Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

+12
Stuiterbal
Mysterious
Exogenesis
Alex
Sterre
Derpy
kajaka88
Niekske
boekenwurm83
Droopy28
Minx
Zora
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Zora do 29 nov 2012 - 22:10

Ik ben ongesteld! laughcry

Eind oktober ben ik na 12 jaar gestopt met de pil. Niet per se voor een kindje, maar meer omdat ik benieuwd was of 'alles' het nog wel deed, omdat ik me afvroeg hoe ik nou eigenlijk ben zonder die hormonen, en ook wel met het idee dat stel het werkt allemaal niet naar behoren, dat ik daar dan niet over 2 jaar pas achter wil komen... Ik heb me de afgelopen maand echt een tijdbom gevoeld, niet meer precies weten wanneer je ongesteld wordt. Ik hoopte natuurlijk wel dat het allemaal relatief snel weer op de rit zou zijn, maar had rekening gehouden met minstens een paar maanden, maar ik ben nu net gisteren ongesteld geworden!

Maar... poeh, ik weet ook weer de reden waarom ik toentertijd met de pil begon. Ik ben echt heel erg ongesteld, het is net een bloedbad! Vraagje aan dames met ervaring: is deze ongesteldheid nu representatief voor alle komende periodes? Dat ik nu relatief snel weer ongesteld ben, betekent dat dat mijn cyclus snel weer op gang is gekomen, of kan het ook zo zijn dat het hierna nu weer een paar maanden duurt? Is de heftigheid normaal, of kan het ook zijn dat dit even grote schoonmaak is en dat de volgende keren gewoon minder zullen zijn?

Ik snap dat elk lichaam anders is, maar ben benieuwd naar verhalen van ervaringsdeskundigen smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Minx do 29 nov 2012 - 22:18

Ik ben een jaar geleden ook even gestopt een paar maanden. De eerste maand netjes 28 dagen maand 2 ook 28 dagen en toen ineens meer dan 40 daar was ik wat minder blij mee.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Droopy28 do 29 nov 2012 - 22:18

Dat heeft je lichaam snel op de rit. Ik ben eind maart gestopt met de pil en sindsdien niet meer ongesteld geweest. Volgens mensen in mijn omgeving kan de eerste keer dat je ongesteld wordt na het stoppen met de pil heel heftig zijn of heel lang aanhouden maar ik denk dat het bij iedereen anders werkt.

Sterkte!

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  boekenwurm83 do 29 nov 2012 - 22:35

Droopy28 schreef:Dat heeft je lichaam snel op de rit. Ik ben eind maart gestopt met de pil en sindsdien niet meer ongesteld geweest. Volgens mensen in mijn omgeving kan de eerste keer dat je ongesteld wordt na het stoppen met de pil heel heftig zijn of heel lang aanhouden maar ik denk dat het bij iedereen anders werkt.

Sterkte!

Jee dat is wel heel lang! Ik ben eind vorig jaar ook gestopt met de pil ivm een kinderwens en toen ik in april nog niet ongesteld was geworden ben ik naar de huisarts gegaan. Toen bleek dat ik pco heb. Uiteindelijk ben ik wel uit mezelf in mei ongesteld geworden, dus na 5 maanden. Ben jij ook gestopt ivm een kinderwens of wou je gewoon stoppen? In het geval van een kinderwens zou ik toch eens overwegen om naar de huisarts te stappen.

Zora kan me voorstellen dat je er blij mee bent. Ik was ook erg blij toen het eindelijk op gang kwam (achteraf eenmalig helaas), ook al was het op hemelvaart en ging ik de hele dag naar dauwpop dus handig was anders haha.

Geen idee of het alleen deze keer zo heftig is of dat dat ook iedere maand zou kunnen. Maar er zijn vast genoeg dames die daar wel ervaring mee hebben.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Niekske do 29 nov 2012 - 22:42

Ik werd na het stoppen na een maand ofzo ongesteld, prima op tijd dus. Heb daarna wel een paar keer een cyclus van bijna 40 dagen gehad, wedr lichtelijk panisch elke keer, bang dat ik zwanger was Embarassed nu heb ik een spiraaltje.

Vriendin van me is een maand of drie voor haar bruiloft gestopt met de pil, om alvast te ontpillen en na de bruiloft echt voor kids te gaan. Menstruatie duurde erg lang en ze was uiteindelijk op haar bruiloft ongesteld laughcry
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  kajaka88 do 29 nov 2012 - 22:48

Ik ben ook ergens eind oktober gestopt met de pil. Niet omdat ik zwanger wil worden nu, maar wil gewoon kijken hoe het gaat zonder pil. Slikte ook al 10 jaar.
Ik ben afgelopen maandag ongesteld geworden, en als dit alles is dan ga ik nooit meer aan de pil! Ben er nu al weer vanaf. Maargoed of het de volgende keer ook zo soepel gaat kan ik natuurlijk niet zeggen. Er zullen vast ook nog wel hormonen van de pil nog in mijn lijf zitten. Afwachten dus..
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Gast do 29 nov 2012 - 22:54

Niekske schreef:
Vriendin van me is een maand of drie voor haar bruiloft gestopt met de pil, om alvast te ontpillen en na de bruiloft echt voor kids te gaan. Menstruatie duurde erg lang en ze was uiteindelijk op haar bruiloft ongesteld laughcry

Zonder pil is het helemaal niet te plannen, ik was ook ongesteld op mijn bruiloft. Heel handig met die jurk, hulp bij gaan zitten op het toilet had ik al wel over nagedacht, maar dit heb ik toch maar zelf uitgevogeld. laughcry Gelukkig was het al Ă©Ă©n van de lichtere dagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Derpy do 29 nov 2012 - 23:58

Ik ben na 10 jaar slikken gestopt en werd precies een maand na het stoppen ongesteld en dat is sinds die tijd zo regelmatig gebleven. Mijn menstruatie is nu veel lichter, korter en minder pijnlijk dan met de pil.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Zora vr 30 nov 2012 - 0:08

Ik ben wel blij idd dat het nu meteen zo snel al gebeurt. Maar goed, zo te lezen zegt dat dus nog niks smile

Moet zeggen dat ik me de laatste maand over het algemeen wel een stuk vrolijker heb gevoeld! Vast placebo-effect :p
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Gast vr 30 nov 2012 - 2:28

Ik ben voor mijn spiraaltje 3 maanden met de pil gestopt geweest. Echt vreselijk die hoeveelheid laughcry .

Ik had gelijk weer een cyclus van 28 dagen (had ik eigenlijk al vanaf het moment dat ik ongesteld geworden ben). Maar ik vond het gewoon niet te doen. En dan bijna 6/7 dagen. Gatver haha.

Neeuh ik roep altijd maar dat ik hoop dat ik snel zwanger ben, want ongesteld zonder homonen is echt helemaal niets. Daarna ga ik direct weer voor een Mirena.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Gast vr 30 nov 2012 - 2:30

Ik voelde mezelf trouwens ook nog ellendiger zonder hormonen.

Kreeg pukkels rond mijn eisprong en menstruatie, had een opgeblazen gevoel een week voordat ik ongesteld moest worden. Eigenlijk voelde ik mezelf alleen lekker na de menstruatie tot de eisprong. Jeeuh wel een weekje in een hele cyclus.

haha sorry voor mijn uitgesproken mening. Maar ik vond het drama.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Sterre vr 30 nov 2012 - 2:53

Ik ben in juli gestopt, en werd geloof ik na 1,5 maand ongeveer ongesteld. Het is iets heviger dan toen ik de pil slikte maar lang niet zo hevig als ik het weleens had voordat ik de pil ging gebruiken Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn 561177. Nu heb ik nog niet helemaal een regelmatige cyclus. Het duurt steeds ongeveer 6 weken in plaats van 4. Jammer dat het nu niet meer te sturen valt, want ik ben ook deze week ongesteld en dat betekent dat ik sowieso tijdens onze vakantie straks ook een keer aan de beurt ben. Boe!

Over het algemeen voel ik me trouwens wel lekkerder in mijn vel, maar helaas heb ik ook meer pukkels gekregen Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn 2441965372. Vooral rond mijn eisprong en menstruatie inderdaad. Ook heb ik rond deze periodes meer hoofdpijn. Ik hoop dat dat binnenkort een keertje ophoudt.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Zora vr 30 nov 2012 - 3:19

Haha lekkere opsteker Punk'd Very Happy Ik was idd ook bang voor meer puistjes, maar vooralsnog geloof ik dat het meevalt. Ik vind het aan de ene kant wel fascinerend, dat na al die jaren dit echt de werking is van mijn lichaam en niet die van een pilletje. Maar aan de andere kant wel echt suuuuuperonhandig!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Alex vr 30 nov 2012 - 10:55

Ergens zou ik ook wel willen stoppen met de pil, puur om te kijken hoe mijn cyclus is en wat mijn huid doet (qua puisten). Maar ik ben juist zo bang dat die puisten weer terugkomen Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn 1270000679
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Gast vr 30 nov 2012 - 10:58

Ik had vandaag gigantische buikpijn onderin mijn buik en ik kon hem maar niet plaatsen, tot ik ineens de link ging leggen: Ohja, eisprong.... Dat had ik vorige x niet zo erg, zo pijnlijk Neutral


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Exogenesis vr 30 nov 2012 - 11:01

Mijn eerste keer na het stoppen duurde 88 dagen. Dat was spannend. Ik heb zelfs voor het eerst in m'n leven toen een test gedaan Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn 394967

Daarna werd de wachttijd elke keer een beetje korter en nu zit ik rond de 40 dagen, net als 'vroeger'. Ik vind het prima. Ben het afgelopen jaar 6 keer ongesteld geweest. De helft minder dan een normaal mens dus.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Mysterious vr 30 nov 2012 - 12:07

bij mij was de eerste keer ongesteld na het verwijderen van mijn spiraal ook heel heftig. de keren erna was het ook wel erg maar niet zo lang en heftig als die ene keer.
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Exogenesis vr 30 nov 2012 - 23:03

Ik ben trouwens heel 'rustig' ongesteld. Nauwelijks buikpijn en geen heftig verlies. Wel veel, maar verspreidt over meer dagen. Wel heb ik nu meer pukkels, vooral in het eerste halfjaar na het stoppen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Zora za 1 dec 2012 - 4:17

Die eisprong voelde ik ook heel goed idd Maple!

Exo, ik was bang dat het bij mij weer net zolang als vroeger zou duren, echt een volle week ellende, maar het is nu zaterdag en het is idd al een stuk minder. Hoop dat het morgen laatste dag is, dan ben ik echt content met deze eerste keer Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Stuiterbal za 1 dec 2012 - 4:35

Ik ben juist zonder anticonceptie veel fijner ongesteld. Ik heb een regelmatige cyclus en ben echt maar 2 dagen ongesteld. Met anticonceptie ben ik minstens 5 dagen ongesteld.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Ella za 1 dec 2012 - 5:01

Ik ben ook een aantal jaren geleden gestopt om gewoon eens te kijken hoe mijn cyclus was. De eerste maand na ik gestopt was werd ik netjes ongesteld, dat gaf mij hoop, helaas duurde het daarna bijna een jaar voor ik weer ongesteld werd.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Zora za 1 dec 2012 - 5:20

Ella schreef:Ik ben ook een aantal jaren geleden gestopt om gewoon eens te kijken hoe mijn cyclus was. De eerste maand na ik gestopt was werd ik netjes ongesteld, dat gaf mij hoop, helaas duurde het daarna bijna een jaar voor ik weer ongesteld werd.

Oh...

Nou, het zal mij benieuwen!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  MiKa ma 3 dec 2012 - 8:15

Ik ben nu ruim 2 jaar gestopt met de pil, en vanaf de eerste maand tot nu netjes rond de 28-30 dagen opgesteld. En helaas ook al 2 jaar een bloedbad met bijbehorende heftige buikkrampen.
Dit was ook zo voor ik aan de pil ging, alleen weet ik niet hoe toen mijn cyclus was. Het enige voordeel is dat ik geen pil meer slik, helaas merendeel nadelen. Ik voel ook helaas geen eisprong, waar ik behoorlijk van baal, want na 2 jaar ben ik helaas ook nog niet zwanger.....
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Zora ma 3 dec 2012 - 8:46

Vervelend Mika Sad Ben je ook om die reden gestopt met de pil?

Ik ben nu nog 'steeds' een beetje ongesteld. Hoop dat het morgen ophoudt, dan vind ik het wel netjes smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 9:14

Dat is wel echt vervelend Mika Cry Heb je wel een eisprong? (hoe heten die testen.. Ovulatietesten proberen?) Of ben je al bezig in de medische wereld?



Laatst aangepast door Punk'd op ma 3 dec 2012 - 21:13; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn Empty Re: Nooit gedacht hier ooit nog eens 'blij' mee te zijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum