Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

+3
TGR
Sweety
Jeanette
7 plaatsers

Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Jeanette vr 1 apr 2011 - 20:39

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind
Uitgegeven: 21 maart 2011 17:13
Laatst gewijzigd: 21 maart 2011 17:34

AMSTERDAM - Een vrouw van 63 uit het Friese Harlingen is maandag bevallen van haar eerste kind. De vrouw en haar dochter maken het goed. Het is voor het eerst dat in Nederland een vrouw op zo’n hoge leeftijd bevalt.

© ThinkstockDat heeft Tineke Gessink, familie van de vrouw, maandag bekendgemaakt. De vrouw werd zwanger dankzij een IVF-behandeling in Italië.

Ze is overigens niet de oudste moeder. In 2005 schreef de Roemeense Adriana Iliescu geschiedenis door op 66-jarige leeftijd middels ivf moeder te worden van dochter Eliza.

Vorig jaar november liet moeder Iliescu, inmiddels 72, weten dat ze nog een tweede kind wil. In 2008 beviel een 70-jarige Indiase vrouw van een tweeling. Zij wordt gezien als de oudste moeder ooit.

© NU.nl/ANP


Het is al een beetje oud nieuws, maar toch.. Vinden jullie dit onverantwoordelijk of is hier niks mis mee?

Ik heb er opzich niks tegen als vrouwen kinderen krijgen als ze wat ouder zijn, maar dit vind ik toch een beetje te ver gaan. Het lijkt me verschrikkelijk om een moeder te hebben die bij wijze van je oma had kunnen zijn. Ik zeg niet dat die vrouw geen goede moeder zal zijn, maar toch blijf ik het apart vinden. Als het kind afgestudeerd raakt of uit huis gaat, is haar/zijn moeder al in de 80. Dadelijk moet het kind haar moeder nog gaan verzorgen i.v.m de ouderdom. Ik blijf het een apart verhaal vinden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Sweety vr 1 apr 2011 - 20:42

Ik vind dat niet kunnen op die leeftijd nog een eigen kind krijgen. Als je op die leeftijd nog kinderen wil ga dan adopteren maar om een eigen kind te baren vind ik niet kunnen. Precies wat Jeanette aangeeft: als het kind gaat afstuderen is je moeder tegen de 80!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  TGR vr 1 apr 2011 - 20:42

12 is duidelijk te jong, 63 is duidelijk te oud. Allebei erg onverantwoord.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 20:44

Das bijna twee keer mijn leeftijd en ik voel me al oud :affraid:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 20:46

Zusje van Bert schreef:Das bijna twee keer mijn leeftijd en ik voel me al oud :affraid:

Kijk das toch weer beter dan twee keer jonger, dan dat meisje van 16 van gisteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Blond vr 1 apr 2011 - 21:19

Ik vind het vooral egoïstisch.

Zo van, ik heb alles al, en nu wil ik nog een kind.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Sweety vr 1 apr 2011 - 21:31

Deze vrouw is ook behandeld in Italie toch? Er was toch ook een andere oudere vrouw die in Italie behandeld is. Ze moeten er ook een grens instellen voor IVF.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Jeanette vr 1 apr 2011 - 21:34

Ja, volgens mij werd ze in Italie behandeld. Ik snap ook niet dat ze daar geen leeftijdsgrens op stellen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 23:08

Huh dit was toch al eerder bekent dan het meisje van 12?

Beiden vind ik het ongelooflijk bizar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Snoes vr 1 apr 2011 - 23:26

Ik vind het ook erg onverantwoord. Ik snap echt niet dat ze op zulke leeftijden nog IVF doen (nouja, in andere landen dan) Er moet toch ergens een grens getrokken worden? Straks is de vrouw in kwestie 80 en haar dochter nog maar 17, ik vind het zielig.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 5:22

Marin schreef:
Zusje van Bert schreef:Das bijna twee keer mijn leeftijd en ik voel me al oud :affraid:

Kijk das toch weer beter dan twee keer jonger, dan dat meisje van 16 van gisteren.

Ik dacht precies hetzelfde toen ik deze reactie plaatste smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Jeanette za 2 apr 2011 - 6:09

Cimic schreef:Huh dit was toch al eerder bekent dan het meisje van 12?
Beiden vind ik het ongelooflijk bizar.

Dat staat ook in mijn post; Beetje oud nieuws, maar toch... Wink
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Laquisia za 2 apr 2011 - 6:36

Een lichaam van 63 is niet gemaakt om een kind te baren...
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 6:44

Ik vind ook dat ze niet op deze leeftijd een kind had moeten krijgen. Hoelang zal het kind kunnen genieten van haar moeder?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Spring za 2 apr 2011 - 6:48

Er is al een topic over dit onderwerp in de pijler zwangerschap. Misschien dat we beter daar verder kunnen gaan?
Ik vind het belachelijk! Ik snap heel goed hoe groot de wens kan zijn om een kindje te krijgen. Maar kom op, op je 63e?
Dan moet je toch het gezonde verstand hebben dat je dat niet meer moet doen?

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind Empty Re: Nederlandse van 63 bevalt van eerste kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum