Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoolreisje kleuters

+16
Paper Crown
Liadan
VeryCherry
Charles
SarahKey
maiadebij
L!ND@
Sterrin_
Laurientje
Pink!
Parel
Parisienne
PapillonRose
Twellie
Puggle
Pineco
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Schoolreisje kleuters Empty Schoolreisje kleuters

Bericht  Pineco wo 17 apr 2013 - 9:25

De kleuterklas van mijn dochter van 4 gaat volgende week op schoolreis naar een binnenspeeltuin die op meer dan een uur rijden ligt. Vorig jaar gingen ze ook al, maar toen vond ik haar echt nog te jong om al de hele dag alleen op stap te gaan (ze was toen net 3 en het is echt de hele dag, van 8.45 uur tot bijna 16.00 uur). Nu twijfel ik eigenlijk weer. Ze is nu wel ouder en heeft meer besef van het hele gebeuren, maar ik vind het zo'n vervelend idee dat zo'n kleintjes een rit van langer dan een uur in de bus moeten maken (en 's middags dus ook weer een uur terug). Ik snap niet dat ze niet gewoon naar een speeltuin in de buurt gaan. De jongsten zijn pas 2,5!

Ben ik nou zo overbezorgd of is het niet zo gek om je dochter op die leeftijd niet alleen zo ver weg te laten gaan? Ik snap mezelf hierin ook niet, ik ben normaal helemaal niet zo bezorgd aangelegd...
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolreisje kleuters Empty Re: Schoolreisje kleuters

Bericht  Puggle wo 17 apr 2013 - 9:31

Ik zou het zelf ook niet zo fijn vinden, al moet je ze op gegeven moment wat vrij laten maar lijkt mij ook moeilijk hoor.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Twellie wo 17 apr 2013 - 9:34

Ik zou ook niet enthousiast worden van zo'n lange dag zo ver weg.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  PapillonRose wo 17 apr 2013 - 9:40

Ik zou het ook maar niks vinden eerlijk gezegd. Ik weet niet eens of ik haar wel zou laten gaan Embarassed Uitjes vind ik op zich wel kunnen, maar zo jong al een hele dag een eind weg vind ik eigenlijk niet nodig. Maar als iedereen gaat, en ze zou ook graag willen dan mag ze wel tegen die tijd. Al zou ik me waarschijnlijk de hele dag (voor niks waarschijnlijk) opvreten van de zenuwen laughcry Of ik zou me meteen aanmelden als vrijwilliger om mee te gaan, als dat tot de mogelijkheden behoort.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Parisienne wo 17 apr 2013 - 10:00

Oei, nee, dit lijkt me ook wel moeilijk. Ik begrijp niet goed waarom school dit uitje heeft gekozen met peuters en kleuters. Ik denk dat weinig ouders er enthousiast over zullen zijn.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Parel wo 17 apr 2013 - 10:02

Ik denk dat ik mee zou gaan, en haar evt mee naar huis zal nemen als het teveel wordt.

In wat voor klas zit jouw kindje dat ze met kindjes van 2,5 in de klas zit? Zit ze in België op school?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Pineco wo 17 apr 2013 - 10:27

Ze zit inderdaad op een Belgische school Parel. De eerste kleuterklas gaat van 2,5 tot ongeveer 4 jaar. Na de vakantie gaat ze naar de tweede kleuterklas, waar ze tot haar 6e naartoe zal gaan.

Meegaan is geen optie, hulpmoeders hebben ze ook niet nodig. Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die een beetje huiverig zou zijn om haar mee op pad te sturen. Ik denk nog even verder, we hebben nog twee dagen Wink
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  Pink! wo 17 apr 2013 - 18:14

Pff jeetje dat is jong zeg!
Dat zou ik ook moeilijk vinden hoor.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Laurientje wo 17 apr 2013 - 19:07

Oh nee geen denken aan.. Als ik zelf mee zou gaan Oke, maar alleen nee echt nog niet...

Als ze hier van de psz of de eerste groepen van de basisschool weg gaan gaan ze bijv een uurtje of twee naar een kinderboerderij of speeltuin of iets soortgelijks en dan is het altijd erg dicht in de buurt
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Sterrin_ wo 17 apr 2013 - 19:15

Ik zou het wel doen. Mijn oudste is vorig jaar ook voor het eerst geweest, toen was ze ook 4. Was ruim half uur rijden, dus wel iets minder ver.

Over een paar weken gaan ze weer, zoontje zit nu in groep 1 en dochter in groep 2, dus ze zijn wel samen. Vind ik ook wel prettig.

Wat ik wel erg vervelend vond vorig jaat is dat de oudste de wc niet op tijd kon vinden, ze is wT verlegen en vragen durfde ze niet. Ze heeft dus in haar broek geplast. Gelukkig hadden de jufs reserve mee, maar voor mijj dochter was de lol er af. Heel sneu. Toen ik dat later hoorde had ik wel medelijden met haar. Ze zal zich echt rot hebben gevoeld.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  L!ND@ wo 17 apr 2013 - 19:33

Wat sneu Sterrin!
Ik zou mijn dochter ook niet laten gaan, die dag duurt me te lang.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  maiadebij wo 17 apr 2013 - 23:13

neehoor ik zou hem ook niet laten gaan. De dag is te lang, de reis te ver en vaak zo'n groep best groot.

Een basisschool hier in de buurt ging met de kleuters een schoolreisje maken waarbij ze met de boot van de ene naar de andere plaats gingen, met de stoomtrein naar de volgende plaats... en dan 1 begeleider op 6 kleuters. Doodeng lijkt me dat op zo'n boot!!

De school van N heeft een speurtoch door de school georganiseerd als de andere groepen op schoolreisje gaan. Voor de kleuters is dat al een groot feest!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pineco do 18 apr 2013 - 0:30

Bedankt voor jullie reacties! Mijn man vindt het ook niet zo'n fijn idee, dus ik denk dat we haar maar thuis houden. Dan gaan we zelf die dag wel iets leuks met haar doen, man is vrij als het goed is. Ik ben blijkbaar de enige mama die zich hier druk om maakt, want ik vroeg het vanmorgen op het schoolplein aan wat andere ouders en die zagen het probleem niet en lieten hun kinderen gewoon meegaan...

Nou ja, better safe than sorry, ik vind het gewoon te ver en te lang voor zo'n kleintjes. Hoop dat ze het me later niet kwalijk neemt Laughing
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  SarahKey do 18 apr 2013 - 1:40

Ik had haar wel mee laten gaan. Wij gaan zelf ook weg met de bso, soms wel 1,5 uur rijden en er zitten ook 4 jarigen bij. En ze vinden het toch prachtig! Nu hebben wij wel genoeg leiding mee en we stoppen onderweg als we ver gaan. En in de terugweg hoor je geen kind want dan slapen ze meestal Wink
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Charles do 18 apr 2013 - 1:58

Pineco, ik zou ze absoluut niet mee laten gaan. Moet er niet aan denken, waarom zo'n groot uitstapje zo jong? Idioot!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Pineco do 18 apr 2013 - 2:03

Ik snap het ook niet hoor. Ik vraag me ook af waar de oudere kinderen dan naartoe gaan. Er zit hier een vrij grote binnenspeeltuin op 20 minuten rijden en daar zijn ze 'tussendoor' al een keer naartoe gegaan, zomaar. Dat hadden ze in mijn ogen beter voor het schoolreisje kunnen bewaren. Daar is ze overigens wel mee naartoe geweest en ze vond het geweldig, maar dat was toch anders.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  VeryCherry do 18 apr 2013 - 2:44

Mijn zoon is 9 en zelfs ik vreet mezelf de hele dag op van de zenuwen als hij op schoolreis gaat... Ik vind het echt dood en doodeng. Dat wordt nog wat als hij op zijn nieuwe school elk jaar op kamp gaat laughcry
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 2:47

Charles schreef:Pineco, ik zou ze absoluut niet mee laten gaan. Moet er niet aan denken, waarom zo'n groot uitstapje zo jong? Idioot!
Ik weet niet hoor, maar een schoolreisje is toch doodnormaal? Ook voor 4 jarigen.
Ik zou niet eens overwegen om mijn kind niet mee te laten gaan eigenlijk, nooit over nagedacht. Vinden ze toch alleen maar leuk?

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 18 apr 2013 - 2:50

Ik zou mijn kind ook niet mee laten gaan op zo'n jonge leeftijd, waarom inderdaad niet iets zoeken wat een stuk dichter in de buurt ligt. Nu ze in groep 1 zit zou ik haar wel mee laten gaan, maar blij zou ik niet zijn als ze 1 uur zouden moeten rijden.

VC, mijn dochter gaat op kamp als ze in groep 3 zit (en dan ook elk jaar daarna), daar kan ik me nu ook al druk om maken...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Paper Crown do 18 apr 2013 - 2:57

Artemis, mij lijkt het ook leuk voor Julian maar ze gaan ontzettend lang. Stel ze gingen van 8:30 tot 12:00 dan was het al sowieso anders geweest.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Charles do 18 apr 2013 - 3:08

Artemis schreef:
Charles schreef:Pineco, ik zou ze absoluut niet mee laten gaan. Moet er niet aan denken, waarom zo'n groot uitstapje zo jong? Idioot!
Ik weet niet hoor, maar een schoolreisje is toch doodnormaal? Ook voor 4 jarigen.
Ik zou niet eens overwegen om mijn kind niet mee te laten gaan eigenlijk, nooit over nagedacht. Vinden ze toch alleen maar leuk?

Dit realiseerde ik me inderdaad laatst al. Ik kan me van mezelf niet herinneren dat we op zo'n grote schoolreis gingen zo jong, en ik had het ook doodeng gevonden...ik was een kind dat helemaal niet hield van tripjes of actie, zeker niet zonder mama. Hoogstens de kinderboerderij ofzo, dat was al spannend genoeg.

Maar mocht het t.z.t. aan de orde zijn, zal ik wellicht mijn mening moeten bijstellen omdat ik niet wil dat ze 'die zielige kindjes zijn die niet mee mogen'. Maar weet nu al dat ik mijn hart vast zal houden en mocht het niet goed voelen en ze nog te jong vinden zal ik me door groepsdruk ook niet laten overhalen ze toch mee te sturen. In groep 3 vind ik vroeg genoeg.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Elliot do 18 apr 2013 - 3:15

Artemis schreef:
Ik ben het eens met Artemis, het is toch ook zielig als jouw kind als enige uit de klas niet mee mag?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 3:19

Hier gaan ze in de kleuterklas ook naar Artis, maar ik geloof dat dit om het jaar is.

Gast
Gast

Bericht  Charles do 18 apr 2013 - 3:20

Elliot schreef:
Artemis schreef:
Ik ben het eens met Artemis, het is toch ook zielig als jouw kind als enige uit de klas niet mee mag?

Eens, dat lijkt me ook sneu. Maar zolang mijn kind 4 jaar is, pas net op school zit en er een uitstapje wordt gepland zoals dit, een hele dag, dan kan me dat niks schelen. Als ik me toch al bezig moet houden met sociale druk bij 4 jarige kleuters.... Rolling Eyes . Nee, daar weten ze later niets meer van en dat bepaal ik als moeder zelf graag.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Elliot do 18 apr 2013 - 3:23

Ik snap je punt Charles, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik echt nog wel weet wat ik heb gedaan toen ik in groep 1 zat (en dus net 4 was). Dus ik denk in die zin wel dat het kan dat ze het zich later nog kunnen herinneren. Niet dat ik denk dat ze er een trauma aan over houden hoor, maar ik zou het zelf gewoon zielig vinden voor mijn eigen kind denk ik. Ik kan me voorstellen dat dat juist op die leeftijd best hard is voor een kind.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud