Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Enorme aardbeving Japan

+27
rapa nui
nina
silly-one
TukTuk
GeKKiE
Caresses
Minx
_Lacey_
M_as
Mida4you
Roza
Sterre
Lavendel
Lynn_
Serena
Zwerver
Inge
Jeanette
Pien
Wennebellah
Suus
loura
Sarah1985
Tullow
RYW
VeryCherry
L!ND@
31 plaatsers

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

Enorme aardbeving Japan - Pagina 7 Empty Re: Enorme aardbeving Japan

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 22:26

Het is allemaal wel heel erg maar ik moet wel zeggen dat deze ramp tot nu toe minder erg is dan die in haïti. Nu zijn er nog maar iets van 1000 doden terwijl er in Haïti 250 000 waren. Natuurlijk is het wel heel erg dat al die mensen hun huis kwijt zijn e.d.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  TukTuk di 15 maa 2011 - 20:53

Lily schreef:Het is allemaal wel heel erg maar ik moet wel zeggen dat deze ramp tot nu toe minder erg is dan die in haïti. Nu zijn er nog maar iets van 1000 doden terwijl er in Haïti 250 000 waren. Natuurlijk is het wel heel erg dat al die mensen hun huis kwijt zijn e.d.

Ik denk niet dat je zo iets kan oordelen aan het aantal doden.. Sowieso wordt het totaal aantal doden op 10.000 geschat las ik, maar wat denk je van de nucleaire ramp.. Grote kans dat daar ook nog heel veel slachtoffers door vallen, dat hoeven niet eens doden te zijn..

Mijn hart brak vanmorgen overigs toen ik las dat er ook nog eens zware sneeuwval in Japan is.. Mensen hebben niks meer, dus ook geen warme kleding etc.. Verschrikkelijk dat ze dat er ook nog eens overheen krijgen!

Vind het ook heel bijzonder dat de japanners er zo redelijk koel onder blijven.. Las dit vanmorgen:
"Ondanks de enorme crisis houden Japanners het hoofd opvallend koel. Van grote paniek of plunderingen is geen sprake"

Hebben jullie trouwens ook dat je graag iets wilt doen,maar niet weet wat? Het is altijd makkelijk om geld te storten, maarja dat is in dit geval niet mogelijk. Ik zou echt graag spullen inzamelen oid, maarja hoe zet je zo iets op.. Hoe krijg je het daar etc..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lilou di 15 maa 2011 - 21:28

Ben het met AngelNyn eens dat de ernst van een ramp niet alleen af te meten is aan de hoeveelheid doden. Japan heeft het 'geluk' dat het 1 van de grootste economieën ter wereld is, maar tegelijkertijd betekent dat nu denk ik ook dat ze erg veel verliezen. Bovendien las ik dat landbouw een belangrijke inkomstenbron voor de bewoners van het getroffen gebied was. Reken maar dat een aardbeving, een tsunami en nu ook nog een (dreigende) nucleaire ramp dat voorlopig onmogelijk zullen maken. Alles weggevaagd, ik vind het verschrikkelijk om te zien. Ik hoop dat de mentaliteit van de Japanners samen met de kennis en de mogelijkheden die ze nog wel bezitten, het land er weer bovenop zal helpen. Als ik het nieuws volg ben ik bang dat het nog niet gebeurd is, de laatste werknemers bij de kernreactor zouden na de laatste brand nu echt geëvacueerd worden. Ik houd m'n hart vast voor wat er dan gaat gebeuren...
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud