Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Enorme aardbeving Japan

+27
rapa nui
nina
silly-one
TukTuk
GeKKiE
Caresses
Minx
_Lacey_
M_as
Mida4you
Roza
Sterre
Lavendel
Lynn_
Serena
Zwerver
Inge
Jeanette
Pien
Wennebellah
Suus
loura
Sarah1985
Tullow
RYW
VeryCherry
L!ND@
31 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Enorme aardbeving Japan - Pagina 6 Empty Re: Enorme aardbeving Japan

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 21:02

Ik heb me ook wel even zorgen gemaakt om Canada hoor, en dan ken ik daar niet eens mensen langs de kust. Met Japan heb ik niets, maar met Canada des te meer. Dus automatisch heb ik het met die mensen waarschijnlijk ook eerder te doen dan met de mensen in Japan, ja. Omdat ik in Canada geweest ben en het daar, de mensen daar met eigen ogen gezien heb, me een duidelijk beeld kan vormen van het land, en me dus enigzins een voorstelling kan maken van de slachtoffers als persoon, lós van de beelden van het nieuws. Dus ja, dat zou mee ook meer doen en in dat opzicht snap ik Marin ook. Maar dat wil niet zeggen dat ik, óf zij, het voor de slachtoffers in Japan minder erg vind.

Gelukkig gold in Canada alleen een tsunami advisory, en geen warning.

Laatst aangepast door Maple op vr 11 maa 2011 - 21:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 21:02

Ik zie net dit:

Explosie en witte rook bij kerncentrale Japan

http://www.nu.nl/buitenland/2466571/explosie-en-witte-rook-bij-kerncentrale-japan.html

Gaat er iets mis met een kerncentrale! :O?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 21:04

Ik heb BBC aanstaan en heb het eigenlijk niet eens goed gevolgd, maar ze besteden er nu aandcaht aan.

Edit: Op NL1 is ook een (extra? Of gewoon reguliere?) nieuwsuitzending.

Gast
Gast

Bericht  silly-one vr 11 maa 2011 - 21:06

Maple schreef:Ik heb BBC aanstaan en heb het eigenlijk niet eens goed gevolgd, maar ze besteden er nu aandcaht aan.

Edit: Op NL1 is ook een (extra? Of gewoon reguliere?) nieuwsuitzending.
De uitzending op NL1 is al een uur hetzelfde.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 21:06

Het lijkt om en olie rafinaderij te gaan. Er schijnen oranje vuurballen te zien zijn! Heftig!

A major explosion hit a petrochemical complex in the northeast Japan city of Sendai hours after the biggest earthquake in Japanese history triggered a devastating tsunami, media reports said.

TV images showed huge orange balls of flame rolling up into the night sky as fires raged around the complex.

A huge fire also engulfed a Cosmo oil refinery in Iichihara near Tokyo as the quake brought huge disruption to Japan's key industries.

Sony Corp suspended production at its six plants in Miyagi Prefecture, which was hard hit by the magnitude 8.9 quake and its neighbouring Fukushima Prefecture, it said, adding it has evacuated all employees there.

Nissan said it had suspended operations at four plants, with small fires breaking out at a facility in tsunami-hit Fukushima and Kawachi County that had since been extinguished. It said two employees had suffered injuries

Gast
Gast

Bericht  nina vr 11 maa 2011 - 21:09

Ongelooflijk hè..
Ik hoorde net op de radio dat het inderdaad ook een nucleaire ramp kan worden, door die kerncentrale.
Het kan wel net zo erg worden als de ramp in Tsjernobyl. Hopelijk wordt het niet zo erg..

Misschien is het eerder gezegd.. maar ongeloof, de openingspost is nu zo'n 24 uur geleden en het dodenaantal ligt nu al op 700 en zal verder oplopen naar de 1000..
Terwijl in de openingspost, dus toen, waren er nog maar 5 doden bekend.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  silly-one vr 11 maa 2011 - 21:12

nina schreef:Ongelooflijk hè..

Het kan wel net zo erg worden als de ramp in Tsjernobyl. Hopelijk wordt het niet zo erg..

Op het nieuws op NL1 werd net gezegd dat het niet zo erg kan woorden, aangezien het toen om een op hol geslagen kernreactor ging. Deze is al stil gelegd en het is vooral radioactieve warmte die vrij komt, maar geen stof. Dus de hoeveelheid straling die vrijkomt zal minder zijn. Het blijft natuurlijk erg, maar de verwachting is niet dat het zo erg wordt.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 21:16

silly-one schreef:

Op het nieuws op NL1 werd net gezegd dat het niet zo erg kan woorden, aangezien het toen om een op hol geslagen kernreactor ging. Deze is al stil gelegd en het is vooral radioactieve warmte die vrij komt, maar geen stof. Dus de hoeveelheid straling die vrijkomt zal minder zijn. Het blijft natuurlijk erg, maar de verwachting is niet dat het zo erg wordt.
Nouja, het schijnt wel dat er al sprake is van een meltdown (volgens nu.nl), dus ik vraag me af of het daadwerkelijk niet zo erg zou worden. Want een meltdown is volgens mij wel een verschrikkelijke ramp.

Gast
Gast

Bericht  silly-one vr 11 maa 2011 - 21:17

Maple schreef:
silly-one schreef:

Nouja, het schijnt wel dat er al sprake is van een meltdown (volgens nu.nl), dus ik vraag me af of het daadwerkelijk niet zo erg zou worden. Want een meltdown is volgens mij wel een verschrikkelijke ramp.

Eg niet dat het niet erg zou zijn, maar het vermoeden is dat het niet zo een ramp wordt als Tsjernobyl.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  nina vr 11 maa 2011 - 21:17

silly-one schreef:

Gelukkig...
Ach je hoort zoveel verschillende nieuws... en de situatie verandert bijna elke minuut.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  TukTuk vr 11 maa 2011 - 21:21

Maple schreef:Amerika raakt haar keihard omdat ze daar gewoon veel mee heeft, en met Japan minder. Omdat ze in Amerika en met name in Californië veel mensen kent, en in Japan minder. Ik snap niet zo dat daar over 'gevallen' wordt, want dat haalde ik er meteen wel uit.

Verder heb ik het idee dat je zit te reageren om een discussie van de grond te krijgen. Niet elk topic hoeft een discussie te worden, hoor smile

Oh totaal niet hoor! Maar er mag toch wel iets van gezegd worden? Volgens mij was ik niet de enige smile
Zoals ik al zei, natuurlijk snap ik dat het je meer raakt, alleen het kwam een beetje overdreven over haar angst, ze had het over "haar mooie staat" etc smile
Maar nogmaals, iedereen moet voor zichzelf bepalen wat ze wel en niet erg vinden, alleen het kwam gewoon een beetje krom over smile

Overigs over dat van Afrika, ik spreek dus wel uit ervaring, ik heb familie en vrienden die dus iets in Afrika probeerde op te zetten, om de bevolking te helpen etc. Zolang hun er waren ging het wel met de medewerking van de bevolking in dat dorpje, en leek het alsof ze ook echt wilden.. Helaas hadden zowel m'n vrienden als m'n familie (los van elkaar dus), dezelfde ervaringen.. Waren ze even weg een paar weken, bijvoorbeeld weer terug in NL, kwamen ze terug, alle spullen die enigzins "waardevol" waren, waren gewoon weg, door verkocht en gejat door de bevolking daar, zodat ze op dát moment weer even vooruit konden/wat te eten hadden, terwijl als ze gewoon door waren gegaan met wat ze al bezig waren, en even die paar weekjes het ook zelfstandig overnamen, wat ze gewoon konden, het was echt geen rocket science, ze er veel meer aan hadden op langere termijn..
Het heeft hun zoveel moeite gekost om die mensen tot iets aan te zetten, echt erg als je die verhalen hoort..

En aan de andere kant heb ik in mijn tijd in Thailand ook veel met mensen gesproken over de tsunami, ook met bijvoorbeeld buitenlanders die daar iets op gezet hadden (hostels etc) en die het ook van dichtbij hebben mee gemaakt. Die verbaasd stonden te kijken hoe snel de mensen daar handelden, niet afwachtte op hulp maar gelijk aan de slag gingen.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 21:37

Het schijnt wel serieus te zijn met die kerncentrale wat ik op internet begrijp, een deel is ingestort.. wat al niet gunstig is.
Meltdown is nog niet bevestigd in ieder geval!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 22:34

AngelNyn schreef:#
Overigs vind ik Marin's reactie wel echt heel apart.. Natuurlijk kan het zo zijn dat je meer hebt met Amerika, maar daar is niks aan de hand op dit moment, hooguit wat lichte beschadigingen.. Dat dat je meer kan raken dan die vele doden in Japan.. Onbegrijpelijk..

Ik denk echt dat jij eens een keer een cursus begrijpend lezen moet volgend, AngelNyn.
Ik zei dat ik bang was DAT er iets heel ergs ging gebeuren daar. Want ik heb daar bekenden zitten. Ik neem aan dat je zelf wel door hebt hoe onberekenbaar dit soort natuurrampen zijn. Op het moment dat de golf de Stille Oceaan over raasde (net zo snel als een vliegtuig, voor t geval je dat niet wist), wist niemand nog wat er in Hawaii etcetera ging gebeuren. Dat het alleen maar mee valt is een geschenk uit de hemel, maar je kunt van te voren toch wel heel bang zijn dat er iets gebeurd in een bepaald gebied omdat je mensen daar kent? Ik snap werkelijk waar niet waar jij en Odilia gisteren over vallen. Ik was bang voor het ergste, nu niet meer, want nu weet ik dat de schade meevalt.

Edit: En ik vind het ook een bizarre discussie, en ook absoluut niet een discussie waard. Heel bizar dit weer.

Ik lees nu trouwens dat bericht wat SunnyScience had gepost. Jeetje, wat eng!

Gast
Gast

Bericht  rapa nui vr 11 maa 2011 - 23:05

Ik las net een mailtje van mijn penvriendin uit Japan dat alles goed met haar en haar familie was. Ik had gisteren al wel op de kaart gekeken en zag al dat ze niet in de omgeving van het rampgebied woont maar was toch wel bezorgd. Dus maar een mail gestuurd om te vragen hoe het was en om medeleven te tonen met haar en haar land. Ik schrijf al jaren met haar en heb haar vorig jaar ook een dagje in Amsterdam ontmoet. Op die manier komt zo'n ramp dan toch wel dichterbij. Terwijl ik dat gevoel ook minder zou hebben met landen waar ik niemand ken/niet zo veel over weet. Nu met die kerncentrale vind ik het toch wel eng, hoe ver gaat die straling? En wat kan er nog meer gebeuren.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 23:23

Gelukkig maar Rapa Nui!

Tsja die straling is niet erg positief, aangezien het een kernreactor is, zullen ze Uranium gebruiken om energie op te wekken. De vraag is hoe hard de centrale ook aanstond. Uranium blijft echt eeuwen radioactief, ik hoop dat de voorzorgsmaatregelen voor een dergelijk gebeuren nog wat uithalen... maar ik ben bang van niet ivm instorting.
Gevolgen van hoge doses straling kunnen dodelijk zijn, maar lage dosis kan ook wat modificaties in DNA te weeg brengen...

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ za 12 maa 2011 - 3:15

Wat heftig allemaal zeg... Ik heb trouwens het idee dat veel mensen de omvang van de ramp niet beseffen. Ik hoor hier en daar wel iemand praten over Japan maar het is bij lange na niet het gesprek van de dag.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Eris za 12 maa 2011 - 3:46

Met dit soort rampen besef ik me weer extra hoe nietig wij als mensen zijn op deze aarde.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 3:53

Ik heb nu pas 'tijd' om nieuws te lezen over deze ramp en volgens mij is het vreselijker dan ik me kan voorstellen. Sowieso die aardbeving en die tsunami's, maar dat met die kerncentrale is ook ernstig als ik het goed begrijp.. Ik vind het echt vreselijk, dat de natuur zoveel dood en verderf kan veroorzaken, ongelooflijk.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 13 maa 2011 - 7:35

Oh my oh my...
Sateliet foto's before en after de tsunami..

http://www.nytimes.com/interactive/2011/03/13/world/asia/satellite-photos-japan-before-and-after-tsunami.html
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 7:38

Lejow schreef:Oh my oh my...
Sateliet foto's before en after de tsunami..

http://www.nytimes.com/interactive/2011/03/13/world/asia/satellite-photos-japan-before-and-after-tsunami.html
Ik zat die foto's nét te zoeken idd. Zag ze gister al op het nieuws.

Gast
Gast

Bericht  PrimaBella ma 14 maa 2011 - 7:44

Ik zie op de tv weer allemaal beelden van Japan voorbij komen. Nu was ik me af aan het vragen hoe groot het gebied eigenlijk is dat getroffen is? Ik kan het nergens terug vinden!
Moet ik dan denken aan een oppervlakte van half nederland of meer/minder??

Iemand enig idee?
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 7:56

Aardbei89 schreef:Ik zie op de tv weer allemaal beelden van Japan voorbij komen. Nu was ik me af aan het vragen hoe groot het gebied eigenlijk is dat getroffen is? Ik kan het nergens terug vinden!

Iemand enig idee?

Er was net bij Editie NL een heel mooi overzicht, maar helaas staat dat niet op RTL gemist in de fragmenten. En voor de hele aflevering moet je betalen.

In elk geval was de kuststrook die overstroomd was 2000km, dat is net zo lang als van Nederland (weet even niet meer waar, Den Haag dacht ik) tot aan Bordeaux! En het was 10 km naar binnen gestroomd, dus heel Den Haag zou verwoest zijn.
Volgens mij was Sendai net zo groot als Amsterdam incl alle voorsteden. En 1/3e van Nederland zou zonder stroom zitten.

Gast
Gast

Bericht  PrimaBella ma 14 maa 2011 - 8:03

Marin schreef:
Aardbei89 schreef:Ik zie op de tv weer allemaal beelden van Japan voorbij komen. Nu was ik me af aan het vragen hoe groot het gebied eigenlijk is dat getroffen is? Ik kan het nergens terug vinden!

Iemand enig idee?

Er was net bij Editie NL een heel mooi overzicht, maar helaas staat dat niet op RTL gemist in de fragmenten. En voor de hele aflevering moet je betalen.

In elk geval was de kuststrook die overstroomd was 2000km, dat is net zo lang als van Nederland (weet even niet meer waar, Den Haag dacht ik) tot aan Bordeaux! En het was 10 km naar binnen gestroomd, dus heel Den Haag zou verwoest zijn.
Volgens mij was Sendai net zo groot als Amsterdam incl alle voorsteden. En 1/3e van Nederland zou zonder stroom zitten.

Wow, dat is nogal wat dan :shock:
Bedankt voor je antwoord in ieder geval!
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Sarah1985 ma 14 maa 2011 - 8:20

jeetje die beelden van voor en na, verschrikkelijk zeg
Sarah1985