Enorme aardbeving Japan
+27
rapa nui
nina
silly-one
TukTuk
GeKKiE
Caresses
Minx
_Lacey_
M_as
Mida4you
Roza
Sterre
Lavendel
Lynn_
Serena
Zwerver
Inge
Jeanette
Pien
Wennebellah
Suus
loura
Sarah1985
Tullow
RYW
VeryCherry
L!ND@
31 plaatsers
Pagina 1 van 7
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Enorme aardbeving Japan
Ik vond dit wel een topic waard....er zijn nu 5 doden bekend maar het zijn er vast veel meer
Gast- Gast
Re: Enorme aardbeving Japan
Ik zag het net ook op tv. Dan ben ik altijd erg blij dat ik hier in Nederland woon....
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Op tv zeiden ze al dat er veel meer doden zijn, en zelf complete gemeenschappen zijn weggevaagd. Die 5 doden zijn nu de officieel bekende.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
De doden zijn in Tokio, de doden op het platteland moeten ze nog aan beginnen. Denk ook niet dat ze dat in een paar dagen gaan redden als het zo onbereikbaar is.
Voor omliggende landen is het te hopen dat ze er beter vanaf komen als Japan...
Voor omliggende landen is het te hopen dat ze er beter vanaf komen als Japan...
Gast- Gast
http://wcatwc.arh.noaa.gov/2011/03/11/lhvpd9/01/ttvulhvpd9-01.jpg
Ik krijg het plaatje niet helemaal in de reactie
Gast- Gast
Jezus, wat een ramp... Het doet me denken aan die tsunami van tweede kerstdag een paar jaar geleden. Toen was mijn oudste zoon net 2 dagen oud.
Wat vreselijk voor die mensen, geen woorden voor...
Wat vreselijk voor die mensen, geen woorden voor...
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
ik hoop van ganser harte dat de "nabijgelegen" landen op tijd hun inwoners waarschuwen zodat ze hogerop kunnen komen... wat een drama!
Gast- Gast
en getver, ik bedenk me net dat mijn ouders een hele goede Japanse vriendin hebben, in Japan Brr!
Gast- Gast
Friday's 8.9-magnitude temblor in Japan was the largest earthquake since a 9.0-magnitude earthquake struck the Banda Aceh area of Indonesia on Dec. 26, 2004, causing a massive tsunami that killed about 250,000 people in 14 countries and washed away entire communities. The tsunami caused nearly $10 billion in damage and more casualties than any other tsunami in history, according to the United Nations.
Tsunami waves can travel at speeds of 800 kilometers per hour. The earthquake, initially reported as a 7.8 earthquake, was upgraded to an 8.9 quake.
"When you jump a magnitude from 7 to 8, it's not 10 times stronger, it's a 1000 times stronger," said CNN International meteorologist Ivan Cabrera. "With an ... earthquake that shallow, that close to shore, there will be more than one tsunami."
Tsunami waves can travel at speeds of 800 kilometers per hour. The earthquake, initially reported as a 7.8 earthquake, was upgraded to an 8.9 quake.
"When you jump a magnitude from 7 to 8, it's not 10 times stronger, it's a 1000 times stronger," said CNN International meteorologist Ivan Cabrera. "With an ... earthquake that shallow, that close to shore, there will be more than one tsunami."
Gast- Gast
Ik hoor net op de radio dat het dodental nu op 19 staat...
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
_Donnaa schreef: "With an ... earthquake that shallow, that close to shore, there will be more than one tsunami."
Iew, dit baart me echt grote zorgen
Gast- Gast
De vloedgolven zijn hoger dan sommige eilanden in de Oceaan.. Je zal er maar wonen..
Gast- Gast
Brr.. Dan ben ik soms toch wel blij dat ik in Nederland woon. Al die ellende daar, moet er echt niet aan denken. Moet echt verschrikkelijk zijn.
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
jemig heftig zeg
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Wat een ellende zeg... Dit is de natuur, ben bang dat wij dit ook gaan krijgen over een aantal jaar
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Nederland heeft een behoorlijk veilige ligging wat dat betreft. Geen breuklijnen en dat soort dingen hier... Die aardbevingen (en vulkanen ook trouwens) komen daar het meeste voor. Ik maak me niet zoveel zorgen om Nederland.
Een vriend van mij werkt bij de internationale bijstandseenheid, die zal het wel druk hebben nu... Ik zit echt met horror naar die beelden te kijken. Wat een chaos, daar kan je nauwelijks hulp bieden nu...
Een vriend van mij werkt bij de internationale bijstandseenheid, die zal het wel druk hebben nu... Ik zit echt met horror naar die beelden te kijken. Wat een chaos, daar kan je nauwelijks hulp bieden nu...
RYW- Ratel
RYW schreef:Nederland heeft een behoorlijk veilige ligging wat dat betreft. Geen breuklijnen en dat soort dingen hier... Die aardbevingen (en vulkanen ook trouwens) komen daar het meeste voor. Ik maak me niet zoveel zorgen om Nederland.
Wij liggen onder de waterspiegel.. Misschien krijgen wij geen tsunami zoals daar maar wel overstromingen. Ze zeggen zelf dat heel Amsterdam onder water komt te staan.. Nog lang niet maar ooit.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
I know, maar zware aardbevingen zoals dit zie ik niet echt gebeuren, en zaken als orkanen en dat soort zaken vallen hier ook mee. Je moet er ook niet aan denken dat er een Katrina-achtig monster hier zou zijn. Qua risico op natuurrampen vallen we nog erg mee hier, in vergelijking met de rest van de wereld.
RYW- Ratel
http://www.telegraaf.nl/buitenland/9241352/__Vrees_om_tsunami__.html?p=2,1
Okee, dus over 5 uren na de beving komt de tsunami aan bij Hawaii..
Dat is dus nog 2 uren ongeveer?
Gast- Gast
_Donnaa schreef:
In mijn berekening wel ja.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Tsunamiwaarschuwing rondom Grote Oceaan
TOKIO/WASHINGTON - Landen rondom de Grote Oceaan hebben vrijdag tsunamiwaarschuwingen gegeven na een zware aardbeving voor de kust van Japan. In eerste instantie was er een waarschuwing voor een beperkt aantal landen, maar dat werd enige tijd later uitgebreid.
Volgens seismologen in de Filipijnen zal een vloedgolf rond 18.00 uur lokale tijd (rond 11.00 uur Nederlandse tijd) de kust bereiken. In negentien provincies moeten mensen aan de kust alert zijn. Bewoners van het kustgebied wordt aangeraden dieper het land in te trekken. „De vloedgolven kunnen urenlang doorgaan. Mensen moeten niet naar de kust gaan om de tsunami te bekijken”, meldden de Filipijnse autoriteiten.
In het oosten van Japan is al een tsunami aan land gekomen. Daar werd een golf van wel 10 meter hoog gezien. Het uiterste noorden van Japan, het eiland Hokkaido, moet zich nu voorbereiden op de komst van de vloedgolf, aldus Japanse media.
Ook in Hawaï worden de laaggelegen kustgebieden ontruimd. „We hebben ongeveer vier uur om de kust leeg te krijgen”, aldus een woordvoerder van de reddingsdiensten. „Het ziet er naar uit dat dit een serieuze aangelegenheid wordt.”
Rusland evacueert 11.000 bewoners van de Koerilen-eilanden, ten noorden van Japan. Daar zijn de eerste vloedgolven, van ongeveer een meter hoog, al aan land gekomen. Ook op de Marianen-eilanden, in Guam en in Taiwan vinden evacuaties plaats. Het is onduidelijk hoeveel mensen in totaal hun huizen moeten verlaten.
Naast deze landen geldt ook voor onder meer Indonesië, Papoea Nieuw Guinea, Australië, en landen langs de gehele kust van Noord en Zuid-Amerika een tsunamiwaarschuwing.
Een tsunami kan bestaan uit verschillende golven, waar tot wel een uur tijd tussen kan zitten. De eerste golf hoeft niet altijd de hoogste te zijn, aldus de waarschuwing. In Japan is al een golf van tien meter hoog gezien. Het effect kan in de verschillende landen zeer wisselend zijn.
De mogelijke tsunami komt niet overal tegelijk aan. Volgens de tijdsberekening van de waarschuwende instantie kampt Japan als eerste met de tsunami, omdat daar de beving vlakbij plaatshad. In Indonesië komen de golven pas vier uur later aan, in Nieuw-Zeeland bijna elf uur. Zuid-Amerika krijgt als laatste de eventuele klap.
Nu dus..
TOKIO/WASHINGTON - Landen rondom de Grote Oceaan hebben vrijdag tsunamiwaarschuwingen gegeven na een zware aardbeving voor de kust van Japan. In eerste instantie was er een waarschuwing voor een beperkt aantal landen, maar dat werd enige tijd later uitgebreid.
Volgens seismologen in de Filipijnen zal een vloedgolf rond 18.00 uur lokale tijd (rond 11.00 uur Nederlandse tijd) de kust bereiken. In negentien provincies moeten mensen aan de kust alert zijn. Bewoners van het kustgebied wordt aangeraden dieper het land in te trekken. „De vloedgolven kunnen urenlang doorgaan. Mensen moeten niet naar de kust gaan om de tsunami te bekijken”, meldden de Filipijnse autoriteiten.
In het oosten van Japan is al een tsunami aan land gekomen. Daar werd een golf van wel 10 meter hoog gezien. Het uiterste noorden van Japan, het eiland Hokkaido, moet zich nu voorbereiden op de komst van de vloedgolf, aldus Japanse media.
Ook in Hawaï worden de laaggelegen kustgebieden ontruimd. „We hebben ongeveer vier uur om de kust leeg te krijgen”, aldus een woordvoerder van de reddingsdiensten. „Het ziet er naar uit dat dit een serieuze aangelegenheid wordt.”
Rusland evacueert 11.000 bewoners van de Koerilen-eilanden, ten noorden van Japan. Daar zijn de eerste vloedgolven, van ongeveer een meter hoog, al aan land gekomen. Ook op de Marianen-eilanden, in Guam en in Taiwan vinden evacuaties plaats. Het is onduidelijk hoeveel mensen in totaal hun huizen moeten verlaten.
Naast deze landen geldt ook voor onder meer Indonesië, Papoea Nieuw Guinea, Australië, en landen langs de gehele kust van Noord en Zuid-Amerika een tsunamiwaarschuwing.
Een tsunami kan bestaan uit verschillende golven, waar tot wel een uur tijd tussen kan zitten. De eerste golf hoeft niet altijd de hoogste te zijn, aldus de waarschuwing. In Japan is al een golf van tien meter hoog gezien. Het effect kan in de verschillende landen zeer wisselend zijn.
De mogelijke tsunami komt niet overal tegelijk aan. Volgens de tijdsberekening van de waarschuwende instantie kampt Japan als eerste met de tsunami, omdat daar de beving vlakbij plaatshad. In Indonesië komen de golven pas vier uur later aan, in Nieuw-Zeeland bijna elf uur. Zuid-Amerika krijgt als laatste de eventuele klap.
Nu dus..
Gast- Gast
Ik zit het live op Ned. 1 te volgen. Echt verschrikkelijk zeg! Echt vreselijk van die aardbeving maar eigenlijk vind ik die tsunami ook heel eng, die is ook zo onberekenbaar en het ziet er uit alsof die zo ver gaat komen. Hoop echt dat ze de mensen in de pacific kunnen evacueren.
Gast- Gast
Echt heel erg! Ik hoop echt dat er in de andere landen veel mensen uit de kust weg kunnen trekken.
Gast- Gast
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Rebuild Japan - Nederlandse artiesten voor Japan
» Japan, ultieme vriendschap
» Aardbeving in Californië?
» Aardbeving!
» Enorme twijfel/onzekerheid - crematie
» Japan, ultieme vriendschap
» Aardbeving in Californië?
» Aardbeving!
» Enorme twijfel/onzekerheid - crematie