Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe word hier gedacht over 2012

+33
SoGood
Sweety
TGR
Caramba
Mizz_S
RYW
JD
Atelier Madame
Serena
Bloem86
mzcharlotte
RioolSpook
loura
Roze Roos
Arwyn
Jeanette
Tsjip
Toet
Miss G
SuperGrover
Parisienne
Elin
smooch
sonly
Merai
Mariposa
rapa nui
Annoek
Minx
Blond
Tyrael
Zininzon
gummybeer
37 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 22:31

wat een verhalen zeg..

ik geloof wel dat er iets gaat veranderen.. maar ik geloof niet dat dat specifiek ineens uit het niets op 21-12-2012 gaat gebeuren..

en ik ben er ook niet echt bang voor.. maar ik hoop wel dat ik nog gewoon mijn leven kan leven.. en mijn eventuele kinderen als ik die mag krijgen ook..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 22:42

gummybeer schreef:
Giacomo schreef:
gummybeer schreef:
Giacomo schreef:Oh maar je moet 'de wereld vergaat' ook niet letterlijk nemen. De wereld zoals wij die kennen zou vergaan, dus het tijdperk waarin we nu leven. De aarde op zich niet.

dit klopt ook dat dat er staat, maar ik heb het niet zo op dat gedoe met die planeer x. die zou hier van alles komen veranderen.

Als er iets aan het veranderen is, dan is dat nu al bezig. Ze hebben het erover dat de overgang in 2012 compleet is. En over welke planeet x heb je het?

Ik zou als ik jou was niet teveel horrorverhalen googlen. Of als je googled, kritisch googlen en dan zie je dat het echt allemaal zo zwaar niet is.

planeet nibiru die zou ook in 2012 aankomen bij de aarde en een poolshift teweeg brengen. dat ding doet er 36000 jaar over om zijn baan te trekken. en zou nu in de buurt moeten zijn, dandaar die aardbevingen en tsunami`s.

Nog nooit van gehoord en heb er toch vrij veel over gelezen. Maar dan flikkert zo'n planeet tegen die van ons. En dan? Dan ben je binnen no time dood, denk niet dat je veel tijd hebt om na te denken over wat er dan allemaal kan gebeuren. Dan gaan we allemaal. Ik vind dat persoonlijk zoiets zinloos om me druk over te maken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 22:44

Zusje van Bert schreef:Misschien is dit fijn om te lezen voor mensen die hier echt bang voor zijn...

http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012.html

Goede link.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 22:49

In 2012 hoop ik een goede baan te hebben. Ik hou mij er niet mee bezig met het vergaan van de wereld.

Maar ik ben van mening dat er veel dingen worden aangedikt door de media. Die zijn er al zo goed in om mensen bang te maken. Bovendien is het geen bijzonder jaartal of zo. Het is een jaartal als alle andere jaren. Tegen die tijd zie ik wel wat er gebeurd. Maar ik leef het liefst in het hier en nu. Ik heb andere zaken aan mijn hoofd dan mij druk te maken over het jaar 2012.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  loura za 19 maa 2011 - 23:05

Ik geloof niet in het vergaan van de wereld. Ik geloof wel dat er een andere tijd aan breekt en dat mensen langzaam uitsterven en er weer ander leven komt na zoveel jaar. Alleen dit gaat niet zomaar even op een dag in 2012 gebeuren lijkt mij smile Ik ben daar dus ook helemaal niet bang voor. De rampen die nu gebeuren zijn altijd al gebeurd. Maar toch heb ik het gevoel dat de natuur nu aan het terug vechten is omdat de mens er zn puinhoop van heeft gemaakt. Er zijn teveel mensen op dit moment denk ik.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  RioolSpook za 19 maa 2011 - 23:08

Ik geloof er wel in. Simpelweg omdat het hele leven bestaat uit cyclussen en het al eerder is gebeurd. In 2012 begint er gewoon weer een nieuwe cyclus. Ben er niet bang voor.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  mzcharlotte za 19 maa 2011 - 23:17

Giacomo schreef:Ik heb wel het idee dat men op zich veranderd.
Het besef komt langzaamaan dat de wereld niet alleen maar draait om
materie, iets waar het jarenlang om gedraaid heeft in 'dit tijdperk'.

Hier hoop ik zo hard op en als dat punt in 2012 wordt bereikt, kan ik alleen maar blij zijn.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Bloem86 za 19 maa 2011 - 23:37

Gatver! Heb nooit ook maar een seconde stil gestaan bij dit hele gebeuren. Nooit in verdiept oid. Maar vind t wel een beetje angstig altijd!
En dan kan zo'n topic als dit veel onrust met zich meebrengen zeg! Wil er eigenlijk niet zo bij stil staan, maar blijf toch lezen! Niet fijn!!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Serena za 19 maa 2011 - 23:43

Ik ben er niet bang voor, en als de wereld vergaat, gaan we allemaal dood, dus daar merk je dan weinig van. Heb wel (voor de grap) met mn vriend afgesproken die dag samen te zijn :p haha
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  sonly zo 20 maa 2011 - 0:41

Maar gummybeer, geloof jij alles wat je op internet leest?
Als ik zeg dat ik nu een blauw vest draag, geloof je dat dan?

Ik vind het zelf altijd moeilijk voor te stellen dat mensen zoveel moeite hebben met het feit dat ze ooit dood gaan. Dat zou toch juist een reden moeten zijn om zoveel mogelijk te genieten in plaats van bang gaan zitten wachten tot het gebeurd..? Want het gebeurd, dat is een van de weinige echte zekerheden in het leven. En wie zegt dat de dood slecht is? (Ik vind het persoonlijk iets heel moois, hoe vreemd dat ook mag klinken)
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 0:45

sonly schreef:Maar gummybeer, geloof jij alles wat je op internet leest?
Als ik zeg dat ik nu een blauw vest draag, geloof je dat dan?

Ik vind het zelf altijd moeilijk voor te stellen dat mensen zoveel moeite hebben met het feit dat ze ooit dood gaan. Dat zou toch juist een reden moeten zijn om zoveel mogelijk te genieten in plaats van bang gaan zitten wachten tot het gebeurd..? Want het gebeurd, dat is een van de weinige echte zekerheden in het leven. En wie zegt dat de dood slecht is? (Ik vind het persoonlijk iets heel moois, hoe vreemd dat ook mag klinken)
Maar kun jij je dan niet voorstellen dat er mensen zijn die wél bang zijn om dood te gaan? De dood is iets vrij heftigs vind ik, je weet niet wat de dood inhoudt, of waar je dan terecht komt. De dood komt vaak onverwacht en neemt je dierbaren weg, of neemt jóu weg van je dierbaren. Het kan er ineens zijn, de dood. Het is onvoorspelbaar. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat mensen bang zijn voor de dood of voor 2012.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 1:13

sonly schreef:Maar gummybeer, geloof jij alles wat je op internet leest?
Als ik zeg dat ik nu een blauw vest draag, geloof je dat dan?

Ik vind het zelf altijd moeilijk voor te stellen dat mensen zoveel moeite hebben met het feit dat ze ooit dood gaan. Dat zou toch juist een reden moeten zijn om zoveel mogelijk te genieten in plaats van bang gaan zitten wachten tot het gebeurd..? Want het gebeurd, dat is een van de weinige echte zekerheden in het leven. En wie zegt dat de dood slecht is? (Ik vind het persoonlijk iets heel moois, hoe vreemd dat ook mag klinken)

Eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  sonly zo 20 maa 2011 - 4:36

Storm schreef:
sonly schreef:Maar gummybeer, geloof jij alles wat je op internet leest?
Als ik zeg dat ik nu een blauw vest draag, geloof je dat dan?

Ik vind het zelf altijd moeilijk voor te stellen dat mensen zoveel moeite hebben met het feit dat ze ooit dood gaan. Dat zou toch juist een reden moeten zijn om zoveel mogelijk te genieten in plaats van bang gaan zitten wachten tot het gebeurd..? Want het gebeurd, dat is een van de weinige echte zekerheden in het leven. En wie zegt dat de dood slecht is? (Ik vind het persoonlijk iets heel moois, hoe vreemd dat ook mag klinken)
Maar kun jij je dan niet voorstellen dat er mensen zijn die wél bang zijn om dood te gaan? De dood is iets vrij heftigs vind ik, je weet niet wat de dood inhoudt, of waar je dan terecht komt. De dood komt vaak onverwacht en neemt je dierbaren weg, of neemt jóu weg van je dierbaren. Het kan er ineens zijn, de dood. Het is onvoorspelbaar. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat mensen bang zijn voor de dood of voor 2012.

Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die bang zijn om dood te gaan ja, maar voor mijzelf vind ik dat heel moeilijk om voor te stellen hoe dat is. Ik heb meestal wel een redelijk inlevingsvermogen vind ik zelf, maar bang zijn voor de dood staat heel ver van mij af. Wil overigens niet zeggen dat ik het raar of stom vind ofzo! (wou eigenlijk nog veel meer typen in m'n vorige post maar ik moest weg dus had geen tijd meer, misschien dat ik een beetje verkeerd over kwam)

Ik heb zelf ook dierbaren verloren, en ja, dat ik ze mis doet pijn, maar op een of andere manier jaagt het me geen angst aan. Of althans, ik krijg er zeker geen paniek gevoel of iets vergelijkbaars bij. Het lijkt me wel onwijs zwaar en moeilijk en verdrietig om dierbaren te moeten missen die er nu nog wel zijn, maar angst zit daar voor mij (gelukkig?) niet tussen.
Ik ben wel "bang" voor andere hele onreële dingen, die ik verstandelijk wel zo kan praten dat ik ze niet eng hoef te vinden, maar dan gaat het gevoel niet weg. Dus daarin herken ik me dan wel, maar de echte angst voor de dood eigenlijk niet zo erg.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 4:45

Sonly: Ik ben bang om dood te gaan. Doodsbang, om heel eerlijk te zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu niet geniet. Ik raak alleen in paniek als ik denk aan het moment dat ik doodga en de manier waarop. Dus probeer ik daar gewoon niet aan te denken.

Ook met de berichten over 2012, daar word ik heel onrustig van. Vooral omdat er zoveel invullingen aan gegeven worden en wij eigenlijk gewoon niet weten wat er gata gebeurne, en óf er wat gaat gebeuren. Diep van binnen realiseer ik me dat een hoop van die aannames gewoon onzin zijn, maar dan nog bekruipt me altijd het gevoel van 'wat als het dan toch waar is... ?' Ook dan raak ik in paniek. Niet voor het moment dat ik dood bén, dat kan me geen drol schelen, maar wel het moment dat ik dood gá. Het moment dat die hele wereld zou vergaan. Ik word heel bang als ik bijvoorbeeld eraan denk dat mijn man aan het werk is, ik aan het werk ben en mijn ouders en broertje ook aan het werk zijn, en we dus in feite allemaal los van elkaar zijn, niet bij elkaar zijn, en helemaal geen afscheid van elkaar kunnen nemen of elkaar kunnen steunen. Noem het onzin, maar die gedachte, daar kan ik echt volledig van in paniek raken.

Kun je je daar dan écht geen voorstelling bij maken, dat het sommige mensen benauwt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 4:47

Ik heb hetzelfde als Maple.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 4:47

Overigens heb ik de rare kronkel dat ik liever later dood zou gan dan mijn man, bijvoorbeeld. Temeer omdat ik zo bang ben voor de dood, en ook vanwege het feit dat ik iemand achterlaat waarvan ik niet weet of hij nog overeind krabbelt, daarna, dat maakt het dan nog moeilijker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 4:55

Maple schreef:Overigens heb ik de rare kronkel dat ik liever later dood zou gan dan mijn man, bijvoorbeeld. Temeer omdat ik zo bang ben voor de dood, en ook vanwege het feit dat ik iemand achterlaat waarvan ik niet weet of hij nog overeind krabbelt, daarna, dat maakt het dan nog moeilijker.

Dat is geen rare kronkel, dat is menselijk Maple.

Ik zou zelf liever eerder gaan dan mijn vriend, maar je hebt dit soort dingen toch niet in de hand. Het komt zoals het komt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 4:58

Storm schreef:
Tea-Leaf schreef:
Storm schreef:Ik ben wel heel bang voor die datum.

Echt? hug
Misschien slaat het nergens op, maar ik ben sowieso vatbaarder voor dingen waar ik mijn vinger niet op kan leggen zeg maar.

Dat snap ik wel, want dat heb ik ook. Maar voor die datum ben ik niet bang.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 4:59

Is dat menselijk? Ik zie het altijd als iets vreemds en ik heb het eigenlijk ook nog nooit uitgesproken, schaam me er best wel voor dat ik vind dat het misschien beter is dat mijn man eerder gaat dan ik Embarassed Aan mijn man vertel ik dat sowieso niet hoor. Hoor eens, schat, van mij mag je eerder dood dan ik. Da's ook niet zo aardig :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 5:06

Maple schreef:Is dat menselijk? Ik zie het altijd als iets vreemds en ik heb het eigenlijk ook nog nooit uitgesproken, schaam me er best wel voor dat ik vind dat het misschien beter is dat mijn man eerder gaat dan ik Embarassed Aan mijn man vertel ik dat sowieso niet hoor. Hoor eens, schat, van mij mag je eerder dood dan ik. Da's ook niet zo aardig :P

Nee, als je het zo zegt is dat niet echt aardig. Maar je weet toch waarom je zo denkt? Jij wilt hem het verdriet besparen dat hij zonder jou zal moeten zijn. Ik vind dat wel mooi.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 5:10

Ja, als je het zo bekijkt is dat wel waar. Maar ik voel me soms best schuldig over die gedachte.

Wat Storm heeft, heb ik trouwens ook. Ik ben jarenlang echt doodsbang geweest voor het jaar 2000 en nu ben ik (dan wel in mindere mate) ook echt wel een soort van angstig voor 23-12-'12. Maar ik ben blij dat 't op een zondag valt, zijn we allebei in elk geval vrij. Ook weer zo'n kronkel :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Atelier Madame zo 20 maa 2011 - 5:38

Het enige wat ik er eigenlijk van mee heb gekregen is de film 2012, en die vond ik slecht. Ja ik weet dat er iets bestaat over die dag, en ja ik snap dat het mensen angst inboesemd. Ik zie eerder op tegen de weken voor die datum, vast en zeker zal er elke dag wel een stuk op de tv komen erover.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  sonly zo 20 maa 2011 - 5:48

Maple schreef:
Kun je je daar dan écht geen voorstelling bij maken, dat het sommige mensen benauwt?

Ja ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er bang voor zijn, ik weet hoe angst/paniek voelt. Maar voor mijzelf geld niet dat ik er bang voor ben, dus ik vind het wat dat betreft wel lastig voor te stellen ja. (waar ik overigens stiekem wel blij om ben Embarassed )

Maar wat ik al zei, bij andere iriële gedachtes kan ik wel bang worden. Wat nou als er gemene aliens bestaan die me ontvoeren ofzo, en dan compleet bij bewust zijn ontleden, daar wil ik niet heel lang over na denken. Wel eens gedaan in een gesprek met m'n broertje, maar BRRRR. Terwijl dat net zo'n ver van je bed show is, als de aarde die mogelijk vergaat. (Dus niet dat het niet mogelijk is, maar de kans is gewoon heel erg klein)

Ik vind het ergens juist een fijne gedachte dat er ooit een eind is aan het leven. Geeft een soort rust ofzo. En de dood kan mensen ook ontzettend bij elkaar brengen, dat vind ik een mooi iets... Ik ben eerlijk gezegd ook nooit boos geweest over dat er iemand overleden was. Dat schijnen veel mensen juist wel te hebben. Kan heel slecht dingen loslaten, maar met zoiets kan ik het juist wél.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 5:53

Maple schreef:Ja, als je het zo bekijkt is dat wel waar. Maar ik voel me soms best schuldig over die gedachte.

Wat Storm heeft, heb ik trouwens ook. Ik ben jarenlang echt doodsbang geweest voor het jaar 2000 en nu ben ik (dan wel in mindere mate) ook echt wel een soort van angstig voor 23-12-'12. Maar ik ben blij dat 't op een zondag valt, zijn we allebei in elk geval vrij. Ook weer zo'n kronkel :P
Het is toch 21-12-2012?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:00

Storm schreef:
Maple schreef:Ja, als je het zo bekijkt is dat wel waar. Maar ik voel me soms best schuldig over die gedachte.

Wat Storm heeft, heb ik trouwens ook. Ik ben jarenlang echt doodsbang geweest voor het jaar 2000 en nu ben ik (dan wel in mindere mate) ook echt wel een soort van angstig voor 23-12-'12. Maar ik ben blij dat 't op een zondag valt, zijn we allebei in elk geval vrij. Ook weer zo'n kronkel :P
Het is toch 21-12-2012?

Als je zo angstig wordt dan voor die datum... Heb je mijn link gelezen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 4 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum