Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aardbeving in Californië?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Aardbeving in Californië? Empty Aardbeving in Californië?

Bericht  Monte zo 20 maa 2011 - 2:39

Deze man denkt te kunnen voorspellen dat binnen nu en een week er een grote aardbeving komt in Californië. Wat denken jullie, mogelijk waar of onzin?

http://www.realnewsreporter.com/?p=1161
http://www.realnewsreporter.com/?p=843

Ikzelf ben heel sceptisch over dit soort mensen en voorspellingen en geloof ook eigenlijk niet dat het binnen een week zal gebeuren. Ik denk wel dat Californië ooit een zeer grote aardbeving kan verwachten, aangezien het op een onstabiele breuklijn ligt(of er vlak naast).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeving in Californië? Empty Re: Aardbeving in Californië?

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 2:43

Ik denk ook wel dat het ooit zal gebeuren. Maar ik geloof ook dat het op Discovery of op National Geographic was geweest dat het ook ooit zou kunnen gebeuren bij de westkust van Amerika (USA, Canada, Mexico e.d.). Omdat er een eilandje ergens aan de andere kant van het oceaan op splijten staat.

Maar ik denk niet dat die van Californië niet binnen nu en een paar dagen zal gebeuren. Met dit soort berichten veroorzaak je onnodig veel onrust.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeving in Californië? Empty Re: Aardbeving in Californië?

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 2:48

Ik heb laatst een programma gezien dat er inderdaad te voorspellen valt waar de volgende ardbeving plaats zal vinden, maar ze konden niet zeggen wanneer dan. Volgens die man van die documentaire is, als hij van een bepaalde breuklijn uitgaat, binnenkort Istanbul een keer aan de beurt.

Maargoed, of Californië binnen nu en een week getroffen wordt, ik weet het niet. Ik ben ergens een soort van bang dat hij meevaart op een soort van hype na de aardbeving in Japan, zou ook zomaar kunnen. We zullen het binnen nu en een weke wel zien...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeving in Californië? Empty Re: Aardbeving in Californië?

Bericht  Alias zo 20 maa 2011 - 2:53

Dat de kans dat er daar een aardbeving komt hoog is, dat denk ik ook wel. Maar dat het binnen zo'n korte tijd gebeurt betwijfel ik.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeving in Californië? Empty Re: Aardbeving in Californië?

Bericht  Monte zo 20 maa 2011 - 2:59

Maple schreef:Ik heb laatst een programma gezien dat er inderdaad te voorspellen valt waar de volgende ardbeving plaats zal vinden, maar ze konden niet zeggen wanneer dan. Volgens die man van die documentaire is, als hij van een bepaalde breuklijn uitgaat, binnenkort Istanbul een keer aan de beurt.

Maargoed, of Californië binnen nu en een week getroffen wordt, ik weet het niet. Ik ben ergens een soort van bang dat hij meevaart op een soort van hype na de aardbeving in Japan, zou ook zomaar kunnen. We zullen het binnen nu en een weke wel zien...

Ik weet het inderdaad ook niet, ik denk ook niet dat het zo zal zijn. Maar ik snap wel waar de man zijn voorspelling vandaan haalt. Iedereen die op internet gaat zoeken naar breuklijnen zal vinden dat de breuklijn met japan in verbinding staat met die van noord amerika. En aangezien er in japan nog steeds aardbevingen/naschokken zijn wordt er misschien gedacht dat deze een aardbeving kunnen triggeren in noord amerika. Daarbij heeft de staat arkansas al honderen kleine aardbevingen gehad in het afgelopen jaar/jaren, dus ja ik snap wel waarom die man het denkt.

En inderdaad we zullen het gaan zien of het waar is of niet. Maar heeft istanbul ook een breuklijn dan? Dat wist ik niet(wel van het midden oosten natuurlijk, denk aan Pakistan, maar Turkije wist ik niet). Al gaat me nu wel iets dagen. Is daar niet ooit een aardbeving geweest?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeving in Californië? Empty Re: Aardbeving in Californië?

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 3:02

Ja, ongeveer een jaar geleden nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeving in Californië? Empty Re: Aardbeving in Californië?

Bericht  RioolSpook zo 20 maa 2011 - 4:02

We zullen het zien, binnen een week. Ik geloof niks van dit soort voorspellingen.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeving in Californië? Empty Re: Aardbeving in Californië?

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 8:04

Ik heb de filmpjes niet bekeken, maar normaal is er elke 80 jaar een grote aardbeving geloof ik. De laatste was begin vorige eeuw, de verwachting was dat er al een geweest had moeten zijn. Dus het zou niet heel gek zijn als er 1 kwam, ook gezien de tsunami bij Japan. Dit alles heeft te maken met plaat-tectoniek...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeving in Californië? Empty Re: Aardbeving in Californië?

Bericht  Carra zo 20 maa 2011 - 8:08

Ik ga over 3 weken naar Californië...

Dit soort enge voorspellingen heb je toch altijd. Gisteren met volle maan zou er ook heel veel gebeuren. Nou, ik heb er niks van gemerkt, en heb heerlijk geslapen!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeving in Californië? Empty Re: Aardbeving in Californië?

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 9:32

Ze vrezen in Californië al jaren voor de zogenaamde Big One. De San Andreaskloof loopt recht door de staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeving in Californië? Empty Re: Aardbeving in Californië?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum