Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

+51
ExpressoB
SleepingBeauty
PrimaBella
Caroow
Lynn_
Burn
Cheesegirl
Jente10
rapa nui
Caramba
Suus
girli
studiebol
Snoopy
Makamba
TGR
Zwerver
Mint
Vanillivi
Moon
Jeanette
ekiaam87
Sweety
Annoek
Qiara
Mamsie
Schaapke
Laquisia
Ugly Betty
SoezieQ
Chocolate Cookie
klavertje
smooch
JD
Inge
Parisienne
Merai
Moezie
Koffieleut
Mamasapje
Theeleut
Blond
patjuhhh
Rumble
SuperGrover
Susan
Ella
Kqip
Travelgurly
Minx
VeryCherry
55 plaatsers

Pagina 6 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Mint wo 30 maa 2011 - 2:19

_Donnaa schreef:
Mint schreef:
_Donnaa schreef:Ik vind het niet normaal dat ze haar naam naar buiten gebracht hebben..

En ik begrijp niet waarom je dat niet normaal vindt, maar vervolgens wel haar hyves hier neer zet. Rolling Eyes
Om te laten zien dat het zo makkelijk is.. Grote kans dat haar naam niet eens op Hyves/internet opgezocht is voordat ze die in de media gebracht hebben..

Oke, zo had ik het nog niet bekeken.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 2:30

Vanillivi schreef:Zo ontzettend sney voor dat meisje, moet je in denken dat het je overkomt op die leeftijd...

Je hebt toch totaal geen benul van wat er met je gebeurd op zo'n moment?
In een vreemde omgeving, zonder bekende gezichten.
Wat moet dat arme kind bang zijn geweest!
Of het nu gedwongen of vrijwillig is geweest, ik hoop dat iemand de zorg voor dat meisje en haar dochter oppakt en dat er voor gezorgd wordt dat ze goed terecht komen op de lange termijn!

Helemaal eens!

Mocht ze het tóch vrijwillig hebben gedaan; niet álle kinderen van die leeftijd zijn zo...
De leerlingen van mijn groep 8 reageerden met 'Wow! Dat betekent dat ze.. het gedaan heeft met iemand!' ' Gatver!' 'Dat kan toch niet?' etc...
Pfieuw... gelukkig, normale reacties voor die leeftijd denk ik dan.

En trouwens Christelijk of openbaar onderwijs maakt geen ene moer uit qua schaam-factor hoor. Ik geloof niet dat dat nog van deze tijd is. Zo 'streng' zijn de Christelijke scholen niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Schaapke wo 30 maa 2011 - 3:42

Mamsie schreef:
Schaapke schreef:Mijn zusje raakte zwanger toen ze 12 jaar oud(/jong) was. Het was van haar toenmalige vriendje, min of meer onder dwang gebeurd, pas één keer ongesteld geweest en uiteindelijk dus zwanger.
Ze besloot het te houden en beviel uiteindelijk toen ze 13 jaar was. Inmiddels is mijn zusje 19, haar zoontje dus 6.
De eerste jaren, totdat mijn zusje 18 jaar werd, heb ik de voogdij op me genomen, nu heeft ze die zelf.

De bevalling was alles behalve soepel, ze is uiteindelijk in bad bevallen. De zwaartekracht en het warme water hebben enorm geholpen bij de geboorte van het kindje, omdat haar bekken eigenlijk nog te smal waren.
Borstvoeding geven kon ook niet, omdat haar tepels nog niet goed ontwikkeld waren.
Uiteindelijk is alles helemaal op zijn pootjes terecht gekomen en is ze een hele goede moeder, die het hart op de juiste plaats heeft voor haar zoon. Jullie mogen best weten dat ik dit van te voren (toen we net hoorde dat ze zwanger was) niet had verwacht, maar uiteindelijk bleken mijn verwachtingen dus niet waar.

Toch schrik ik wel iedere keer als ik dit soort berichten in de krant lees, omdat ze inderdaad nu wel nog zeker 6 jaar aan jeugdzorg vastzit, dat is ook geen pretje...

Wat lief/goed dat jij de voogdij op je hebt genomen. Fijn dat het nu goed gaat. Heeft ze nog contact met de vader?
Dank je, Mamsie. Wij zijn er allemaal ook heel blij mee dat het zo goed met haar/hun gaat.
Nee, ze heeft geen contact meer met de vader, daar heeft hij voor gekozen. Ze is nu een alleenstaande moeder.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  TGR wo 30 maa 2011 - 5:02

Ik vind het een beetje een raar verhaal Schaapke Embarassed

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:04

TGR schreef:Ik vind het een beetje een raar verhaal Schaapke Embarassed

Hoezo? Die dingen gebeuren 'echt' in Nederland, dus hoezo is dat raar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:06

Isabella schreef:
TGR schreef:Ik vind het een beetje een raar verhaal Schaapke Embarassed

Hoezo? Die dingen gebeuren 'echt' in Nederland, dus hoezo is dat raar?

Ik vind het vooral wel vreemd dat een zus de voogdij krijgt, ik vraag me dus vooral af hoe oud schaapke is. Ik vraag me af of zij 6 jaar terug volwassen was, volwassen genoeg dat de zorg van haar neefje aan haar toegekend mocht worden.

Da's eigenlijk m'n enige vraagteken die ik bij het verhaal zet, voor de rest wil ik het wel geloven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Makamba wo 30 maa 2011 - 5:19

wc-eend schreef:De vader van het 12-jarige Groningse meisje dat vorige week tijdens een schoolreisje beviel is eerder veroordeeld voor misbruik van een andere dochter. Dat schrijft De Telegraaf op basis van verklaringen van familieleden.

De 52-jarige vader heeft volgens de krant meerdere kinderen uit een eerdere relatie, onder wie een dochter van rond de 30 jaar. Die zou hij in het verleden hebben misbruikt. Zij gaf hem aan, waarna hij twee jaar in de gevangenis heeft gezeten.

"Ik had gewaarschuwd voor hem", zegt deze dochter in de krant. Dinsdag werd al bekend dat het meisje met haar kind naar een pleeggezin gaat. De Raad voor de Kinderbescherming wil niet zeggen of dat te maken heeft met een verdenking tegen een familielid.

De GGD Groningen liet dinsdag weten dat het meisje en haar dochter alle nodige hulp krijgen. Diverse instanties zijn nog bezig met het afstemmen van de hulp. De Raad voor de Kinderbescherming heeft een voogd toegewezen aan de baby. Dat is een standaardprocedure, omdat sprake is van een minderjarige moeder.

Ik hoor het net op het nieuws! Dat zou echt afgrijselijk zijn en dat is nog zacht uitgedrukt.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Susan wo 30 maa 2011 - 5:20

Maple schreef:

Ik vind het vooral wel vreemd dat een zus de voogdij krijgt, ik vraag me dus vooral af hoe oud schaapke is. Ik vraag me af of zij 6 jaar terug volwassen was, volwassen genoeg dat de zorg van haar neefje aan haar toegekend mocht worden.

Da's eigenlijk m'n enige vraagteken die ik bij het verhaal zet, voor de rest wil ik het wel geloven.

Het kan toch dat het een veel jonger zusje is en dat zij in die tijd inderdaad al meerderjarig was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:23

Susan schreef:
Maple schreef:

Ik vind het vooral wel vreemd dat een zus de voogdij krijgt, ik vraag me dus vooral af hoe oud schaapke is. Ik vraag me af of zij 6 jaar terug volwassen was, volwassen genoeg dat de zorg van haar neefje aan haar toegekend mocht worden.

Da's eigenlijk m'n enige vraagteken die ik bij het verhaal zet, voor de rest wil ik het wel geloven.

Het kan toch dat het een veel jonger zusje is en dat zij in die tijd inderdaad al meerderjarig was.

Kan. Maar mijn ervaring is dat ik hier eigenlijk veruit één van de oudsten ben (oke, jij wint het dan van me, haha) en dat de rest qua leeftijd eigenlijk een flink stuk onder me ligt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:24

Maple schreef:
Susan schreef:
Maple schreef:

Ik vind het vooral wel vreemd dat een zus de voogdij krijgt, ik vraag me dus vooral af hoe oud schaapke is. Ik vraag me af of zij 6 jaar terug volwassen was, volwassen genoeg dat de zorg van haar neefje aan haar toegekend mocht worden.

Da's eigenlijk m'n enige vraagteken die ik bij het verhaal zet, voor de rest wil ik het wel geloven.

Het kan toch dat het een veel jonger zusje is en dat zij in die tijd inderdaad al meerderjarig was.

Kan. Maar mijn ervaring is dat ik hier eigenlijk veruit één van de oudsten ben (oke, jij wint het dan van me, haha) en dat de rest qua leeftijd eigenlijk een flink stuk onder me ligt.

Het gaat over 6/7 jaar geleden; dus stel ze was 18 en kreeg de voogdij, dan zou ze nu 24 zijn pas, dus ik begrijp je twijfel niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Susan wo 30 maa 2011 - 5:26

Volgens mij zitten er genoeg mensen die 24 of ouder zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:27

Gevonden, ze is 23.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:28

Maple schreef:Gevonden, ze is 23.

Dan kan het toch precies? Als ze 24 dit jaar wordt, en haar zusje is al jarig geweest, dan was de 18.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:28

Isabella schreef:
Maple schreef:Gevonden, ze is 23.

Dan kan het toch precies? Als ze 24 dit jaar wordt, en haar zusje is al jarig geweest, dan was de 18.

En dus gewoon meerderjarig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Susan wo 30 maa 2011 - 5:28

Maple schreef:Gevonden, ze is 23.

Ik heb het ook gevonden, maar dat was wel een topic uit december, dus ze kan in de tussentijd allang een keer jarig zijn geweest.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:32

Isabella schreef:
Maple schreef:Gevonden, ze is 23.

Dan kan het toch precies? Als ze 24 dit jaar wordt, en haar zusje is al jarig geweest, dan was de 18.
Zes jaar terug was ze dan 17. Nogmaals, ik wíl het best geloven hoor, maar dit ws eigenlijk het enige waar ik twijfels over had.
En stel dat ze 18 was, zij was dan ook in principe tiener zonder ervaring in de zorg voor een kind, wijzen ze zomaar de voogdij toe aan iemand van 18? Waarom niet de ouders, een oom, tante, of een ander aangewezen voogd?

Maargoed, ik denk dat we wle allemaal kunnen gissen, maar ik denk dat Schaapke hier zelf goed antwoord op kan geven. Geef d'r wel het voordeel van de twijfel Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:33

Susan schreef:
Maple schreef:Gevonden, ze is 23.

Ik heb het ook gevonden, maar dat was wel een topic uit december, dus ze kan in de tussentijd allang een keer jarig zijn geweest.
Haar reactie was uit februari, toch? 23 jaar en 4 maanden was ze toen. Dan is ze niet jarig geweest Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Snoopy wo 30 maa 2011 - 5:34

Isabella schreef:
Maple schreef:
Susan schreef:
Maple schreef:

Ik vind het vooral wel vreemd dat een zus de voogdij krijgt, ik vraag me dus vooral af hoe oud schaapke is. Ik vraag me af of zij 6 jaar terug volwassen was, volwassen genoeg dat de zorg van haar neefje aan haar toegekend mocht worden.

Da's eigenlijk m'n enige vraagteken die ik bij het verhaal zet, voor de rest wil ik het wel geloven.

Het kan toch dat het een veel jonger zusje is en dat zij in die tijd inderdaad al meerderjarig was.

Kan. Maar mijn ervaring is dat ik hier eigenlijk veruit één van de oudsten ben (oke, jij wint het dan van me, haha) en dat de rest qua leeftijd eigenlijk een flink stuk onder me ligt.

Het gaat over 6/7 jaar geleden; dus stel ze was 18 en kreeg de voogdij, dan zou ze nu 24 zijn pas, dus ik begrijp je twijfel niet.

Maar ik hoop dat Schaapke wel wat ouder is, of dat er speciale omstandigheden waren. Want het lijkt me niet de eerste keuze van jeugdzorg om een 18 jarige als voogd van een baby aan te stellen. Met 18 ben je dan wel volwassene, maar de meeste weten dan echt nog niet hoe ze voor een baby moeten zorgen (er zijn uitzonderingen natuurlijk).
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:35

Snoopy schreef:
Maar ik hoop dat Schaapke wel wat ouder is, of dat er speciale omstandigheden waren. Want het lijkt me niet de eerste keuze van jeugdzorg om een 18 jarige als voogd van een baby aan te stellen. Met 18 ben je dan wel volwassene, maar de meeste weten dan echt nog niet hoe ze voor een baby moeten zorgen (er zijn uitzonderingen natuurlijk).
Dat was inderdaad mijn punt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:37

Snoopy schreef:Maar ik hoop dat Schaapke wel wat ouder is, of dat er speciale omstandigheden waren. Want het lijkt me niet de eerste keuze van jeugdzorg om een 18 jarige als voogd van een baby aan te stellen. Met 18 ben je dan wel volwassene, maar de meeste weten dan echt nog niet hoe ze voor een baby moeten zorgen (er zijn uitzonderingen natuurlijk).
Maar een voogd wil toch niet zeggen dat die de volledige zorg op zich neemt? Ik neem aan dat haar zusje gewoon voor het kind gezorgd heeft, samen met Schaapke (en ouders), maar dat Schaapke verantwoordelijk was voor de baby, zeg maar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:38

Ach, we kunnen wel allemaal gissen, maar misschien kan Schaapke het zelf wel uitleggen. Misschien denk ik inderdaad veel te moeilijk en steekt het allemaal wel anders in elkaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Snoopy wo 30 maa 2011 - 5:39

_Donnaa schreef:
Snoopy schreef:Maar ik hoop dat Schaapke wel wat ouder is, of dat er speciale omstandigheden waren. Want het lijkt me niet de eerste keuze van jeugdzorg om een 18 jarige als voogd van een baby aan te stellen. Met 18 ben je dan wel volwassene, maar de meeste weten dan echt nog niet hoe ze voor een baby moeten zorgen (er zijn uitzonderingen natuurlijk).
Maar een voogd wil toch niet zeggen dat die de volledige zorg op zich neemt? Ik neem aan dat haar zusje gewoon voor het kind gezorgd heeft, samen met Schaapke (en ouders), maar dat Schaapke verantwoordelijk was voor de baby, zeg maar?

Maar als je zelf niet eens weet hoe je voor een baby moet zorgen, hoe kan je dan in de gaten houden dat een 12 jarige dat wel goed doet?
En als er ouders bij waren, waarom waren die dan niet de voogd.

Ik zeg absoluut niet dat ik Schaapke niet geloof, ben alleen benieuwd waarom jeugdzorg haar als voogd heeft aangewezen (maar ik zou het ook begrijpen als ze dit niet wil toelichten op het forum, ze is ons geen uitleg verschuldigd natuurlijk).
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:41

Ik heb ook geen baby, maar ik heb wel gedeeltelijk de voogdij over het zoontje van m`n broer, maar dat zal alleen aan de orde zijn wanneer mijn schoonzus komt te overlijden o.i.d. Mijn broer is namelijk niet in staat om de volledige zorg op zich te nemen, mocht het zover komen.

Die gedeeltelijke voogdij heb ik ook vrijwel direct na de geboorte gekregen en toen was ik ook 18.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:46

_Donnaa schreef:
Die gedeeltelijke voogdij heb ik ook vrijwel direct na de geboorte gekregen en toen was ik ook 18.
Maar in principe, als we daadwerkelijk uitgaan van de 6-7 jaar terug zoals Schaapke zegt, was ze niet 18, maar 17. Of misschien zelfs nog 16, zie dit topic, bovenste reactie pagina 6.

Maar ik hou nu op voordat ik van een fakerjacht beschuldigd word. Want ik wil haar echt wel het voordeel van de twijfel geven, ik vind het alleen vreemd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:46

Jaja, ik heb het gezien..

Maar ik wilde dus even aangeven dat het wel mogelijk is, ondanks dat je zelf geen baby ervaring hebt.. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter - Pagina 6 Empty Re: Meisje (12) bevalt tijdens schoolreisje van dochter

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum