Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe word hier gedacht over 2012

+33
SoGood
Sweety
TGR
Caramba
Mizz_S
RYW
JD
Atelier Madame
Serena
Bloem86
mzcharlotte
RioolSpook
loura
Roze Roos
Arwyn
Jeanette
Tsjip
Toet
Miss G
SuperGrover
Parisienne
Elin
smooch
sonly
Merai
Mariposa
rapa nui
Annoek
Minx
Blond
Tyrael
Zininzon
gummybeer
37 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:00

Ik heb trouwens dit artikel gevonden, geschreven in 2008. Best bizar dat er veel dingen van kloppen (stijging natuurrampen, banken instorten, machtstrijd leger en overheden (Libië?)

http://verlicht.punt.nl/index.php?r=1&id=410475&tbl_archief=1

Gelukkig hoeven we volgens dit artikel niet bang te zijn dat op die datum de aarde daadwerkelijk vergaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:01

Zusje van Bert schreef:
Storm schreef:
Maple schreef:Ja, als je het zo bekijkt is dat wel waar. Maar ik voel me soms best schuldig over die gedachte.

Wat Storm heeft, heb ik trouwens ook. Ik ben jarenlang echt doodsbang geweest voor het jaar 2000 en nu ben ik (dan wel in mindere mate) ook echt wel een soort van angstig voor 23-12-'12. Maar ik ben blij dat 't op een zondag valt, zijn we allebei in elk geval vrij. Ook weer zo'n kronkel :P
Het is toch 21-12-2012?

Als je zo angstig wordt dan voor die datum... Heb je mijn link gelezen?
Ga ik zo even doen, dankjewel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:05

Ik houd me er niet mee bezig, maar moet zeggen dat ik door die natuurrampen wel steeds meer besef hoe kwetsbaar wij aardbewoners zijn.

En ik heb de volle overtuiging dat er meer is dan wij alleen. Er zijn zóveel zonnestelsels in het heelal. Daar móeten wel planeten bij zitten waar leven op mogelijk is. Het is maar net wie elkaar als eerste vind, denk ik. De film Avatar geeft daar ook wel een mooi beeld van..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:09

Zusje van Bert schreef:
Storm schreef:
Maple schreef:Ja, als je het zo bekijkt is dat wel waar. Maar ik voel me soms best schuldig over die gedachte.

Wat Storm heeft, heb ik trouwens ook. Ik ben jarenlang echt doodsbang geweest voor het jaar 2000 en nu ben ik (dan wel in mindere mate) ook echt wel een soort van angstig voor 23-12-'12. Maar ik ben blij dat 't op een zondag valt, zijn we allebei in elk geval vrij. Ook weer zo'n kronkel :P
Het is toch 21-12-2012?

Als je zo angstig wordt dan voor die datum... Heb je mijn link gelezen?
't is 21 óf 23 december.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:50

Storm schreef:Ik heb trouwens dit artikel gevonden, geschreven in 2008. Best bizar dat er veel dingen van kloppen (stijging natuurrampen, banken instorten, machtstrijd leger en overheden (Libië?)

http://verlicht.punt.nl/index.php?r=1&id=410475&tbl_archief=1

Gelukkig hoeven we volgens dit artikel niet bang te zijn dat op die datum de aarde daadwerkelijk vergaat.

Ik kan me meer vinden in het artikel van ZvB dan dit artikel.
Ik heb me er niet heel erg in verdiept, maar ik kan me niet voorstellen dat álle voorspellingen die de Maya's hebben gedaan zijn uitgekomen, dus waarom zullen de voorspelingen met betrekking tot 21-12-2012 wel allemaal uit gaan komen?
En bij de veranderingen in ons DNA, en dat de kinderen telepathisch aangelegd zouden zijn kan ik me ook niets voorstellen, dat heeft toch niets met verandering van de aarde te maken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 7:06

Storm schreef:Ik heb trouwens dit artikel gevonden, geschreven in 2008. Best bizar dat er veel dingen van kloppen (stijging natuurrampen, banken instorten, machtstrijd leger en overheden (Libië?)

http://verlicht.punt.nl/index.php?r=1&id=410475&tbl_archief=1

Gelukkig hoeven we volgens dit artikel niet bang te zijn dat op die datum de aarde daadwerkelijk vergaat.

De Maya's voorspelden dat het banksysteem dat we kennen zou instorten? Het was natuurlijk redelijk voorspelbaar maar dat de Maya's dat al wisten lijkt me wel erg sterk? Ik vind het maar half zweverig en half niets verhullend, dit artikel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 7:08

Krijg ik weer een rotverjaardag dit jaar Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 7:11

Nu heb ik een liedje in mijn hoofd Evil or Very Mad

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAlS WE GAAAAAAAAAAAAAAAN, DAN GAAAAAAAAAAAAN WE MET ZIJN ALLEEEEEEEEEEEEEEN!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 7:17

Smikkell schreef:Krijg ik weer een rotverjaardag dit jaar Neutral

Hoezo? Ben je dit jaar in 2012 jarig?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 7:18

Nouja ik weet 't niet, vond het gewoon erg toevallig allemaal...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 7:40

Zusje van Bert schreef:
Smikkell schreef:Krijg ik weer een rotverjaardag dit jaar Neutral

Hoezo? Ben je dit jaar in 2012 jarig?
Dat jaar.. en misschien dit jaar ook, omdat het vast de laatste is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 8:03

Smikkell schreef:
Zusje van Bert schreef:
Smikkell schreef:Krijg ik weer een rotverjaardag dit jaar Neutral

Hoezo? Ben je dit jaar in 2012 jarig?
Dat jaar.. en misschien dit jaar ook, omdat het vast de laatste is.

Ik zeg; Extra Groot Feest!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  JD zo 20 maa 2011 - 20:29

moet zeggen dat ik nog nooit van die datum of die planeet Nubira gehoord had....dus nee ben daar echt niet bang voor..

en zeiden ze bij t millenniumjaar ook niet dat de wereld zou vergaan?

nah geloof er niet zo in
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 20:53

Gloria schreef:De wereld vergaat ooit wel, maar 2012 is nog te vroeg denk ik. Sowieso doe ik niet aan voorspellingen. Je moet er altijd klaar voor zijn, vandaag en morgen en in 2012 en in 2050.

Wat heb je dat mooi gezegd smile Ben het met je eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 20:55

Smikkell schreef:
_Donnaa schreef:
Smikkell schreef:
Annoek schreef:Ik vind het grote onzin!
Toen het jaar 2000 zou beginnen zouden ook alle computers craschen enzo ..
Nou niks gehoort of gemerkt hoor dus hier merken we ook niks van !! Wink
Die voorspelling was wel op heel andere zaken gebaseerd en vind ik niet te vergelijken.
Inderdaad, dat is een vergelijking van niks..

De millenium bug had heel goed kunnen gebeuren.. Ze waren toen bang dat computersystemen 100 jaar terug in de tijd zouden gaan, in plaats van naar 2000, naar 1900 dus en dat alles verloren zou gaan.
De natuur is niet te voorspellen en ook niet tegen te houden..

De zorgen om de milleniumbug waren berust op kennis en feiten en was duidelijk aantoonbaar. Het had niets te maken met natuurggeweld of het vergaan van de aarde.
Daarom, vergelijking van niks, haha.. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 22:04

Kom allemaal in elk geval maar op 12-12-2012 naar mij, want dan geef ik een gigantisch feest vanwege m'n verjaardag op die dag.

Mocht de wereld vergaan, hebben we elkaar iig nog even gezien!

Nee serieus, ik krijg wel steeds meer het idee dat de aarde 'iets' aan het doen is, gezien het aantal natuurrampen de laatste jaren. Ik geloof absoluut in een soort cyclus van de aarde, en ook dat er ooit wel weer een soort ijstijd zal komen, en dat de periode waar we nu in zitten een soort warme periode is. Lijkt me niet meer dan logisch, gezien de eeuwenlange geschiedenis van de aarde. En ik denk ook dat de mens daar niet veel goeds aan bijdraagt en we het proces met z'n allen een beetje aan het versnellen zijn. Misschien kan de aarde daar niet goed mee om gaan en raakt ie van slag van? Even heel simpel gezegd. Ik denk dat er uiteindelijk wel een soort apocalyptisch beeld kan ontstaan, mede door het toedoen van de mens, en van de aarde zelf.

Maar ik ben er niet echt heel bang voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 22:10

Ik vind 12-12-'12 wel een mooie dag om je allerlaatste verjaardag te beleven.

(en nu wilde ik heeeel hard gaan roepen: Heee, ik ben dit jaar jarig op 11-11-'11, maar ik vergeet even dat ik op de 18e jarig ben Embarassed Ouderdom komt met gebreken, he? Laughing Ik beleef geen speciale verjaardagsdata meer, die heb ik meteen al gehad bij m'n geboorte...)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 22:16

Maple schreef:Ik vind 12-12-'12 wel een mooie dag om je allerlaatste verjaardag te beleven.

(en nu wilde ik heeeel hard gaan roepen: Heee, ik ben dit jaar jarig op 11-11-'11, maar ik vergeet even dat ik op de 18e jarig ben Embarassed Ouderdom komt met gebreken, he? Laughing Ik beleef geen speciale verjaardagsdata meer, die heb ik meteen al gehad bij m'n geboorte...)

Hahaha nou ik ga er toch wel vanuit dat het niet mijn allerlaatste verjaardag zal zijn. Maar dat grote feest komt er gewoon vanwege de mooie datum. Alhoewel het op een woensdag is. Niet handig. Maar ja, op een zaterdag er na geven, is het effect ook wel beetje weg.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  RYW zo 20 maa 2011 - 23:13

Als die Maya's zo vreselijk slim waren dat ze iets konden voorspellen dat de hedendaagse mens met al zijn technologie niet kon voorspellen, hoe komt het dan dat ze nog met zo weinigen zijn dat ze bijna zijn uitgestorven? Waarom hebben ze hun rijkdommen en levens laten nemen door de veroveraars, waarom is het nu dan geen grootmacht?

Daar hadden ze het ook goed mis, dus ik maak me niet zoveel zorgen. Ik leef gewoon lekker mijn leven en maak plannen voor de toekomst, en als de aarde wel implodeert kan ik er toch niks aan veranderen. Heb ik me voor niks druk en bang zitten maken en heb ik er niet eens van genoten. Dat zou ik wel sneu vinden voor mezelf Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Mizz_S zo 20 maa 2011 - 23:24

Ik heb niet alles gelezen (werd me een beetje teveel), maar ik geloof er in ieder geval niet in. Of in ieder geval houd ik me er totaal niet mee bezig, want toen ik de topictitel zag had ik geen flauw idee waar dit topic over zou gaan. En als de aarde wel vergaat, dan merk je er toch niets meer van dus dat is dan jammer.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Caramba zo 20 maa 2011 - 23:44

Ik geloof er niet in. Ze hebben al zovaak voorspeld dat de wereld zou vergaan.
Dat van 2000 was alleen idd op computers enzo gericht, niet dat de wereld zou vergaan. Mijn vader moest die nacht werken, maar er gebeurde niets, wat een voorspelling.
Als de wereld wel zou vergaan op 21-12-2012, moet ik dit jaar mijn verjaardag maar heel goed vieren, zeer groot, want ja als je de Maya's moet geloven, kan het zo ineens de laatste voor mij zijn.
Maar 2013 word mijn jaar 👅
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 23:47

Spetterdespat schreef:
Dat van 2000 was alleen idd op computers enzo gericht, niet dat de wereld zou vergaan. Mijn vader moest die nacht werken, maar er gebeurde niets, wat een voorspelling.
Je kunt er wel sarcastisch over doen, maar op zich waren die voorspellingen wel gebaseerd op feiten. Het had evengoed wel kunnen gebeuren. Wat eerder gezegd is: Het vergaan van de wereld en de milenniumbug zijn niet te vergelijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  RYW zo 20 maa 2011 - 23:54

Maple schreef:
Spetterdespat schreef:
Dat van 2000 was alleen idd op computers enzo gericht, niet dat de wereld zou vergaan. Mijn vader moest die nacht werken, maar er gebeurde niets, wat een voorspelling.
Je kunt er wel sarcastisch over doen, maar op zich waren die voorspellingen wel gebaseerd op feiten. Het had evengoed wel kunnen gebeuren. Wat eerder gezegd is: Het vergaan van de wereld en de milenniumbug zijn niet te vergelijken.

Ben ik met je eens.

Maar je kan het ook zo zien: als die Milenniumbug-voorspelling, gebaseerd op wetenschappelijke feiten, al niet is uitgekomen, hoe waarschijnlijk is het dan dat een voorspelling (en dan nog niet eens een voorspelling van iets concreets, het is alleen maar het aflopen van een kalender) van de Maya's (die zelf niet zagen aankomen dat ze bijna uitgeroeid zouden worden) van 1000+ jaar geleden wél uitkomt?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 23:55

...Trouwens, 12-12-12 is een leuke datum om te gaan trouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 23:58

RYW schreef:
Maple schreef:
Spetterdespat schreef:
Dat van 2000 was alleen idd op computers enzo gericht, niet dat de wereld zou vergaan. Mijn vader moest die nacht werken, maar er gebeurde niets, wat een voorspelling.
Je kunt er wel sarcastisch over doen, maar op zich waren die voorspellingen wel gebaseerd op feiten. Het had evengoed wel kunnen gebeuren. Wat eerder gezegd is: Het vergaan van de wereld en de milenniumbug zijn niet te vergelijken.

Ben ik met je eens.

Maar je kan het ook zo zien: als die Milenniumbug-voorspelling, gebaseerd op wetenschappelijke feiten, al niet is uitgekomen, hoe waarschijnlijk is het dan dat een voorspelling (en dan nog niet eens een voorspelling van iets concreets, het is alleen maar het aflopen van een kalender) van de Maya's (die zelf niet zagen aankomen dat ze bijna uitgeroeid zouden worden) van 1000+ jaar geleden wél uitkomt?
Ja, als ik heel realistisch dnek, dan zie ik dat ook wel in hoor smile Maar helaas laat mn realistisch denkvermogen geregeld in de steek als het om dit onderwerp draait.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 - Pagina 5 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum