Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic tot 12 weken

+61
miss piggy
Jazzlyn
Bimbam
koNijntje
Mamsie
Koffieleut
Didi
catgirl85
Lindsya
Susan
Papillio
Cranberrie
LindaK
_Blush_
Milamber
lief
CCC
ekjir@M
smooch
Roodkapje
liesje
Aimee
Supertalentje
Coco
Paper Crown
Flower_L
Printje
Dikkie_Dik
TGR
Weegschaal
sharky
Laced
_Lana_
Chelle
Mizzie
holaagirl
SarahKey
Earane
Tania
Clapperdie
Annie24
Fearie
Coccinelle
Amber-
*Lookie*
Flip Fluitketel
Happydobby
pitbullgup
blondje1313
studiebol
Lejow
Liadan
Hutselfuts
mimikske2
joyce0606
sweetgirl27.
Mida4you
Pien
Floor
Muppetje
mickey
65 plaatsers

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 5 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  mimikske2 do 7 apr 2011 - 8:48

Hey,

@ Studiebol en Pitbull: Welkom en gefeliciteerd!!! Ik vindt het ook nog steeds onwerkelijk dat ik zwanger ben! En ik ben al 8 en een halve week zwanger!

@hutsefluts: Heel veel sterkte! Duim voor je dat het toch nog goed zit! hug

@ all: Gisteravond de echo gehad! Echt super gaaf. Gelukkig zit alles op de goede plek en klopte de berekening ook. Ben 1 dag eerder uitgerekend dan ik zelf had uitgeteld. Maar ja dat wil natuurlijk niets zeggen. Was wel heel speciaal om te zien maar het dringt nog steeds niet helemaal tot me door. Vanavond ook mijn opa en oma ingelicht. Vonden het erg leuk smile Floor heb jij het hartje wel horen kloppen? Ik heb dat niet gehoord. Misschien bij de volgende echo. De verloskundige zei trouwens dat er nou nog maar 1 procent kans was dat het mis zou kunnen gaan. (binnen die twaalf weken dan he).

Bij jullie alles goed?
mimikske2
mimikske2
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 33
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 5 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Floor do 7 apr 2011 - 9:08

@mimikske, super dat het bij jullie ook goed is! Nee heb het hartje zien kloppen, ze heeft het vruchtzakje laten zien en de dooierzak en een paar keer hebben we goed bekeken naar het hartje. Verder heeft ze gekeken of het 1 of meerdere kindjes waren maar wat ze voor nu kon zien was het er 1.
Ik dacht dat het hartje horen kloppen pas bij een week of 12 kan. Misschien bij de volgende echo dat we het dan wel horen. Wanneer heb je weer een echo? Ik 27 april.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mickey do 7 apr 2011 - 9:22

@Floor en Mimikske: wat fijn dat jullie echo's goed waren! Kan haast niet meer wachten totdat ik ook mag, maar eerst maandag maar eens het intake gesprek Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  studiebol do 7 apr 2011 - 9:45

PGB van harte gefeliciteerd, jij schreef toch ook in het topic "voor een kindje in 2011"? Leuk hoor vind het knap dat je het 12 weken voor je kan houden.. vind het nu al zo moeilijk haha. Maar goed mijn ouders gaan we het dit weekend vertellen vind ik toch wel een prettig idee.

floor en mimiske fijn dat jullie echo's goed waren! Gelukkig maar!

Ik heb vandaag de verloskundige gebeld maar ik krijg pas over 4 weken een echo, ze doen het niet eerder. Nou ja dan moet ik maar 4 weken afwachten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  pitbullgup do 7 apr 2011 - 19:53

Dank jullie wel voor de felicitatie's! Vanmorgen nog een keer getest met CB en nu begint het wel een beetje te bezinken. Maandag Verloskundige maar bellen voor een afspraak.

@ Mimikske; wat fijn dat jou echo ook goed was
@ Studiebol; Ja daar schreef ik ook mee! Denk dat dat over het algemeen overal wel zo is da je pas rond de 8-12 weken de eerste echo krijgt.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 3:11

Ik kreeg bij 6w4d een echo omdat ze dachten dat ik verder was ivm klachten. Maar dan klopt het hartje nog maar net, of soms nog niet, dus wachten ze liever iets langer.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 8 apr 2011 - 3:37

mimikske2 schreef:
@ all: Gisteravond de echo gehad! Echt super gaaf. Gelukkig zit alles op de goede plek en klopte de berekening ook. Ben 1 dag eerder uitgerekend dan ik zelf had uitgeteld. Maar ja dat wil natuurlijk niets zeggen. Was wel heel speciaal om te zien maar het dringt nog steeds niet helemaal tot me door. Vanavond ook mijn opa en oma ingelicht. Vonden het erg leuk smile Floor heb jij het hartje wel horen kloppen? Ik heb dat niet gehoord. Misschien bij de volgende echo. De verloskundige zei trouwens dat er nou nog maar 1 procent kans was dat het mis zou kunnen gaan. (binnen die twaalf weken dan he).

Bij jullie alles goed?

Ze laten het hartje nooit horen, alleen zien, pas met de tweede controle bij de vk, rond de 12de of 13 week laten ze deze horen met de doptone. Voor de 11de, 12de week is dit zinloos omdat je baarmoeder nog niet boven je schaambeen zit.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Flip Fluitketel vr 8 apr 2011 - 3:47

Happydobby schreef:
mimikske2 schreef:

Bij jullie alles goed?

Ze laten het hartje nooit horen, alleen zien, pas met de tweede controle bij de vk, rond de 12de of 13 week laten ze deze horen met de doptone. Voor de 11de, 12de week is dit zinloos omdat je baarmoeder nog niet boven je schaambeen zit.

*Breekt even in*

Helemaal zinloos is het niet hoor.......Tijdens mijn eerste controle bij de VK met 9wkn en 3dgn wilde de VK het hartje proberen te vinden. Ze waarschuwde ons wel dat het ook kon dat ze het hartje niet kon vinden en we hem dus niet konden horen. Na even zoeken had ze het hartje gevonden en konden we hem luid en duidelijk horen.En met de angelsound konden wij met ruim 13 weken het hartje zelf vinden en horen.

Het is gewoon zo dat niet alle VK dezelfde regels hanteren. Zo hadden wij ook al met 8weken en 5dgn een echo en paar weken later de termijnecho met 12weken. Dit was standaard bij deze VK praktijk. Maar niet bij allen want sommige krijgen pas met 12weken een echo.

* Breekt weer uit*
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 4:07

Happydobby schreef:
mimikske2 schreef:

Bij jullie alles goed?

Ik heb het hartje wel gehoord met 7 weken en 3 dagen, via de echo. Toen ik het hartje zag kloppen, vroeg ik of ik het ook mocht horen. Verloskundige vertelde toen dat dit eigenlijk niet mag met geluidsgolven zo vroeg in de zwangerschap, maar heeft het door de vingers gezien. Dus heb toen het hartje horen kloppen, welliswaar maar 5 seconden, maar toch super Very Happy

Gast
Gast

Bericht  studiebol vr 8 apr 2011 - 5:43

Nou ik vind het prima dat ik pas over 4 weken een echo heb, dan hoop ik gewoon dat je dan ook echt al een klein mensje kan zien Very Happy Het is gewoon ff afwachten! Voordeel is wel dat in die week dat we de echo zouden krijgen mijn vriend thuis is dus dat is ook al super!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Happydobby vr 8 apr 2011 - 5:47

Razz88 schreef:
Happydobby schreef:
mimikske2 schreef:

Bij jullie alles goed?

Ik heb het hartje wel gehoord met 7 weken en 3 dagen, via de echo. Toen ik het hartje zag kloppen, vroeg ik of ik het ook mocht horen. Verloskundige vertelde toen dat dit eigenlijk niet mag met geluidsgolven zo vroeg in de zwangerschap, maar heeft het door de vingers gezien. Dus heb toen het hartje horen kloppen, welliswaar maar 5 seconden, maar toch super Very Happy

Ja precies.
Ik kreeg gelijk papieren van de vk waarin stond dat ze niet eerder gaan proberen het hartje te zoeken.
Dit natuurlijk ook om je niet ongerust te maken.
Maar het zal idd wel verschillen per vk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 6:05

Met een week of 10 kon ik het zelf al luisteren met de Angelsound! Maar bij mij stond mijn baarmoeder natuurlijk sneller boven het schaambeen.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 vr 8 apr 2011 - 8:28

nou ik hoop dat ik het hartje alleen al kan zien! dat zou al super zijn!

nou maandag over een week de 1ste echo! super benieuwd zeg.

weet iemand dat misschien, ik krijg nu met 8 weken een echo krijg ik dan met 12 weken nog een echo? ik krijg de 8 weken echo vanwege me MK. Tot de 20 weken lijkt mij zo lang dan.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Floor vr 8 apr 2011 - 8:31

ik heb nu een echo gehad en krijg er over een paar weken weer 1 en dan met 20 weken weer. (ik heb ook een mk gehad)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  joyce0606 vr 8 apr 2011 - 8:34

Floor schreef:ik heb nu een echo gehad en krijg er over een paar weken weer 1 en dan met 20 weken weer. (ik heb ook een mk gehad)

dus rond de 12 weken krijg je er nog ?

al dames die foto van de buikjes hebben gemaakt. (van de uitstekende darmen:) )
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  mickey vr 8 apr 2011 - 8:36

@Joyce: de 12-weken echo is volgens mij standaard. Wordt ook wel termijn echo genoemd. Ik ga er van uit dat je die gewoon krijgt hoor!

Ik ben toch wel een beetje jaloers dat jullie al zo vroeg een echo krijgen/kregen. De reden erachter is natuurlijk helemaal niet leuk, maar zou fijn zijn als iedereen gewoon zo vroeg al een echo zou krijgen Wink Ik moet gewoon nog 4/5 weken wachten Sad En ik ben al zooooo ongeduldig angel
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor vr 8 apr 2011 - 8:38

Je kunt het vragen voor de zekerheid. Ik kreeg een extra echo, dat zei ze de vorige keer na de mk. Dus nu heb ik me vroeg gemeld voor de eerste extra echo. Daarna krijg ik de 'normale' echo rond 10 weken (dat is hier in de praktijk zo) en de volgende 'normale' met 20 weken.

En je andere vraag, ja hoor ik heb foto's al een aantal ( in m'n 9 maandenboekje staat ook telkens plek voor een foto).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  joyce0606 vr 8 apr 2011 - 8:41

mickey schreef:@Joyce: de 12-weken echo is volgens mij standaard. Wordt ook wel termijn echo genoemd. Ik ga er van uit dat je die gewoon krijgt hoor!

Ik ben toch wel een beetje jaloers dat jullie al zo vroeg een echo krijgen/kregen. De reden erachter is natuurlijk helemaal niet leuk, maar zou fijn zijn als iedereen gewoon zo vroeg al een echo zou krijgen Wink Ik moet gewoon nog 4/5 weken wachten Sad En ik ben al zooooo ongeduldig angel

nou dat is ook wel zo hoor. het is een extra mogelijkheid die ze je aanbieden, het hoeft niet natuurlijk. ze zijn wel voorzichtig met eerdere echo's, omdat ze niet altijd het hartje nog kunnen zien kloppen, en dan loop nog met zorgen uit de deur, of alles goed is.

ik krijg em wel pas over een week, en dan ben ik 8 weken, en opzich is dat nog niet heel vroeg, er zijn dames die em eerder krijgen!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 vr 8 apr 2011 - 8:42

Floor schreef:Je kunt het vragen voor de zekerheid. Ik kreeg een extra echo, dat zei ze de vorige keer na de mk. Dus nu heb ik me vroeg gemeld voor de eerste extra echo. Daarna krijg ik de 'normale' echo rond 10 weken (dat is hier in de praktijk zo) en de volgende 'normale' met 20 weken.

En je andere vraag, ja hoor ik heb foto's al een aantal ( in m'n 9 maandenboekje staat ook telkens plek voor een foto).

leuk! ik heb van de week een foto gemaakt, en je ziet echt een buikje! toch leuk al is het nog niet de baby zelf nog niet
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  mickey vr 8 apr 2011 - 8:47

joyce0606 schreef:
mickey schreef:@Joyce: de 12-weken echo is volgens mij standaard. Wordt ook wel termijn echo genoemd. Ik ga er van uit dat je die gewoon krijgt hoor!

nou dat is ook wel zo hoor. het is een extra mogelijkheid die ze je aanbieden, het hoeft niet natuurlijk. ze zijn wel voorzichtig met eerdere echo's, omdat ze niet altijd het hartje nog kunnen zien kloppen, en dan loop nog met zorgen uit de deur, of alles goed is.

ik krijg em wel pas over een week, en dan ben ik 8 weken, en opzich is dat nog niet heel vroeg, er zijn dames die em eerder krijgen!
Ik gun het jullie allemaal van harte hoor! Is alleen balen dat het hier pas rond de 12 weken is. Een collega van mijn zus is een week later als mij uitgeteld. Heeft afgelopen week ook de intake gehad, bij dezelfde verloskundige als mij. Zij krijgt in de laatste week van april de eerste echo. Ik vermoed dus dat ik die dan in de eerste week van mei krijg.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 vr 8 apr 2011 - 8:59

mickey schreef:
joyce0606 schreef:

Ik gun het jullie allemaal van harte hoor! Is alleen balen dat het hier pas rond de 12 weken is. Een collega van mijn zus is een week later als mij uitgeteld. Heeft afgelopen week ook de intake gehad, bij dezelfde verloskundige als mij. Zij krijgt in de laatste week van april de eerste echo. Ik vermoed dus dat ik die dan in de eerste week van mei krijg.

ik snap heel goed dat je em ook eerder wilt!! wachten duurt lang.....de dagen duren lang. ik wacht nog op de dag dat de dagen sneller gaan! maar zal vast iedereen wel hebben....die eerste 12 weken....
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  mickey vr 8 apr 2011 - 9:01

@Joyce: ik denk dat het inderdaad voor iedereen soms te lang duurt. Maar als ik dalijk die eerste echo heb gehad, kan ik vast weer niet wachten tot de 20 weken echo Wink En ook dat zal iedereen wel hebben Very Happy
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 vr 8 apr 2011 - 9:22

mickey schreef:@Joyce: ik denk dat het inderdaad voor iedereen soms te lang duurt. Maar als ik dalijk die eerste echo heb gehad, kan ik vast weer niet wachten tot de 20 weken echo Wink En ook dat zal iedereen wel hebben Very Happy

is ook zo, als het eerste doel maar bereikt is, het hartje zien!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 9:27

mickey schreef:@Joyce: ik denk dat het inderdaad voor iedereen soms te lang duurt. Maar als ik dalijk die eerste echo heb gehad, kan ik vast weer niet wachten tot de 20 weken echo Wink En ook dat zal iedereen wel hebben Very Happy
Klopt. Ik heb het geluk dat er niet langer als 14 dagen tussen de echo's mag zitten, en dat vind ik nog veeeel te lang! Embarassed

Gast
Gast

Bericht  mickey vr 8 apr 2011 - 9:40

@PM: hahaha, dat lijkt me ook heel normaal! Very Happy
@joyce: das inderdaad het belangrijkst! Het hartje zien (en horen, schijnt ook heel mooi te zijn)
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: