Enorme aardbeving Japan
+27
rapa nui
nina
silly-one
TukTuk
GeKKiE
Caresses
Minx
_Lacey_
M_as
Mida4you
Roza
Sterre
Lavendel
Lynn_
Serena
Zwerver
Inge
Jeanette
Pien
Wennebellah
Suus
loura
Sarah1985
Tullow
RYW
VeryCherry
L!ND@
31 plaatsers
Pagina 4 van 7
Pagina 4 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Enorme aardbeving Japan
Ik vind het echt zo erg voor al die mensen! Mensen die elkaar kwijt zijn, die geen contact met elkaar kunnen maken. Mensen die alles kwijt zijn. Mensen die alles ten onder zien gaan.
Ik kan me echt niet voorstellen hoe verschrikkelijk dat moet zijn.
Ik kan me echt niet voorstellen hoe verschrikkelijk dat moet zijn.
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
_Donnaa schreef:Heel indrukwekkend filmpje http://bit.ly/h2gwKc
Pff echt verschrikkelijk! Ik krijg er de kriebels van...
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Oh bah dit wist ik helemaal niet ! Ik heb de hele dag nog geen tv/radio aan gehad en nu lees ik dit. Vind het altijd zo erg om te zien hoe mensen verdriet hebben en misschien wel hun dierbare kwijt zijn en hun huizen. Echt verschrikkelijk !
Gast- Gast
Ik vind het zo vreselijk dat ik de beelden niet meer wil en kan zien...
Kan dat gewoon echt niet handelen. Ik ben al zo snel emotioneel.
De ene natuurramp na de andere, why?
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Heel indrukwekkend filmpje http://bit.ly/h2gwKc
Jeetje het lijken wel speelgoed huisjes en autootjes als je het zo allemaal ziet. Echt bizar !
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Ik vind het zo vreselijk dat ik de beelden niet meer wil en kan zien...
Hier hetzelfde, ik kan er niet naar kijken zonder in tranen uit te barsten, dus ik kijk er niet naar. Ik vind het echt afschuwelijke beelden.
Net was er een filmpje te zien waar een hond heen en weer rende om aan het water te ontsnappen en vlak daarnaast werd een auto met iemand (of meerdere personen) erin door het water gegrepen werd. Bah bah bah.
Gast- Gast
Met tranen in mn ogen het nieuws gekeken. Wat een enorme ramp
M_as- Prater
- Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10
Kippenvel...
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
En de eerste naschok is er helaas geweest. Ik geloof rond de 6 op de schaal van richter.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Er zijn er al veel meer geweest. Die naschok die jij noemt was volgens mij alleen meer noemenswaardig omdat het epicentrum ten westen van Japan lag, de rest is ten oosten, geloof ik. De zwaarste naschok tot nu toe had al een kracht van 7.1 op de schaal van richter.Fairytale schreef:En de eerste naschok is er helaas geweest. Ik geloof rond de 6 op de schaal van richter.
Ik vind het verschrikkelijk, maar het raakt me tot nu toe minder dan Haïti en de tsunami van 2004 Maar ik vind de beelden wel heel erg om te zien. Misschien komt het wel omdat dit een redelijk rijk en goed ontwikkeld land is en al die andere landen eigenlijk arme landen zijn. Niet dat Japan nog een superrijk land zal zijn na de wederopbouw. Maar het scheelt wel dat het een stabiele economie had. Overigens wil ik niet zeggen dat ik geen medelijden met al die slachtoffers in Japan heb hoor, dat zeker niet.
Gast- Gast
Ik vind 't eigenlijk heel erg netjes dat Japan geen hulp wilt in vorm van geld.. Dus geen giro 555 of zo dit keer, maar ze nemen wel steun in vorm van hulptroepen aan, zoals speurhonden e.d.
Gast- Gast
Bij Pauw en Witteman vertelt nu een Nederlandse man over de tsunami in 2004 waarin hij terecht is gekomen en drie kilometer mee is gesleurd door de kracht van het water. Heel erg indrukwekkend. Even kijken als je de kans krijgt.
Gast- Gast
Trisha schreef:Ik vind 't eigenlijk heel erg netjes dat Japan geen hulp wilt in vorm van geld.. Dus geen giro 555 of zo dit keer, maar ze nemen wel steun in vorm van hulptroepen aan, zoals speurhonden e.d.
Dat heb ik niet meegekregen, maar dat vind ik inderaad ook erg netjes.
Gast- Gast
Maple, ik heb het juist net andersom (waarom weet ik niet).
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Echt?Caresses schreef:Maple, ik heb het juist net andersom (waarom weet ik niet).
Ik vind het alsnog erg hoor, maar ik denk dat de werderopbouw in Japan sneller van de grond zal komen, eerlijker en beter zal verlopen en eerder afgerond zal zijn dan in bijvoorbeeld Haïti, Thailand of Indonesië. Ik denk dat dat gevoel bij mij meeweegt. Wat me wél raakt is dat óók een goed ontwikkeld land compleet op z'n gat te krijgen is na een natuurramp. Als je het in een land allemaal voor elkaar lijkt te hebben, lijkt het allemaal zo onverwoestbaar, onaantastbaar, maar het kan in een paar minuten bij wijze van spreken gedaan zijn.
Gast- Gast
Ik was vanochtend echt vreselijk van slag, trillen en tegen de tranen vechtend, maar met name omdat m'n moeder zei dat het in Japan was gebeurd maar op weg was naar de Amerikaanse westkust. De hele ochtend en middag ben ik zo bezorgd en bang geweest dat het daar ook keihard aan zou komen, over mijn mooie provincie heen. Tuurlijk was het van Japan ook erg, maar Amerika raakte mij natuurlijk keihard. Precies op t moment dat het water Marin binnenstroomde, ben ik de deur uit gegaan, en het even los gelaten. Toen via de lokale kranten daarna gelezen dat het allemaal wel mee viel gelukkig, alleen wat losdrijvende boten. Toen kon ik t weer los laten.
Neemt niet weg dat ik het voor Japan vreselijk vind, maar dit kwam ineens heel dichtbij.
En die man die net vertelde over zijn overleving van 2004 was ook echt zwaar indrukwekkend. Zat met open mond te luisteren.
Neemt niet weg dat ik het voor Japan vreselijk vind, maar dit kwam ineens heel dichtbij.
En die man die net vertelde over zijn overleving van 2004 was ook echt zwaar indrukwekkend. Zat met open mond te luisteren.
Gast- Gast
Ja dat laatste wat je zegt, dat ook een wel ontwikkeld land het kan overkomen. Dat is misschien toch ergens een reden dat het mij nu meer doet. Het komt dan dichterbij ofzo..
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik weet niet of het hier al vermeld was, maar er zijn nog ongeveer 88.000 mensen vermist. Met een beetje pech kan het dodental (nu 1000) dus nog enorm oplopen, misschien.
Gast- Gast
Europa is zo'n veilig continent wat dat betreft. Die IJslandse vulkaan vorig jaar.. Tja toen konden we niet vliegen. Maar dat was alleen maar onhandig en niet zo erg.
En de kans op een tsunami is hier ook vrij klein. Alhoewel Nederland dan wel erg laag zou liggen. Ik zou mooi op een terp klimmen. ;-)
En de kans op een tsunami is hier ook vrij klein. Alhoewel Nederland dan wel erg laag zou liggen. Ik zou mooi op een terp klimmen. ;-)
Gast- Gast
Het is gewoon echt onvoorstelbaar, zo'n watermassa. Gelukkig heeft dat zielige Noordzeetje veel te weinig water en oppervlak om zo'n tsunami te kunnen vormen.
Ik krijg de beelden ook niet makkelijk uit mijn hoofd. Ik vind het heel erg om te zien, allemaal.
Ik krijg de beelden ook niet makkelijk uit mijn hoofd. Ik vind het heel erg om te zien, allemaal.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Je noemt nu al een paar keer dat je het vooral zo erg zou vinden als de tsunami de amerikaanse westkust zou raken Marin, en dat snap ik voor jou persoonlijk natuurlijk heel erg maar als er ter wereld een gebied is dat zoiets financieel zou kunnen handelen en qua gebouwen en infrastructuur het aankan is het west amerika wel denk ik.. Dan toch liever die kust dan straatarme delen..
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Caresses schreef:Maple, ik heb het juist net andersom (waarom weet ik niet).
Ik ook.
Ik vind de cultuur van Japan ook gewoon heel interessant en zou er graag naar toe gaan in de toekomst, ik denk dat het me daarom veel meer raakt.
Gast- Gast
Dit doet me ook veel meer dan de aardbeving in Haiti. ten eerste omdat ik veel met Japan heb. Ik zou er graag wonen. Ik denk dat Japan een land is (was?) met meer potentie dan NL. Het is een zeer rijk land, met een volk dat hard wil werken en ambitie heeft. Dit is echt verschrikkelijk!! Ik heb er geen woorden voor!
Gast- Gast
Pagina 4 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Rebuild Japan - Nederlandse artiesten voor Japan
» Japan, ultieme vriendschap
» Aardbeving in Californië?
» Aardbeving!
» Enorme twijfel/onzekerheid - crematie
» Japan, ultieme vriendschap
» Aardbeving in Californië?
» Aardbeving!
» Enorme twijfel/onzekerheid - crematie