Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic tot 12 weken

+61
miss piggy
Jazzlyn
Bimbam
koNijntje
Mamsie
Koffieleut
Didi
catgirl85
Lindsya
Susan
Papillio
Cranberrie
LindaK
_Blush_
Milamber
lief
CCC
ekjir@M
smooch
Roodkapje
liesje
Aimee
Supertalentje
Coco
Paper Crown
Flower_L
Printje
Dikkie_Dik
TGR
Weegschaal
sharky
Laced
_Lana_
Chelle
Mizzie
holaagirl
SarahKey
Earane
Tania
Clapperdie
Annie24
Fearie
Coccinelle
Amber-
*Lookie*
Flip Fluitketel
Happydobby
pitbullgup
blondje1313
studiebol
Lejow
Liadan
Hutselfuts
mimikske2
joyce0606
sweetgirl27.
Mida4you
Pien
Floor
Muppetje
mickey
65 plaatsers

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 3 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 8:07

Ik meld me ook Very Happy
H.ayley krijgt een broertje of zusje rond december! (Als alles goed blijft gaan natuurlijk)

Ik heb vreselijk onrustige benen. Daar kan ik in bed echt he-le-maal gek van worden!
En misselijk en doodmoe. Maar ach.. Het hoort erbij laughcry

@ Joyce: Ik had gemist dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!
Dat is niet van een leie dakje gegaan toch?

@ Hutselfuts: Wat balen joh! Maar... Het wil niet altijd wat zeggen hoor.
Ik heb bij H ook redelijk wat bloedverlies gehad en dat is ook allemaal goed gegaan!
En ik weet dat LMC van hier bij haar oudste echt HEEL veel bloed verloren is.
Ik duim voor je dat jullie beeb lekker blijft zitten!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 3 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  mickey za 2 apr 2011 - 8:09

Ik heb al de hele dag een beetje een vreemd gevoel... Is niet echt buikpijn, maar wat het dan wel is? Ik voelde me vanmiddag echt niet goed. Wilde even gaan liggen, toen ik op mijn buik ging liggen, werd het alleen maar erger. Heb uiteindelijk van half 5 tot een uur of 8 op de bank gelegen en ook nog een tijdje geslapen. Ik voel me nu wel al beter. Heb net een portie frietjes gegeten, dus het zal wel meevallen :P
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mickey za 2 apr 2011 - 8:11

@Hazeltje: ik las net je topic en was benieuwd of je je hier zou melden, maar daar ben je dus Wink
Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Snel gegaan zeg. Hopelijk gaat alles goed en heb je niet veel last van je ziekte tijdens de zwangerschap.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 8:13

@ Mickey: Misschien je banden?

Ik vermoed niet dat ik last ga krijgen van de Crohn.
Alleen mijn buik is nu al echt HUGE!

Vraag me af of dat komt door de Crohn dat mijn buik nu al zo groot is!
Misschien ook in combinatie met het feit dat ik al een kindje heb...
Maar man, als die buik op het tempo blijft groeien als bij H. heb ik straks een serieus probleem Cool

Gast
Gast

Bericht  mickey za 2 apr 2011 - 8:22

@Hazeltje, mijn zus zei dat ook al, van die banden, maar zou dat nu echt al kunnen? Ik ben pas 6 weken.. Van de week had ik een spierpijn achtig gevoel, wat achteraf gezien volgens mij ook spierpijn was, maar dit is anders. Dacht eerst al dat ik gewoon naar de wc moet, maar dat lukt niet echt... Mijn galblaas is 2 jaar geleden verwijderd, dus ik heb er sowieso al wat moeite mee om naar de wc te gaan.

Had je bij H. wel last van Crohn, of was dat na de bevalling? Er staat me iets van bij, maar ik weet het niet meer precies.. Hebben jullie al familie en/of vrienden ingelicht? Ik las wel dat jullie het morgen aan je zus gaan vertellen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 8:26

Ja hoor, dat zou kunnen! Of je baarmoeder die nu gaat groeien...
Dat je daar wat last van gehad hebt.

Bij H ben ik na 3 maanden ziek geworden inderdaad. De vraag is alleen of dat door de bevalling gekomen is of doordat we om H haar hartje zoveel zorgen gehad hebben...
Heel onze familie weet het morgen. Het is ook gewoon niet meer te verbergen:

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 3 Foto-6VLOD3N8

Weet bij jou iedereen het al?

Gast
Gast

Bericht  mickey za 2 apr 2011 - 8:31

:shock: Das al een behoorlijke buik! Dan wordt het inderdaad moeilijk geheim houden. Bij mij weten mijn ouders, zus + vriend (+ zoontje, maar die is pas 2), broertje + vriendin, een vriendin/collega en mijn baas het inmiddels. Ik kan zoiets heel moeilijk voor me houden smile Volgende week maandag hebben we de intake bij de verloskundige, daarna willen we het langzaamaan toch wel iedereen gaan vertellen. Mijn vriend heeft het er erg moeilijk mee om het voor zich te houden, maar we willen toch even wachten tot die eerste afspraak (ook al krijg ik dan niet eens een echo).
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 8:33

Ja, ik kreeg mijn broeken van na de prednisonkuur niet eens meer dicht. Zelfs niet met een elastiekje Laughing

Haha, ik snap het helemaal hoor!
Ik kan ook zeeeeer moeilijk mijn mond dichthouden!
Weet je al wel waneer je de eerste echo gaat krijgen?

Gast
Gast

Bericht  mickey za 2 apr 2011 - 8:39

Heb je wel nog kleding van bij H. bewaard die je nu aan kan? Kan me voorstellen dat je eigen kleding niet meer comfortabel zit zo.
Ik heb op de site van de verloskundigenpraktijk gelezen dat de eerste echo daar rond de 12 weken is. Das is dus over 6 weken pas Sad Al hoop ik dat het bij de intake ook al mogelijk is. Mijn neefje heeft afgelopen week de 5e ziekte gehad en ik heb in het algemeen best wel intensief contact met hem. Ik hoop natuurlijk dat er met het ukje niks mis is, maar misschien is dit voor de verloskundige wel een reden voor een eerdere echo. Al zei ze daar niks over toen ik belde hierover. Ach... het wordt afwachten. Volgens die vriendin die al op de hoogte is, kreeg zij al eerder een echo, bij een andere praktijk, dat dan weer wel. Maar ik heb een goed gevoel bij de praktijk waar ik nu de afspraak heb, vind het ook zo wat om die te gaan afbellen, omdat ik bij een andere praktijk misschien al eerder een echo krijg, terwijl ik niet eens wist dat daar een praktijk was! (jeetje wat een zin, is het nog te volgen?)
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 8:42

Ik kwam vanmorgen tot de conclusie dat ik bij H helemaal niet gek veel dingen had gekocht...
Woensdag heb ik al wel het e.e.a. bij Prenatal gekocht. Heb in elk geval nu 2 positiespijkerbroeken en een linnen broek.
Qua shirtjes red ik het nu wel eventjes met een buikband eronder Laughing

Bij H heb ik met 6.8 en 12 weken een echo gehad.
Het is op veel plaatsen echt heel verschillend hoor.
Je moet daarheen gaan waar je je prettig (denkt) te voelen.

weet je al of je thuis of in het ZH wil bevallen?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 8:44

Mickey: Ik zei dat ik niet precies wist hoe ver ik was (twijfelde zelf ook omdat ik zo vroeg positief testte en misselijk was), en omdat ik zoveel klachten had mocht ik al voor een echo bij 6w4d.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 2 apr 2011 - 8:49

Hoe ver ben je dan Hazel, want je hebt echt al een behoorlijke buik!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 8:53

Lejow schreef:Hoe ver ben je dan Hazel, want je hebt echt al een behoorlijke buik!
Ja, idd. Krijg je er ook twee? Very Happy :P

Gast
Gast

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 8:55

Ik gok een week of 3-4 maar helemaal weten doe ik het niet omdat de CB test vorige week 2-3 weken aangaf.
Maar mijn laatste menstruatie was ook wat gek dus wellicht dat daar al iets gebeurd is...

Haha ProudMama! Wie weet... Het komt wel in de familie voor dus who know..

Gast
Gast

Bericht  mickey za 2 apr 2011 - 9:01

Grrrrrrrrr.... hele lap tekst, druk ik iets te enthousiast op backspace...

@Hazeltje: zoals ik het nu denk, wil ik in het ziekenhuis bevallen. Geen zooi in huis en meteen op de juiste plaats als er iets mis zou gaan. En jij? Of is dat voor jou geen keuze i.v.m. de Crohn? Heb er geen verstand van hoor, dus weet niet of het überhaupt invloed heeft op de zwangerschap/bevalling.
Wat ik wel zeker weet is dat ik NIET wil weten wat het wordt. Mijn vriend wilde het eigenlijk wel weten, maar krijgt het niet te horen, omdat ik het ook niet wil weten Wink

@PM: ik heb bij het maken van de afspraak al vertel hoe ver ik dacht te zijn. Op basis daarvan is de afspraak gemaakt. Alleen had ik me toen vergist... Ik ben bij de eerste afspraak 7 weken en 2 dagen, ik dacht dat ik dan 2 dagen verder zou zijn. Ik weet vrij precies wanneer het gebeurt is d.v.m. ovulatietesten, dus ik denk niet dat de datum waar de verloskundige op uitkomt veel zal afwijken van wat ik berekend heb. Wanneer had jij positief getest? Ik achteraf gezien al met 3 weken en 6 dagen, maar die was wel heeeeeeel licht.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 9:06

Haha, waarom zit die backspace knop er ook op? laughcry

Ik kom, zoals het nu naar uit ziet, onder behandeling bi jde gyn en zal dan hoogstwaarschijnlijk ook in het ZH bevallen.
Ik moet dan nog even goed uitzoeken hoe we dat allemaal moeten doen want ik wil NOOIT meer in het ZH bevallen waar ik van H bevallen ben. En mijn internist (en de gyn) zitten in een ZH een halfuur verderop.
Maar als ik zou mogen kiezen zou ik wel weer in een ZH willen bevallen. Altijd geroepen dat ik thuis wilde bevallen maar H haar navelstreng zat om haar nekje gedraaid en haar hartslag zakte tijdens de bevalling steeds weg dus ik was echt heel blij (en wat geruster) dat ik op dat moment in het SH lag.

Haha, wij willen het beide wel weer weten :P

Gast
Gast

Bericht  mickey za 2 apr 2011 - 9:11

Inderdaad ja, vreselijke backspace. Dat is me al zoooo vaak gebeurd.. Vaak heb ik dan geen zin meer om helemaal opnieuw te gaan typen nerd
Dat lijkt me inderdaad een hele nare ervaring, zou dan inderdaad ook blij zijn in het ZH te zijn. Waarom wil je niet in dat ene ziekenhuis bevallen? Kom je onder behandeling bij de gyn vanwege de Crohn? Ik zei het net al, ik heb er geen verstand van, dus als het irritant is, moet je het maar zeggen smile
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 9:27

Haha, geeft niks.
Niet direct vanwege mijn rohn maar wel omdat ik nu andere medicatie slik en mijn internist graag wilde dat ik dan bij een gyn onder behandeling kwam.

In het ZH hier zijn we schandalig behandeld.
Ze hebben H veel te laat aangelegd (na de cupfeeding i.v.m. haar suiker pas).
Vervolgens hebbenm ze me pas `s avonds "geholpen" met kolven.
Ik was ingeleid vanwege een te hoge bloeddruk, toen ik gehaald werd zei ze dat mijn bloeddruk 4x gemeten was, terwijl dit maar 2 keer was. (Die andere 2x hebben ze lukraak ingevuld).
Mijn HB was dramatisch laag tijdens mijn zwangerschap, ik ben 3 liter bloed verloren mar zij hebben na de bevalling niet meer naar mijn HB gekeken. (Ook een reden waardoor mijn Corhn op heeft kunnen spelen...)
Ik heb zelf op de bel moeten drukken om te vragen of H niet onderhand eens iets moest drinken... Mijn pyjama werd nog net niet losgetrokken en ze duwde H echt tegen mijn borst aan. Gewoon met geweld! Toen vroeg ik ook nog of ze niet verschoond moest worden? Oh ja... Hup, ze kwakte H echt zowat op de commode neer! En mijn visite werd niet gefeliciteerd, we kregen geen drinken of beschuit met muisjes... Niks...

Nou dat was het zo'n beetje...

Gast
Gast

Bericht  mickey za 2 apr 2011 - 9:33

Oh ok. Dan kun je maar beter goed onder controle staan ja. En zo'n ziekenhuis, daar zou ik ook niet gelukkig van worden! Mijn zus is in het ziekenhuis bevallen, waar ik 3 maanden later geopereerd werd aan mijn galblaas. Zij had niet zo'n hele prettige ervaring daar, in die zin dat de verpleegkundigen niet geloofden dat ze al weeën had. Ze heeft namelijk vooral rugweeën gehad en daarna een weeënstorm. Volgens de verloskundige kon ze echt nog geen ontsluiting hebben, maar ze had al bijna volledige ontsluiting. Ik heb echter totaal geen negatieve ervaringen gehad daar, toen ik er lag. Maar dat was natuurlijk wel een andere afdeling. Op zich liggen er genoeg ziekenhuizen hier in de buurt, maar ik zou toch het liefst dit ziekenhuis willen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 9:41

Als jij je daar prettig bij voelt dan moet je dat doen.
Je kunt wel ergens anders heen gaan maar het zijn vaak toch persoonlijke ervaringen.
Misschein dat het nu wel goed zou gaan hoor, dat kan... Maar ik wil het risico niet lopen.

In het andere ZH zijn zo enorm bezig met alles omtrent moeders en baby's.
En ik zelf kom daar nu al bijna 10 jaar voor mijn Crohn. Heb er 3 keer opgenomen gelegen... Dus mijn vertrouwen in hun is nu gewoon goed.

Gast
Gast

Bericht  Floor za 2 apr 2011 - 9:42

Hazeltje, Gefeliciteerd! wat een buik al zeg (en ik vond die van mij al groot hahaha).
-verwijderd voor Hazeltje

Laatst aangepast door Floor op za 2 apr 2011 - 23:42; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 9:44

Weet jij waar ik woon? Wie was jij eerst dan??
En waar woon jij? In de buurt?

Gast
Gast

Bericht  mickey za 2 apr 2011 - 9:47

Je moet inderdaad je gevoel volgen daarin en als je gevoel zegt dat je in het verder weg gelegen ziekenhuis wilt bevallen, dan zou ik gewoon kijken wat de mogelijkheden zijn daarvoor! Het gaat wel om de bevalling van je kindje, een heel belangrijk iets! Daar moet je je wel goed bij voelen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor za 2 apr 2011 - 23:43

@hazeltje, ik heb je (als het goed is gelukt) een pm gestuurd.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 3:04

Ja! Ik heb `m gehad en heb er 1 terug gestuurd!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: