het bij mijn vaste salaris in zat (omdat het een bijbaan is).
Heb het meteen op m'n spaarrekening gezet.
Heb het meteen op m'n spaarrekening gezet.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen, waarschijnlijk alleen maar als compensatie gebruiken voor de dagen die ik vrij heb genomen om aan mijn scriptie te werken. Bij mijn andere baan moet je het zelf opvragen, dat vind ik irritant. Zeker omdat het alleen schriftelijk kan en ze je vervolgens allemaal vragen gaan stellen. Die vragen had ik vorig jaar niet meer gezien voor mijn vertrek, dus ik ging begin augustus weg en half september werd dat geld pas uitbetaald.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Ik had ongelofelijk veel vakantiegeld, viel bijna van m'n stoel...bijna 2500 euro! Ik heb al een heleboel uitgegeven door schandalig te shoppen, nieuwe hardloopschoenen te kopen, nieuwe stoelhoezen, laminaat voor op mijn studeerkamer (40 m2) en vogeltjesbehang van eijffinger. Ik ga woensdag een paar dagen met een vriendin op vakantie dus dan heb ik lekker nog wat! En verder alle rekeningen afbetaald, heerlijk gevoel!
Gast- Gast
Ga in Juni paar daagjes weg, daar gaat het eerste aan op! En in september heb ik 3 weken vakantie, dan wil ik ook nog ergens heen!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ook mijn vakantiegeld gekregen. Ik heb het nog op mijn "gewone" rekening staan en wil het grootste gedeelte naar mijn spaarrekening over boeken.
Gast- Gast
Pagina 7 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Vakantiegeld
» Mei = vakantiegeld!
» Vakantiegeld!
» Vakantiegeld!
» Wie heeft er verstand van vakantiegeld (en de uitbetaling)
» Mei = vakantiegeld!
» Vakantiegeld!
» Vakantiegeld!
» Wie heeft er verstand van vakantiegeld (en de uitbetaling)
Pagina 7 van 8
Permissies van dit forum: