Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic tot 12 weken

+61
miss piggy
Jazzlyn
Bimbam
koNijntje
Mamsie
Koffieleut
Didi
catgirl85
Lindsya
Susan
Papillio
Cranberrie
LindaK
_Blush_
Milamber
lief
CCC
ekjir@M
smooch
Roodkapje
liesje
Aimee
Supertalentje
Coco
Paper Crown
Flower_L
Printje
Dikkie_Dik
TGR
Weegschaal
sharky
Laced
_Lana_
Chelle
Mizzie
holaagirl
SarahKey
Earane
Tania
Clapperdie
Annie24
Fearie
Coccinelle
Amber-
*Lookie*
Flip Fluitketel
Happydobby
pitbullgup
blondje1313
studiebol
Lejow
Liadan
Hutselfuts
mimikske2
joyce0606
sweetgirl27.
Mida4you
Pien
Floor
Muppetje
mickey
65 plaatsers

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 2 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  joyce0606 zo 27 maa 2011 - 10:06

wanneer hebben we allemaal de eerste echo ?

Mimikske & Floor: 6 April
Sweetygirl: 11 April (3e echo)
Joyce: 18 April
Mickey: eind arpil, begin mei

Sorry!! Embarassed

sinds vandaag wat last van me onderbuik, zeurderig/kramperig gevoel. doet geen pijn, maar is gewoon ongemakkelijk, herkennen jullie dit? ik ben misschien een beetje te "paniekerig". zoek me gek op google, terwijl ik weet dat ik beter niet kan doen, maar ik zoek denk een soort van geruststelling! nog 3 weken..... (adem in adem uit smile)
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 2 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  sweetgirl27. zo 27 maa 2011 - 19:24

joyce0606of
die krampen van mij duurde soms wel 15/20 minuten lang de verloskundige zei tegen mij het kunnen je darmen zijn maar ook je baarmoeder of eierstokken die nu alemaal wennen moeten en een plekje vinden
die kramp die ik had weet niet hoe ik het beste hier neer kan zetten maar het is een soort van kramp diareekramp maar dan wel 10 xerger en bij mij zat het echt links onder in de buik omdie momenten kon ik gewoon hele maal niks meer ik zat alleen maar op de wc wat weg te puffen .bij mij werd de pijn een beetje draagelijker als ik een flesje warm water tegen de buik hieldt
Als je het niet vertrouwd kun je altijd de verloskundige bellen daar zijn ze voor ik wou ook niet gouw bellen maar ik weet nu wel beter

liefs sweetgirl
sweetgirl27.
sweetgirl27.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 44
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mickey zo 27 maa 2011 - 22:09

Kramp heb ik gelukkig niet snel. Als ik het heb, is het van mijn darmen. Ik heb namelijk geen galblaas mee, dus heb nogal snel last van mijn darmen... Enige wat ik tot nu toe heb is bij vlagen misselijk, slecht slapen, steeds zoooo moe, minder eetlust. En mijn borsten zijn soms gevoelig.

Ben wel een beetje ongerust nu. Ben gister de hele dag met m'n familie naar de dierentuin geweest. Mijn neefje (2 jaar) was ook mee. Sinds vandaag heeft hij vlekjes, wat mijn zus allemaal vertelt klinkt het voor mij als rode hond of beginnende waterpokken. Dit zijn natuurlijk beide dingen die niet goed zijn tijdens de zwangerschap. Zou dit voor een verloskundige reden kunnen zijn om toch een echo te doen tijdens het eerste gesprek? Ik zou natuurlijk kunnen bellen, maar ben door verkoudheid mijn stem kwijt, dus dat gaat niet lukken Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  joyce0606 ma 28 maa 2011 - 0:15

mickey schreef:Kramp heb ik gelukkig niet snel. Als ik het heb, is het van mijn darmen. Ik heb namelijk geen galblaas mee, dus heb nogal snel last van mijn darmen... Enige wat ik tot nu toe heb is bij vlagen misselijk, slecht slapen, steeds zoooo moe, minder eetlust. En mijn borsten zijn soms gevoelig.

Ben wel een beetje ongerust nu. Ben gister de hele dag met m'n familie naar de dierentuin geweest. Mijn neefje (2 jaar) was ook mee. Sinds vandaag heeft hij vlekjes, wat mijn zus allemaal vertelt klinkt het voor mij als rode hond of beginnende waterpokken. Dit zijn natuurlijk beide dingen die niet goed zijn tijdens de zwangerschap. Zou dit voor een verloskundige reden kunnen zijn om toch een echo te doen tijdens het eerste gesprek? Ik zou natuurlijk kunnen bellen, maar ben door verkoudheid mijn stem kwijt, dus dat gaat niet lukken Wink

ik heb wel gehoort dat de rode hond echt niet goed is als je zwanger bent. ik zou wel even bellen om te vragen of er consequenties zijn!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  mickey ma 28 maa 2011 - 6:19

joyce0606 schreef:
mickey schreef:Kramp heb ik gelukkig niet snel. Als ik het heb, is het van mijn darmen. Ik heb namelijk geen galblaas mee, dus heb nogal snel last van mijn darmen... Enige wat ik tot nu toe heb is bij vlagen misselijk, slecht slapen, steeds zoooo moe, minder eetlust. En mijn borsten zijn soms gevoelig.

ik heb wel gehoort dat de rode hond echt niet goed is als je zwanger bent. ik zou wel even bellen om te vragen of er consequenties zijn!
Als mijn stem het morgenvroeg wel doet, dan bel ik inderdaad even. Ik weet inderdaad dat rode hond erg gevaarlijk kan zijn. Ik werk in de kinderopvang, wat dat betreft weet ik er genoeg van. Maar als het dan om jezelf gaat, ga je toch twijfelen...
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor ma 28 maa 2011 - 8:19

-

Laatst aangepast door Floor op wo 30 maa 2011 - 19:20; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  mickey ma 28 maa 2011 - 8:29

Das al een behoorlijk verschill Floor! Ik heb van mezelf al een behoorlijk buikje, dus denk dat meten nu nog geen zin heeft Wink
Wanneer wilde je het aan je familie enzo vertellen? Vind je het niet moeilijk om je mond te houden? Wij hebben het mijn ouders, zus en broer (beide met aanhang) vorige week al verteld, was toen pas 4 weken en 2 dagen... Ik kon het niet langer voor me houden! Volgens mn moeder zie ik er al zwanger uit in mijn gezicht... Zelf zie ik het nog niet. Ik had het vorig jaar wel bij een collega. Toen ik haar zag, dacht ik: Ze is zwanger! Een paar dagen later hoorde ik inderdaad dat ze zwanger was. Op mijn werk wil ik er wel nog even mee wachten, maar dat kan nog moeilijk worden. Ik werk in de kinderopvang en er is nu weer een periode van vlekjesziektes bij ons... Aangezien er daar een paar van schadelijk kunnen zijn voor zwangeren en ongeboren kinderen, zal ik er toch aan moeten geloven om het te vertellen als dat dalijk bij ons heerst. Mijn baas zal willen weten waarom ik dan ziek ben Wink Heb het wel al aan één collega verteld, maar zij is dan ook een goede vriendin. Ze zag het meteen Very Happy

Laatst aangepast door mickey op wo 30 maa 2011 - 21:28; in totaal 1 keer bewerkt
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor ma 28 maa 2011 - 8:42

-

Laatst aangepast door Floor op wo 30 maa 2011 - 19:21; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Hutselfuts ma 28 maa 2011 - 8:49

Ik wil ook meeschrijven!

Ik heb afgelopen woensdag positief getest! Very Happy M'n beste vriendin kwam op bezoek en we wilden een lekker wijntje nemen. En vraag me niet waarom, maar ik bedacht dat ik eerst een test moest doen. En jahoor, zomaar vanuit het niets, was hij nog positief ook! Ik was al wel een tijdje moe, maar ik dacht dat dat kwam door onze verbouwing/verhuizing.. Niet dus..
De ouders weten het en m'n vriendin ook. Verder wachten we tot de twaalf weken. Hopen dat alles goed gaat!

Heb nog geen verloskundige gebeld. Denk dat ik dat volgende week ga doen, dan is het vroeg genoeg. En ik moet eerst nog een beetje aan het idee wennen geloof ik haha.
Hutselfuts
Hutselfuts
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 86
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  mickey ma 28 maa 2011 - 9:07

Welkom Hutselfuts en gefeliciteerd! Wat had je al vroeg een positieve test! (ach... had ik ook, achteraf berekend al met 3 weken en 6 dagen Wink ) Succes met wachten! Zoals je hierboven kunt lezen, ben ik daar niet goed in Very Happy
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  mimikske2 di 29 maa 2011 - 5:00

Hey,

Ik ben er ook erg slecht in om iets voor me te houden!! En zeker zoiets als dit!
Mijn ouders en schoonouders wisten het ook al met 4,5 week. En nu ook 2 vriendinnen.
Als ik volgende week de echo heb gehad dan vertel ik het ook aan de rest van de familie/vrienden.
Vindt het echt verschrikkelijk dat ik nu nog niks mag zegggen Very Happy
Verder alles rustig hier. Alleen gister met sprorten wat last van mijn borsten. Deed echt zeer met springen. Heb maar een beetje rustig aan gedaan!

Fijne avond nog!
mimikske2
mimikske2
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 33
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  joyce0606 wo 30 maa 2011 - 5:39

nou dan ben ik zeker niet de enige die al een flinke opgezette buik heeft! ik merkte het ineens, ik heb normaal niet een enorme buik, en zeker met kleding aan zie je me kleine vetrol niet! maar nu komt het echt al door me kleding heen, en ik kan me buik ook niet naar binnen trekken, als is em wil intrekken blijft ie net zo vol staan.

ze zeggen inderdaad dat het je darmen zijn....maar ik weet ook niet waar dit op gebaseerd is hoor!! ik heb een spatische darm, dus snel en vaak last van me darmen, en dan heb ik nooit een opgeblazen buik van....

hier weet alleen mijn zus en moeder nog, en dat me moeder het weet was echt NIET de bedoeling. ik had een test gedaan, en gelegt bij de rest van me testen (als verglijking smile ). toen stonds ze voor de deur ineens (lees ze is in weken niet bij ons thuis geweest), en ze lagen nogal in het zicht zeg maar. dom dom dom van mijzelf. ik heb op haar hart gedruk om het niet door tevertellen...maar ik weet bijna zeker dat ik haar niet op kan vetrouwen, ik heb gezegt dat ik ook graag nog plezier wil hebben aan het vertellen tegen mensen, en niet dat iedereen het dus al weet!

ik ben echt zooo ontzettend moe op werk en vooral onderweg naar huis! bah! verder zijn me borsten nu weer gevoelig, heb ik een neus als een speurhond en vreet ik me vol aan alles wat me lekker lijkt (lekker vindt) haha!! en ik ben nog maar 5 weken.... Very Happy
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  mickey wo 30 maa 2011 - 7:59

@Joyce: haha, das niet handig nee! Ik moet er aan denken om dalijk even een kaartje op te ruimen. Mijn zus had via internet een kaartje gestuurd, waar op de voorkant heel groot "zwanger" op staat en die staat nu op tafel te pronken. Morgen krijgen we alleen bezoek, en die hoeft het nog niet te weten Wink

Heb het gister mijn baas ook verteld. Ik werk op een kdv en daar heerst nu de 5e ziekte. Voor diegene die er niet zo bekend mee zijn: de 5e ziekte kan leiden tot miskraam in de eerste helft van de zwangerschap. Aangezien ik dat dus echt niet wil, heb ik bij mijn baas aangegeven dat ik momenteel niet in de groep wil werken, waar het heerst. Hij had er alle begrip voor en zodra ik het officieel bekend maak op het werk, feliciteert hij me voor de echt! Very Happy
Groot minpunt aan die 5e ziekte is dat het om mijn neefje gaat.. En die heb ik afgelopen weekend best veel gezien en geknuffeld Sad Volgens de verloskundige en de huisarts moet je als volwassene heel erg je best doen om de 5e ziekte te krijgen, maar toch vind ik het eng...

Voor de rest: ik heb pijn in mijn buik.. Niet heftig hoor! Als ik probeer mijn buik in te houden, lijkt het net of ik spierpijn heb ik mijn onderbuik. Volgens mijn zus zijn het de banden al... Vanmorgen was ik ontzettend misselijk. Normaal eet ik 2 sneeën brood voor ik ga werken, maar heb er nu 1 van ingepakt en meegenomen naar het werk. Ik kreeg hem thuis gewoon niet weg... Was een paar uur later, toen het me eindelijk lukte om weer wat te eten.

Hoe is het bij jullie?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Liadan wo 30 maa 2011 - 8:03

mickey schreef:
Heb het gister mijn baas ook verteld. Ik werk op een kdv en daar heerst nu de 5e ziekte. Voor diegene die er niet zo bekend mee zijn: de 5e ziekte kan leiden tot miskraam in de eerste helft van de zwangerschap. Aangezien ik dat dus echt niet wil, heb ik bij mijn baas aangegeven dat ik momenteel niet in de groep wil werken, waar het heerst. Hij had er alle begrip voor en zodra ik het officieel bekend maak op het werk, feliciteert hij me voor de echt! Very Happy
Groot minpunt aan die 5e ziekte is dat het om mijn neefje gaat.. En die heb ik afgelopen weekend best veel gezien en geknuffeld Sad Volgens de verloskundige en de huisarts moet je als volwassene heel erg je best doen om de 5e ziekte te krijgen, maar toch vind ik het eng...

Ik zou als ik jou was even je bloed laten prikken op het parvovirus (5e ziekte), hoogstwaarschijnlijk heb jij ooit in je leven al een keer de 5e ziekte gehad en dan is er niks aan de hand en ben je gerustgesteld. Ik werk zelf ook op een kdv en tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap heerste ook de 5e ziekte op mijn werk. Ik heb bloed laten prikken en ik bleek genoeg antistoffen te hebben. Dat was wel een geruststelling voor mij.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  mickey wo 30 maa 2011 - 9:17

@Liadan: Oh daar hebben de huisarts en de verloskundige niks over gezegd! Ik heb geen contact meer met mijn moeder en mijn vader weet zulke dingen niet meer, dus ik weet niet welke kinderziekten ik gehad heb. Ieder jaar met de waterpokken is het weer spannend! Bedankt voor je tip! Ik heb morgen vrij, meteen even regelen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pien wo 30 maa 2011 - 9:25

Floor schreef:Poeh ik heb echt een buikje. Vandaag weer opgemeten omdat ik zelf het idee had dat m'n buik groter was en ja het scheelt 1.5cm met 2 weken terug (zoals sommige hier op het forum schrijven dat het hun darmen zijn, hoe weet je dat?)
maar denk jij dan dat je nu al 1,5 kan groeien door een zwangerschap waarbij de baby nog maar 5 mm is? ik weet zeker dat het je darmen zijn, misschien kun je wat moeilijker naar de wc, eet je wat meer of iets dergelijks...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  joyce0606 wo 30 maa 2011 - 17:47

Pien schreef:
Floor schreef:Poeh ik heb echt een buikje. Vandaag weer opgemeten omdat ik zelf het idee had dat m'n buik groter was en ja het scheelt 1.5cm met 2 weken terug (zoals sommige hier op het forum schrijven dat het hun darmen zijn, hoe weet je dat?)
maar denk jij dan dat je nu al 1,5 kan groeien door een zwangerschap waarbij de baby nog maar 5 mm is? ik weet zeker dat het je darmen zijn, misschien kun je wat moeilijker naar de wc, eet je wat meer of iets dergelijks...

misschien is de baby 5MM. maar er gebeurt toch nog meer in je lijf!...ik weet het niet hoor, ik doe maar een gooi... ik hoor inderdaad dat het van de darmen af kan komen. nog even geduld voor de echt babybump!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 18:23

pas met een week of 12 komt je baarmoeder echt boven je schaambeen uit. Maar daar het groeien ervan schuift alles op.
Dus het zijn je darmen, maar het komt wel doordat je baby ruimte in gaat nemen.
Als je baarmoeder hoger staat kan je het ook voelen als je slank bent, je voelt dan een rand, dat is de top van je baarmoeder.
Bij een week of 20 staat ie bij je navel, eind van je zwangerschap tegen je ribben. Bij mij staat ie nu een ruime hand boven mijn navel, kan als ik op mijn rug op bed ligt de randen heel goed voelen.

Gast
Gast

Bericht  Pien wo 30 maa 2011 - 22:47

joyce0606 schreef:
Pien schreef:

misschien is de baby 5MM. maar er gebeurt toch nog meer in je lijf!...ik weet het niet hoor, ik doe maar een gooi... ik hoor inderdaad dat het van de darmen af kan komen. nog even geduld voor de echt babybump!

ja, er gebeurt zeker meer in je lijf. maar dan nog is het je baby niet maar zijn het je darmen... ik dacht dat Floor duidelijk wilde maken dat zij niet geloofde dat het haar darmen waren maar haar kindje! vandaar mijn reactie. verder heeft Proudmama het al heel duidelijk uitgelegd wat er eigenlijk gebeurt in je lichaam!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  mickey do 31 maa 2011 - 4:53

En? Hoe is het met jullie vandaag?
Mijn borsten zijn al een paar dagen super gevoelig! Toen ik gisteravond in bed op mijn buik wilde gaan liggen, veerde ik serieus een stukje terug omdat het zo'n zeer deed om erop te liggen. Heb ook vandaag weer een zeurderig spierpijn gevoel in mijn onderbuik, maar denk dat het ook echt spierpijn is. Dinsdagavond hebben we bij Zumba buikspieroefeningen gedaan, die hadden we vorige week over geslagen. Denk dus dat ik daar spierpijn van heb Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 do 31 maa 2011 - 6:08

mickey schreef:En? Hoe is het met jullie vandaag?
Mijn borsten zijn al een paar dagen super gevoelig! Toen ik gisteravond in bed op mijn buik wilde gaan liggen, veerde ik serieus een stukje terug omdat het zo'n zeer deed om erop te liggen. Heb ook vandaag weer een zeurderig spierpijn gevoel in mijn onderbuik, maar denk dat het ook echt spierpijn is. Dinsdagavond hebben we bij Zumba buikspieroefeningen gedaan, die hadden we vorige week over geslagen. Denk dus dat ik daar spierpijn van heb Wink

Hier sinds vandaag weer gevoelige borsten! ik heb nu ook al een paar dagen een sport BH aan want mijn gewone BH is echt te klein, dan zie je eind van de dag, een afdruk van de beugel over de zijkant van me borst zitten, en ik vindt het voor nu ook heel lekker zitten, zit lekker stevig, aangezien ik heel veel loop op mij werk, is dat wel fijn.

het zou heel goed kunnen dat het je buikspieren zijn hoor!!, maar mag je dat nu wel blijven doen? ik weet het niet hoor,ik ben misschien weer te truttig, het enige waar ik aan denk ALS ik maar over die 12 weken heen ben.

ik had vanmiddag ineens onzettend kramp in me buik. ik was net aan het bloed prikken bij een patiënt, toe ik dacht "Ik moet naar de WC!!" toch maar even afgerond! en toen, LOPEN!! het was een grote boodschap maar niet dun, nu heb ik geen last meer van me buik, dus dikke kant dat het daar aan ligt!

verder ben ik eind van de dag, echt zo onzettend uitgeput, als ik thuiskomt stort ik helemaal in. ik ben dan echt duizelig, wazig zien, en zo verekte moe, net even gelegen een uurtje, en voel me weer een stuk beter!!

verder nog geen klachten! maar goed dat zal nog wel komen!

Pien: dan is het indirect de baby, maar niet omdat de baby al zo groot is, maar je lichaam ruimte maakt! smile

All: hebben jullie ook zo'n enorm ijzerharde buik?! ik kan em noggeens in trekken...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  mickey do 31 maa 2011 - 8:52

In principe is het geen probleem om buikspieroefeningen te doen, behalve de schuine buikspieren, dus die sla ik over, dan doe ik gewone. Vanavond had ik het er wel heel zwaar mee. Ik weet niet of ik de buikspieroefeningen nog lang vol houd. Ik wil het sporten in ieder geval zo lang mogelijk vol houden. Dan heb ik tenminste nog een beetje conditie over na de bevalling Wink
Die harde buik herken ik wel! Dus het zal er wel bij horen. En vermoeidheid... ook daar kan ik over meepraten. Ben vaak zoooooooooo moe... Dan ga ik inderdaad even liggen en dan kan ik er weer tegen aan smile
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Hutselfuts za 2 apr 2011 - 4:21

Ik verlies al sinds gistermiddag bloed..
Het stopt niet, maar het wordt ook niet erger. Heb al contact gehad met de huisarts, maar ja, die kan ook niets doen.
Ik wacht het nog wel af en dan bel ik maandag de verloskundige. En ondertussen maar hopen dat het niets ernstigs is....
Hutselfuts
Hutselfuts
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 86
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Floor za 2 apr 2011 - 5:33

Wat vervelend voor je. Hopelijk heb je snel duidelijkheid bij de verloskundige.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  mickey za 2 apr 2011 - 8:07

Hutselfuts schreef:Ik verlies al sinds gistermiddag bloed..
Het stopt niet, maar het wordt ook niet erger. Heb al contact gehad met de huisarts, maar ja, die kan ook niets doen.
Ik wacht het nog wel af en dan bel ik maandag de verloskundige. En ondertussen maar hopen dat het niets ernstigs is....
Oei! Ik ga heel hard voor je duimen dat alles gewoon goed zit.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: