Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe word hier gedacht over 2012

+33
SoGood
Sweety
TGR
Caramba
Mizz_S
RYW
JD
Atelier Madame
Serena
Bloem86
mzcharlotte
RioolSpook
loura
Roze Roos
Arwyn
Jeanette
Tsjip
Toet
Miss G
SuperGrover
Parisienne
Elin
smooch
sonly
Merai
Mariposa
rapa nui
Annoek
Minx
Blond
Tyrael
Zininzon
gummybeer
37 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  gummybeer za 19 maa 2011 - 4:50

ja misschien een rare vraag, maar ikzelf ben echt heel erg bang voor dat jaar.
ben ik de enige die hier wel eens over nadenkt of zijn er meer mensen die er hun gedachten over hebben.

gummybeer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 22
Punten : 24
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Zininzon za 19 maa 2011 - 4:52

Dat de wereld zal vergaan bedoel je?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Tyrael za 19 maa 2011 - 4:53

Waarom ben je er eigenlijk bang voor? Alleen maar omdat sommige onderzoeken zeggen dat de wereld dan vergaat? Andere onderzoeken zeggen namelijk dat de Maya's zich minstens 300 jaar verteld hebben.
Zelf geloof ik er niet zo in, omdat er sowieso geen eenduidig "antwoord" is met de bedoeling van de Maya's dat hun kalender (volgens sommige wetenschappers) in 2012 stopt. Misschien waren ze gewoon moe van het tellen smile
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 4:55

Toen ik het net hoorde was ik wel bang, maar nu denk ik.. tja dan gaat iedereen maar dood :P .. ik denk stiekem wel dat ik 12 dec. lekker thuis met me vriend op de bank zit :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 4:55

* vraag is al beantwoord *


Laatst aangepast door Tesita op za 19 maa 2011 - 4:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  gummybeer za 19 maa 2011 - 4:55

Zininzon schreef:Dat de wereld zal vergaan bedoel je?

ja precies daarom. je hoort er zoveel over en ook over een zeker planeet nibiru.

gummybeer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 22
Punten : 24
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 4:56

gummybeer schreef:ja misschien een rare vraag, maar ikzelf ben echt heel erg bang voor dat jaar.
ben ik de enige die hier wel eens over nadenkt of zijn er meer mensen die er hun gedachten over hebben.

Ik ben helemaal niet bang. De wereld vergaat niet in 2012, daar geloof ik niet in. Ik geloof juist in een betere wereld. En ik hoop dat mijn geloof ook waar mag zijn, want de laatste jaren hebben we zoveel rampen en ellende meegemaakt dat het nu echt tijd wordt voor meer goeds.

Edit: je vraag is niet raar. smile



Laatst aangepast door Tea-Leaf op za 19 maa 2011 - 4:57; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Tyrael za 19 maa 2011 - 4:56

Punk'd schreef:Toen ik het net hoorde was ik wel bang, maar nu denk ik.. tja dan gaat iedereen maar dood :P .. ik denk stiekem wel dat ik 12 dec. lekker thuis met me vriend op de bank zit :P

Ah joh dan is er nog helemaal niets aan de hand, het is pas 21 december :P
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Tyrael za 19 maa 2011 - 4:58

gummybeer schreef:
Zininzon schreef:Dat de wereld zal vergaan bedoel je?

ja precies daarom. je hoort er zoveel over en ook over een zeker planeet nibiru.

Heb je eigenlijk wel eens onderzoek naar dit fenomeen gedaan, of gewoon een paar sites gegoogeld? Als je er zo bang voor bent zou ik me er eens wat meer in verdiepen en er achter komen dat er net zo veel theorieën bestaan over een betere wereld/dat men zich verteld heeft/dat de wereld niet zal vergaan...
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 4:59

Tyrael schreef:
Punk'd schreef:Toen ik het net hoorde was ik wel bang, maar nu denk ik.. tja dan gaat iedereen maar dood :P .. ik denk stiekem wel dat ik 12 dec. lekker thuis met me vriend op de bank zit :P

Ah joh dan is er nog helemaal niets aan de hand, het is pas 21 december :P


ohw oops.. nou ja haha dan heb ik nog wat extra avondjes met hem, daar zal ik dan maar goed gebruik van maken :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  gummybeer za 19 maa 2011 - 5:00

Tyrael schreef:
gummybeer schreef:
Zininzon schreef:Dat de wereld zal vergaan bedoel je?

ja precies daarom. je hoort er zoveel over en ook over een zeker planeet nibiru.

Heb je eigenlijk wel eens onderzoek naar dit fenomeen gedaan, of gewoon een paar sites gegoogeld? Als je er zo bang voor bent zou ik me er eens wat meer in verdiepen en er achter komen dat er net zo veel theorieën bestaan over een betere wereld/dat men zich verteld heeft/dat de wereld niet zal vergaan...

ik heb dingen opgezocht via google, maar daar kom ik alleen de meest enge dingen tegen eigenlijk.

gummybeer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 22
Punten : 24
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:02

Ik denk niet dat er iets gaat gebeuren.
In het ene artikel lees je dat de bij het narekenen van de Maya-kalender een fout is gemaakt en ze er weet ik t hoeveel jaar naast zitten, en in het andere artikel lees je dat de wereld niet zal vergaan maar dat er 'een andere tijd' zal aanbreken.

Een meisje dat ik ken had het er laatst over dat het einde der tijden nabij was. Waarom: De tsunami in Thailand, de aardbevingen in pakistan, Haiti, Japan, en zo had ze, op volgorde, een lijstje met natuurrampen neergezet.
Met daarbij de tekst 'de aarde is zichzelf aan het vernietigen'.
Zien jullie daar een kern van waarheid in?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Tyrael za 19 maa 2011 - 5:04

Wetenschappers waren altijd al kritisch over de apocalyptische verwachtingen die velen hebben vanwege het veronderstelde einde van de Maya kalender op 21-12-2012. Nu lijkt de Amerikaanse professor Geraldo Aldana in zijn nieuwe boek Calendars & Years II: Astronomy and Time in the Ancient and Medieval World aan te tonen dat de Maya kalender er wel eens 50 tot 100 jaar naast zou kunnen zitten. Dat betekent dat niemand kan weten wanneer de Maya kalender écht eindigt, of dat deze misschien al geëindigd is. Heeft '2012' nu automatisch niets meer te betekenen?


De Maya kalender werd omgezet naar onze eigen Gregoriaanse kalender met behulp van de zogenaamde GMT constante. Deze letters staan voor de laatste initialen van drie vroege Maya-onderzoekers. Volgens professor Adana, werkzaam aan de Universiteit van Californië, baseerden zij hun omrekenmethode op in de Maya taal geschreven datums die werden aangetroffen in oude koloniale documenten. Later gebruikte de Amerikaanse linguist en antropoloog Floyd Lounsbury de Dresden Codex Venus Tabel -een Maya kalender en almanak met datums die gerelateerd waren aan de bewegingen van de planeet Venus- om te bewijzen dat de GMT constante correct was, en daarmee ook de berekende datums en het einde van de kalender in december 2012.

Professor Adana schrijft nu dat het bewijs hiervoor alles behalve onweerlegbaar is. 'Als de Venus Tabel niet gebruikt kan worden om de GMT constante te bewijzen, zoals Lounsbury suggereert, dan hangt de juistheid van de constante af van de betrouwbaarheid van de gebruikte en bevestigde gegevens,' aldus Adana. Die historische gegevens zijn echter minder betrouwbaar dan de Tabel zélf, waardoor de veronderstelde juistheid van de GMT constante 'als een kaartenhuis' in elkaar stort.

Hoe de Maya kalender dan wél op de juiste en correcte wijze omgezet kan worden naar onze huidige kalender is ook voor professor Adana onduidelijk. Daarom concentreerde hij zich vooral op de feiten waaruit zou kunnen blijken dat de berekening die uitkwam op 21 december 2012 waarschijnlijk niet correct is. De kans dat 21-12-2012 binnen een tijdsspanne van 50 tot 100 jaar alsnog het werkelijke einde van de Maya kalender blijkt te zijn lijkt statistisch gezien dan ook bijzonder klein. (1)


Zomaar een voorbeeldje als je even googeld nerd
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:05

Ik hoop dat het een superjaar wordt, ik ga namelijk trouwen.
Over andere dingen denk ik nu nog niet na :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:06

Ik ben wel heel bang voor die datum.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:07

Princess schreef:Een meisje dat ik ken had het er laatst over dat het einde der tijden nabij was. Waarom: De tsunami in Thailand, de aardbevingen in pakistan, Haiti, Japan, en zo had ze, op volgorde, een lijstje met natuurrampen neergezet.
Met daarbij de tekst 'de aarde is zichzelf aan het vernietigen'.
Zien jullie daar een kern van waarheid in?
Het zou me wel logisch lijken, eerlijk gezegd...dit boezemt me dus angst in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Tyrael za 19 maa 2011 - 5:10

Storm schreef:
Princess schreef:Een meisje dat ik ken had het er laatst over dat het einde der tijden nabij was. Waarom: De tsunami in Thailand, de aardbevingen in pakistan, Haiti, Japan, en zo had ze, op volgorde, een lijstje met natuurrampen neergezet.
Met daarbij de tekst 'de aarde is zichzelf aan het vernietigen'.
Zien jullie daar een kern van waarheid in?
Het zou me wel logisch lijken, eerlijk gezegd...dit boezemt me dus angst in.

"Gewoon" een natuurlijk verschijnsel. Rampen e.d.komen al zolang dat de aarde bestaat voor. Het verschil met vroeger is dat mensen tegenwoordig meteen van alles wat er gaande is in de wereld op de hoogte zijn waardoor alles tegelijk lijkt te komen.
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  gummybeer za 19 maa 2011 - 5:11

Storm schreef:
Princess schreef:Een meisje dat ik ken had het er laatst over dat het einde der tijden nabij was. Waarom: De tsunami in Thailand, de aardbevingen in pakistan, Haiti, Japan, en zo had ze, op volgorde, een lijstje met natuurrampen neergezet.
Met daarbij de tekst 'de aarde is zichzelf aan het vernietigen'.
Zien jullie daar een kern van waarheid in?
Het zou me wel logisch lijken, eerlijk gezegd...dit boezemt me dus angst in.

dit zou weer komen door die zeker planeer nibiru die een pole shift teweeg zou gaan brengen. die trekt tsunami`s en dat soort dingen aan. ik weet gewoon zelf niet meer wat ik nog moet geloven.

gummybeer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 22
Punten : 24
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:12

De wereld vergaat ooit wel, maar 2012 is nog te vroeg denk ik. Sowieso doe ik niet aan voorspellingen. Je moet er altijd klaar voor zijn, vandaag en morgen en in 2012 en in 2050.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Zininzon za 19 maa 2011 - 5:13

Ik ken best veel mensen die met spiritualiteit bezig zijn en zich verdiepten in de Maya kalender en niemand daarvan denkt dat de wereld zal vergaan. Wel zijn ze er bijna allemaal van overtuigd dat er eind volgend jaar een soort nieuwe tijd aanbreekt.
Zij zeggen dat de aarde een opruiming aan het houden is, om te voorkomen dat we de aarde en onszelf vernietigen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:14

Storm schreef:Ik ben wel heel bang voor die datum.

Echt? hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Blond za 19 maa 2011 - 5:14

Ik geloof er niet in.
En mocht het wel gebeuren, dan is dat nou eenmaal zo. Dan kunnen we het ook niet meer veranderen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Minx za 19 maa 2011 - 5:16

Zininzon schreef:
Zij zeggen dat de aarde een opruiming aan het houden is, om te voorkomen dat we de aarde en onszelf vernietigen.

zou nog best eens waar kunnen zijn.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Tyrael za 19 maa 2011 - 5:16

gummybeer schreef:
Storm schreef:
Princess schreef:Een meisje dat ik ken had het er laatst over dat het einde der tijden nabij was. Waarom: De tsunami in Thailand, de aardbevingen in pakistan, Haiti, Japan, en zo had ze, op volgorde, een lijstje met natuurrampen neergezet.
Met daarbij de tekst 'de aarde is zichzelf aan het vernietigen'.
Zien jullie daar een kern van waarheid in?
Het zou me wel logisch lijken, eerlijk gezegd...dit boezemt me dus angst in.

dit zou weer komen door die zeker planeer nibiru die een pole shift teweeg zou gaan brengen. die trekt tsunami`s en dat soort dingen aan. ik weet gewoon zelf niet meer wat ik nog moet geloven.

Ja en er zijn ook wetenschappers die zeggen dat die planeet Nibiru (of planeet X) een fabel is en dus niet bestaat, dus wie zegt dat het daardoor komt?

Edit: met niet bestaat wordt dan bedoeld: niet bestaat in de zin van iets te maken hebben met wereldvernietiging/het vergaan van de wereld.


Laatst aangepast door Tyrael op za 19 maa 2011 - 5:18; in totaal 1 keer bewerkt
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:17

Tyrael schreef:
"Gewoon" een natuurlijk verschijnsel. Rampen e.d.komen al zolang dat de aarde bestaat voor. Het verschil met vroeger is dat mensen tegenwoordig meteen van alles wat er gaande is in de wereld op de hoogte zijn waardoor alles tegelijk lijkt te komen.

Dit denk ik ook ja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe word hier gedacht over 2012 Empty Re: hoe word hier gedacht over 2012

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum